Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
REZOLVARI GRILE - 2007 - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 9

Salt la continut


REZOLVARI GRILE - 2007


1183 replies to this topic

#161 Jojo

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 213 Postari:

Postat 17 August 2007 - 12:23 PM

Insist pe problema 53 exclus sa se impoziteze d .Mai are si altcineva alta parere?



#162 marra_2000

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 508 Postari:

Postat 17 August 2007 - 01:19 PM

Vezi postareaJojo, la Aug 17 2007, 01:23 PM, a spus:

Insist pe problema 53 exclus sa se impoziteze d .Mai are si altcineva alta parere?

Pt Mihaser:
raspunsurile tale nu sunt cumva de la grilele de anul trecut? pt ca problemele 53 si 56 au textul schimbat in cartea din 2007, deci difera cerinta fata de cele din 2006.

Pt Jojo:
si eu tot la fel le-am gandit, cu o singura exceptie : 53. e). Nu am cartea la mine sa ma uit ( e) indemnizatia pentru cresterea copilului) dar aseara cand am vazut postat raspunsul, l-am verificat cu al meu sa vad daca e la fel si asta era singura diferenta. Nu am reusit sa mai postez nimic fiindca a cazut conexiune.




#163 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 17 August 2007 - 01:29 PM

am creat un topic nou in care am mutat toate cererile de parole !!!

va rog sa il folositi pe acela pt. asa ceva, nu mai amestecati lucrurile aici !!


si asa e varza la acest capitol, ieri am curatat si aprobat zeci de posturi, azi vad ca mai e inca de lucru... va rog mult de tot sa fiti un pic mai organizati !! in primul rand pt. voi, sa va fie mai usor sa urmariti si sa folositi datele de care aveti nevoie.

sincer, adunate ieri si azi, am deja cateva ore bune de cand muncesc la acest capitol, insa ca sa intru in tot capitolul si sa il pun la punct cred ca mi-ar lua cateva zile de munca, asa de tare l-ati bulibasit, dragilor !!

gata, v-am certat destul :celb (6):

:cha (6):

o sa va fac si un topic pt. cererile de grile, ca sa ramana separat rezolvarile !!

eeeeeeeiiiiiii ..... :vio (33): ....dracie cu palarie ! :biggrin:

:lostit (13):



#164 dana_cz

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 218 Postari:
  • Gender:Female

Postat 17 August 2007 - 03:32 PM

Vezi postareaJojo, la Aug 17 2007, 01:23 PM, a spus:

Insist pe problema 53 exclus sa se impoziteze d .Mai are si altcineva alta parere?
Nu se impoziteaza (cf. Cod fiscal art. 42 lit. f) "sumele sau bunurile primite sub formă de sponsorizare sau mecenat; ")
Viata este suma tuturor alegerilor tale



#165 ramona p

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 17 August 2007 - 09:25 PM

:smile:149.Ce conditii cumulative trebuie sa indeplineasca imobilizarea corporala pentru a reprezenta un mijloc fix amortizabil din punctul de vedere al Codului fiscal?Mijlocul fix amortizabil este orice imobilizare corporala care indeplineste cumulativ urmatoarele conditii: a) este detinut si utilizat in productia, livrarea de bunuri sau in prestarea de servicii, pentru a fi inchiriat tertilor sau in scopuri administrative; b) are o valoare de intrare mai mare decat limita stabilita prin hotarare a Guvernului; c) are o durata normala de utilizare mai mare de un an.150.Prezentati regulile generale pe baza carora se poate stabili regimul de amortizare(linear, degresiv sau accelerat) in cazul mijloacelor fixe?Regimul de amortizare pentru un mijloc fix amortizabil se determina conform urmatoarelor reguli: a) in cazul constructiilor, se aplica metoda de amortizare liniara; b) in cazul echipamentelor tehnologice, respectiv al masinilor, uneltelor si instalatiilor, precum si pentru computere si echipamente periferice ale acestora, contribuabilul poate opta pentru metoda de amortizare liniara, degresiva sau accelerata; c) in cazul oricarui alt mijloc fix amortizabil, contribuabilul poate opta pentru metoda de amortizare liniara sau degresiva.151.Cum se calculeaza amortizarea fiscala prin fiecare din cele trei metode de amortizare(lineara, degresiva sau accelerate)?In cazul metodei de amortizare liniara, amortizarea se stabileste prin aplicarea cotei de amortizare liniara la valoarea de intrare a mijlocului fix amortizabil. Cota de amortizare liniara se calculeaza raportand numarul 100 la durata normala de utilizare a mijlocului fix. In cazul metodei de amortizare degresiva, amortizarea se calculeaza prin multiplicarea cotelor de amortizare liniara cu unul dintre coeficientii urmatori: a) 1,5, daca durata normala de utilizare a mijlocului fix amortizabil este intre 2 si 5 ani; b) 2,0, daca durata normala de utilizare a mijlocului fix amortizabil este intre 5 si 10 ani; c) 2,5, daca durata normala de utilizare a mijlocului fix amortizabil este mai mare de 10 ani. In cazul metodei de amortizare accelerata, amortizarea se calculeaza dupa cum urmeaza: a) pentru primul an de utilizare, amortizarea nu poate depasi 50% din valoarea de intrare a mijlocului fix; b) pentru urmatorii ani de utilizare, amortizarea se calculeaza prin raportarea valorii ramase de amortizare a mijlocului fix la durata normala de utilizare ramasa a acestuia.152.Incepand cu anul 2007, ce conditii trebuie indeplinite pentru ca dividendele primite de o persoana juridica romana, societate-mama, de la o filiala a sa situata intr-un stat membru sa fie neimpozabile?Dupa data aderarii Romaniei la Uniunea Europeana sunt, de asemenea, neimpozabile si: a) dividendele primite de o persoana juridica romana, societate-mama, de la o filiala a sa situata intr-un stat membru, daca persoana juridica romana intruneste cumulativ urmatoarele conditii: 1. plateste impozit pe profit, potrivit prevederilor titlului II, fara posibilitatea unei optiuni sau exceptari; 2. detine minimum 15% din capitalul social al unei persoane juridice dintr-un stat membru, respectiv minimum 10%, incepand cu 1 ianuarie 2009; 3. la data inregistrarii venitului din dividende detine participatia minima prevazuta la pct. 2, pe o perioada neintrerupta de cel putin 2 ani153.Dati trei exemple de cheltuieli deductibile la determinarea profitului impozabil, indifferent de nivelul lor.a) cheltuielile cu achizitionarea ambalajelor, pe durata de viata stabilita de catre contribuabil; b) cheltuielile efectuate, potrivit legii, pentru protectia muncii si cheltuielile efectuate pentru prevenirea accidentelor de munca si a bolilor profesionale; c) cheltuielile reprezentand contributiile pentru asigurarea de accidente de munca si boli profesionale, potrivit legii, si cheltuielile cu primele de asigurare pentru asigurarea de riscuri profesionale; d) cheltuielile de reclama si publicitate efectuate in scopul popularizarii firmei, produselor sau serviciilor, in baza unui contract scris, precum si costurile asociate producerii materialelor necesare pentru difuzarea mesajelor publicitare. Se includ in categoria cheltuielilor de reclama si publicitate si bunurile care se acorda in cadrul unor campanii publicitare ca mostre, pentru incercarea produselor si demonstratii la punctele de vanzare, precum si alte bunuri si servicii acordate cu scopul stimularii vanzarilor;154.Care este limita de deductibilitate a cheltuielilor cu indemnizatia de deplasare acordata salariatilor in Romania si/sau in strainatate?suma cheltuielilor cu indemnizatia de deplasare acordata salariatilor pentru deplasari in Romania si in strainatate, in limita a de 2,5 ori nivelul legal stabilit pentru institutiile publice155.Care este din punct de vedere al impozitului pe profit, regimul fiscal al cheltuielilor cu sponsorizarea?cheltuielile de sponsorizare si/sau mecenat si cheltuielile privind bursele private, acordate potrivit legii; contribuabilii care efectueaza sponsorizari si/sau acte de mecenat, potrivit prevederilor Legii nr. 32/1994 privind sponsorizarea, cu modificarile ulterioare, si ale Legii bibliotecilor nr. 334/2002, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si cei care acorda burse private, potrivit legii, scad din impozitul pe profit datorat sumele aferente, daca totalul acestor cheltuieli indeplineste cumulativ urmatoarele conditii: 1. este in limita a 30/00 din cifra de afaceri; 2. nu depaseste mai mult de 20% din impozitul pe profit datorat. In limitele respective se incadreaza si cheltuielile de sponsorizare a bibliotecilor de drept public, in scopul constructiei de localuri, al dotarilor, achizitiilor de tehnologie a informatiei si de documente specifice, finantarii programelor de formare continua a bibliotecarilor, schimburilor de specialisti, a burselor de specializare, a participarii la congrese internationale156.Ce regim fiscal au provizioanele pentru garantii de buna executie acordate clientilor?Contribuabilul are dreptul la deducerea rezervelor si provizioanelor, numai in conformitate cu prezentul articol, astfel:b) provizioanele pentru garantii de buna executie acordate clientilor;157.Ce dobanzi si diferente de curs valutar nu intra sub incidenta gradului de indatorare in ceea ce priveste deductibilitatea din punct de vedere al impozitului pe profit?Dobanzile si pierderile din diferente de curs valutar, in legatura cu imprumuturile obtinute direct sau indirect de la banci internationale de dezvoltare si organizatii similare, mentionate in norme, si cele care sunt garantate de stat, cele aferente imprumuturilor obtinute de la institutiile de credit romane sau straine, institutiile financiare nebancare, de la persoanele juridice care acorda credite potrivit legii, precum si cele obtinute in baza obligatiunilor admise la tranzactionare pe o piata reglementata nu intra sub incidenta prevederilor prezentului articol.158.Cum de determina gradul de indatorare in vederea stabilirii daca cheltuielile cu dobanzile sunt deductibile sau nu?Cheltuielile cu dobanzile sunt integral deductibile in cazul in care gradul de indatorare a capitalului este mai mic sau egal cu trei. Gradul de indatorare a capitalului se determina ca raport intre capitalul imprumutat cu termen de rambursare peste un an si capitalul propriu, ca medie a valorilor existente la inceputul anului si sfarsitul perioadei pentru care se determina impozitul pe profit. Prin capital imprumutat se intelege totalul creditelor si imprumuturilor cu termen de rambursare peste un an, potrivit clauzelor contractuale. In conditiile in care gradul de indatorare a capitalului este peste trei, cheltuielile cu dobanzile si cu pierderea neta din diferentele de curs valutar sunt nedeductibile. Acestea se reporteaza in perioada urmatoare, in conditiile alin. (1), pana la deductibilitatea integrala a acestora.159.Care este regimul fiscal al pierderilor in cazul impozitului pe profit?Art. 26 (1) Pierderea anuala, stabilita prin declaratia de impozit pe profit, se recupereaza din profiturile impozabile obtinute in urmatorii 5 ani consecutivi. Recuperarea pierderilor se va efectua in ordinea inregistrarii acestora, la fiecare termen de plata a impozitului pe profit, potrivit prevederilor legale in vigoare din anul inregistrarii acestora. (2) Pierderea fiscala inregistrata de contribuabilii care isi inceteaza existenta prin divizare sau fuziune nu se recupereaza de catre contribuabilii nou-infiintati sau de catre cei care preiau patrimoniul societatii absorbite, dupa caz. (3) In cazul persoanelor juridice straine, prevederile alin. (1) se aplica luandu-se in considerare numai veniturile si cheltuielile atribuibile sediului permanent in Romania. (4) Contribuabilii care au fost platitori de impozit pe venit si care anterior au realizat pierdere fiscala intra sub incidenta prevederilor alin. (1) de la data la care au revenit la sistemul de impozitare reglementat de prezentul titlu. Aceasta pierdere se recupereaza pe perioada cuprinsa intre data inregistrarii pierderii fiscale si limita celor 5 ani.160.Contribuabilii au obligatia de a plati impozitul pe profit la anumite termene si de a depune declaratii de impozit pe profit.Se cere sa sa mentioneze pentru anul 2007 termenele la care se face plata, ca regula sip e categorii de contribuabili, precum si ce fel de declaratii de impozit pe profit se depun si la ce date.Plata impozitului Art. 34 (1) Plata impozitului se face astfel: a) contribuabilii, societati comerciale bancare, persoane juridice romane, si sucursalele din Romania ale bancilor, persoane juridice straine, au obligatia de a plati impozit pe profit anual, cu plati anticipate efectuate trimestrial, actualizate cu indicele de inflatie (decembrie fata de luna decembrie a anului anterior), estimat cu ocazia elaborarii bugetului initial al anului pentru care se efectueaza platile anticipate. Termenul pana la care se efectueaza plata impozitului anual este termenul de depunere a declaratiei privind impozitul pe profit, prevazut la art. 35 alin. (1); b) contribuabilii, altii decat cei prevazuti la lit. a), au obligatia de a declara si plati impozitul pe profit trimestrial, pana la data de 25 inclusiv a primei luni urmatoare trimestrului pentru care se calculeaza impozitul, daca in prezentul articol nu se prevede altfel. Incepand cu anul 2008, acesti contribuabili urmeaza sa aplice sistemul platilor anticipate prevazut pentru contribuabilii mentionati la lit. a). (2) In cazul asocierilor fara personalitate juridica, impozitul datorat de catre contribuabilii prevazuti la art. 13 lit. c) si e) si retinut de catre persoana juridica responsabila se calculeaza prin aplicarea cotei de impozit asupra partii din profiturile asocierii, care este atribuibila fiecarui asociat. Persoana responsabila are obligatia de a declara si plati impozitul pe profit trimestrial, pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare trimestrului pentru care se distribuie rezultatul asocierii. (3) Contribuabilii prevazuti la art. 13 lit. d) au obligatia de a declara si plati impozit pe profit trimestrial, pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare trimestrului. (4) Organizatiile nonprofit au obligatia de a declara si plati impozitul pe profit anual, pana la data de 15 februarie inclusiv a anului urmator celui pentru care se calculeaza impozitul. (5) Contribuabilii care obtin venituri majoritare din cultura cerealelor si plantelor tehnice, pomicultura si viticultura au obligatia de a declara si plati impozitul pe profit anual, pana la data de 15 februarie inclusiv a anului urmator celui pentru care se calculeaza impozitul. (6) Contribuabilii prevazuti la alin. (1) lit. a) au obligatia de a declara si efectua trimestrial plati anticipate, in contul impozitului pe profit anual, in suma de o patrime din impozitul pe profit datorat pentru anul precedent, actualizat cu indicele de inflatie (decembrie fata de luna decembrie a anului anterior), estimat cu ocazia elaborarii bugetului initial al anului pentru care se efectueaza platile anticipate, pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare trimestrului pentru care se efectueaza plata. Impozitul pe profit pentru anul precedent, pe baza caruia se determina platile anticipate, este impozitul pe profit datorat conform declaratiei privind impozitul pe profit pentru anul precedent, fara a lua in calcul platile anticipate efectuate in acel an. (7) Prin exceptie de la prevederile alin. (6), contribuabilii prevazuti la alin. (1) lit. a) nouinfiin tati, infiintati in cursul anului precedent sau care, la sfarsitul anului fiscal precedent, inregistreaza pierdere fiscala, efectueaza plati anticipate in contul impozitului pe profit la nivelul sumei rezultate din aplicarea cotei de impozit asupra profitului contabil al perioadei pentru care se efectueaza plata anticipata. (8) Prin exceptie de la prevederile alin. (6), contribuabilii prevazuti la alin. (1) lit. a), care inregistreaza pierdere contabila la sfarsitul unui trimestru, nu mai au obligatia de a efectua plata anticipata stabilita pentru acel trimestru. (9) Declararea, regularizarea si plata impozitului pe profit aferent anului fiscal 2006, in cazul contribuabililor prevazuti la alin. (1) lit. a), se efectueaza pana la data de 31 martie 2007. (10) Contribuabilii prevazuti la alin. (1) lit. b) platesc pentru ultimul trimestru o suma egala cu impozitul calculat si evidentiat pentru trimestrul III al aceluiasi an fiscal, urmand ca plata finala a impozitului pe profit pentru anul fiscal sa se faca pana la termenul de depunere a declaratiei privind impozitul pe profit prevazut la art. 35 alin. (1). (11) Contribuabilii prevazuti la alin. (1) lit. b), care definitiveaza pana la data de 15 februarie inchiderea exercitiului financiar anterior, depun declaratia anuala de impozit pe profit si platesc impozitul pe profit aferent anului fiscal incheiat, pana la data de 15 februarie inclusiv a anului urmator. (12) Persoanele juridice care inceteaza sa existe in cursul anului fiscal au obligatia sa depuna, prin exceptie de la prevederile art. 35 alin. (1), declaratia anuala de impozit pe profit si sa plateasca impozitul pana la data depunerii situatiilor financiare la registrul comertului. (13) Obligatiile fiscale reglementate de prezentul titlu sunt venituri ale bugetului de stat. Impozitul pe profit datorat pentru anul 2006 de catre regiile autonome din subordinea consiliilor locale si a consiliilor judetene, precum si de catre societatile comerciale in care consiliile locale si/sau judetene sunt actionari majoritari se declara, se regularizeaza si se plateste la bugetele locale respective, pana la data de 31 martie 2007. Dobanzile/majorarile de intarziere si amenzile inregistrate de catre regiile autonome din subordinea consiliilor locale si a consiliilor judetene, precum si de catre societatile comerciale in care consiliile locale si/sau judetene sunt actionari majoritari se datoreaza si se platesc potrivit legii. (14) Pentru aplicarea prevederilor alin. (1) lit. a), indicele de inflatie necesar pentru actualizarea platilor anticipate se comunica, prin ordin al ministrului finantelor publice, pana la data de 15 aprilie a anului fiscal pentru care se efectueaza platile anticipate. Depunerea declaratiilor de impozit pe profit Art. 35 (1) Contribuabilii au obligatia sa depuna o declaratie anuala de impozit pe profit pana la data de 15 aprilie inclusiv a anului urmator. (2) O data cu declaratia de impozit pe profit anuala, contribuabilii au obligatia sa depuna si o declaratie privind platile si angajamentele de plata catre persoanele nerezidente, care cuprinde scopul si suma fiecarei plati, numele si adresa beneficiarului. Nu se cuprind in aceasta declaratie sumele angajate sau platite pentru bunurile importate sau pentru transportul international. (3) Contribuabilii sunt raspunzatori pentru calculul impozitului pe profit.163.Enumerati si explicati care sunt principiile fiscalitatii in viziunea legiuitorului roman.Impozitele si taxele reglementate de prezentul cod se bazeaza pe urmatoarele principii: a) neutralitatea masurilor fiscale in raport cu diferitele categorii de investitori si capitaluri, cu forma de proprietate, asigurand conditii egale investitorilor, capitalului roman si strain; b) certitudinea impunerii, prin elaborarea de norme juridice clare, care sa nu conduca la interpretari arbitrare, iar termenele, modalitatea si sumele de plata sa fie precis stabilite pentru fiecare platitor, respectiv acestia sa poata urmari si intelege sarcina fiscala ce le revine, precum si sa poata determina influenta deciziilor lor de management financiar asupra sarcinii lor fiscale; c) echitatea fiscala la nivelul persoanelor fizice, prin impunerea diferita a veniturilor, in functie de marimea acestora; d) eficienta impunerii prin asigurarea stabilitatii pe termen lung a prevederilor Codului fiscal, astfel incat aceste prevederi sa nu conduca la efecte retroactive defavorabile pentru persoane fizice si juridice, in raport cu impozitarea in vigoare la data adoptarii de catre acestea a unor decizii investitionale majore.164.Clasificati impozitele dupa fond si forma. Dezvoltati pe scurt categoriile identificate.Dupa principalele trasaturi de fond si de forma, impozitele se impart in IMPOZITE DIRECTE si IMPOZITE INDIRECTE Impozitele directe se stabilesc nominal in sarcina unor persoane fizice si/sau juridice, in functie de veniturile si/sau averea acestora si pe baza cotelor de impozit prevazute de lege. Ele se incaseaza direct de la contribuabili la anumite termene dinainte stabilite. Caracteristic acestor impozite este faptul ca, subiectul si suportatorul impozitului sunt una si aceeasi persoana.In functie de criteriile care stau la baza asezarii lor, impozitele directe se pot grupa in impozite reale si impozite personale.o Impozitele reale se caracterizeaza prin aceea ca se stabilesc in legatura cu anumite obiecte materiale (de exemplu teren, cladiri, fabrici, magazine, etc.) facandu-se abstractie de situatia personala a subiectului impozabil. Ele mai sunt denumite impozite obiective sau pe produs, deoarece se aseaza asupra produsului sau venitului brut al obiectului impozabil, fara a se tine cont de situatia subiectului impozabil.o Impozitele personale tin cont, in primul rand, de situatia personala a subiectului impozabil, motiv pt.care se mai numesc si impozite subiective. Impozitele indirecte nu se stabilesc direct si nominativ asupra subiectului impozitului, ci se aseaza asupra vanzarii bunurilor (de consum, de lux, etc.) si serviciilor (de transport, hoteliere, spectacole, etc.). Daca impozitele directe vizeaza venitul si/sau averea, impozitele indirecte vizeaza cheltuirea acestora. La impozitele indirecte, chiar prin lege se atribuie calitatea de subiect (platitor) al impozitului unei alte persoane fizice sau juridice decat suportatorul acestora, in cele din urma, suportatorul fiind consumatorul final. 165.De cate feluri sunt impozitele directe? Impozitele directe pot fi:* Impozitele reale se caracterizeaza prin aceea ca se stabilesc in legatura cu anumite obiecte materiale (de exemplu teren, cladiri, fabrici, magazine, pe capitalul mobiliar etc.) facandu-se abstractie de situatia personala a subiectului impozabil. Ele mai sunt denumite impozite obiective sau pe produs, deoarece se aseaza asupra produsului sau venitului brut al obiectului impozabil, fara a se tine cont de situatia subiectului impozabil.* Impozitele personale tin cont, in primul rand, de situatia personala a subiectului impozabil, motiv pt.care se mai numesc si impozite subiective.(pe venit , pe avere) 166.Prin ce se caracterizeaza impozitele reale ?Impozitele reale se caracterizeaza prin aceea ca se stabilesc in legatura cu anumite obiecte materiale (de exemplu teren, cladiri, fabrici, magazine, pe capitalul mobiliar etc.) facandu-se abstractie de situatia personala a subiectului impozabil. Ele mai sunt denumite impozite obiective sau pe produs, deoarece se aseaza asupra produsului sau venitului brut al obiectului impozabil, fara a se tine cont de situatia subiectului impozabil Impozitele personale se stabilesc nominal in sarcina unor persoane fizice si/sau juridice, in functie de veniturile si/sau averea acestora si pe baza cotelor de impozit prevazute de lege. Ele se incaseaza direct de la contribuabili la anumite termene dinainte stabilite. Caracteristic acestor impozite este faptul ca, in intentia legiuitorului, subiectul si suportatorul impozitului sunt una si aceeasi persoana, cu toate ca uneori acestea nu coincid.167. Ce semnifica impozitele personale ? Impozitele personale tin cont, in primul rand, de situatia personala a subiectului impozabil, motiv pt.care se mai numesc si impozite subiective.168.Clasificati impozitele dupa obiectul impunerii1. Impozite pe venit2. Impozite pe avere3. Impozite pe cheltuieli169.Cine sunt considerati contribuabilii in cazul impozitului pe profit ?Art. 13 Sunt obligate la plata impozitului pe profit, conform prezentului titlu, urmatoarele persoane, denumite in continuare contribuabili: a) persoanele juridice romane; b) persoanele juridice straine care desfasoara activitate prin intermediul unui sediu permanent in Romania; c) persoanele juridice straine si persoanele fizice nerezidente care desfasoara activitate in Romania intr-o asociere fara personalitate juridica; d) persoanele juridice straine care realizeaza venituri din/sau in legatura cu proprietati imobiliare situate in Romania sau din vanzarea/cesionarea titlurilor de participare detinute la o persoana juridica romana; e) persoanele fizice rezidente asociate cu persoane juridice romane, pentru veniturile realizate atat in Romania cat si in strainatate din asocieri fara personalitate juridica; in acest caz, impozitul datorat de persoana fizica se calculeaza, se retine si se varsa de catre persoana juridica romana.170.In cazul caror persone juridice legiuitorul permite optarea pentru plata impozitului pe ceniturile microintreprinderilor?Art. 103 In sensul prezentului titlu, o microintreprindere este o persoana juridica romana care indeplineste cumulativ urmatoarele conditii, la data de 31 decembrie a anului fiscal precedent: a) realizeaza venituri, altele decat cele din consultanta si management, in proportie de peste 50% din veniturile totale; b) are de la 1 pana la 9 salariati inclusiv; c) a realizat venituri care nu au depasit echivalentul in lei a 100.000 euro; d) capitalul social al persoanei juridice este detinut de persoane, altele decat statul, autoritatile locale si institutiile publice.171.Care este cota de impunere a profitului in anul fiscal 2007?Art. 17 Cota de impozit pe profit care se aplica asupra profitului impozabil este de 16%, cu exceptiile prevazute la art. 38.172.Care este regimul fiscal din punctual de vedere al impozitului pe profit in cazul rezervei legale?a) rezerva legala este deductibila in limita unei cote de 5% aplicata asupra profitului contabil, inainte de determinarea impozitului pe profit, din care se scad veniturile neimpozabile si se adauga cheltuielile aferente acestor venituri neimpozabile, pana ce aceasta va atinge a cincea parte din capitalul social subscris si varsat sau din patrimoniu, dupa caz, potrivit legilor de organizare si functionare. In cazul in care aceasta este utilizata pentru acoperirea pierderilor sau este distribuita sub orice forma, reconstituirea ulterioara a rezervei nu mai este deductibila la calculul profitului impozabil. Prin exceptie, rezerva constituita de persoanele juridice care furnizeaza utilitati societatilor comerciale care se restructureaza, se reorganizeaza sau se privatizeaza poate fi folosita pentru acoperirea pierderilor de valoare a pachetului de actiuni obtinut in urma procedurii de conversie a creantelor, iar sumele destinate reconstituirii ulterioare a acesteia sunt deductibile la calculul profitului impozabil;173. Cum actioneaza creditul fiscal extern in cazul impozitului pe profit?Art. 31 (1) Daca o persoana juridica romana obtine venituri dintr-un stat strain prin intermediul unui sediu permanent sau venituri supuse impozitului cu retinere la sursa si veniturile sunt impozitate atat in Romania cat si in statul strain, atunci impozitul platit catre statul strain, fie direct, fie indirect prin retinerea si virarea de o alta persoana, se deduce din impozitul pe profit ce se determina potrivit prevederilor prezentului titlu. (2) Deducerea pentru impozitele platite catre un stat strain intr-un an fiscal nu poate depasi impozitul pe profit, calculat prin aplicarea cotei de impozit pe profit prevazute la art. 17 alin. (1) la profitul impozabil obtinut in statul strain, determinat in conformitate cu regulile prevazute in prezentul titlu sau la venitul obtinut din statul strain. (3) Impozitul platit unui stat strain este dedus, numai daca persoana juridica romana prezinta documentatia corespunzatoare, conform prevederilor legale, din care sa rezulte faptul ca impozitul a fost platit statului strain174.Cum se determina impozitul pe dividende datorat de un actionar persoana juridica, daca plata dividendelor se face in anul fiscal 2007?O persoana juridica romana care plateste dividende catre o persoana juridica romana are obligatia sa retina, sa declare si sa plateasca impozitul pe dividende, retinut catre bugetul de stat, astfel cum se prevede in prezentul articol. (2) Impozitul pe dividende se stabileste prin aplicarea unei cote de impozit de 10% asupra dividendului brut platit catre o persoana juridica romana.175. Care este cota de impunere pentru anul fiscal 2007 in cazul microintreprinderilor?Cota de impozitare pe veniturile microintreprinderilor este: 2% in anul 2007176.Cum se determina baza impozabila aferenta impozitului pe veniturile microintreprinderilor?Art. 108 (1) Baza impozabila a impozitului pe veniturile microintreprinderilor o constituie veniturile din orice sursa, din care se scad: a) veniturile din variatia stocurilor; b) veniturile din productia de imobilizari corporale si necorporale; c) veniturile din exploatare, reprezentand cota-parte a subventiilor guvernamentale si a altor resurse pentru finantarea investitiilor; d) veniturile din provizioane; e) veniturile rezultate din anularea datoriilor si a majorarilor datorate bugetului statului, care nu au fost cheltuieli deductibile la calculul profitului impozabil, conform reglementarilor legale; f) veniturile realizate din despagubiri, de la societatile de asigurare, pentru pagubele produse la activele corporale proprii. (2) In cazul in care o microintreprindere achizitioneaza case de marcat, valoarea de achizitie a acestora se deduce din baza impozabila, in conformitate cu documentul justificativ, in trimestrul in care au fost puse in functiune, potrivit legii.177.Cine sunt considerati contribuabili in cazul impozitului pe venit?Art. 39 Urmatoarele persoane datoreaza plata impozitului conform prezentului titlu si sunt numite in continuare contribuabili: a) persoanele fizice rezidente; b) persoanele fizice nerezidente care desfasoara o activitate independenta prin intermediul unui sediu permanent in Romania; c) persoanele fizice nerezidente care desfasoara activitati dependente in Romania; d) persoanele fizice nerezidente care obtin venituri prevazute la art. 89.178.Care este sfera de cuprindere in cazul impozitului pe venit pentru veniturile realizate de persoanele fizice rezidente romane, cu domiciliul in Romania?in cazul persoanelor fizice rezidente romane, cu domiciliul in Romania, veniturilor obtinute din orice sursa, atat din Romania, cat si din afara Romaniei;179.Care sunt categoriile de venituri din aria de cuprindere a impozitului pe venit?Art. 41 Categoriile de venituri supuse impozitului pe venit, potrivit prevederilor prezentului titlu, sunt urmatoarele: a) venituri din activitati independente, definite conform art. 46; b) venituri din salarii, definite conform art. 55; c) venituri din cedarea folosintei bunurilor, definite conform art. 61; d) venituri din investitii, definite conform art. 65; e) venituri din pensii, definite conform art. 68; f) venituri din activitati agricole, definite conform art. 71; g) venituri din premii si din jocuri de noroc, definite conform art. 75; h) venituri din transferul proprietatilor imobiliare, definite conform art. 771; i) venituri din alte surse, definite conform art. 78.180. Pentru ce categorii de venituri se aplica cota proportionala de 16%?Art. 43 (1) Cota de impozit este de 16% si se aplica asupra venitului impozabil corespunzator fiecarei surse din fiecare categorie pentru determinarea impozitului pe veniturile din: a) activitati independente; b) salarii; c) cedarea folosintei bunurilor; d) investitii; e) pensii; f) activitati agricole; g) premii; h) alte surse.181.Care sunt conditiile care trebuie indeplinite de o persoana pentru a fi considerate in intretinere din punctual de vedere al deducerii personale ce se acorda salariatilor?Persoana in intretinere poate fi sotia/sotul, copiii sau alti membri de familie, rudele contribuabilului sau ale sotului/sotiei acestuia pana la gradul al doilea inclusiv, ale carei venituri, impozabile si neimpozabile, nu depasesc 2.500.000 lei lunar.182.Potrivit legislatiei cu privire la impozitul pe veniturile persoanelor fizice, care sunt categoriile de venituri pentru care se depune anual Declaratia speciala privind veniturile realizate(Formularul 200)?1.1 Activitati independente:1.2 Cedarea folosintei bunurilor mobile si imobile, realizate în calitate deproprietar, uzufructuar sau alt de􀄠in􀄃tor legal.1.3 Activit􀄃􀄠i agricole impuse în sistem real, pe baza datelor dincontabilitatea în partid􀄃 simpl􀄃:1.4 Câ􀃺tiguri rezultate din transferul dreptului de proprietate asupratitlurilor de valoare:183.Care este regimul pierderilor fiscale externe din punctul de vedere al impozitului pe profit?Art. 32 (1) Orice pierdere realizata printr-un sediu permanent din strainatate este deductibila doar din veniturile obtinute din strainatate. (2) Pierderile realizate printr-un sediu permanent din strainatate se deduc numai din aceste venituri, separat, pe fiecare sursa de venit. Pierderile neacoperite se reporteaza si se recupereaza in urmatorii 5 ani fiscali consecutive184.Cui ii revine obligatia determinarii si retinerii impozitului pe profit in cazul asocierilor dintre o persoana juridica romana si o persoana fizica rezidenta?In cazul asocierilor fara personalitate juridica, impozitul datorat de catre contribuabilii prevazuti la art. 13 lit. c) si e) si retinut de catre persoana juridica responsabila se calculeaza prin aplicarea cotei de impozit asupra partii din profiturile asocierii, care este atribuibila fiecarui asociat. Persoana responsabila are obligatia de a declara si plati impozitul pe profit trimestrial, pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare trimestrului pentru care se distribuie rezultatul asocierii. (3) Contribuabilii prevazuti la art. 13 lit. d) au obligatia de a declara si plati impozit pe profit trimestrial, pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare trimestrului.185.Cum se calculeaza si se retine impozitul pe veniturile obtinute in Romania de nerezidenti?1) Impozitul datorat de nerezidenti pentru veniturile impozabile obtinute din Romania se calculeaza, se retine si se varsa la bugetul de stat de catre platitorii de venituri. (2) Impozitul datorat se calculeaza prin aplicarea urmatoarelor cote asupra veniturilor brute: a) 10% pentru veniturile din dobanzi si redevente, daca beneficiarul efectiv al acestor venituri este o persoana juridica rezidenta intr-un stat membru sau un sediu permanent al unei intreprinderi dintr-un stat membru, situat intr-un alt stat membru. Aceasta cota de impunere se aplica in perioada de tranzitie, de la data aderarii Romaniei la Uniunea Europeana si pana la data de 31 decembrie 2010, cu conditia ca beneficiarul efectiv al dobanzilor sau redeventelor sa detina minimum 25% din valoarea/numarul titlurilor de participare la persoana juridica romana, pe o perioada neintrerupta de cel putin 2 ani, care se incheie la data platii dobanzii sau redeventelor; b) 20% pentru veniturile obtinute din jocuri de noroc, prevazute la art. 115 alin. (1) lit. p); c) 16% in cazul oricaror alte venituri impozabile obtinute din Romania, asa cum sunt enumerate la art. 115, cu exceptia veniturilor din dobanzile obtinute de la depozitele la termen, depozitele la vedere/conturi curente constituite, certificate de depozit si instrumentele de economisire dobandite anterior datei de 1 ianuarie 2007, pentru care se aplica cota de impozit de la data constituirii/dobandirii. a) cota de impozit de 10% se aplica pentru dobanzile la depozite la termen, certificate de depozit si alte instrumente de economisire la banci si la alte institutii de credit autorizate si situate in Romania, constituite/achizitionate incepand cu data de 1 iunie 2005. Pentru depozitele la termen, certificatele de depozit si alte instrumente de economisire a caror scadenta este ulterioara datei de 1 iunie 2005, in scop fiscal, data scadentei este asimilata cu data constituirii; b) 20% pentru veniturile obtinute din jocurile de noroc, prevazute la art. 115 alin. (1) lit. p); c) 15% in cazul oricaror alte venituri impozabile obtinute din Romania, asa cum sunt enumerate186.Ce tipuri de operatii intra in sfera de aplicare a TVA?Livrarea de bunuri Art. 128 (1) Este considerata livrare de bunuri transferul dreptului de a dispune de bunuri ca si un proprietar. (2) Se considera ca o persoana impozabila, care actioneaza in nume propriu, dar in contul altei persoane, in calitate de intermediar, intr-o livrare de bunuri, a achizitionat si livrat bunurile respective ea insasi, in conditiile stabilite prin norme. (3) Urmatoarele operatiuni sunt considerate, de asemenea, livrari de bunuri, in sensul alin. (1): a) predarea efectiva a bunurilor catre o alta persoana, ca urmare a unui contract care prevede ca plata se efectueaza in rate sau a oricarui alt tip de contract care prevede ca proprietatea este atribuita cel mai tarziu in momentul platii ultimei sume scadente, cu exceptia contractelor de leasing; b) transferul dreptului de proprietate asupra bunurilor, in urma executarii silite; c) trecerea in domeniul public a unor bunuri din patrimoniul persoanelor impozabile, in conditiile prevazute de legislatia referitoare la proprietatea publica si regimul juridic al acesteia, in schimbul unei despagubiri. (4) Sunt asimilate livrarilor de bunuri efectuate cu plata urmatoarele operatiuni: a) preluarea de catre o persoana impozabila a bunurilor mobile achizitionate sau produse de catre aceasta pentru a fi utilizate in scopuri care nu au legatura cu activitatea economica desfasurata, daca taxa aferenta bunurilor respective sau partilor lor componente a fost dedusa total sau partial; b) preluarea de catre o persoana impozabila a bunurilor mobile achizitionate sau produse de catre aceasta pentru a fi puse la dispozitie altor persoane in mod gratuit, daca taxa aferenta bunurilor respective sau partilor lor componente a fost dedusa total sau partial; c) preluarea de catre o persoana impozabila de bunuri mobile corporale achizitionate sau produse de catre aceasta, altele decat bunurile de capital prevazute la art. 149 alin. (1) lit. a), pentru a fi utilizate in scopul unor operatiuni care nu dau drept integral de deducere, daca taxa aferenta bunurilor respective a fost dedusa total sau partial la data achizitiei; d) bunurile constatate lipsa din gestiune, cu exceptia celor la care se face referire la alin. (8) lit. a)-c). (5) Orice distribuire de bunuri din activele unei persoane impozabile catre asociatii sau actionarii sai, inclusiv o distribuire de bunuri legata de lichidarea sau de dizolvarea fara lichidare a persoanei impozabile, cu exceptia transferului prevazut la alin. (7), constituie livrare de bunuri efectuata cu plata, daca taxa aferenta bunurilor respective sau partilor lor componente a fost dedusa total sau partial. (6) In cazul a doua sau mai multe transferuri succesive ale dreptului de proprietate asupra unui bun, fiecare transfer este considerat o livrare separata a bunului, chiar daca bunul este transportat direct beneficiarului final. (7) Transferul tuturor activelor sau al unei parti a acestora, efectuat cu ocazia transferului de active si pasive, ca urmare a unor operatiuni precum divizarea, fuziunea, indiferent daca e facut cu plata sau nu ori ca aport in natura la capitalul unei societati, nu constituie livrare de bunuri daca primitorul activelor este o persoana impozabila. Primitorul este considerat a fi succesorul cedentului in ceea ce priveste ajustarea dreptului de deducere prevazuta de lege. (8) Nu constituie livrare de bunuri, in sensul alin. (1): a) bunurile distruse ca urmare a unor calamitati naturale sau a unor cauze de forta majora, astfel cum sunt prevazute prin norme; b) bunurile de natura stocurilor degradate calitativ, care nu mai pot fi valorificate, precum si activele corporale fixe casate, in conditiile stabilite prin norme; c) perisabilitatile, in limitele prevazute prin lege; d) bunurile acordate gratuit din rezerva de stat ca ajutoare umanitare externe sau interne; e) acordarea in mod gratuit de bunuri ca mostre in cadrul campaniilor promotionale, pentru incercarea produselor sau pentru demonstratii la punctele de vanzare, alte bunuri acordate in scopul stimularii vanzarilor; f) acordarea de bunuri de mica valoare, in mod gratuit, in cadrul actiunilor de sponsorizare, de mecenat, de protocol/reprezentare, precum si alte destinatii prevazute de lege, in conditiile stabilite prin norme. (9) Livrarea intracomunitara reprezinta o livrare de bunuri, in intelesul alin. (1), care sunt expediate sau transportate dintr-un stat membru in alt stat membru de catre furnizor sau de persoana catre care se efectueaza livrarea ori de alta persoana in contul acestora. (10) Este asimilat cu livrarea intracomunitara cu plata transferul de catre o persoana impozabila de bunuri apartinand activitatii sale economice din Romania intr-un alt stat membru, cu exceptia non-transferurilor prevazute la alin. (12). (11) Transferul prevazut la alin. (10) reprezinta expedierea sau transportul oricaror bunuri mobile corporale din Romania catre alt stat membru, de persoana impozabila sau de alta persoana in contul sau, pentru a fi utilizate in scopul desfasurarii activitatii sale economice. (12) In sensul prezentului titlu, nontransferul reprezinta expedierea sau transportul unui bun din Romania in alt stat membru, de persoana impozabila sau de alta persoana in contul sau, pentru a fi utilizat in scopul uneia din urmatoarele operatiuni: a) livrarea bunului respectiv, realizata de persoana impozabila pe teritoriul statului membru de destinatie a bunului expediat sau transportat, in conditiile prevazute la art. 132 alin. (5) privind vanzarea la distanta; b) livrarea bunului respectiv, realizata de persoana impozabila pe teritoriul statului membru de destinatie a bunului expediat sau transportat, in conditiile prevazute la art. 132 alin. (1) lit. b) privind livrarile cu instalare sau asamblare, efectuate de catre furnizor sau in numele acestuia; c) livrarea bunului respectiv, realizata de persoana impozabila la bordul navelor, aeronavelor sau trenurilor, pe parcursul transportului de persoane efectuat in teritoriul Comunitatii, in conditiile prevazute la art. 132 alin. (1) lit. d); d) livrarea bunului respectiv, realizata de persoana impozabila, in conditiile prevazute la art. 143 alin. (2) cu privire la livrarile intracomunitare scutite, la art. 143 alin. (1) lit. a) si b) cu privire la scutirile pentru livrarile la export si la art. 143 alin. (1) lit. h), i), j), k) si m) cu privire la scutirile pentru livrarile destinate navelor, aeronavelor, misiunilor diplomatice si oficiilor consulare, precum si organizatiilor internationale si fortelor NATO; e) livrarea de gaz prin reteaua de distributie a gazelor naturale sau de electricitate, in conditiile prevazute la art. 132 alin. (1) lit. e) si f) privind locul livrarii acestor bunuri; f) prestarea de servicii in beneficiul persoanei impozabile, care implica lucrari asupra bunurilor corporale efectuate in statul membru in care se termina expedierea sau transportul bunului, cu conditia ca bunurile, dupa prelucrare, sa fie reexpediate persoanei impozabile din Romania de la care fusesera expediate sau transportate initial; g) utilizarea temporara a bunului respectiv pe teritoriul statului membru de destinatie a bunului expediat sau transportat, in scopul prestarii de servicii in statul membru de destinatie, de catre persoana impozabila stabilita in Romania; h) utilizarea temporara a bunului respectiv, pentru o perioada care nu depaseste 24 de luni, pe teritoriul unui alt stat membru, in conditiile in care importul aceluiasi bun dintr-un stat tert, in vederea utilizarii temporare, ar beneficia de regimul vamal de admitere temporara cu scutire integrala de drepturi de import. (13) In cazul in care nu mai este indeplinita una din conditiile prevazute la alin. (12), expedierea sau transportul bunului respectiv este considerat ca un transfer din Romania in alt stat membru. In acest caz, transferul se considera efectuat in momentul in care conditia nu mai este indeplinita. (14) Prin ordin al ministrului finantelor publice, se pot introduce masuri de simplificare cu privire la aplicarea alin. (10)-(13). __________ Articolul a fost modificat prin art. I pct. 88 din Legea nr. 343/2006. Prestarea de servicii Art. 129 (1) Se considera prestare de servicii orice operatiune care nu constituie livrare de bunuri, asa cum este definita la art. 128. (2) O persoana impozabila, care actioneaza in nume propriu, dar in contul altei persoane, ca intermediar in prestarea de servicii, se considera ca a primit si a prestat ea insasi aceste servicii, in conditiile stabilite prin norme. (3) Prestarile de servicii cuprind operatiuni cum sunt: a) inchirierea de bunuri sau transmiterea folosintei bunurilor in cadrul unui contract de leasing; b) transferul si/sau transmiterea folosintei drepturilor de autor, brevetelor, licentelor, marcilor comerciale si a altor drepturi similare; c) angajamentul de a nu desfasura o activitate economica, de a nu concura cu alta persoana sau de a tolera o actiune ori o situatie; d) prestarile de servicii efectuate pe baza unui ordin emis de/sau in numele unei autoritati publice sau potrivit legii; e) servicii de intermediere efectuate de persoane care actioneaza in numele si in contul altei persoane, atunci cand intervin intr-o livrare de bunuri sau o prestare de servicii. (4) Sunt asimilate prestarii de servicii efectuate cu plata urmatoarele: a) utilizarea temporara a bunurilor care fac parte din activele unei persoane impozabile, in scopuri care nu au legatura cu activitatea sa economica sau pentru a fi puse la dispozitie, in vederea utilizarii in mod gratuit, altor persoane, daca taxa pentru bunurile respective a fost dedusa total sau partial; b) serviciile care fac parte din activitatea economica a persoanei impozabile, prestate in mod gratuit pentru uzul personal al angajatilor sai sau pentru uzul altor persoane. (5) Nu constituie prestare de servicii efectuata cu plata: a) utilizarea bunurilor rezultate din activitatea economica a persoanei impozabile, ca parte a unei prestari de servicii efectuata in mod gratuit, in cadrul actiunilor de sponsorizare, mecenat sau protocol, precum si pentru alte destinatii prevazute de lege, in conditiile stabilite prin norme; b) serviciile care fac parte din activitatea economica a persoanei impozabile, prestate in mod gratuit in scop de reclama sau in scopul stimularii vanzarilor; c) servicii prestate in mod gratuit in cadrul perioadei de garantie de catre persoana care a efectuat initial livrarea de bunuri sau prestarea de servicii. (6) In cazul in care mai multe persoane impozabile, care actioneaza in nume propriu, intervin prin tranzactii succesive in cadrul unei prestari de servicii, se considera ca fiecare persoana a primit si a prestat in nume propriu serviciul respectiv. Fiecare tranzactie se considera o prestare separata si se impoziteaza distinct, chiar daca serviciul respectiv este prestat direct catre beneficiarul final. (7) Prevederile art. 128 alin. (5) si (7) se aplica in mod corespunzator si prestarilor de servicii. __________ Articolul a fost modificat prin art. I pct. 89 din Legea nr. 343/2006. Schimbul de bunuri sau servicii Art. 130 In cazul unei operatiuni care implica o livrare de bunuri si/sau o prestare de servicii in schimbul unei livrari de bunuri si/sau prestari de servicii, fiecare persoana impozabila se considera ca a efectuat o livrare de bunuri si/sau o prestare de servicii cu plata. __________ Articolul a fost modificat prin art. I pct. 90 din Legea nr. 343/2006. Achizitiile intracomunitare de bunuri Art. 1301 (1) Se considera achizitie intracomunitara de bunuri obtinerea dreptului de a dispune, ca si un proprietar, de bunuri mobile corporale expediate sau transportate la destinatia indicata de cumparator, de catre furnizor, de catre cumparator sau de catre alta persoana, in contul furnizorului sau al cumparatorului, catre un stat membru, altul decat cel de plecare a transportului sau de expediere a bunurilor. (2) Sunt asimilate unei achizitii intracomunitare cu plata urmatoarele: a) utilizarea in Romania, de catre o persoana impozabila, in scopul desfasurarii activitatii economice proprii, a unor bunuri transportate sau expediate de aceasta sau de alta persoana, in numele acesteia, din statul membru pe teritoriul caruia aceste bunuri au fost produse, extrase, achizitionate, dobandite ori importate de catre aceasta, in scopul desfasurarii activitatii economice proprii, daca transportul sau expedierea acestor bunuri, in cazul in care ar fi fost efectuat din Romania in alt stat membru, ar fi fost tratat ca transfer de bunuri in alt stat membru, in conformitate cu prevederile art. 128 alin. (10) si (11); b) preluarea de catre fortele armatei romane, pentru uzul acestora sau pentru personalul civil din cadrul fortelor armate, de bunuri pe care le-au dobandit in alt stat membru, care este parte a Tratatului Atlanticului de Nord, semnat la Washington la 4 aprilie 1949, si la a caror achizitie nu s-au aplicat regulile generale de impozitare din acel alt stat membru, in situatia in care importul bunurilor respective nu a putut beneficia de scutirea prevazuta la art. 142 alin. (1) lit. g). (3) Se considera, de asemenea, ca este efectuata cu plata achizitia intracomunitara de bunuri a caror livrare, daca ar fi fost realizata in Romania, ar fi fost tratata drept o livrare de bunuri efectuata cu plata. (4) Este asimilata unei achizitii intracomunitare si achizitionarea de catre o persoana juridica neimpozabila a unor bunuri importate de acea persoana in Comunitate si transportate sau expediate intr-un alt stat membru decat cel in care s-a efectuat importul. Persoana juridica neimpozabila va beneficia de rambursarea taxei platite in Romania pentru importul bunurilor, daca dovedeste ca achizitia sa intracomunitara a fost supusa taxei in statul membru de destinatie a bunurilor expediate sau transportate. (5) Prin ordin al ministrului finantelor publice se pot reglementa masuri de simplificare cu privire la aplicarea alin. (2) lit. a). __________ Articolul a fost introdus prin art. I pct. 91 din Legea nr. 343/2006. Importul de bunuri Art. 131 Importul de bunuri reprezinta: a) intrarea in Comunitate de bunuri care nu indeplinesc conditiile prevazute la art. 9 si 10 din Tratatul de instituire a Comunitatii Europene sau care, in conditiile in care bunurile sunt supuse Tratatului de instituire a Comunitatii Europene a Carbunelui si Otelului, nu sunt puse in circulatie libera; b) intrarea in Comunitate de bunuri dintr-un teritoriu tert, altele decat bunurile prevazute la lit. a). 187.Care sunt cotele de TVA in Romania?Cotele Art. 140 (1) Cota standard este de 19% si se aplica asupra bazei de impozitare pentru operatiunile impozabile care nu sunt scutite de taxa sau care nu sunt supuse cotei reduse. (2) Cota redusa este de 9% si se aplica asupra bazei de impozitare pentru urmatoarele prestari de servicii si/sau livrari de bunuri: a) serviciile constand in permiterea accesului la castele, muzee, case memoriale, monumente istorice, monumente de arhitectura si arheologice, gradini zoologice si botanice, targuri, expozitii si evenimente culturale, cinematografe, altele decat cele scutite conform art. 141 alin. (1) lit. m); b) livrarea de manuale scolare, carti, ziare si reviste, cu exceptia celor destinate exclusiv sau in principal publicitatii; c) livrarea de proteze si accesorii ale acestora, cu exceptia protezelor dentare; d) livrarea de produse ortopedice; e) livrarea de medicamente de uz uman si veterinar; f) cazarea in cadrul sectorului hotelier sau al sectoarelor cu functie similara, inclusiv inchirierea terenurilor amenajate pentru camping. (3) Cota aplicabila este cea in vigoare la data la care intervine faptul generator, cu exceptia cazurilor prevazute la art. 1342 alin. (2), pentru care se aplica cota in vigoare la data exigibilitatii taxei. (4) In cazul schimbarii cotei se va proceda la regularizare pentru a se aplica cotele in vigoare la data livrarii de bunuri sau prestarii de servicii, pentru cazurile prevazute la art. 1342 alin. (2). (5) Cota aplicabila pentru importul de bunuri este cota aplicabila pe teritoriul Romaniei pentru livrarea aceluiasi bun. (6) Cota aplicabila pentru achizitii intracomunitare de bunuri este cota aplicata pe teritoriul Romaniei pentru livrarea aceluiasi bun si care este in vigoare la data la care intervine exigibilitatea taxei.188.Cand devine exigibila tax ape valoarea adaugata in cazul achizitiilor intracomunitare?Art. 1343 Prin derogare de la prevederile art. 1342, in cazul unei livrari intracomunitare de bunuri, scutita de taxa conform art. 143 alin. (2), exigibilitatea taxei intervine la data la care este emisa factura pentru intreaga contravaloare a livrarii in cauza, dar nu mai tarziu de a cincisprezecea zi a lunii urmatoare celei in care a intervenit faptul generator.189.Care este sfera de aplicare a accizelor armonizate in Romania?Art. 162 Accizele armonizate sunt taxe speciale de consum care se datoreaza bugetului de stat pentru urmatoarele produse provenite din productia interna sau din import: a) bere; b) vinuri; c) bauturi fermentate, altele decat bere si vinuri; d) produse intermediare; e) alcool etilic; f) tutun prelucrat; g) produse energetice; h) energie electrica.190.Care este faptul generator in cazul accizelor armonizate?Art. 164 Produsele prevazute la art. 162 sunt supuse accizelor in momentul producerii lor pe teritoriul comunitar sau la momentul importului lor in acest teritoriu.191.Ce se intalege prin antrepozit fiscal din punct de vedere al accizelor?antrepozitul fiscal este locul aflat sub controlul autoritatii fiscale competente, unde produsele accizabile sunt produse, transformate, detinute, primite sau expediate in regim suspensiv de catre antrepozitarul autorizat, in exercitiul activitatii, in anumite conditii prevazute de prezentul titlu si de norme;192.Care este cuantumul impozitului pe reprezentante?Art. 123 (1) Impozitul pe reprezentanta pentru un an fiscal este egal cu echivalentul in lei al sumei de 4.000 euro, stabilita pentru un an fiscal, la cursul de schimb al pietei valutare, comunicat de Banca Nationala a Romaniei, valabil in ziua in care se efectueaza plata impozitului catre bugetul de stat.193.Cine datoreaza impozitul pe cladiri, respective taxa pe cladiri?Art. 249 (1) Orice persoana care are in proprietate o cladire situata in Romania datoreaza anual impozit pentru acea cladire, exceptand cazul in care in prezentul titlu se prevede diferit.194.Cum se calculeaza impozitul pe cladiri in cazul in care proprietarul este o persoana fizica ce detine in proprietate doar o cladire?In cazul persoanelor fizice, impozitul pe cladiri se calculeaza prin aplicarea cotei de impozitare de 0,1% la valoarea impozabila a cladirii.195.Cum se calculeaza impozitul pe cladiri in cazul unei persoane juridice?Art. 253 (1) In cazul persoanelor juridice, impozitul pe cladiri se calculeaza prin aplicarea unei cote de impozitare asupra valorii de inventar a cladirii. (2) Cota de impozit se stabileste prin hotarare a consiliului local si poate fi cuprinsa intre 0,25% si 1,50% inclusiv. La nivelul municipiului Bucuresti, aceasta atributie revine Consiliului General al Municipiului Bucuresti. (3) Valoarea de inventar a cladirii este valoarea de intrare a cladirii in patrimoniu, inregistrata in contabilitatea proprietarului cladirii, conform prevederilor legale in vigoare196.Care este scadenta de plata a impozitului pe cladiri?Art. 255 (1) Impozitul/taxa pe cladiri se plateste anual, in doua rate egale, pana la datele de 31 martie si 30 septembrie inclusiv. 197.Cine sunt contribuabilii impozitului pe teren, respective ai taxei pe teren?Art. 256 (1) Orice persoana care are in proprietate teren situat in Romania datoreaza pentru acesta un impozit anual, exceptand cazurile in care in prezentul titlu se prevede altfel.198.Cum se fundamenteaza impozitul pe teren, pentru un teren situat intravilan, la alta categorie de folosinta decat teren pentru constructii?3) In cazul unui teren amplasat in intravilan, inregistrat in registrul agricol la alta categorie de folosinta decat cea de terenuri cu constructii, impozitul pe teren se stabileste prin inmultirea suprafetei terenului, exprimata in hectare, cu suma corespunzatoare prevazuta la alin. (4), iar acest rezultat se inmulteste cu coeficientul de corectie corespunzator prevazut la alin. (5).199.Care sunt contribuabilii in cazul impozitului asupra mijloacelor de transport?Art. 261 (1) Orice persoana care are in proprietate un mijloc de transport care trebuie inmatriculat in Romania datoreaza un impozit anual pentru mijlocul de transport, cu exceptia cazurilor in care in prezentul capitol se prevede altfel200.Cum se stabileste cuantumul impozitului asupra mijloacelor de transport in cazul autovehiculelor?Art. 263 (1) Impozitul pe mijloacele de transport se calculeaza in functie de tipul mijlocului de transport, conform celor prevazute in prezentul capitol. (2) In cazul oricaruia dintre urmatoarele autovehicule, impozitul pe mijlocul de transport se calculeaza in functie de capacitatea cilindrica a acestuia, prin inmultirea fiecarei grupe de 200 de cm3 sau fractiune din aceasta cu suma corespunzatoare din stabilita prin regl. legale in vigoare.201.Care sunt platitorii taxei pentru servicii de reclama si publicitate?Art. 270 (1) Orice persoana, care beneficiaza de servicii de reclama si publicitate in Romania in baza unui contract sau a unui alt fel de intelegere incheiata cu alta persoana, datoreaza plata taxei prevazute in prezentul articol, cu exceptia serviciilor de reclama si publicitate realizate prin mijloacele de informare in masa scrise si audiovizuale.202.Care sunt platitorii taxei pentru afisaj in scop de reclama si publicitate?Art. 271 (1) Orice persoana care utilizeaza un panou, afisaj sau structura de afisaj pentru reclama si publicitate intr-un loc public datoreaza plata taxei anuale prevazute in prezentul articol catre bugetul local al autoritatii administratiei publice locale in raza careia este amplasat panoul, afisajul sau structura de afisaj respectiva.



#166 George C

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 25 Postari:
  • Location:Timisoara

Postat 17 August 2007 - 10:08 PM

Ma poate cineva ajuta cu rezolvarea problemei 288 de la contabilitate, experti contabili?
Multumesc mult de raspuns!
- cumpararei stocuri: 100.000 lei;
- consum stocuri: 90.000 lei;
- salarii datorate: 200.000 lei;
- salarii platite: 204.000 lei;
- servicii nefacturate primite de la terti: 100.000 lei;
- amortizare: 160.000 lei;
- stocuri intiale produse finite la cost de productie: 10.000 lei;
- produse obtinute la cost de productie: 530.000 lei;
- produse vandute la pret de vanzare: 600.000 lei;
- produse incasate la pret de vanzare: 650.000 lei;
- produse vandute la pret de vanzare, dar nefacturate: 40.000 lei;
- stocuri produse nevandute la cost de productie: 80.000 lei.
Care este marimea profitului contabil:
a) 170.000;
b) 160.000;
c)180.000.



#167 mihaser

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 142 Postari:

Postat 17 August 2007 - 10:51 PM

Vezi postareaALUPEI OTILIA, la Aug 17 2007, 02:29 PM, a spus:

am creat un topic nou in care am mutat toate cererile de parole !!!

va rog sa il folositi pe acela pt. asa ceva, nu mai amestecati lucrurile aici !!


si asa e varza la acest capitol, ieri am curatat si aprobat zeci de posturi, azi vad ca mai e inca de lucru... va rog mult de tot sa fiti un pic mai organizati !! in primul rand pt. voi, sa va fie mai usor sa urmariti si sa folositi datele de care aveti nevoie.

sincer, adunate ieri si azi, am deja cateva ore bune de cand muncesc la acest capitol, insa ca sa intru in tot capitolul si sa il pun la punct cred ca mi-ar lua cateva zile de munca, asa de tare l-ati bulibasit, dragilor !!

Otilia cred ca sunt un pic vinovata de tot haosul asta...eu am creat expertcontabil07 si cu toate ca am specificat sa mi se dea mesaje pe privat s-au postat toate pe forum. Imi cer scuze!

Aceasta postare a fost editata de mihaser: 17 August 2007 - 10:53 PM




#168 mihavesa

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1623 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 17 August 2007 - 11:38 PM

ce parere aveti de intrebarea 128 de la conta si raspunsul aferent care tot circula :

128.
In conformitate cu prevederile Codului privind conduita etica si profesionala a EC si CA din Romania sunt interzise :

Raspuns : c) colaborarea cu diferiti colegi suspendati temporar in exercitarea profesiei

Nu am gasit art 25, eu am codul etic national al profesionistilor contabili din anul 2006 si este structurat pe sectiuni, nu pe articole. Mie nu mi s-ar parea corect raspunsul.



#169 marra_2000

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 508 Postari:

Postat 18 August 2007 - 10:12 AM

Vezi postareamihavesa, la Aug 18 2007, 12:38 AM, a spus:

ce parere aveti de intrebarea 128 de la conta si raspunsul aferent care tot circula :

128.
In conformitate cu prevederile Codului privind conduita etica si profesionala a EC si CA din Romania sunt interzise :

Raspuns : c) colaborarea cu diferiti colegi suspendati temporar in exercitarea profesiei

Nu am gasit art 25, eu am codul etic national al profesionistilor contabili din anul 2006 si este structurat pe sectiuni, nu pe articole. Mie nu mi s-ar parea corect raspunsul.

art.22 ."Un membru al Corpului nu poate colabora cu un coleg pedepsit printr-o masura disciplinara de suspendare sau interzicere a exercitarii profesiei de expert contabil sau de contabil autorizat" de aici rezulta ca raspunsul corect este c)


art.26 " In afara primirii de onorarii pentru lucrarile executate, orice alta relatie financiara cu un client, cum ar fi: participatii la capital, dare sau luare de imprumut de bunuri, servicii sau bani etc., este susceptibila de a afecta obiectivitatea si de a determina tertii sa considere ca aceasta obiectivitate este compromisa", face referire la a) si b)

astept si alte pareri

aici gasesti Codul privind conduita etica si profesionala a EC si CA din Romania :http://www.rdt-contabilitate.ro/legislatie-105-ro.html

Aceasta postare a fost editata de marra_2000: 18 August 2007 - 10:20 AM




#170 dana_cz

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 218 Postari:
  • Gender:Female

Postat 18 August 2007 - 02:30 PM

Raspuns corect: b) 160.000
Rezolvarea:
Credit ct. 711 = 530.000
Debit ct. 711 = 460.000 (10.000 + 530.000 - 80.000 = 460.000)
________________
Sold final creditor: 70.000

121 = % 550.000
601 90.000
641 200.000
628 100.000

% = 121 710.000

701 600.000
701 40.000
711 70.000

=> 121 = 710.000 - 510.000 = 160.000
Viata este suma tuturor alegerilor tale



#171 George C

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 25 Postari:
  • Location:Timisoara

Postat 18 August 2007 - 04:22 PM

multumesc mult de ajutor si multa bafta!



#172 liana.gavan

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 18 Postari:
  • Gender:Female

Postat 18 August 2007 - 05:17 PM

Te rog poti sa-mi dai si mie parola de pe forumul nou creat?
Multumesc mult



#173 dana_cz

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 218 Postari:
  • Gender:Female

Postat 18 August 2007 - 06:08 PM

N-ai pentru ce, mai ales ca din graba ti-am facut-o varza. Noroc ca ai postat tu si mi-a sarit acum in ochi faptul ca am gresit cand ti-am scris pe fuga mai devreme, dar cred ca ai prins rationamentul si asa. Oricum, just in case, o mai postez o data pentru ca nu pot s-o editez...
Erata: Varianta corectata:

Credit ct. 711 = 530.000
Debit ct. 711 = 460.000 (10.000 + 530.000 - 80.000 = 460.000)
---------------------------------
Sold final creditor: 70.000

121 = % 550.000
601 90.000
641 200.000
628 100.000
681 160.000

% = 121 710.000
701 600.000
701 40.000
711 70.000

=> 121 = 710.000 - 550.000 = 160.000

Cu rationamentul mai treaca-mearga, dar e mai greu cu ... tastatul in viteza :lostit (13):
Sorry ... si bafta !
Viata este suma tuturor alegerilor tale



#174 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 18 August 2007 - 06:21 PM

Vezi postareamihaser, la Aug 17 2007, 11:51 PM, a spus:

Otilia cred ca sunt un pic vinovata de tot haosul asta...eu am creat expertcontabil07 si cu toate ca am specificat sa mi se dea mesaje pe privat s-au postat toate pe forum. Imi cer scuze!
miha :lostit (13): , nu ai de ce sa-ti ceri scuze pt. ca ai creat grupul acela, ideea e super, numai ca trebuia deschis un topic nou pt. cererile de parola... astfel incat rezolvarile efective sa ramana separat si sa le puteti urmari mult mai bine, doar o chestie de organizare fiindca era de asteptat ca userul grabit si ingrijorat de examen sa nu-ti respecte rugamintea de a iti da mesajele pe privat, atata timp cat exista o var. mai comoda !

dragilor, ZIC INCA O DATA :

la acest topic NU-NU-NU cereti parole si rezolvari, v-am creat 2 topicuri separate pt. asemenea cereri.

AICI se dau/discuta NUMAI REZOLVARILE.

DE AICI INAINTE, cine nu respecta regula ramane fara mesaj.

SPOR LA INVATAT SI MULTA BAFTA !



#175 mihavesa

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1623 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 18 August 2007 - 08:39 PM

Vezi postareaALUPEI OTILIA, la Aug 18 2007, 07:21 PM, a spus:

Vezi postareamihaser, la Aug 17 2007, 11:51 PM, a spus:

Otilia cred ca sunt un pic vinovata de tot haosul asta...eu am creat expertcontabil07 si cu toate ca am specificat sa mi se dea mesaje pe privat s-au postat toate pe forum. Imi cer scuze!
miha :lostit (13): , nu ai de ce sa-ti ceri scuze pt. ca ai creat grupul acela, ideea e super, numai ca trebuia deschis un topic nou pt. cererile de parola... astfel incat rezolvarile efective sa ramana separat si sa le puteti urmari mult mai bine, doar o chestie de organizare fiindca era de asteptat ca userul grabit si ingrijorat de examen sa nu-ti respecte rugamintea de a iti da mesajele pe privat, atata timp cat exista o var. mai comoda !

dragilor, ZIC INCA O DATA :

la acest topic NU-NU-NU cereti parole si rezolvari, v-am creat 2 topicuri separate pt. asemenea cereri.

AICI se dau/discuta NUMAI REZOLVARILE.

DE AICI INAINTE, cine nu respecta regula ramane fara mesaj.

SPOR LA INVATAT SI MULTA BAFTA !

eu nu inteleg de ce ai mutat mesajele pt rezolvari probleme conta de la 850 in sus in acest topic si mai exista inca un topic de contabilitate ........



#176 lumi78

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 34 Postari:

Postat 18 August 2007 - 08:59 PM

data / flux trez/ ch cu dob/ ramburs imprum/ imprum de rambursat
n /- / - / - / 131.858
n+1 / 50.000/ 13.186/ 36.814/ 95.044
n+2 / 50.000/ 9.504/ 40.496/ 54.548
n+3 / 50.000/ 5.452/ 44.548/ 10.000
tota l/150.000/ 28.142/ 121.858/ -


Spuneti-mi si mie cum e calculata dobanda in problema asta.... Multumesc frumos



#177 mirela 0702

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 920 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Iasi

Postat 18 August 2007 - 09:30 PM

probl 59 - fiscalite (cartea noua)

Obligatii declarative:

Art 83 - CF: "Contribuabilii care realizeaza, individual sau intr-o forma de asociere, venituri din activitati independente....au obligatia de a depune o declaratie privind venitul realizat la organul fiscal competent...pana la data de 15 mai inclusiv a anului urmator celui de realizare a venitului....."

Art 86, alin 4 - CF: "Asocierile au obligatia sa depuna la organul fiscal competent, pana la data de 15 martie a anului urmatator, declaratii anuale de venit...."


Poate cineva sa ma lamureasca si pe mine? :lostit (13):

Pana la urma, cand se depune aceasta declaratie de venit??? Pls...



#178 dana_cz

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 218 Postari:
  • Gender:Female

Postat 18 August 2007 - 09:55 PM

Pana la data de 15 martie a anului urmator, deoarece art. 86, alin 4 se aplica in cazul asocierilor fara personalitate juridica.
Viata este suma tuturor alegerilor tale



#179 mihaser

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 142 Postari:

Postat 18 August 2007 - 10:12 PM

Vezi postareamirela 0702, la Aug 18 2007, 10:30 PM, a spus:

probl 59 - fiscalite (cartea noua)

Obligatii declarative:

Art 83 - CF: "Contribuabilii care realizeaza, individual sau intr-o forma de asociere, venituri din activitati independente....au obligatia de a depune o declaratie privind venitul realizat la organul fiscal competent...pana la data de 15 mai inclusiv a anului urmator celui de realizare a venitului....."

Art 86, alin 4 - CF: "Asocierile au obligatia sa depuna la organul fiscal competent, pana la data de 15 martie a anului urmatator, declaratii anuale de venit...."


Poate cineva sa ma lamureasca si pe mine? :lostit (13):

Pana la urma, cand se depune aceasta declaratie de venit??? Pls...


Eu cred ca se depun pana la 15 mai inclusiv a anului urmator realizarii venitului pentru ca este vorba despre o persoana fizica

Aceasta postare a fost editata de mihaser: 18 August 2007 - 10:14 PM




#180 mirela 0702

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 920 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Iasi

Postat 18 August 2007 - 10:22 PM

Mai are si altcineva o alta parere?...ca sa aleg 2 din 3? :lostit (13): ...glumeam...adica faceam "haz de necaz"...cum e pana la urma???






Similar Topics Collapse

  Topic Forum Deschis de Statistici Ultima postare

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL