Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
livrare intracomunitara - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


livrare intracomunitara

10 replies to this topic

#1 annemary

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 13 Postari:

Postat 06 September 2008 - 08:29 AM

Lucrez la o firma in Italia.
Primesc o factura de la un furnizor din Romania cu tva ( baza + tva ) ! E o instalatie facuta de o usa automata la un supermarket din Bucuresti pt un client italian. Este normal sa se factureze cu TVA? Cine plateste TVA-ul?



#2 ad

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 245 Postari:
  • Location:CONSTANTA

Postat 06 September 2008 - 09:49 AM

Pe teritoriul Romaniei , orice factura se elibereaza in RON cu TVA , daca firma este in Bucuresti un SRL , administratorul tau poate sa aiba orice fel de nationalitate . Contabilitatea nu se tine aici la tine ? in RON?Ce obiect de activitate ai ? constructii sau comert?




#3 annemary

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 13 Postari:

Postat 06 September 2008 - 10:35 AM

Vezi postareaad, la Sep 6 2008, 10:49 AM, a spus:

Pe teritoriul Romaniei , orice factura se elibereaza in RON cu TVA , daca firma este in Bucuresti un SRL , administratorul tau poate sa aiba orice fel de nationalitate . Contabilitatea nu se tine aici la tine ? in RON?Ce obiect de activitate ai ? constructii sau comert?
firma la care lucrez este in Italia si are lucrari in Romania. Un furnizor mi-a facturat cu TVA tinand cont ca a prestat serviciul (montare usa la un supermarket in Bucuresti) pe teritoriul Romaniei. Este corect asa? Trebuia cu sau fara TVA?



#4 madalinab

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1733 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 16 September 2008 - 04:35 PM

da, este corect.
Mai studiati pasajele din codul fiscal referitoare la locul prestarii...si, banuiesc ca s-a mai discutat si pe forum.
Madalina



#5 slippers76

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 10 Postari:

Postat 20 September 2008 - 10:42 PM

Este corect. Locul prestarii/livrarii este in Romania. NU este o livrare intracomunitara. Firma italiana trebuie sa-si desemneze un reprezentant fiscal care sa o reprezinte in relatia cu fiscul roman in ceea ce priveste TVA-ul (declarare, plata) sau sa-si deschida sediu permanent in Romania daca intra si sub incidenta impozitarii profitului realizat in Romania .

Aceasta postare a fost editata de slippers76: 20 September 2008 - 10:45 PM




#6 liliana77

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 133 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Cluj Napoca

Postat 22 September 2008 - 11:34 AM

intrebare: daca facturez un laptop de ex. unei firme din uk, dar care isi ridica marfa de la sediul nostru din ro si si-o duce personal in uk, ambele au cod tva, facturez cu tva sau taxare inversa?...practic nu am dovada livrarii intracomunitare



#7 madalinab

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1733 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 22 September 2008 - 02:08 PM

:thumbup: o situatie asemanatoare am avut eu: am achizitionat marfa din ue. marfa a fost transportata de furnizor la sediul meu. am doar factura de achizitie (ftva / ambii parteneri sunt platitori de tva) si dovada platii prin banca. transportul insa nu reiese din vreun document. In acest sens am adresat o intrebare finantelor pt a-si exprima punctul lor de vedere...cand primesc vesti, revin cu raspunsul.
Madalina



#8 Lexiroxi

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2080 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 22 September 2008 - 08:59 PM

Vezi postarealiliana77, la Sep 22 2008, 12:34 PM, a spus:

intrebare: daca facturez un laptop de ex. unei firme din uk, dar care isi ridica marfa de la sediul nostru din ro si si-o duce personal in uk, ambele au cod tva, facturez cu tva sau taxare inversa?...practic nu am dovada livrarii intracomunitare
Facturezi cu TVA. Livrarea ar fi scutita de TVA cu drept de deducere cf. art. 143 alin. (2) din Codul fiscal daca ai avea toate documentele necesare justificarii scutirii de taxa prevazute la art. 10 din ORDINUL 2421/2007 pentru modificarea Instructiunilor de aplicare a scutirii de taxa pe valoarea adaugata pentru operatiunile prevazute la art. 143 alin. (1) lit. a) - i), art. 143 alin. (2) și art. 144^1 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, publicat in MO 887 din 27 decembrie 2007:
ART. 10
(1) Scutirea de taxa pentru livrarile intracomunitare de bunuri prevazute la art. 143 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, cu exceptiile de la pct. 1 și 2 ale aceleiasi litere a), se justifica pe baza urmatoarelor documente:
a) factura care trebuie sa contina informatiile prevazute la art. 155 alin. (5) din Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, si in care sa fie mentionat codul de inregistrare in scopuri de TVA atribuit cumparatorului in alt stat membru;
b) documentul care atesta ca bunurile au fost transportate din Romania in alt stat membru;
si, dupa caz,
c) orice alte documente, cum ar fi: contractul/comanda de vanzare/cumparare, documentele de asigurare.



#9 liliana77

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 133 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Cluj Napoca

Postat 23 September 2008 - 10:15 AM

si nu ma pot lega de art 128 aliniat 9 din cod, care zice ca:
" (9) Livrarea intracomunitară reprezintă o livrare de bunuri, în înțelesul alin. (1), care sunt expediate sau transportate dintr-un stat membru în alt stat membru de către furnizor sau de persoana către care se efectuează livrarea ori de altă persoană în contul acestora. " ?

Aceasta postare a fost editata de liliana77: 23 September 2008 - 10:15 AM




#10 madalinab

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1733 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 23 September 2008 - 10:55 AM

te poti lega de tot ce vrei, ideea este ca tb sa existe o dovada a transportului.
Codul fiscal nu reglementeaza in mod expres un document pt dovada asta, deci putem asimila mai mute situatii: cel mai obisnuit este CMR-ul, dar cum sa folosesc eu CMR daca nu sunt societate specializata de transport marfuri?!...nu cred ca se poate, desi am gasit pe un site specializat CMR in format pdf si ma gandeam ca... :thumbup:
O alta dovada a transportului ar fi asa: cumparatorul merge personal sa ridice marfa de la furnizor si va face o delegatie la care va anexa documentele justificative pt combustibil, taxe de drum, roviniete, bla, bla, va prelua marfa de la fz in baza unui proces-verbal de predare -primire sau ceva in genul asta...ar fi ok asa sau nu?!
Madalina



#11 primavera

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 46 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:satu mare

Postat 23 September 2008 - 12:02 PM

VA ROG SA-MI SPUNETI SI MIE CUM INREGISTREZ O CUMPARARE DIN gERMANIA A UNEI MASINI .fIRMA CUMPARATOARE DIN rOMANIA E PLATITOARE DE tva, firma vinzatoare din Germania platit.de tva.Si merge delegat din Romania ptr.cump.masina.






Similar Topics Collapse

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL