Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
registrul jurnal - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


- - - - -

registrul jurnal


36 replies to this topic

#1 circo

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 11 August 2005 - 10:19 AM

Este obligatorie scrierea de mina a registrului jurnal sau este suficient sa se tipareasca la imprimanta?



#2 floris

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1376 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:bucuresti

Postat 11 August 2005 - 05:51 PM





#3 bblondutza_micutza

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 14 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:BUCURESTI

Postat 15 June 2007 - 10:41 PM

Imi poate spune cineva va rog mult care este valoarea amenzii in cazul necompletarii registrului jurnal si registrului inventar, caci am preluat o firma si d-na economist nu a catadicsit sa le completeze de 2 ani...........
Multumesc anticipat
bblondutza



#4 robert.i

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 113 Postari:

Postat 15 June 2007 - 10:51 PM

Eu am avut de completat 1 an si 3 luni la un registru jurnal. Am pus ,,manuta ,, si le-am scis eu ca sa fie bine,nu eram linistit altfel. :smile:



#5 bblondutza_micutza

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 14 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:BUCURESTI

Postat 16 June 2007 - 12:13 PM

deci despre valoare amenzii stie cineva ceva?
bblondutza



#6 mirela 0702

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 920 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Iasi

Postat 17 June 2007 - 01:04 PM

...se pare ca nu stie nimeni, dar nu-ti poate lua mai mult de ...cateva ore sa le completezi. La reg jurnal poti completa doar rulajele curente din balante, iar in reg inventar se inregistreaza doar soldurile de la sfarsitul anului. Iti poate lua maxim 2 ore...si scuza-ne ca...te punem la treaba... :smile:



#7 robert.i

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 113 Postari:

Postat 17 June 2007 - 01:21 PM

:smile:



#8 robert.i

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 113 Postari:

Postat 17 June 2007 - 01:55 PM

Legea contabilitatii
Capitolul III - Registrele de contabilitate
Capitolul VI - Contraventii si infractiuni
Art. 41-Constituie contraventii la prevederile prezentei legi urmatoarele fapte, daca nu sunt savarsite in astfel de conditii incat, potrivit legii, sa fie considerate infractiuni:
PCT.2
a) utilizarea si tinerea registrelor de contabilitate;
b) intocmirea si utilizarea documentelor justificative si contabile pentru toate operatiunile efectuate, inregistrarea in contabilitate a acestora in perioada la care se refera, pastrarea si arhivarea acestora, precum si reconstituirea documentelor pierdute, sustrase sau distruse;
Contraventia prevazuta la pct. 2 lit. a) si b), cu amenda de la 300 ei la 4000 lei.



#9 marian.apetre

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 939 Postari:
  • Gender:Male

Postat 17 June 2007 - 02:24 PM

De la 01 ianuarie 2005 nu mai este obligatorie completarea manuala a RJ.

Citeaza

În condițiile conducerii contabilității cu ajutorul sistemelor informatice de prelucrare automată a datelor, fiecare operațiune economico-financiară se va înregistra prin articole contabile, în mod cronologic, după data de întocmire sau de intrare a documentelor în unitate.

În această situație, Registrul-jurnal se editează lunar, iar paginile vor fi numerotate pe măsura editării lor.

Registrul-jurnal va fi șnuruit, parafat și înregistrat în evidența unității în luna următoare celei în care numărul de file editate este 100, sau anual, dacă numărul filelor editate este sub 100, pentru un exercițiu financiar.
OMFP 1850/2004

"Registrul-inventar se completează pe baza inventarierii faptice a fiecărui cont de activ și de pasiv.
Elementele de activ și de pasiv înscrise în Registrul-inventar au la bază listele de inventariere sau alte documente care justifică conținutul acestora."

Si daca societatea nu a procedat la efectarea inventarierii anuale a patrimoniului in conformitate cu OMPF 1753/2004 atunci nu prea exista "document justificativ" pe baza caruia se intocmeste RI.

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 10 July 2008 - 11:57 PM




#10 bblondutza_micutza

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 14 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:BUCURESTI

Postat 08 July 2007 - 08:19 AM

Multumesc de raspunsuri....banuiesc, desi cred ca intrebarea mea a fost cat se poate de simpla. Ma interesa doar valoarea amenzii, atat. Dar..............daca voi ati inteles altceva......multumesc oricum.

Multumesc mult, am reusit intre timp sa gasesc si eu actualizarea legii. Multumesc mult inca o data.
O zi buna!
bblondutza



#11 dexter

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 228 Postari:
  • Location:Timis

Postat 08 July 2007 - 08:49 AM

Eu am primit saptamina trecuta 2500 cu plata in 48 ore(250-1/2 din minim). :lostit (13):



#12 marian.apetre

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 939 Postari:
  • Gender:Male

Postat 08 July 2007 - 10:49 AM

Amenda de mai sus nu poate fi la Reg.Jurnal,
presupun ca este la o contraventie din Cod de procedura fiscala.

La R.J. amenta este pe Legea contabilitatii (art.41 alin.2 lit.a)
de la 300 la 4000 si NU se aplica 1/2 din minim.

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 10 July 2008 - 11:58 PM




#13 riquiqui

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 244 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti
  • Interests:editare filme

Postat 28 September 2007 - 06:35 PM

Registrul Jurnal cat si cel Inventar se pot realiza in excel? Sau trebuie musai cumparate de la magazin? Ma gandesc ca asa cum se pot realiza nir-urile si bonurile de consum, desigur cu respectarea tuturor rubricilor, se pot realiza si cele doua registre.



#14 gramaco

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 266 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca

Postat 06 October 2007 - 01:59 PM

ORDIN Nr. 1850 din 14 decembrie 2004
privind registrele și formularele financiar-contabile*)
EMITENT: MINISTERUL FINANȚELOR PUBLICE
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL NR. 23 bis din 7 ianuarie 2005


GRUPA I
Registrele de contabilitate

REGISTRUL-JURNAL (Cod 14-1-1)

1. Servește ca document contabil obligatoriu de înregistrare cronologică și sistematică a modificării elementelor de activ și de pasiv ale unității.
2. Se întocmește de către persoanele prevăzute la art. 1 din Legea contabilității nr. 82/1991, republicată, într-un singur exemplar, după ce a fost numerotat, șnuruit, parafat și înregistrat în evidența unității.
Numerotarea filelor registrelor se va face în ordine crescătoare, iar volumele se vor numerota în ordinea completării lor.
Se întocmește zilnic sau lunar, după caz, prin înregistrarea cronologică, fără ștersături și spații libere, a documentelor în care se reflectă mișcarea elementelor de activ și de pasiv ale unității.
În cazul în care unitatea folosește jurnale auxiliare, totalul lunar al fiecăruia se poate trece în registrul-jurnal.
În condițiile conducerii contabilității cu ajutorul sistemelor informatice de prelucrare automată a datelor, fiecare operațiune economico-financiară se va înregistra prin articole contabile, în mod cronologic, după data de întocmire sau de intrare a documentelor în unitate. În această situație, Registrul-jurnal se editează lunar, iar paginile vor fi numerotate pe măsura editării lor. Registrul-jurnal va fi șnuruit, parafat și înregistrat în evidența unității în luna următoare celei în care numărul de file editate este 100, sau anual, dacă numărul filelor editate este sub 100, pentru un exercițiu financiar.



REGISTRUL-INVENTAR (Cod 14-1-2)

1. Servește ca document contabil obligatoriu de înregistrare a rezultatelor inventarierii elementelor de activ și de pasiv.
2. Se întocmește de către persoanele prevăzute la art. 1 din Legea contabilității nr. 82/1991, republicată, într-un singur exemplar, după ce a fost numerotat, șnuruit, parafat și înregistrat în evidența unității.
Se întocmește la începutul activității, la sfârșitul exercițiului financiar sau cu ocazia încetării activității, fără ștersături și fără spații libere, pe baza datelor cuprinse în listele de inventariere și procesele-verbale de inventariere a elementelor de activ și de pasiv, prin gruparea acestora pe conturi sau grupe de conturi.
Registrul-inventar se completează pe baza inventarierii faptice a elementelor de activ și de pasiv grupate după natura lor conform posturilor din bilanț. În cazul în care inventarierea are loc pe parcursul anului, datele rezultate din operațiunea de inventariere se actualizează cu intrările și ieșirile din perioada cuprinsă între data inventarierii și data încheierii exercițiului financiar, datele actualizate fiind apoi cuprinse în registrul-inventar. Operațiunea de actualizare a datelor rezultate din inventariere se va efectua astfel încât la sfârșitul exercițiului financiar să fie reflectată situația reală a elementelor de activ și de pasiv "


Acestea se pot edita in orice aplicatie cu conditia respectarii prevederilor de mai sus . Ce e important ca nu mai trebuiesc inregistrate la finante , doar in evidenta unitatii care le intocmeste , dupa numerotare , snuruire si parafare .

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 10 July 2008 - 11:58 PM




#15 Anc@B

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 18 April 2008 - 09:21 PM

hei..ma poate ajuta careva cu un registru jurnal al unei agentii turistice....hotel..pensiune turistica?am nevoie mai exact de operatiuni...vreo 30...
pls! se poate? :pullhair: :frusty: :lostit (13): :lnr (42):



#16 oana_80dsp

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 11 October 2008 - 06:34 PM

Buna seara, am si eu o rugaminte.
Sunt la inceput si mi-e tare greu.
Ce se completeaza in "registru jurnal?"
Va multumesc



#17 madalinab

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1733 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 11 October 2008 - 06:56 PM

Pentru intrebarea ta gasesti raspuns in acest topic, unde ti-am mutat mesajul...ai deschis topic nou desi aveai deja la dispozitie unul care trateaza exact problema pe care o ai...daca ai fi cautat putin nu mai era cazul sa pui intrebarea. De asemenea, te sfatuiesc sa cauti, in prealabil, de fiecare data cand ai o nelamurire...pentru prima ta postare in forum (legata de factura de constructii) exista discutii deja, inregistrari contabile dar trebuie sa dai o cautare.

Draga Oana, cu atat mai mult ca esti la inceput, te sfatuiesc sa iti aranjezi intr-un dosarel sau in calculator cateva reglementari fff importante...legea contabilitatii, Codul fiscal si normele, OMF 1752 si 2374 si multe altele de care te vei ''lovi'' pe parcurs.
Numai bine.
Madalina



#18 bizabella

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 30 Postari:

Postat 26 October 2008 - 12:37 PM

La completarea registrului jurnal sumele acumulate se reporteaza de la o luna la alta, sau nu?



#19 madalinab

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1733 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 30 October 2008 - 01:58 PM

NU se reporteaza...total din registrul jurnal/luna trebuie sa fie egal cu total rulaje lunare din balanta lunara (debit sau credit).
Madalina



#20 Tatyana1002

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 17 November 2008 - 11:16 PM

Buna!
Sunt incepatoare si am nevoi de ajutorul celor mai priceputi decat mine. As vrea sa stiu ce documente imi trebuiesc pentru a tine contabilitatea primara la o firma nou infiintata. Stiu ca imi trebuie "registrul de control", "reg. de casa", "reg.jurnal", "reg.inventar"...si ce alte documente imi mai trebuiesc?

Sper ca ma puteti ajuta. Mersi mult.






Similar Topics Collapse

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL