Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Contabilitate PFA - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 8

Salt la continut


Contabilitate PFA

rambursare imprumut pfa
260 replies to this topic

#141 Romina

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 31 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 19 February 2009 - 10:27 AM

Buna dimineata!

Banii retrasi din contul de la banca reprezinta incasare in "casierie". Deci nu afecteaza cu nimic RJIP, pt ca e si incasare si plata. La fel si la schimburile valutare dintr-un cont in altul (eur-ron)

Daca nu e asa, va rog sa ma corectati.



#142 Cornny

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 82 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti

Postat 19 February 2009 - 01:28 PM

A avut cineva un control incrucisat de la Garda. Intreb asta pentru ca am pierdut niste facturi si nu stiu ce sanctiuni sau amenzi sunt pentru asa ceva.




#143 Zzuper

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 118 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Craiova

Postat 19 February 2009 - 09:04 PM

Vezi postareaRomina, la Feb 19 2009, 10:27 AM, a spus:

Buna dimineata!

Banii retrasi din contul de la banca reprezinta incasare in "casierie". Deci nu afecteaza cu nimic RJIP, pt ca e si incasare si plata. La fel si la schimburile valutare dintr-un cont in altul (eur-ron)

Daca nu e asa, va rog sa ma corectati.


Multumesc. O corecteaza cineva pe Romina sau "adjudecam" raspunsul?



#144 Zzuper

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 118 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Craiova

Postat 27 February 2009 - 02:52 PM

Revin cu intrebarea mea initiala, pentru a fi sigur ca am inteles cum trebuie: retragerea banilor (prin bancomat) din contul de PFA se trece sau nu in RJIP ?

Mentionez ca am apucat sa trec alte operatiuni de incasari si plati, efectuate intre timp. Deci daca ar trebui trecute si retragerile de numerar in RJIP, as putea sa tai cu pixul ce am scris pana acum?

Aceasta postare a fost editata de Zzuper: 27 February 2009 - 02:53 PM




#145 Dan I.

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 376 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 27 February 2009 - 09:52 PM

Vezi postareaZzuper, la Feb 27 2009, 02:52 PM, a spus:

Revin cu intrebarea mea initiala, pentru a fi sigur ca am inteles cum trebuie: retragerea banilor (prin bancomat) din contul de PFA se trece sau nu in RJIP ?
PFA nu trebuie sa tina evidenta cash-ului sau a banilor din banca (n-are registru de casa si de banca).
Poti sa-ti muti la nesfarsit banii din banca in 'casa'. Poti sa-ti cumperi alimente si haine..., pe scurt: banii sunt ai tai si-i folosesti cum vrei.

Simplu, nu?!
De aia-i spune, probabil, contabilitate in partida simpla :-)

Aceasta postare a fost editata de Dan I.: 27 February 2009 - 09:56 PM

Dan



#146 Zzuper

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 118 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Craiova

Postat 28 February 2009 - 04:54 PM

Roger! Multam pentru raspunsuri. ;)



#147 Zzuper

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 118 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Craiova

Postat 03 March 2009 - 06:46 PM

Acum am alta dilema: pe extrasul de cont operatiunile au mari diferente intre "Data tranzactiei" si "Data procesarii", uneori chiar de 5-6 zile. Dilema mea e pe care o trec in RJIP ?



#148 Lyvyoo

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 146 Postari:

Postat 03 March 2009 - 11:43 PM

Si o intrebare de la mine: trebuie intocmita vreo declaratie pentru asigurarile sociale platite ca pFA (pensie sanatate) ???



#149 varaD

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 73 Postari:

Postat 04 March 2009 - 09:25 AM

Nu. Doar daca ai angajati.



#150 MARIA-CARMEN

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 121 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 04 March 2009 - 12:32 PM

ba da, trebuie sa faceti declaratie pana in data de 15 martie pentru sanatate ca pfa...



#151 Zzuper

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 118 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Craiova

Postat 04 March 2009 - 06:42 PM

Maria-Carmen, imi poti raspunde te rog si la nelamurirea mea?



#152 varaD

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 73 Postari:

Postat 05 March 2009 - 10:17 AM

Vezi postareaMARIA-CARMEN, la Mar 4 2009, 12:32 PM, a spus:

ba da, trebuie sa faceti declaratie pana in data de 15 martie pentru sanatate ca pfa...
Curios, am intrebat la casa de sanatate si au spus ca nu trebuie. Ideea este ca nici chitantele care le emit nu sunt pe PFA... ca sa nu mai spun de concedii medicale..
Ne poti spune si baza legala sa le primeasca?



#153 MARIA-CARMEN

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 121 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 05 March 2009 - 12:28 PM

eu am depus la OPSNAJ declaratia pentru 2009- e un formular tip, se depune pana la 15 martie, conform cu decizia anticipata pe 2009



#154 muntean_lau

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 9 Postari:

Postat 25 March 2009 - 01:45 PM

Am si eu o intrebare daca ma paote ajuta cineva. Sotul meu si-a facut in cadrul firmei unde lucreaza pfa.Am inteles ca s-a dat o lege care spune ca trebe sa te schimbi pe Persoana independenta. El trebuie sa faca acest lucru sau e valabil daor in cazul persoanelor care si-au facut afacere de familie ?



#155 corpus

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 267 Postari:

Postat 25 March 2009 - 05:39 PM

Nu s-a dat absolut nicio lege care sa oblige la constituirea PFA. Insa foarte multe firme prefera colaborarea cu PFA ( de regula fosti angajati care devin prin aceasta colaboratori). Avantajul este mai mare pentru firma ca "scapa " de povara cartilor de munca, (concedii medicale, sporuri, litigii de munca etc...), a comisioanelor , declaratiilor, contributii CAS, CASS, fonduri speciale ...etc.
Este si in avantajul PFA_ului colaborator, ca poate negocia un venit mai mare cu firma, aceasta inregistrand o oarecare relaxare prin scutirea celor mai sus amintite. Ramane insa in sarcina PFA impozitul de 16% pe venitul negociat , CASS (6,5%) si CAS daca doreste sa-si asigure batranetea !
Mai ramane vulnerabila totusi, posibilitatea rezilierii contractului de colaborare, fata de concediere ( desfacerea CIM) care ar fi fost mai complicata pentru anjajator. Depinde insa si de conditiile de incheiere a contractului de colaborare, in special a clauzelor de reziliere, care in opinia mea ar trebui fff serios definite, daca se poate asistenta unui specialist (avocat, expert...) Daca ambele parti isi onoreaza conditiile din contractul de colaborare cu onestitate, atunci castigul va fi de ambele parti mai mare ca in primul caz !

Aceasta postare a fost editata de corpus: 25 March 2009 - 05:45 PM




#156 Guest_Ralluka_*

  • Guests

Postat 18 April 2009 - 09:38 AM

Buna ziua. Sunt traducator autorizat - PFA, iar sediul PFA este apartamentul cu o camera proprietate personala in care locuiesc impreuna cu logodnicul. Cand mi-am deschis PFA-ul, mi s-a spus ca fiind proprietara apartamentului in care imi voi desfasura activitatea de PFA nu am nevoie de contract de comodat. Totusi, am cateva nelamuriri:

1. Pentru a trece la cheltuielile PFA intretinerea apartamentului, curent electric, telefon fix, etc trebuie sa am contract de comodat intre mine (persoana fizica) si .... mine (PFA) care sa stipuleze ca PFA-ul va suporta X% din cheltuielile apartamentului, sau acest X% este stabilit prin lege in functie de suprafata apartamentului si numarul de locatari?

2. Eu platesc intretinerea o data la 5-6 luni. In RJIP pot inregistra X% din intreaga valoare a chitantei la data emiterii ei specificand la explicatii "intretinere sediu ianuarie-iunie" (bineinteles fara penalizarile de intarziere a platii)?

3.Pentru dovada inregistrarii cheltuielilor de intretinere in RJIP am nevoie de fisa apartamentului de la Asociatia de Proprietari, pentru a evidentia valoarea cheltuielilor aferente fiecarei luni?



#157 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 18 April 2009 - 06:14 PM

acum, sincer, daca locuiesti intr-o camera = aceeasi cu sediul pfa, impreuna cu logodnicul (si singura -era acelasi lucru) ce chelt. mai vrei sa iti deduci pe pfa ?? cati metri patrati din camera folosesti EXCLUSIV pt. pfa ca sa ai dreptul sa iti deduci chelt. ?? se poate comodat pe cativa metri patrati sau e strict necesar o incapere de sine statatoare ??
astea-s intrebarile pe care trebuie sa ti le pui inainte de a considera ca ai dreptul la vreo deducere si, in fct. de raspunsurile pe care le dai si care SE POT DOVEDI LA UN CONTROL, vei sti singurica despre ce chelt. e vb.

numai bine.



#158 corpus

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 267 Postari:

Postat 18 April 2009 - 08:03 PM

1. locuind impreuna cu logodnicul dvs. este de presupus ca cheltuiala cu intretinerea apartamentului este ceva mai mare.
2. acest "ceva mai mare" are legatura cu nr. de persoane care locuiesc in apartament, si se regaseste in chitanta eliberata de catre asociatia de locatari (proprietari).
3. daca v-ati gandit sa"scapati" de acest plus in cheltuielei, nu este o idea rea, insa presupune o "mica aventura" prin care sa fiti credibila in fata unui control fiscal, ca acele cheltuieli pe care le deduceti, au legatura cu activitatea dvs si sunt sustinute de documente legal intocmite.
"Aventura" consta in faptul ca:
Puteti face un contract de comodat intre dvs pf si PFA prin care sa specificati nr metri patrati pusi la dispozitia activitatilor de traducere( sa fie o cota rezonabila...nu oricat) si a carei valoare exprimata in % sa o puteti deduce din cheltuiala cu intretinerea( adica cea de la asociatie) pe care dvs o platiti la 5-6 luni.
La fel si cu procentul pentru Kw in interesul activitatii
Pentru telefon trebuie contract separat pe PFA
Chitantele pe care le platiti trebuiesc inregistrate in RJIP exact la valoarea lor, pentru a respecta art 51 din OMFP 1040/2004
Deschideti fisa pentru operatiuni diverse, din care preluati in Jurnalul pentru operatiuni diverse doar partea deductibila ( adica procentul specificat in comodat) si cu ajutorul unui document cumulativ, intocmiti centralizatorul cheltuielilor nedeductibile, pentru a face calculul conform art 52 din 1040
PS: referitor la cota rezonabila, pentru activ de traducator, inspectorii fiscali accepta cu greu mai mult de cativa metri; 4-5 sunt considerati prea lejer cred, asa ca va puteti face un calcul functie de suparafata apartamentului dvs din care nu prea am inteles cum este si apartament si cu o singura camera.!!



#159 Guest_Ralluka_*

  • Guests

Postat 19 April 2009 - 04:20 AM

Vezi postareaOtilia Alupei, la Apr 18 2009, 07:14 PM, a spus:

acum, sincer, daca locuiesti intr-o camera = aceeasi cu sediul pfa, impreuna cu logodnicul (si singura -era acelasi lucru) ce chelt. mai vrei sa iti deduci pe pfa ?? cati metri patrati din camera folosesti EXCLUSIV pt. pfa ca sa ai dreptul sa iti deduci chelt. ?? se poate comodat pe cativa metri patrati sau e strict necesar o incapere de sine statatoare ??
astea-s intrebarile pe care trebuie sa ti le pui inainte de a considera ca ai dreptul la vreo deducere si, in fct. de raspunsurile pe care le dai si care SE POT DOVEDI LA UN CONTROL, vei sti singurica despre ce chelt. e vb.

numai bine.

Multumesc pentru raspuns, desi nu are nicio legatura cu intrebarile mele, iar vehementa este total nejustificata.

Nu locuiesc intr-o camera, ci intr-un apartament cu o camera (cf contract vanzare-cumparare), care are 40mp si include: bucatarie (nu gatesc, motiv pentru care am transformat spatiul in birou), dormitor, baie, hol. Evident ca AM DREPTUL sa imi deduc cheltuielile apartamentului din moment ce activitatea de PFA e singura mea sursa de venit, deci muncesc numai de acasa, intrebarea fiind astfel cati metri patrati din suprafata totala NU folosesc pt PFA. Deci stiu SINGURICA despre ce cheltuieli este vorba!

Salutari respectuoase.



#160 Guest_Ralluka_*

  • Guests

Postat 19 April 2009 - 04:43 AM

Vezi postareacorpus, la Apr 18 2009, 09:03 PM, a spus:

1. locuind impreuna cu logodnicul dvs. este de presupus ca cheltuiala cu intretinerea apartamentului este ceva mai mare.
2. acest "ceva mai mare" are legatura cu nr. de persoane care locuiesc in apartament, si se regaseste in chitanta eliberata de catre asociatia de locatari (proprietari).
3. daca v-ati gandit sa"scapati" de acest plus in cheltuielei, nu este o idea rea, insa presupune o "mica aventura" prin care sa fiti credibila in fata unui control fiscal, ca acele cheltuieli pe care le deduceti, au legatura cu activitatea dvs si sunt sustinute de documente legal intocmite.
"Aventura" consta in faptul ca:
Puteti face un contract de comodat intre dvs pf si PFA prin care sa specificati nr metri patrati pusi la dispozitia activitatilor de traducere( sa fie o cota rezonabila...nu oricat) si a carei valoare exprimata in % sa o puteti deduce din cheltuiala cu intretinerea( adica cea de la asociatie) pe care dvs o platiti la 5-6 luni.
La fel si cu procentul pentru Kw in interesul activitatii
Pentru telefon trebuie contract separat pe PFA
Chitantele pe care le platiti trebuiesc inregistrate in RJIP exact la valoarea lor, pentru a respecta art 51 din OMFP 1040/2004
Deschideti fisa pentru operatiuni diverse, din care preluati in Jurnalul pentru operatiuni diverse doar partea deductibila ( adica procentul specificat in comodat) si cu ajutorul unui document cumulativ, intocmiti centralizatorul cheltuielilor nedeductibile, pentru a face calculul conform art 52 din 1040
PS: referitor la cota rezonabila, pentru activ de traducator, inspectorii fiscali accepta cu greu mai mult de cativa metri; 4-5 sunt considerati prea lejer cred, asa ca va puteti face un calcul functie de suparafata apartamentului dvs din care nu prea am inteles cum este si apartament si cu o singura camera.!!

Multumesc pentru informatii.

In postul de mai sus am lamurit aspectul apartamentului cu o camera :).
Nu vreau sa "scap" de nimic, imi doresc doar sa existe un echilibru intre incasarile mele (care sunt destul de mari si facturate, pentru care platesc impozit) si cheltuielile aferente desfasurarii activitatii.
4 mp .... revoltator! Cum poate cineva lucra (referindu-ne strict la efort intelectual sustinut) intr-un spatiu de 2x2 ... la propriu?!? Probabil ca domnii inspectori fiscali isi indeplinesc atributiile de serviciu corespunzator la un birou intr-o debara, pe intuneric, fara sa se miste pe toata durata programului de lucru, nu beau nici macar un pahar cu apa si nu folosesc toaleta!






Similar Topics Collapse

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL