Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Masina pe PFA - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


Masina pe PFA


8 replies to this topic

#1 d_maria

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 06 October 2009 - 07:23 PM

Buna,

As vrea sa achizitionez un autovehicul de 2500-3000 de euro pe pfa si nu stiu daca si cum as putea face asa ceva.
Sunt pfa pe "servicii de design specializat" si as avea nevoie de masina prin oras.

Am inteles ca o masina se amortizeaza in 4 ani. In registrul de incasari si plati voi trece lunar 2500/48 luni sau trebuie sa trec
imediat dupa achizitie valoarea integrala a masinii?
In cazul in care se poate, cu ce acte pot dovedi achizitionarea masinii? Un contract de vanzare-cumparare e suficient?
Cata benzina voi putea deconta dupa achizitionarea autovehiculuilui?
Asigurarea obligatorie si eventualele reparatii se pot trece la cheltuieli?


Sunt o multime de intrebari si va multumesc anticipat pentru orice ajutor.
http://conta.money.ro/forum/style_emoticon...fault/smile.gif



#2 SERBAN MARIANA

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 789 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:BUCURESTI

Postat 07 October 2009 - 06:30 AM

- in registrul de incasari si plati treci valoarea totala a masinii in baza contractului de vz-cumparare si a unei dispozitii de plata care sa arate ca ai achitat masina.
-benzina nu este cheltuiala deductibila fiscal
-asigurarea si reparatiile sant deductibile la o singura masina
-anual se deduce amortizarea in functie de numarul de luni de utilizare

Aceasta postare a fost editata de SERBAN MARIANA: 07 October 2009 - 06:30 AM

RIANA784


Treburile ce se pot indeplini cu blandete niciodata nu dau gres



#3 balexg

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 49 Postari:

Postat 27 October 2009 - 09:15 PM

Vezi postareaSERBAN MARIANA, la Oct 7 2009, 06:30 AM, a spus:

- in registrul de incasari si plati treci valoarea totala a masinii in baza contractului de vz-cumparare si a unei dispozitii de plata care sa arate ca ai achitat masina.
-benzina nu este cheltuiala deductibila fiscal
-asigurarea si reparatiile sant deductibile la o singura masina
-anual se deduce amortizarea in functie de numarul de luni de utilizare
Carburantul nu este o cheltuiala deductibila pana la 31.12.2010



#4 cristi_vintila

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 30 October 2009 - 08:39 AM

Vezi postareaSERBAN MARIANA, la Oct 7 2009, 06:30 AM, a spus:

- in registrul de incasari si plati treci valoarea totala a masinii in baza contractului de vz-cumparare si a unei dispozitii de plata care sa arate ca ai achitat masina.
-benzina nu este cheltuiala deductibila fiscal
-asigurarea si reparatiile sant deductibile la o singura masina
-anual se deduce amortizarea in functie de numarul de luni de utilizare
-Sa inteleg ca plata e una si deducerea e alta ? Cu alte cuvinte, inregistrez plata cu valoarea de achizitie si la cheltuieli prind numai amortismentul aferent ?
-Tot asa se face si daca masina este second hand si are o vechime mai mare de 4 ani (cat ar fi perioada de amortizare de la nou) ?
-Benzina nu este deductibila din luna mai 2009 pana la 31.12.2010 (parca asa am citit pe undeva....) ?
-Exista vreun plafon al deducerilor in fct de venitul brut, pt stabilirea venitului net impozabil ? Ce se intampla daca intr-un an deducerile sunt mai mari ca venitul brut ?
-Daca tin evidenta pe calculator trebuie sa am 2 registre ? (registrul de incasari si plati si registrul de venituri si cheltuieli) Am citit ca registrele ar trebui inregistrate la Administratia Financiara. In cazul meu cum s-ar face ca sa fie legal ?
-Eu virez pe an impozitul (16%) si sanatatea (5.5%). Este obligatoriu sa virez si pensia si somajul ? Se deduce fiscal vreuna din acestea ?

Sunt multe intrebari, este adevarat si in legi nu se gasesc toate informatiile la un loc si te poti trezi cu tot felul de surprize.
Va multumesc mult pt rabdarea si solicitudinea dvs.



#5 corpus

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 267 Postari:

Postat 30 October 2009 - 05:19 PM

1. plata este una si deducera este dreptul dvs de a scadea aceasta plata din venitul brut, astfel incat baza de impozitare sa fie mai mica. da inregistrati val de achiz si la cheltuieli veti calcula doar amortismentul ( art 51 si 52 din OMFP 1040/2004)
2. nu conteaza cati ani are masina incepeti amortizarea din prima luna in cara mijlocul a fost dat in folosinta, de la valoarea ce rezulat din documentul de achizitie si pe perioada prevazuta, 3 la5 ani
3.Nu exista un plafon al deducerilor functie d evenitul brut, doar limitari/plafonari la anumite categorii de cheltuieli (protocol, sponsorizare...etc) vezi art 44 din 1040. Daca intrun an cheltuielile/deducerile sunt mai mari decat v. brut rezulta pierdere fiscala, se preia in anul fiscal urmator adica incepeti cu minus
4. Daca tineti evidenta pe calculator ( ma refer la conta in partida simpla) trebuie sa aveti oricum acele 2 registre ( Registrul Jurnal de Incasari si Plati si Registru Inventar snuruite numerotate )
Lunar editati cu ajutorul tehnicii de calcul RJIP_ul si totalul lunar il treceti in acel RJIP snuruit si numerotat ( citat din 1040: În condițiile conducerii evidenței contabile în partidă simplă cu ajutorul tehnicii de calcul, fiecare operațiune economico-financiară se va înregistra în ordine cronologică, în funcție de data de întocmire sau de intrare a documentelor. În această situație Registrul-jurnal de încasări și plăți se editează lunar, iar paginile vor fi numerotate pe măsura editării lor.
Registrul-jurnal de încasări și plăți parafat și înregistrat la organul fiscal teritorial va fi completat lunar, prin preluarea totalului sumelor din Registrul-jurnal de încasări și plăți obținut cu ajutorul tehnicii de calcul.
Se arhivează împreună cu documentele justificative care au stat la baza întocmirii lui.
)
Nu mai este obligatoriu sa le inregistrati la Admin este suficient snuruirea si numerotarea si certificarea dvs prin semnatura pe ultima pagina
5. sanataea, pensia somajul, sunt deductibile integral. cei 16% nu sunt deductibili. sanatatea 5,5% obligatoriu. somajul optional pensia nu stiu sa va raspund se pare ca sunt emise acte normative care obliga ....! intrebati la Casa d epensii pentru un raspuns oficial



#6 delia m

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 11 Postari:

Postat 25 November 2009 - 01:31 PM

"Corpus" , esti cel mai profesionist forumist din cati am vazut in toti anii in care am bantuit pe forumuri diverse.
Nu stiu cum ai atata rabdare cu capetele noastre patrate.

Scrii mai sus ca intocmim LUNAR RJIP cu ajutorul softului si doar sumele lunare le trecem in RJIP-ul snuruit si inregistrat la Adm Financ.
Am zis bine, da?
Scrii, de asemenea, ca trebuie sa snuruim + certificam noi RJIP lunar (vorbesti de cel printat din soft, nu?)

Listele si Jurnalele pentru Obiecte diverse ... ce dumnezeu facem cu ele? Le parafam si pe astea?

multumesc anticipat!
delia



#7 corpus

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 267 Postari:

Postat 25 November 2009 - 09:12 PM

1. numerotat, snuruit si certificat, doar acel registru procurat de prin librarii (RJIP cod 14-1-1/b)in care preluati totalurile lunare
2.in RJIP_ul editat lunar cu ajutorul tehnicii de calcul, paginile trebuie sa fie numerotate in ordine crescatoare ( ex: daca in fiecare luna , sa zicem editam RJIP ce contine 4 pag, atunci la sfarsitul lunii decembrie, RJIP_ul printat, trebuie sa contina un nr de 48 pag (12*4) numerotate evident in ordine crescatoare de la 1 la 48
3. acest RJIP printat, impreuna cu fisele si jurnalele de care vorbeati, precum si cu celelate documente justificative ( chitante, bf,op,facturi ,contracte...etc) constituie intreg fundamentul pentru a justifica datele inscrise in RJIP_ul snuruit si numerotat.
In afara de RJIP_ul printat, care se alcatuieste din pagini pe masura editarii lor, numerotate crescator si continuu, celelate fise /jurnale, documente justificative, se vor grupa in dosare pe luni si pe an. Urmeaza regimul de arhivare ( a se vedea art 29-32 din 1040/2004)
Fisele si jurnalele nu trebuiesc parafate, insa trebuie sa contina elementele cerute la intocmirea lor.

Aceasta postare a fost editata de corpus: 25 November 2009 - 09:16 PM




#8 M.I.B.

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 4 Postari:

Postat 11 September 2011 - 06:34 PM

O problema pe care o am in legatura cu subiectul ...
A venit vremea sa vand masina, acum voi plati impozit pe valoarea de vanzare ?
Sunt obligat sa emit factura, nici nu mai stiu pe ce valoare...
Daca o emit pe valoarea amortizata, am inmatriculat-o degeaba pe pfa, pentru ca ce-am dedus, platesc acum ca impozit pe factura de vanzare.
Daca o emit pe valoarea neamortizata, m-am tepuit si mai tare pentru ca valoarea e si mai mare si platesc pentru niste bani care erau defapt ai mei, nu pe bani proveniti din activitate.



#9 Dan I.

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 376 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 12 September 2011 - 12:00 PM

Vezi postareaM.I.B., la 11 September 2011 - 06:34 PM, a spus:

O problema pe care o am in legatura cu subiectul ...
A venit vremea sa vand masina, acum voi plati impozit pe valoarea de vanzare ?
Sunt obligat sa emit factura, nici nu mai stiu pe ce valoare...
Daca o emit pe valoarea amortizata, am inmatriculat-o degeaba pe pfa, pentru ca ce-am dedus, platesc acum ca impozit pe factura de vanzare.
Daca o emit pe valoarea neamortizata, m-am tepuit si mai tare pentru ca valoarea e si mai mare si platesc pentru niste bani care erau defapt ai mei, nu pe bani proveniti din activitate.
Lasa la o parte partea cu 'daca o emit pe valoarea...'.
Tu vinzi masina la suma cu care te-ai inteles cu cumparatorul si emiti factura si Chitanta pe aceasta suma.

Intrebari suplimentare:
Nu am inteles daca esti sau inregistrat in scop de TVA (platitor de TVA).
Cand ai achizitionat masina? Ai amortizat-o integral sau nu?

Aceasta postare a fost editata de Dan I.: 12 September 2011 - 12:04 PM

Dan






Similar Topics Collapse

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL