Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Inventarierea patrimoniului - topic 2007-2010 - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 6

Salt la continut


Inventarierea patrimoniului - topic 2007-2010

125 replies to this topic

#101 IRANA

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 15 Postari:
  • Gender:Female

Postat 28 December 2009 - 06:11 PM

Va rog daca ma poate cineva ajuta,....unde pot gasi ceva despre metodele de estimare a valorii de inventar!Nu gasesc !!Va rog frumos si va multumesc



#102 IRANA

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 15 Postari:
  • Gender:Female

Postat 29 December 2009 - 09:32 AM

chiar nu stie nimeni???




#103 nopris

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1575 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:A invata mai mult unii de la altii si a deveni mai priceputi si mai buni.

Postat 29 December 2009 - 11:37 AM

Depinde daca e inventar sau evaluare, la ce se face inventar, la gradul de uzura, la timpul ramas din perioada normata de functionare, de starea activelor
Se recomanda apelarea la un evaluator profesionist (in anumite cazuri obligatoriu). O varianta mai putin exacta este prin executarea inventarierii de catre un expert contabil sau de o firma de contabilitate. O varianta este efectuarea inventarierii de un colectiv de profesionisti (interni si externi), economisti si ingineri. Depinde de posibilitatile financiare ale firmei, de scopul evaluarii si de exactitatea dorita a evaluarii.
Cateva idei care-mi vin acum sunt:
- la cladiri si terenuri, dupa nomenclatoarele notarilor sau se poate intreba la agentii imobiliare sau oferte similare in presa sau pe Internet;
- la mijloace fixe: dupa costul la care poate fi inlocuit cu unul similar, cu aceleasi performante (costul inlocuirii);
- dupa profitul estimat pe care-l va aduce acel activ pana la epuizarea duratei de functionare;
- evaluare la valoarea ramasa neamortizata (nu se aplica la terenuri, iar la cladiri nu mai este valoarea justa);
Se poate studia si IAS16 Imobilizari corporale, IAS17 Contracte de leasing.
Drumul catre fericire nu se afla in a face ceea ce iti place, ci in a-ti place ceea ce trebuie sa faci! (Sai Baba)



#104 IRANA

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 15 Postari:
  • Gender:Female

Postat 29 December 2009 - 02:28 PM

Eu trebuie sa ma prezint la un concurs,si in tematica am la unul din puncte "descrierea elementelor inventariate si metode de estimare a valorii de inventar".......iar in bibliografie nu am material referitor la acest subiect.....ma interesa de unde pot studia aceasta problema!Va multumesc



#105 leu50

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 646 Postari:

Postat 03 January 2010 - 09:17 PM

Vezi OMFP 2681/2009 referitor la inventariere, acolo vei gasi cred raspunsul la intrebarile tale.Bafta la examen :pullhair:



#106 Liliana

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 109 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 11 January 2010 - 04:54 PM

Am o intrebare la care nu am gasit raspuns...
Sunt singura economista din firma... restul angajatilor sunt ingineri. Inginerii pot inventaria bunurile din firma. Dar cine poate inventaria celelalte elemente ale patrimoniului, cum sunt creantele, datoriile si alte conturi contabile pe care nu le pricep decat eu... ? Cine poate fi numit in comisia care inventariaza aceste elemente?
Daca aveti raspunsuri la aceasta problema, va rog pentru ajutor :pullhair::)



#107 DR

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 639 Postari:
  • Gender:Female

Postat 11 January 2010 - 06:29 PM

[quote name='Liliana' date='Jan 11 2010, 04:54 PM' post='216350']

Principalele modficari aduse de OMFP 2861/2009 privind aprobarea normei privind organizarea şi efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor şi capitalurilor proprii:
• Din comisia de inventariere nu pot face parte:
1. Gestionarii
2. Contabilii, care pot totusi participa la operatiunea de inventariere, fara insa a face parte din comisie.
3. Auditorii interni
4. Auditorii statutari
• La entitatile care nu au salariati, inventarierea se efectueaza de catre administratori.



#108 Liliana

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 109 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 11 January 2010 - 06:49 PM

Vezi postareaDR, la Jan 11 2010, 06:29 PM, a spus:

.
Mersi de raspuns. Nu ma incadrez nicaieri, in sensul ca nu avem auditori, primele 2 puncte nu intra in discutie in cazul meu, iar in ce priveste ultima specificatie: avem salariati, dar nu au cunostinte in domeniul financiar.
M-am hotarat sa pun totusi 2 persoane chiar si fara pregatire care sa inventarieze clientii, furnizorii .

Pentru capitalul social am citit pe forumuri ca e nevoie de certif. constatator. Nu l-am procurat la 31.12.2009. O fi OK chiar si cu intarziere, adica sa-l solicit acum ?
Exista scris in vreun document oficial ca asta e procedura de inventariere a cap. soc.? Eu in normele astea noi nu am gasit scris asa ceva.

Aceasta postare a fost editata de Liliana: 11 January 2010 - 06:52 PM




#109 mihaela_cva

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2579 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:craiova
  • Interests:gradinarit..de apartament, deocamdata
    calatorii

Postat 12 January 2010 - 12:05 AM

mi se pare exagerat sa iei certificat constatator pentru capitalul social. E suficient statutul firmei.



#110 Delia Ionescu Vlad

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 21 Postari:

Postat 18 January 2010 - 09:06 AM

Buna ziua,


Am inteles ca printre noile modificari ale inventarierii se numara si acestea:

- desemnarea administratorului patrimoniului;
- confirmarea obligatorie a extraselor de cont."


Am inteles bine ?
Ce inseamna desemnarea administratorului si ce inseamna confirmarea extraselor ?
Multumesc mult de tot. Am nevoie urgent de raspuns.


Delia I



#111 ginutzza

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 51 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 21 January 2010 - 12:57 PM

buna,are cineva un model de invetariere al cec-urilor?
Gina



#112 onuta

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 130 Postari:

Postat 25 January 2010 - 12:41 PM

pe listele de inventariere a mijloacelor fixe la valoarea contabila se trece val. de intrare sau se scade amortizarea?



#113 mihai mihaela

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 31 January 2010 - 07:53 PM

Salutare,

Am si eu nevoie de informatii, materiale si tot ce se poate legat de procedura de inventariere a mijloacelor fixe.

Multumesc,


:smile:



#114 Florin_76

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1877 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 31 January 2010 - 09:08 PM

Da-ti o cautare ca stiu ca sa discutat despre inventarierea patrimoniului in care intra si mijloacele fixe , si reveniti cu intrebari legate de neclaritatile care le aveti.



#115 simonabcr

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 01 February 2010 - 06:50 PM

Buna seara
imi poate spune cineva, cu exactitate care sunt ultimele documente de intrare si ultimele documente de iesire, care se trec in declaratia de inventar?
va multumesc



#116 Dana42

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2187 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:RO

Postat 01 February 2010 - 11:15 PM

Depinde, de la caz la caz.
Exemplu: ultima intrare : ultima receptie, etc. la pozitia inventariata din gestiunea X;
ultima iesire : ultimul BC, AVE, etc. la pozitia inventariata din gestiunea X;

Aceasta postare a fost editata de Dana42: 01 February 2010 - 11:16 PM

Dana




#117 simonabcr

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 02 February 2010 - 06:49 PM

Multumesc Dana42..azi am fost la inventar si am invatat la fata locului :good:

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 20 February 2010 - 12:20 PM




#118 sorinela

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 88 Postari:

Postat 10 February 2010 - 11:51 AM

Buna.

Am si eu o rugaminte la voi: daca puteti sa-mi dati si mie un model de lista de inventariere cu autoturisme luate in leasing financiar deoarece societatea de leasing imi solicita o astfel de lista pe care nu stiu cum sa o completez. Sunt incepatoare si n-am mai completat pana acum o astfel de lista. Sau daca puteti sa-mi spuneti ce trebuie sa completez exact in ea:completez la valoarea contabila cat am soldurile in balanta la rata si dobanda aferenta ei si la valoarea de inventar trec aceeasi valoare?

As fi recunoscatoare daca ar putea sa ma ajute cineva.Oricum multumesc pentru rabdare.



#119 v-alin

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 76 Postari:

Postat 18 February 2010 - 08:23 PM

Am si eu o problema. Soferul angajat al firmei care a primit o masina in grija se poate sa aiba aceleasi indatoriri ca si gestionarul? Pot sa-i opresc lunar o garantie conform Legii 22/1969 actualizata? Soferul aduce pagube destul de des in sensul ca ia amenzi din vina lui sau mai strica cate ceva. Am citit ca garantia reprezinta cel putin 1 salariu sau cel mult 3 salarii dar nu stiu daca brute sau nete. si ca poprirea nu poate fi mai mare de 1/10 din salariul tarifar dar iar nu stiu daca net sau brut. Va rog, ajutati-ma! Mult succes.



#120 malis

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 93 Postari:

Postat 19 February 2010 - 03:20 PM

Daca la un inventar am plus si minus la marfuri confundabile,cantitatile fiind egale,in urma compensarii valoric rezulta un plus(valoare mica).Cum procedez din punct de vedere al Tva pt minusul de inventar?Aplic Tva la valoarea minusului?





1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL