Inventarierea patrimoniului - topic 2007-2010
#101
Postat 28 December 2009 - 06:11 PM
#102
Postat 29 December 2009 - 09:32 AM
#103
Postat 29 December 2009 - 11:37 AM
Se recomanda apelarea la un evaluator profesionist (in anumite cazuri obligatoriu). O varianta mai putin exacta este prin executarea inventarierii de catre un expert contabil sau de o firma de contabilitate. O varianta este efectuarea inventarierii de un colectiv de profesionisti (interni si externi), economisti si ingineri. Depinde de posibilitatile financiare ale firmei, de scopul evaluarii si de exactitatea dorita a evaluarii.
Cateva idei care-mi vin acum sunt:
- la cladiri si terenuri, dupa nomenclatoarele notarilor sau se poate intreba la agentii imobiliare sau oferte similare in presa sau pe Internet;
- la mijloace fixe: dupa costul la care poate fi inlocuit cu unul similar, cu aceleasi performante (costul inlocuirii);
- dupa profitul estimat pe care-l va aduce acel activ pana la epuizarea duratei de functionare;
- evaluare la valoarea ramasa neamortizata (nu se aplica la terenuri, iar la cladiri nu mai este valoarea justa);
Se poate studia si IAS16 Imobilizari corporale, IAS17 Contracte de leasing.
#104
Postat 29 December 2009 - 02:28 PM
#105
Postat 03 January 2010 - 09:17 PM
#106
Postat 11 January 2010 - 04:54 PM
Sunt singura economista din firma... restul angajatilor sunt ingineri. Inginerii pot inventaria bunurile din firma. Dar cine poate inventaria celelalte elemente ale patrimoniului, cum sunt creantele, datoriile si alte conturi contabile pe care nu le pricep decat eu... ? Cine poate fi numit in comisia care inventariaza aceste elemente?
Daca aveti raspunsuri la aceasta problema, va rog pentru ajutor :)
#107
Postat 11 January 2010 - 06:29 PM
Principalele modficari aduse de OMFP 2861/2009 privind aprobarea normei privind organizarea şi efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor şi capitalurilor proprii:
• Din comisia de inventariere nu pot face parte:
1. Gestionarii
2. Contabilii, care pot totusi participa la operatiunea de inventariere, fara insa a face parte din comisie.
3. Auditorii interni
4. Auditorii statutari
• La entitatile care nu au salariati, inventarierea se efectueaza de catre administratori.
#108
Postat 11 January 2010 - 06:49 PM
DR, la Jan 11 2010, 06:29 PM, a spus:
M-am hotarat sa pun totusi 2 persoane chiar si fara pregatire care sa inventarieze clientii, furnizorii .
Pentru capitalul social am citit pe forumuri ca e nevoie de certif. constatator. Nu l-am procurat la 31.12.2009. O fi OK chiar si cu intarziere, adica sa-l solicit acum ?
Exista scris in vreun document oficial ca asta e procedura de inventariere a cap. soc.? Eu in normele astea noi nu am gasit scris asa ceva.
Aceasta postare a fost editata de Liliana: 11 January 2010 - 06:52 PM
#109
Postat 12 January 2010 - 12:05 AM
#110
Postat 18 January 2010 - 09:06 AM
Am inteles ca printre noile modificari ale inventarierii se numara si acestea:
- desemnarea administratorului patrimoniului;
- confirmarea obligatorie a extraselor de cont."
Am inteles bine ?
Ce inseamna desemnarea administratorului si ce inseamna confirmarea extraselor ?
Multumesc mult de tot. Am nevoie urgent de raspuns.
Delia I
#111
Postat 21 January 2010 - 12:57 PM
#112
Postat 25 January 2010 - 12:41 PM
#113
Postat 31 January 2010 - 07:53 PM
Am si eu nevoie de informatii, materiale si tot ce se poate legat de procedura de inventariere a mijloacelor fixe.
Multumesc,
#114
Postat 31 January 2010 - 09:08 PM
#115
Postat 01 February 2010 - 06:50 PM
imi poate spune cineva, cu exactitate care sunt ultimele documente de intrare si ultimele documente de iesire, care se trec in declaratia de inventar?
va multumesc
#116
Postat 01 February 2010 - 11:15 PM
Exemplu: ultima intrare : ultima receptie, etc. la pozitia inventariata din gestiunea X;
ultima iesire : ultimul BC, AVE, etc. la pozitia inventariata din gestiunea X;
Aceasta postare a fost editata de Dana42: 01 February 2010 - 11:16 PM
Dana
#117
Postat 02 February 2010 - 06:49 PM
Aceasta postare a fost editata de madalinab: 20 February 2010 - 12:20 PM
#118
Postat 10 February 2010 - 11:51 AM
Am si eu o rugaminte la voi: daca puteti sa-mi dati si mie un model de lista de inventariere cu autoturisme luate in leasing financiar deoarece societatea de leasing imi solicita o astfel de lista pe care nu stiu cum sa o completez. Sunt incepatoare si n-am mai completat pana acum o astfel de lista. Sau daca puteti sa-mi spuneti ce trebuie sa completez exact in ea:completez la valoarea contabila cat am soldurile in balanta la rata si dobanda aferenta ei si la valoarea de inventar trec aceeasi valoare?
As fi recunoscatoare daca ar putea sa ma ajute cineva.Oricum multumesc pentru rabdare.
#119
Postat 18 February 2010 - 08:23 PM
#120
Postat 19 February 2010 - 03:20 PM
1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi