Aceasta postare a fost editata de Otilia Alupei: 07 January 2011 - 01:32 PM
#1
Postat 07 January 2011 - 10:10 AM
#2
Postat 09 January 2011 - 12:30 AM
Daca un contabil tine contabilitatea cu studii medii pana in prezent tinea contabilitatea, acum nu mai are dreptul sa o fac? trebuie neaparat sa apeleze la un expert contabil sau un contabil autorizat, pentru a depune acea declaratie unica? Dar la partea de resurse umane, tot la cineva autorizat trebuie sa apeleze? Sunt in ceata totala.
#3
Postat 09 January 2011 - 04:44 PM
Hai sa te luminez.
Declaratia unica nu are legatura cu cine tine contabilitatea firmei.
Toate declaratiile unei firme erau semnate de administrator si nu de contabili.
Doar ca acuma in loc de mai multe declaratii va fi una. Vor mai ramane si altele dar in principal s-a urmarit debirocratizarea de care se vorbeste de 20 de ani incoace si nu se face mai nimic.
Ce trebuie sa stii este ca aceasta declaratie unica de la 01.07.2011 va fi depusa doar pe cale electronice, pe cale de consecinta va trebui tu sau administratorul acelei firmei careia ii faci contabilitatea sa achizitionati o semnatura electronica de la furnizorii de astfel de servicii. Dupa care se solicita acest lucru la finante si gata vei putea sa depui electronic aceea declaratie.
#4
Postat 11 January 2011 - 03:13 PM
Rândul 8: Baza de calcul a CAS aferentã indemnizatiilor (conform Ordonantei de urgentã a Guvernului nr. 158/2005, cu modificãrile si completãrile ulterioare) - asigurat- contine suma reprezentând 35% din câstigul salarial mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurãrilor sociale de stat, în cazul indemnizatiilor de asigurãri sociale de sãnãtate, corespunzãtor numãrului zilelor lucrãtoare din concediul medical, cu exceptia cazurilor de accident de muncã sau boalã profesionalã si a ajutorului de deces.
Dupa cate am vazut eu, Ordinul 158/2005 nu s-a modificat in acest sens, aici gasind urmatoarele la art 45 alin 2:
Cota de contributie individualã de asigurãri sociale pentru asiguratii prevãzuti la art. 1 alin. (1), precum si cotele de contributie de asigurãri sociale datorate integral de asiguratii prevãzuti la art. 1 alin. (2) se aplicã asupra valorii reprezentând un salariu de bazã minim brut pe tarã garantat în platã, corespunzãtor numãrului zilelor lucrãtoare din concediul medical, si se suportã din cuantumul brut al indemnizatiei stabilite conform prevederilor prezentei ordonante de urgentã.
#5
Postat 11 January 2011 - 05:08 PM
#6
Postat 12 January 2011 - 07:40 AM
#7
Postat 12 January 2011 - 11:55 AM
#8
Postat 12 January 2011 - 02:11 PM
Asta am citit in art IV din 117/2010 ref la modificare Codului de procedura fiscala 92/2003. ( art 26 alin 2)
#9
Postat 12 January 2011 - 03:20 PM
#10
Postat 12 January 2011 - 04:45 PM
Cota de contributie individualã de asigurãri sociale pentru asiguratii prevãzuti la art. 1 alin. (1), precum si cotele de contributie de asigurãri sociale datorate integral de asiguratii prevãzuti la art. 1 alin. (2) se aplicã asupra valorii reprezentând un salariu de bazã minim brut pe tarã garantat în platã, corespunzãtor numãrului zilelor lucrãtoare din concediul medical, si se suportã din cuantumul brut al indemnizatiei stabilite conform prevederilor prezentei ordonante de urgentã.
dreptate ai, dar nu va tine mult aceasta pt ca exista un proiect care modifica Ordinul 158/2005
#11
Postat 13 January 2011 - 08:45 AM
#12
Postat 15 January 2011 - 06:28 PM
In felul acesta e foarte greu de verificat daca softul e corect. Si degeaba e corect daca nu trece de programul de verificare.
Sa speram ca acel program de verificare va genera si fisier PDF asa cum scrie pe site. Deocamda nu genereaza nimic.
#13
Postat 15 January 2011 - 08:09 PM
D112 este fisier PDF inteligent la care se ataseaza un fisier XML cu formatul explicat pe siteul ANAF.
Sunt 2 cazuri posibile de completare:
- daca firma are putini angajati atunci se poate completa manual formularul PDF iar la apasarea butonului Verificare (din PDF), daca totul este corect, se genereaza automat fisierul XML cu toate datele si se ataseaza tot automat la fisierul PDF. Pasul final este semnarea PDF-ului cu certificatul digital.
- daca firma are multi angajati, peste 50-100, atunci complearea de mana a fisierului PDF ar fi aproape imposibila, de aceea fisierul XML se poate genera din propriile aplicatii de contabilitate conform formatului explicat pe siteul ANAF, dupa care se valideaza cu programul de verificare iar daca totul este corect, fisierul XML se ataseaza la fisierul PDF si apoi acesta din urma se semneaza cu certificatul digital.
In ambele cazuri fisierul PDF (cu atasament XML corect) se poate depune pe internet la ANAF (www.e-guvernare.ro) sau pe CD la administratiile financiare sau la unitatile acreditate de MFP - ANAF.
Observatie: Declaratiile depuse pe internet trebuie sa fie semnate cu certificat digital calificat iar cele depuse la ghiseu nu trebuie sa aiba aceasta semnatura dar trebuiesc depuse tot in format electronic pe CD insotite de suport hartie.
Recomandari:
- daca doriti sa depuneti pe internet ar trebui sa cumparati certificat digital din timp, procedura este destul de complexa. Cu un certificat digital calificat puteti sa depuneti declaratii pentru un numar nelimitat de CUI-uri. Au fost cazuri in care unii contabili au cumparat cate un certificat pentru fiecare firma din cauza ca nu s-au informat ! Cu acelasi certificat digital puteti sa depuneti pe siteul ANAF www.anaf.ro si celelalte declaratii (100 , 101, 102, 103 ,120 ,130 , 300, 301 , 390, 710 )
- verificati daca programele proprii de contabilitate sunt pregatite sa genereze fisierul XML in formatul cerut de ANAF, daca aveti un program cumparat ar trebui sa intrebati firma producatoare de aceasta optiune.
Aceasta postare a fost editata de Vitezistu: 15 January 2011 - 08:12 PM
#14
Postat 15 January 2011 - 08:40 PM
Vitezistu, la Jan 15 2011, 08:09 PM, a spus:
D112 este fisier PDF inteligent la care se ataseaza un fisier XML cu formatul explicat pe siteul ANAF.
Sunt 2 cazuri posibile de completare:
- daca firma are putini angajati atunci se poate completa manual formularul PDF iar la apasarea butonului Verificare (din PDF), daca totul este corect, se genereaza automat fisierul XML cu toate datele si se ataseaza tot automat la fisierul PDF. Pasul final este semnarea PDF-ului cu certificatul digital.
- daca firma are multi angajati, peste 50-100, atunci complearea de mana a fisierului PDF ar fi aproape imposibila, de aceea fisierul XML se poate genera din propriile aplicatii de contabilitate conform formatului explicat pe siteul ANAF, dupa care se valideaza cu programul de verificare iar daca totul este corect, fisierul XML se ataseaza la fisierul PDF si apoi acesta din urma se semneaza cu certificatul digital.
Nu am inteles gresit. Pe site chiar asa scrie :
"Soft-ul de validare XML si generare fisier pdf: Programul de validare a fisierului XML"
Sper ca generarea sa urmeze in curand.
Spui ca daca fisierul XML este corect se ataseaza la PDF . La care PDF daca eu prin program fac doar fisierul XML? PDF am doar daca lucrez cu programul de la finante.
Eu vad PDF-ul ca mod de introducere date pentru cei cu angajati putini si care nu au un soft propriu de salarii. Esential este XML-ul.
Intradevar in lege scrie :
Declarația se depune în format electronic sub forma unui fișier PDF, conform anexei nr. 1 la hotărâre, care are atașat fișierul XML descris în anexa nr. 8 la hotărâre.
Eu cred ca ei ar avea nevoie doar de XML , pentru ca practic toate datele pentru declaratie acolos sunt. De aceea este XML, pentru ca e o structura de date standardizata si compatibila cu toate dispozitivele si sistemele de operare. (inclusiv dispozitive mobile)
PDF-ul ar fi util doar pentru vizualizarea declaratiei si eventuale corectii.(si poate pentru semnarea declaratiei , cu toate ca orice fisier se poate semna digital din cate stiu eu)
Oricum la finante va citi XML-ul nu PDF-ul.
Nu vad cum se va genera PDF-ul daca cei de la finante nu fac programul asa cum scrie pe site. Probabil doar firmele mari vor putea sa-l genereze.
Personal nu am facut asa ceva, dar XML-ul l-am facut.
Cineva care lucreaza si cu generari PDF ar putea sa ne spuna mai multe. Eu din cate m-am informat, e destul de complicat sa generezi acel PDF.
#15
Postat 16 January 2011 - 08:18 AM
Programul de pe pagina ANAF nu face decat validarea fisierului XML cu toate corelatiile necesare, nu se genereaza si un fisier PDF, iar din cate stiu eu nu va exista un program care sa faca asa ceva.
O sa ma interesez, iar daca am dreptate o sa scriu pe forum.
#16
Postat 16 January 2011 - 09:31 AM
Problema e ca daca nu genereaza PDF pe baza XML-ului facut de programele independente, nu stiu cati o sa poata sa faca acest lucru.
E ca si cand te obliga sa faci toata contabilitatea in germana. Si asta de luna viitoare nu peste un an.
Din ce am studiat eu , daca nu ai avut de-a face cu creare de PDF-inteligent (cum spun ei) , nu ai nici o sansa sa faci acest lucru, si mai ales pe termen scurt.
E absurd sa ceara acest lucru. Ar fi de datoria lor sa-ti dea asta. Nu e mai bine sa lucreze o singura echipa in loc de toti din tara care se ocupa de programare ?
Totusi eu sper ca asa cuim scrie pe site vor face si generarea, altfel va fi o incurcatura de nu s-a mai vazut.
Uite si adresa de pe site :
declaratia unica
ai acolo scris asa :
Soft-ul de validare XML si generare fisier pdf: Programul de validare a fisierului XM
#17
Postat 17 January 2011 - 03:08 PM
#18
Postat 17 January 2011 - 04:00 PM
Restul de impozite din D100 cu ce formular se vor declara ? Se pastreaza si D100 ?
Deja 3 declaratii (D300, D390 si D394) nu intra in declaratia 112.
In acest caz vom avea 4 declaratii unice ?
#19
Postat 17 January 2011 - 04:03 PM
#20
Postat 17 January 2011 - 04:11 PM
Similar Topics
1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi