Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Inchidere / radiere PFA - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 4

Salt la continut


Inchidere / radiere PFA


82 replies to this topic

#61 maurice2001

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 29 October 2010 - 08:03 AM

Vezi postareaDianette, la Oct 27 2010, 07:46 PM, a spus:

Am radiat PFA-ul la Reg.Com., acum la Adm Financiara ce ar mai fi de facut?

Merci.


Au venit in control sau ti-au verificat actele inainte de radiere?



#62 bluenicolle

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 29 October 2010 - 10:14 AM

Vezi postareamaurice2001, la Oct 29 2010, 09:03 AM, a spus:

Vezi postareaDianette, la Oct 27 2010, 07:46 PM, a spus:

Am radiat PFA-ul la Reg.Com., acum la Adm Financiara ce ar mai fi de facut?

Merci.


Au venit in control sau ti-au verificat actele inainte de radiere?



Dupa radierea de la reg com, este un formular tip care se depune la adm fin insotit de actele de radiere de la reg, apoi vin in control sa verifice actele cam in 30 zile de la depunerea formularului, fac verificarea si sa vada daca mai e sau nu de plata vre-o diferenta de impozit, fac un dosar de control si gata.




#63 kristabella

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 4 Postari:

Postat 25 January 2011 - 06:33 PM

Buna ziua! Ajutati-ma, va rog, cu o informatie. Fac parte dintr-o profesie liberala, sunt platitor de TVA si imi schimb sediul intr-o alta localitate. Pe cale de consecinta, ma radiez de la finante si ma reinregistrez in localitatea unde imi deschid noul sediu. Dpdv contabil ma incurca un singur lucru: acum 1 an si jumatate am achizitionat o masina pe birou (atunci nu eram platitor de TVA si nici nu stiam ca imi voi schimba sediul). Ce se intampla cu masina? Am inteles ca pb ar fi valoarea neamortizata a masinii. Care sunt posibilitatile pe care eu le am? Ce ma sfatuiti sa fac? Va multumesc anticipat, un ne-economist :)



#64 letalica

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 83 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 25 January 2011 - 07:38 PM

Este suficienta transferarea dosarului fiscal de la o unitate de administrare fiscala la cea noua.
Atentie, contribuabilii impozitati pe venit, pt declararea si plata impozitului se identifica cu CNP-ul si depun la unitatea fiscala corespunzatoare adresei de domiciliu care poate diferii de cea a desfasurarii activitatii.
letalica



#65 cosmin_emanuel

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 19 February 2011 - 02:52 PM

Buna!

As dori sa va rog sa imi spuneti ce am de facut in situatia urmatoare: Din Ianuarie 2009 pana in Iulie 2010 am avut un PFA, la care plateam impozitul anticipat (nu stiu cum se numeste aceasta forma de impozitare). Am declarat ca voi avea un venit anual de 1.000 de RON. De fapt, pe intreaga perioada in care am avut PFA-ul, nu am inregistrat niciun venit (deci nu am facut evaziune fiscala, ci pur si simplu nu am facut bani cu acel PFA). In acest timp, am fost si angajat la o firma, cu 8 ore/zi, deci am asigurarea medicala platita la zi.

Un prieten mi-a spus insa recent ca si PFA-urile platesc asigurarea de sanatate. In conditiile in care PFA-ul meu e radiat, mai trebuie sa platesc acea asigurare de sanatate? Oricum, dupa cum v-am spus, nu am inregistrat niciun venit, iar acum PFA-ul este radiat... In plus, sunt asigurat la zi.
Multumesc anticipat pt raspuns.

As dori sa va rog sa imi dati raspunsuri punctuale, nu citate din legi. Multumesc.

Aceasta postare a fost editata de cosmin_emanuel: 19 February 2011 - 02:54 PM




#66 mihaela_cva

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2579 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:craiova
  • Interests:gradinarit..de apartament, deocamdata
    calatorii

Postat 19 February 2011 - 09:01 PM

cand ai radiat pfa-ul, ai facut si decl definitiva si depus la finante?
daca nu, faci acum declaratia definitiva pentru an 2010, venit zero, chelt zero, impozit zero, suma care o ai in plus achitata ca fiind anticipat ti se va da inapoi.
la Casa Asig Sanatate trebuia sa te fi dus deja cu decizia anticipata, plateai si acolo anticipat, faceai definitiva si pe urma ti se dadeau banii inapoi.
Eu in locul tau nu m-as mai duce la sanatate sa le spun nimic. Iti vor lua majorari pe perioada anticipat-definitiv

Aceasta postare a fost editata de mihaela_cva: 19 February 2011 - 09:03 PM




#67 levi

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 17 Postari:
  • Location:Reghin

Postat 20 February 2011 - 03:33 AM

Daca nu ai realizat nici un venit pe PFA ar trebui platit 5,5% dupa salariul minim 600 lei x 5,5%. Daca la angajator ai avut cel putin acest salar (si legal pe 8 ore trebuie sa ai) nu datorezi pe PFA nimic.

Insa nu e recomandat sa te ducu pe acolo, pentru ca la infiintarea PFA lui te verifica in urma cu 5 ani, si te poti trezi cu surprize.
Daca cumva te gasesc in baza de date, ceea ce e putin probil, dai explicatia ca nu ai avut activitate pe PFA dar esti scutit de obligatie pentru ca pe acea perioada ai fost angajat.

La fel si la Casa de Pensii, pentru ca si ala e obligatorie. Pana in decembrie 2010 s-a putut declara orice suma asigurata, insa din 2011 (nu mai e cazul tau) este o cotizatie minima de 222 lei/luna (salar mediu brut 2022 lei x 35% x cota de procent CAS de 31,3%)



#68 cosmin_emanuel

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 20 February 2011 - 04:00 AM

Vezi postareamihaela_cva, la Feb 19 2011, 09:01 PM, a spus:

cand ai radiat pfa-ul, ai facut si decl definitiva si depus la finante?
daca nu, faci acum declaratia definitiva pentru an 2010, venit zero, chelt zero, impozit zero, suma care o ai in plus achitata ca fiind anticipat ti se va da inapoi.
la Casa Asig Sanatate trebuia sa te fi dus deja cu decizia anticipata, plateai si acolo anticipat, faceai definitiva si pe urma ti se dadeau banii inapoi.
Eu in locul tau nu m-as mai duce la sanatate sa le spun nimic. Iti vor lua majorari pe perioada anticipat-definitiv

Am mers la finante si am depus dovada de radiere. In privinta declaratiei pentru innapoierea banilor, am zis ca nu ma intereseaza 160 RON, cat era impozitul anual...

La Sanatate nu stiu nici cu ce acte sa merg... gandeste-te ca nu mai am decat certificatul de radiere dela PFA. Oricum, nu imi e frica de penalitati... la venit declarat de 1000 RON anual, ar fi trebuit sa le dau 55 RON/anual. Daca imi pun penalizari pe astia rezulta cel mult 200 RON acum...

Vezi postarealevi, la Feb 20 2011, 03:33 AM, a spus:

Daca nu ai realizat nici un venit pe PFA ar trebui platit 5,5% dupa salariul minim 600 lei x 5,5%. Daca la angajator ai avut cel putin acest salar (si legal pe 8 ore trebuie sa ai) nu datorezi pe PFA nimic.

Insa nu e recomandat sa te ducu pe acolo, pentru ca la infiintarea PFA lui te verifica in urma cu 5 ani, si te poti trezi cu surprize.
Daca cumva te gasesc in baza de date, ceea ce e putin probil, dai explicatia ca nu ai avut activitate pe PFA dar esti scutit de obligatie pentru ca pe acea perioada ai fost angajat.

La fel si la Casa de Pensii, pentru ca si ala e obligatorie. Pana in decembrie 2010 s-a putut declara orice suma asigurata, insa din 2011 (nu mai e cazul tau) este o cotizatie minima de 222 lei/luna (salar mediu brut 2022 lei x 35% x cota de procent CAS de 31,3%)

Buna si multumesc pt raspuns!
Am avut salariul minim, deci sunt asigurat fara probleme, iar de angajat, am fost angajat exact 5 ani, asa ca nu vad ce surprize as putea avea.

Si Pensii trebuiau platite inca din 2009? Stiu ca doar din vara lui 2010, odata cu ordonanta 58...

Asta cu cotizatia de 222 ron/luna e bataie de joc, in halul asta e mai rau decat daca ar fi pus un forfetar pe PFA... astia sunt de-a dreptul nebuni....



#69 vet

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 27 February 2011 - 09:48 PM

buna,
am si eu o intrebare..am un pfa deschis in mai 2010. In ian 2011 am depus la finante declaratia 200 in care imi apare ca am pierderi destul de mari; acum m-am hotarat sa il inchid dar am un stoc de marfa de aproape 20000 ron, marfa achitata in 2010.Din cate am inteles daca eu vand cuiva aceasta marfa in acest an la momentul inchiderii pfa-ului mi se va impozita toata suma deoarece e luata ca si profit chiar daca eu am pierderi pe 2010.
Cum pot rezolva aceasta problema?
Am nevoie urgenta de un raspuns. Multumesc



#70 mihaela_cva

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2579 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:craiova
  • Interests:gradinarit..de apartament, deocamdata
    calatorii

Postat 28 February 2011 - 12:43 AM

Pierderea pe 2010 se reporteaza in anul urmator, se acopera in 2011.
Cum ai facut cheltuiala cu marfa? Ai descarcat-o in raport de vanzari (corect) sau ai pus pe chelt toata achizitia (incorect).
Poti sa vinzi cu reducere, anunti Primaria etc si vinzi marfa in pierdere, depinde si ce fel de marfa ai. Cauta OUG 99



#71 vet

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 28 February 2011 - 07:57 AM

Vezi postareamihaela_cva, la Feb 28 2011, 12:43 AM, a spus:

Pierderea pe 2010 se reporteaza in anul urmator, se acopera in 2011.
Cum ai facut cheltuiala cu marfa? Ai descarcat-o in raport de vanzari (corect) sau ai pus pe chelt toata achizitia (incorect).
Poti sa vinzi cu reducere, anunti Primaria etc si vinzi marfa in pierdere, depinde si ce fel de marfa ai. Cauta OUG 99


eu am inteles ca in cazul pfa-urilor nu se reporteaza pierderile din anii trecuti de asta am intrebat..eu am pus pe cheltuiala toata achizitia. Cum se poate trece in raportul de vanzari? Nu se poate rectifica? Daca ajuta cu ceva e vb de un pet-shop( hrana animale,accesorii,etc)

Mersi



#72 mihaela_cva

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2579 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:craiova
  • Interests:gradinarit..de apartament, deocamdata
    calatorii

Postat 28 February 2011 - 08:59 PM

cod fiscal ART. 80 Stabilirea venitului net anual impozabil

(1) Venitul net anual impozabil se stabilește pe fiecare sursă din categoriile de venituri menționate la art. 41 lit. a), c) și f) prin deducerea din venitul net anual a pierderilor fiscale reportate.

(2) Veniturile din categoriile prevăzute la art. 41 lit. a), c) și f), ce se realizează într-o fracțiune de an sau în perioade diferite ce reprezintă fracțiuni ale aceluiași an, se consideră venit anual. Norme metodologice

(3) Pierderea fiscală anuală înregistrată pe fiecare sursă din activități independente, cedarea folosinței bunurilor și din activități agricole se reportează și se completează cu venituri obținute din aceeași sursă de venit din următorii 5 ani fiscali. Norme metodologice

(31) Pierderile din categoriile de venituri menționate la art. 41 lit. a), c) și f) provenind din străinătate se reportează și se compensează cu veniturile de aceeași natură și sursă, realizate în străinătate, pe fiecare țară, înregistrate în următorii 5 ani fiscali.

(4) Regulile de reportare a pierderilor sunt următoarele:

a) reportul se efectuează cronologic, în funcție de vechimea pierderii, în următorii 5 ani consecutivi;

b) dreptul la report este personal și netransmisibil;

c) pierderea reportată, necompensată după expirarea perioadei prevăzute la lit. a), reprezintă pierdere definitivă a contribuabilului. Norme metodologice



#73 doraly21

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 15 Postari:

Postat 01 April 2011 - 04:04 PM

Nu ne poate spune nimeni concret ce trebuie facut?

Nu a trecut nimeni concret prin asa ceva?

Se face sau nu control si in ce consta?

Se face la sediul sicial sau unde?

Multumesc



#74 v3rt1go

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 27 April 2011 - 01:55 PM

Buna ziua!

am o mare problema si nu stiu din pacate cui sa ma adresez sau cum sa procedez pentru a o rezolva.
Am gasit astazi pe net, intamplator, urmatorul document: http://docpub.onrc.r...-60247-2010.pdf mai exact rezolutia nr. 60247 din 10.06.2010 din care reiese ca pe baza OUG 44/2008 art. 39 alin. 4 am fost radiat de catre ONRC. In urma unei cautari in Recom, apar intr-adevar radiat dar pe vrajitorul.eu apar in continuare ca funtional.

Eu nu am stiut de aceasta radiere, nici nu am fost anuntat prin posta sau orice alt mijloc. Mai mult mi-am depus toate actele la administratia financiara, am toate datoriile platite la zi. Problema este ca din 06.2010 pana in prezent eu am functionat normal, ne stiind ca am fost radiat de catre ONRC. Ce se intampla in acest caz, ce implicatii legale sunt si mai ales ce pasi trebuie sa urmez pentru a rezolva problema?

Va multumesc anticipat pentru raspuns!



#75 v3rt1go

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 28 April 2011 - 11:01 AM

Chair nu este nimeni care ma poate ajuta cu un raspuns la aceasta problema?



#76 andrea

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 116 Postari:
  • Location:Iasi

Postat 28 April 2011 - 11:21 AM

Vezi postareav3rt1go, la 28 April 2011 - 11:01 AM, a spus:

Chair nu este nimeni care ma poate ajuta cu un raspuns la aceasta problema?

Cred ca un avocat te-ar putea ajuta cu aceasta problema.

Andrea
Andrea



#77 JCD

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 16 May 2011 - 09:10 AM

Prieteni, as avea nevoie de un sfat cu privire la inchiderea unui PFA cu vechime de 6-7 ani, fara activitate de la infintare. Nu am avut timp de el si acum as vrea sa fie inchis. Mentionez ca lucrez de 8 ani, bugetar.



#78 psycho.ro

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 60 Postari:

Postat 29 August 2011 - 12:55 PM

Salut,
Am nevoie de sfatul vostru:

Am, sau mai bine spus, aveam un PFA cu norma de venit, consultanta si furnizare de alte prod. software.

Am fost nevoit sa-mi iau un numar de TVA si am fost informat ca PFA-ul meu, codul fiscal, a fost radiat de la 10.06.2010, pentru ca nu am schimbat certificatul de inregistrare.

In tot acest timp eu am platit toate taxele si impozitele la timp.

Nu stiam ca trebuie schimbat si nici nu am fost anuntat, si mi s-a zis ca NU trebuiau sa ma anunte, in fine.

Am fost la reg. com. si mi-au dat un certificat constatator pentru radiere.

Am mers apoi la AF si acolo mi-au zis ca mai bine depun decl 220, pentru inchidere, abia in ianuarie 2012 si sa-mi fac noul PF de acum dar sa nu platesc la el impozitul !


Ar trebui sa-mi cer banii inapoi din 2010 si sa platesc abia cand imi fac PFA-ul nou sau sa platesc in continuare si sa merg pe "vorbele" lor ?

Va multumesc.



#79 dqanutzza

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 16 October 2011 - 02:12 PM

Buna ziua, am un Pfa din feb anul curent cu cod caen pentru vanzare haine pe internet. As dori sa-l inchid si sa declar ca nu am avut activitate, ideea e ca nu stiu daca se poate sa spun ca nu am avut activitate:
am cumparat ceva hainute pentru copii de la 3 firme cam de vreo 1500 in total, ideea e ca nu am trecut acest lucuru in nici un registru, si nici nu le-am vandut la cineva, in final le-am folosit pentru copii mei.
Pot ei sa verifice in vreun fel ca eu am cumparat pe firma aceste bunuri?
Si daca da, ce sa fac?
Sa platesc la banca si sa imi fac o chitanta pentru ele si apoi sa inchid firma?
Ce acte imi trebuie ca sa o inchid?Ca profitabila nu e deloc!



#80 hlli

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 13 Postari:

Postat 15 April 2013 - 09:05 PM

Pentru radierea unui PFA ce ar trebu facut?
Daca am mijloace fixe neamortizate si obiecte de inventar in folosinta ce ar trebui sa fac cu ele?






Similar Topics Collapse

5 useri citesc topicul

0 membri, 5 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL