program conta publica alop
#1
Postat 22 November 2007 - 10:48 AM
#3
Postat 12 March 2008 - 08:32 PM
#5
Postat 14 April 2011 - 08:18 PM
Eu faceam angajarea bugetara si legala precum si ordonantarea si plata achizitiilor directe in aceeasi zi, iar controloul a spus ca Nota de necesitate privind achizitia este angajament bugetar, prospectarea pietei ese angajament legal iar factura este ordoanatare. Toate bune si frumoase pana aici, dar daca aceste faze au loc dispersat in timp ce fac? daca, sa presupunem, necesitatea achizitiei se materializeaza in forma scrisa pe 1 ale lunii cu o valoare de 1000 de lei, prospectarea pietei are loc si se decide ca achizitie necesita un efort bugetar de 900 de lei, iar achizitia propriuzisa ajunge la valoarea de 800 de lei datorita renuntarii la unele produse ? Si mai poate fi cazul cand estimez ca achizitia poate fi de 1000 de lei si ea de fapt va fi de 1200 de lei, ce fac ?
pana acum am tratat aceste faze asa cum sunt de fapt, chestii formale, dar se pare ca directia este ca aceste faze sunt lucruri indispensabile in activitatea contabililor bugetari si trebuie riguros urmarite.
Nu vreau sa intru in detalii privind angajamentul bugetar individual si legal.
#6
Postat 25 May 2011 - 10:20 PM
trikule, la 14 April 2011 - 08:18 PM, a spus:
Eu faceam angajarea bugetara si legala precum si ordonantarea si plata achizitiilor directe in aceeasi zi, iar controloul a spus ca Nota de necesitate privind achizitia este angajament bugetar, prospectarea pietei ese angajament legal iar factura este ordoanatare. Toate bune si frumoase pana aici, dar daca aceste faze au loc dispersat in timp ce fac? daca, sa presupunem, necesitatea achizitiei se materializeaza in forma scrisa pe 1 ale lunii cu o valoare de 1000 de lei, prospectarea pietei are loc si se decide ca achizitie necesita un efort bugetar de 900 de lei, iar achizitia propriuzisa ajunge la valoarea de 800 de lei datorita renuntarii la unele produse ? Si mai poate fi cazul cand estimez ca achizitia poate fi de 1000 de lei si ea de fapt va fi de 1200 de lei, ce fac ?
pana acum am tratat aceste faze asa cum sunt de fapt, chestii formale, dar se pare ca directia este ca aceste faze sunt lucruri indispensabile in activitatea contabililor bugetari si trebuie riguros urmarite.
Nu vreau sa intru in detalii privind angajamentul bugetar individual si legal.
#7
Postat 26 June 2011 - 10:55 AM
#9
Postat 01 July 2011 - 04:47 PM
#10
Postat 05 July 2011 - 05:54 AM
trikule, la 01 July 2011 - 04:47 PM, a spus:
#11
Postat 24 July 2011 - 11:07 AM
dar ne doare cealalta parte mai tare
Nedelcu Gabriela, la 25 May 2011 - 10:20 PM, a spus:
cfr, la 05 July 2011 - 05:54 AM, a spus:
Alta varianta practicata:
Pentru contracte: angajament bugetar inainte de inceperea licitatiei, angajament bugetar de regularizare pana la nivelul contractului incheiat la terminarea licitatiei si ordonantarea la ordinul de plata.
Pentru achizitii directe pe baza de cerere de necesitate: angajament bugetar la intocmirea cererii, ordonantare la ordinul de plata.
Nici la noi nu se stie daca e bine sau nu. Interpretarea legilor in Romania naste amenzi si se pare ca ne putem feri doar cu ajutorul norocului.
#12
Postat 30 July 2011 - 07:24 PM
#13
Postat 03 August 2011 - 08:34 PM
cfr, la 05 July 2011 - 05:54 AM, a spus:
trikule, la 01 July 2011 - 04:47 PM, a spus:
Dupa parerea mea,nu este bine;ordonantarea de plata se face atunci cand ord de cr/cond unitatii aproba plata prin aplicarea vizei"Bun de plata";nu are leg cu momentul platii.
Ideal ar trebui sa lucram astfel:
1.Propunere de angajare a unei ch - se intocmeste in baza:program anual de achiz publice/rapoarte de necesitate/comenzi,etc.
2.Angajament bugetar global/indiv-se intocmeste in baza contractului/acord,raportul justificativ de testare a pietei;in ac faza se stie care este suma necesara si se pun in rezerva,se angajeaza creditele bugetare ptr ac natura de ch;
3.Ordonantarea de plata - se intocmeste in baza facturii sau a altui document care certifica ca bunurile au fost livrate sau serv prestate si ord de credite,prin viza "Bun de plata" dispune efectuarea platii.
Dupa cum se vede,cele 3 docum ar trebui intocmite la momente diferite.In cazul meu si a multor bugetari nu se poate.
3.
#14
Postat 05 March 2012 - 08:33 PM
Citeaza
Cum se completeaza pe propunere?
Atat timp cat nu inregistrezi angajamente, suma din contul 8066 nu se modifica, iar propunerea nu este angajament care se inregistreaza in ct. 8066.
Sa inteleg ca pe propuneri se vor scrie aceleasi cifre de zeci de ori?
ex.
Am 5000 de propuneri de 5 lei la acelasi articol, propuneri care inclusiv pe total (5000x5=25000) se incadreaza in bugetul de 30.000, in planul de 30.000 si in ce mai doriti. Nu am nici un angajament, pentru ca... nu a venit vremea pentru angajamente.
Deci completez 5000 de propuneri de 5 lei cu sumele, pe coloane:
col. 1 = ct. 8060 = 30.000
col. 2 = ct. 8066 = 0.
Eu raspund de completarea acestor coloane.
Din ce contabilitate vreti sa pun alte sume daca nu am angajamente?
La ce ajuta existenta propunerilor daca eu completez aceleasi sume in acele coloane?
Am exagerat numarul de propuneri din cauza durerii de cap pe care mi-o provoaca ALOP-ul.
#15
Postat 23 January 2013 - 12:33 PM
Si eu sunt intr-o mare nedumerire cu alop-ul.
Eu am preluat practica de la vechea contabila de a face prop.,angaj., ordonantare in data platii.
Acum, la inceput de an as vrea sa merg pe o directie buna.
Daca e cineva care a avut control sa ne spuna ce si cum a cerut............
#16
Postat 27 January 2013 - 08:27 PM
Nedelcu Gabriela, la 25 May 2011 - 10:20 PM, a spus:
trikule, la 14 April 2011 - 08:18 PM, a spus:
Eu faceam angajarea bugetara si legala precum si ordonantarea si plata achizitiilor directe in aceeasi zi, iar controloul a spus ca Nota de necesitate privind achizitia este angajament bugetar, prospectarea pietei ese angajament legal iar factura este ordoanatare. Toate bune si frumoase pana aici, dar daca aceste faze au loc dispersat in timp ce fac? daca, sa presupunem, necesitatea achizitiei se materializeaza in forma scrisa pe 1 ale lunii cu o valoare de 1000 de lei, prospectarea pietei are loc si se decide ca achizitie necesita un efort bugetar de 900 de lei, iar achizitia propriuzisa ajunge la valoarea de 800 de lei datorita renuntarii la unele produse ? Si mai poate fi cazul cand estimez ca achizitia poate fi de 1000 de lei si ea de fapt va fi de 1200 de lei, ce fac ?
pana acum am tratat aceste faze asa cum sunt de fapt, chestii formale, dar se pare ca directia este ca aceste faze sunt lucruri indispensabile in activitatea contabililor bugetari si trebuie riguros urmarite.
Nu vreau sa intru in detalii privind angajamentul bugetar individual si legal.
si eu am in programul de contabilitate efectuarea alopului,iar acesta imi genereaza in momentul inregistrarii platii toate(angajament,ordonantare,propunere si plata), dupa parerea mea este o mare porcarie aceasta procedura,pana acum s-au efectuat plati de ani de zile si nu au mai fost necesara aceasta procedura si platile au decurs normal.
Similar Topics
3 useri citesc topicul
0 membri, 3 vizitatori, 0 utilizatori anonimi