Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Intreprindere individuala - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 2

Salt la continut


Intreprindere individuala

36 replies to this topic

#21 sem

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 59 Postari:

Postat 27 September 2009 - 07:06 PM

Pentru a putea beneficia de subventia dela somaj, persoana in varsta de peste 45 ani, trebuie sa se inregistreze la AJOFM
Legea spune ca somerul este cel care este in cautarea unui loc de munca, deci nu trebuie sa primeasca si indemnizatie de somaj
DEci pasii de urmat ar fi:
-obtine adeverinta de la medic de familie, cum ca este apt de munca
- obtine adeverinta de la Administratia Financiara , din care rezulta ca nu realizeaza venituri
-se prezinta la AJOFM , spunand ca este in cautarea unui loc de munca, cu carnet munca, buletin, diploma si cu INSTIINTARE de angajare, din partea societatii care angajeaza persoana
-este repartizat imediat la SC d-voastra( II)
- se intocmeste contractul de munca, se depune la ITM
-cu 1 exemplar al contractului, repartitia de la AJOFM, copie carnet,copie BI, II se prezinta la AJOFM si semneaza conventia
-



#22 GEO_2008

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 5 Postari:

Postat 07 October 2009 - 08:33 AM

As vrea sa stiu ,si cred ca sunt multe persoane aici care mi-ar putea spune,daca pentr II trebuie sa intocmesti balanta sau este suficient acel registriu de incasari si plati.

multumesc




#23 Guest_whitemanagement_*

  • Guests

Postat 07 October 2009 - 09:36 AM

Pentru I.I. nu se intocmeste balanta sau bilant.

Aceasta postare a fost editata de whitemanagement: 07 October 2009 - 09:37 AM




#24 GEO_2008

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 5 Postari:

Postat 09 October 2009 - 04:20 PM

Daca nu intocmeste balanta atunci in registru inventar ce se inscrie?
multumesc



#25 claudiaionela

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 319 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:PITESTI

Postat 09 October 2009 - 06:39 PM

Obiecte de inventar, mijloacele fixe achizitionate si stocul de marfa,daca exista.

Aceasta postare a fost editata de claudiaionela: 09 October 2009 - 06:40 PM




#26 Guest_ghinea_frasina_*

  • Guests

Postat 28 January 2010 - 03:47 PM

Vezi postareavmutnean, la Feb 23 2009, 07:10 PM, a spus:

Buna,
am si eu unele nelamuriri.
PF-urile am fost obligate sa optam pana in aprilie in:PFA sau Intreprindere individuala
Am optat pentru intreprindere individuala, deoarece mi s-a spus ca pot angaja.
Asta a fost in decembrie 2008. Acuma cei de la Registrul Comertului spuns ca nu mai am dreptul de angajare (exista un termen?)
Si o alta problema care se bate cap in cap cu angajarea: eu am stabilirea venitului la norma, iar conform codului fiscal art 49(!) nu am dreptul.
Cand mi-am depus hartiile la Finante nu mi-au spus nimic de aceasta contradictie.
Ce sa fac?
VA multumesc !




#27 Guest_ghinea_frasina_*

  • Guests

Postat 28 January 2010 - 03:48 PM

Vezi postareavmutnean, la Feb 23 2009, 07:10 PM, a spus:

Buna,
am si eu unele nelamuriri.
PF-urile am fost obligate sa optam pana in aprilie in:PFA sau Intreprindere individuala
Am optat pentru intreprindere individuala, deoarece mi s-a spus ca pot angaja.
Asta a fost in decembrie 2008. Acuma cei de la Registrul Comertului spuns ca nu mai am dreptul de angajare (exista un termen?)
Si o alta problema care se bate cap in cap cu angajarea: eu am stabilirea venitului la norma, iar conform codului fiscal art 49(!) nu am dreptul.
Cand mi-am depus hartiile la Finante nu mi-au spus nimic de aceasta contradictie.
Ce sa fac?
VA multumesc !




#28 davincu

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 4 Postari:

Postat 10 February 2010 - 02:34 PM

Am aflat de pe net ca o II are de platit 5.5% CAS si 0.85% fond concedii.
Intrebarea este: 5.5% si 0.85% din ce? Activitatea fiind comert (un mic magazin)

Precizez ca momentan e SRL si analizez daca merita sa trec la II sau nu, luand in considerare ca as scapa de forfetar si s-ar simplifica contabilitatea. In acest sens orice opinie este binevenita. Va multumesc!



#29 toth_sandor

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 10 February 2010 - 04:31 PM

Vezi postareadanyR, la Aug 10 2009, 10:53 AM, a spus:

Vezi postareasorynyk, la Jul 8 2009, 03:24 PM, a spus:

:smile: Mi-am deschis un magazin si mi-am facut intrepindere individuala ca asa am fost sfatuita ca ar i mai bine si mai avantajos. Imi puteti spune care sunt actele necesare care trebuiesc depuse si ce inseamna de fapt acea contabilitate in partida simpla. E mai avantajos sa ma angajez singura sau sa-mi platesc darile la stat separat?

Multumesc anticipat!



Din ce stiu eu la intreprinderea individuala tu ca titular al intreprinderii nu te poti angaja, dar poti avea alti angajati cu carte de munca inregistrati la ITM. legat de contabilitatea in partida simpla si eu sunt interesata cum se tine....se fac inregistrari contabile? sau doar se completeaza formularele necesare si atat? poate cineva care stie sa ne lamureasca va rugam.... :thumbup:


http://www.pfacontabilitate.ro/legi_intreg..._partida_simpla
Aici e si lista cu formularele ce trebuiesc tinute.



Eu am discutat cu un avocat pe alt forum si el m-ia spus ca intro intreprindere individuala tu esti primul cine are drept de lucru,dar poti si angaja,fiind vorba ca activitate in comert,numai ca daca angajezi strict cu carte de munca.dar partida simpla ma intereseaza si pe mine.



#30 mihaela_cva

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2579 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:craiova
  • Interests:gradinarit..de apartament, deocamdata
    calatorii

Postat 12 February 2010 - 01:34 AM

Ordonanță de urgență nr. 44/2008 din 16/04/2008
privind desfășurarea activităților economice de către persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale și întreprinderile familiale

Regimul juridic al PFA
Art. 17. –
(1) PFA nu poate angaja cu contract de muncă terțe persoane pentru desfășurarea activității pentru care a fost autorizată și nici nu va fi considerată un angajat al unor terțe persoane cu care colaborează potrivit art. 16, chiar dacă colaborarea este exclusivă.
(2) Cu toate acestea, o persoană poate cumula calitatea de persoană fizică autorizată cu cea de salariat al unei terțe persoane care funcționează atât în același domeniu, cât și într-un alt domeniu de activitate economică decât cel pentru care PFA este autorizată.
Art. 18. - PFA este asigurată în sistemul public de pensii și alte drepturi de asigurări sociale și are dreptul de a fi asigurată în sistemul asigurărilor sociale de sănătate și al asigurărilor pentru șomaj, în condițiile prevăzute de lege.
Art. 19. –
(1) PFA își desfășoară activitatea folosind în principal forța de muncă și aptitudinile sale profesionale. Ea nu poate cumula și calitatea de întreprinzător persoană fizică titular al unei întreprinderi individuale.
(2) PFA poate cere ulterior schimbarea statutului juridic dobândit și autorizarea ca întreprinzător persoană fizică titular al unei întreprinderi individuale, cu respectarea dispozițiilor cap. II și ale art. 21.

Regimul juridic al întreprinzătorului persoană fizică titular al întreprinderii individuale

Art. 24. - Pentru organizarea și exploatarea întreprinderii sale, întreprinzătorul persoană fizică, în calitate de angajator persoană fizică, poate angaja terțe persoane cu contract individual de muncă, înregistrat la inspectoratul teritorial de muncă, potrivit legii, și poate colabora cu alte PFA, cu alți întreprinzători persoane fizice titulari ai unor întreprinderi individuale sau reprezentanți ai unor întreprinderi familiale ori cu alte persoane juridice, pentru efectuarea unei activități economice, fără ca aceasta să îi schimbe statutul juridic dobândit potrivit prezentei secțiuni.
Art. 25. –
(1) Întreprinzătorul persoană fizică titular al unei întreprinderi individuale nu va fi considerat un angajat al unor terțe persoane cu care colaborează potrivit art. 24, chiar dacă colaborarea este exclusivă.
(2) Întreprinzătorul persoană fizică titular al unei întreprinderi individuale poate cumula și calitatea de salariat al unei terțe persoane care funcționează atât în același domeniu, cât și într-un alt domeniu de activitate economică decât cel în care și-a organizat întreprinderea individuală.
(3) Întreprinzătorul persoană fizică titular al unei întreprinderi individuale este asigurat în sistemul public de pensii și alte drepturi de asigurări sociale și are dreptul de a fi asigurat în sistemul asigurărilor sociale de sănătate și al asigurărilor pentru șomaj, în condițiile prevăzute de lege.



#31 MISAVASI

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 07 April 2010 - 12:32 PM

POT SA DESCHID O INTREPRINDERE INDIVIDUALA CU CAEN 1629?



#32 MISAVASI

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 07 April 2010 - 12:36 PM

SE POATE FACE O INTREPRINDERE INDIVIDUALA CU CODUL CAEN 1629?



#33 alexabv

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 5 Postari:

Postat 20 October 2010 - 11:12 AM

buna ziua!

In sept.2010 am infiintat un II si din oct.2010 am inceput activitatea si am si salariati. Nelamuririle mele ar fi:

-decl.100+102 pentru contrib sal.le depun si le platesc in ian.2011?
-contrib.aferente PERSOANEI FIZICE (10.5%,5.5%, 0.5%) se calculeaza la venitul net realizat lunar? se declara la institutiile aferente si platesc in luna urmatoare?
-contrib.aferente PERSOANEI FIZICE (10.5%,5.5%, 0.5%) se declara si la finante?ce decl.trebuie facuta si cand?
-5.5% la sanatate care se platea pe baza deciziei de impunere de la finante se mai plateste? platatim si 5.5% lunar la venitul net realizat si 5.5% la decizia de impunere?

va rog daca puteti sa ma ajutati cu un raspun rapid!

multumesc!



#34 pamfilia

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 47 Postari:

Postat 06 December 2010 - 12:06 PM

Buna ziua ,
sper ca am postat unde trebuie pt ca abia mi-am ispasit pedeapsa
doresc sa stiu daca o persoana y poate prelua o II infiintata de o persoana x si cum se procedeaza in acest caz.
Multumesc

Am uitat sa intreb citi salariati poate avea o II ?

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 06 December 2010 - 04:28 PM




#35 alinel

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 11 Postari:

Postat 12 May 2011 - 01:31 PM

am si eu o intrebare Alunele si covrigeii dati gratis clientilor(activitate bar) cum le inregistrez? Ca si marfa fara adaos sau ca si consum?



#36 adinaalex

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 26 May 2011 - 03:15 PM

buna ziua. as vrea sa stiu si eu ce declaratii trebuie depuse pentru o intreprindere individuala infiintata in 2011 in afara de declaratia 220. multumesc anticipat.

Aceasta postare a fost editata de adinaalex: 26 May 2011 - 03:15 PM




#37 mihaela_cva

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2579 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:craiova
  • Interests:gradinarit..de apartament, deocamdata
    calatorii

Postat 27 May 2011 - 02:09 PM

dati mai multe informatii
are salariati, e platitor tva, are operatii intracomunitare, obiect de activitate-ref la decl specifice, gen mediu

Vezi postareaalinel, la 12 May 2011 - 01:31 PM, a spus:

am si eu o intrebare Alunele si covrigeii dati gratis clientilor(activitate bar) cum le inregistrez? Ca si marfa fara adaos sau ca si consum?
consum






Similar Topics Collapse

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL