Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
lichidare/dizolvare/radiere SRL - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 13

Salt la continut


- - - - -

lichidare/dizolvare/radiere SRL


279 replies to this topic

#241 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 15 November 2012 - 05:14 PM

:biggrin: raspunsul tau a venit nitel cam tarziu, iar eu am vrut sa te ajut si mai mult astfel incat am dat topicul celalalt la newsletter pt maine sau luni - sa-l vada toata comunitatea Conta.ro abonata si daca il sterg acum de acolo lumea nu-l mai vede fiindca link-ul va deveni nefunctional - deci nu-ti mai raspunde nimeni chiar sa vrea - iar eu cred ca te arde mult de tot pbl. ta atat de delicata, nu-i asa ?

acestea fiind conditiile la zi, eu zic sa adoptam o solutie de compromis (doar de data asta) si sa lasam ambele topice, iar sapt. viitoare (dupa ce primesti raspuns, sper) o sa le unesc aici sau acolo (ne mai gandim unde e mai bine).

eu nu stiu ce sa-ti spun la tema ta, imi pare sincer rau, dar incerc sa ma interesez pt tine si revin daca am ceva folositor de zis.

bafta multa :smile:



#242 ovidiu i

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 4 Postari:

Postat 16 November 2012 - 10:03 AM

Pai da, ma cam arde. Da incerc sa raman optimist :)
Mersi de ajutor.




#243 nico1979

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 93 Postari:

Postat 02 December 2012 - 02:47 PM

Buna ziua!
Va rog sa ma ajutati cu urmatoarea problema: Am o firma suspendata temporar pe o perioada de 3 ani, de la 01.04.2010 pana la 01.04.2013.
Din cate am inteles, nu se mai poate prelungi aceasta suspendare inca 3 ani. Intrebarea mea este: care sunt pasii pe care ar trebui sa ii urmez pentru lichidarea, radierea societatii si cand sa incep demersurile? Pe balanta mai am solduri la mijl fixe , nefiind complet amortizate. Cum procedez cu ele?



#244 adrianw140

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 35 Postari:

Postat 13 December 2012 - 07:41 PM

Firma tatalui meu a intrat in insolventa, iar instanta a dispus radierea acesteia, in cele din urma. Intre timp fiscul a facut sesizare la Politie pt stopaj la sursa in valoare de 5300 ron. Intrebare: Daca instanta a dispus radierea societatii si a tuturor debitelor, as avea vreo sansa sa nu platesc stopajul la sursa?



#245 furgim

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 35 Postari:

Postat 22 December 2012 - 11:02 AM

Buna ziua

Am un o srl careia i-am suspendat activitatea in 2009. De atunci nu am mai depus nici o declaratie, nimic. Daca nu fac nimic in continuare, nu o lichidez, nu depun declaratii la finante risc sa primesc vreo amenda eu ca administrator?

Multumesc



#246 Florin_76

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1877 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 24 December 2012 - 04:30 PM

Firma va primi amenda pentru nedepunerea declaratiilor si a bilantului la fisc.



#247 Lexiroxi

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2080 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 09 April 2013 - 02:01 PM

noutati despre firme si managerii firmelor in insolventa

Firmele vor intra mai greu in insolventa

http://www.finantist...nsolventa-76941

Legea 85/2006 privind insolventa va fi de asemenea modificata, in sensul introducerii posibilitatii de a fi efectuate inspectii fiscale si dupa data deschiderii procedurii insolventei si conditionarea intrarii in insolventa voluntara de efectuarea inspectiei fiscale.
Durata de inchidere a procedurii de insolventa va fi micsorata, simultan cu introducerea acestor conditii.

Managerii pot fi trasi la raspundere pentru insolventa companiei

http://www.capital.r...iri/180285.html

Aceasta postare a fost editata de Lexiroxi: 09 April 2013 - 02:02 PM




#248 ubn

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 13 August 2013 - 09:55 AM

Buna ziua,

Nu sunt convins ca am deschis acest topic in categoria corespunzatoare, insa am gasit-o ca fiind cea mai apropiata de problema cu care ma confrunt.
Precizez inca de la inceput ca nu sunt contabil si ca utilizez forumul in scopul de a obtine informatii de la specialisti in acest domeniu.

Va rog sa ma ajutati in legatura cu urmatorul subiect:
In firma suntem 3 asociati. In urma cu o luna s-au facut toate demersurile pentru inchiderea si radierea firmei. In acest moment, firma detine niste bani in cont si un autoturism.
Conform hotararii AGA, banii se impart conform participatiei fiecarui asociat iar autoturismul imi revine mie.

Cum trebuie procedat si care sunt actele care trebuiesc intocmite pentru ca oricine (persoana fizica sau institutie a statului) sa-mi recunoasca proprietatea pentru acest bun?

Va multumesc mult pentru sprijin!



#249 alexmarius

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 12 February 2014 - 12:29 PM

Buna ziua,

Sunt administratorul unui SRL care a fost neplatitor de TVA pana in 2013, cand am trecut la TVA. Pentru ca nu am avut activitate, am aflat ca am fost scos din oficiu de la TVA recent (firma a functionat in continuare dar nu am vandut sau achizitionat absolut nici un produs de cand am trecut la TVA pana cand am fost scosi din oficiu).

Mai am cateva obiecte pe stoc (toate achizitionate cand am fost neplatitor de TVA) si as dori sa inchid firma pentru ca nu stiu daca mai are rost sa continui. E vorba de 40-50 de obiecte de valoare de aproximativ 300 de euro fiecare (pret achizitie). As putea si sa le vand la pretul de achizitie mai mult ca sigur daca as incerca (daca ma ajuta cu ceva si merita efortul?). Din cate am inteles, trebuie sa platesc TVA-ul pe stocul curent inainte de a face orice miscare? Sa trec inapoi la platitor de TVA si dupa sa fac vanzari ca sa scap de stoc si sa pot inchide SRL-ul? Sau as putea sa devin din nou platitor de TVA si sa trec de buna voie la neplatitor pentru a scade din costuri?

Dupa cum vedeti, sunt putin confuz si nu sunt sigur care e cea mai buna varianta pentru a scapa de stoc si a inchide firma cat mai repede si cat mai ieftin (nu mai am deloc disponibilitate si vreau sa fie inchisa din punct de vedere legal ca sa nu mai imi fac griji cu ea - stocul nu ma intereseaza daca ramane in depozit sau se duce, vreau doar sa inchid firma). As aprecia orice fel de ajutor.

Multumesc!



#250 Lexiroxi

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2080 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 16 February 2014 - 12:22 PM

In acest caz ai codul de TVA-ul anulat din oficiu si cf. CF vei colecta TVA-ul din facturile emise; facturile se vor emite cu adaos comercial- nu poti vinde la pret de achizitie



#251 mgabi

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1344 Postari:
  • Gender:Female

Postat 16 February 2014 - 12:56 PM

Din cele scrise se intelege ca ar fi vorba de stocuri de materiale ... cam neclara legea in acest caz si as merge si eu pt. siguranta pe varianta cu adaos, cum zicea Lexi.

Daca totusi ai noroc si sunt marfuri, atunci poti vinde si sub pretul de achizitie avand in vedere ca lichidezi (dupa hotararea AGA de lichidare).

Vezi OUG99/2000 unde este reglementata vanzarea sub pret in diverse situatii.
(problema este ca aceasta vanzare sub pret este reglementata explicit doar pentru marfuri si produse finite, nu s-au gandit si la stocurile de materiale)

Daca te hotarasti sa vinzi la pret de achizitie (sau sub), atunci trebuie sa ai grija la toate conditiile,notificarile,pretul pietei actual (la un control poti avea surprize sa le considere subevaluate intentionat)



#252 Silvia5

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 46 Postari:

Postat 13 March 2014 - 08:39 AM

buna ziua , ma confrunt cu o situatie prin care nu am mai trecut , va rog sa ma ajutati
administratorul firmei a decedat , mostenitori se lupta pentru bunurile firmei la tribunal , nu afost imputrnicit nimeni sa ia decizi in firma
putem sa ceren suspendarea sau lichidarea , dizolvarea firmei in aceasta situatie deoarece procesul va dura mult
avem datori la furnizori , valori de incasat de la clienti , active pe firma
activitatea s-a intrerupt
ce se face in acest caz?
va multumesc



#253 Qhiu

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 07 October 2014 - 12:02 PM

Buna ziua,
daca o firma este in faliment din 2010, se considera automat radiata ?

Exista o firma care are statusul "Stare firmă: este sub incidenţa Legii nr. 85/2006, faliment" si doresc sa ii preiau denumirea iar cei de la OSIM mi-au spus ca acest lucru este posibil doar cand in certificatul constatator apare cuvantul RADIAT.

Multumesc,
Marius




#254 draculescu

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 5 Postari:

Postat 25 March 2015 - 06:06 PM

Buna ziua

Imi cer scuze daca nu trebuia sa postez aici, mi-ar fi de folos o parere avizata din partea specialistilor de aici, am un srl si in urma cu vreo 10 ani am vrut sa incep ceva, am cumparat cu banii mei, imprumutand firma, mai multe utilaje, am cumparat materiale de constructii, nisip, ciment, var, etc, pentru repararea unei cladiri, am tras curent, etc. Insa, din motive despre care nu mai e cazul sa vorbesc, am fost nevoit sa ma opresc si de atunci firma sta fara nicio activitate.

Daca as vrea, fie sa donez firma, fie sa o inchid, nici eu nu stiu cum ar fi mai bine, cum ar trebui sa procedez ca s-o curat? Daca firma a imprumutat banii de la actionar, dupa 3 ani s-au prescris datoriile, nu? Si in cazul acesta nu cumva trebuiesc mutate datoriile in contul de venituri (?), imi cer scuze, imi scapa denumirea exacta ca nu sunt contabil, si atunci trebuie sa platesc statului vreun impozit? Firma este microintreprindere si este neplatitoare de TVA.

Multumesc



#255 mutual

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 302 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:XBOX 360 ONE, TRAVELLING

Postat 25 March 2015 - 10:06 PM

Primul pas urgent: solicitare certificat de atestare fiscala ca sa vedeti daca exista vreo problema la finante.

Pasul doi: verificare stadiu societate la Reg. Comertului, daca firma are sediul valabil, bilanturi depuse, certificat valid.

Pasul trei: daca nu sunt probleme, lichidare voluntara imediata, dureaza cca. 60 de zile. si mai trebuie un certificat de atestare fiscala intermediar.

Nu amanati ca va a costa din 2016, 1.530 lei/trimestru.

Numai bine !



#256 kmkz

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 399 Postari:
  • Gender:Not Telling

Postat 26 March 2015 - 10:24 AM

scuze, dar ce anume va costa 1530 lei/trimestru din 2016?



#257 mutual

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 302 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:XBOX 360 ONE, TRAVELLING

Postat 26 March 2015 - 03:56 PM

Conform prevederilor proiectelor de CF si CFP aprobate la guvern si inaintate parlamentului pentru legalizare de la 01.01.2016 se introduce impozit pe venituri pentru microintreprinderi compus din parte forfetara obligatorie in suma de 1.530 lei/trimestru + 3% din veniturile eventual realizate platibil tot trimestrial. Firma de care pomeniti pare sa fie in categoria microintreprinderilor fara niciun angajat.

Procedati la lichidarea voluntara, va costa mult mai putin decat reinfiintarea unei alte firme la un moment dat in viitor.

Eu le recomand tuturor sa se chinuie un pic si sa citeasca legislatia fiscala, chiar daca este obtuza si neclara, chiar daca nu au educatie economica de baza, vor castiga macar un pas in fata nenorocirilor pregatite permanent in birourile ministeriale din Buc. si pot economisi bani din evitarea unor actiuni nepotrivite momentului sau din inactiune la momentul oportun. In randul economistilor, contabililor, sunt foarte multi carora nu le pasa de agresivitatea fiscala si financiara de stat sau chiar o sustin tacit sau exprimat, asa ca este posibil si probabil sa primesti un sfat incomplet sau nefolositor, dar si unul eronat care sa iti placa cum suna si sa fie pagubos. Putina cunoastere a legii poate ajuta la luarea unor decizii mai bune.



#258 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 27 March 2015 - 03:10 PM

Vezi postareadraculescu, la 25 March 2015 - 06:06 PM, a spus:

Daca as vrea, fie sa donez firma, fie sa o inchid, nici eu nu stiu cum ar fi mai bine, cum ar trebui sa procedez ca s-o curat? Daca firma a imprumutat banii de la actionar, dupa 3 ani s-au prescris datoriile, nu? Si in cazul acesta nu cumva trebuiesc mutate datoriile in contul de venituri (?), imi cer scuze, imi scapa denumirea exacta ca nu sunt contabil, si atunci trebuie sa platesc statului vreun impozit? Firma este microintreprindere si este neplatitoare de TVA.

datoriile catre asociati nu s-au prescris.
mai concret, trebuie sa luati legatura cu un lichidator care va valorifica eventualele stocuri/ utilaje, etc ... sau, daca asociatii accepta, ele se pot casa avand in vedere timpul f lung de inactivitate (nefolosire a lor).
daca nu aveti datorii (buget, furnizori, ...), atunci bunurile ramase pot fi impartite (nu vandute), dreptul de proprietate transmitandu-se odata cu radierea firmei.
bunurile care revin fiecarui asociat si hotararea asociatilor pe baza careia s-a decis impartirea respectiva sunt consemnate de catre lichidator in raportul final.

deci, neaparat angajati un lichidator daca vreti sa inchideti firma.
daca vreti sa o vindeti, cu siguranta veti gasi client pt ea (sunt multe anunturi de preluare firme, chiar si cu datorii), singura chestiune ramanand costul acestei instrainari.



#259 mirelb

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 22 April 2015 - 09:19 AM

Un SRL a fost dizolvat de aprox o luna, urmeaza faza a doua cea de lichidare. Intrebare: in cat timp trebuie facuta lichidarea ? ce obligatii fiscale are in acest interval (de la dizolvare pana la lichidare)?
Multumesc



#260 Lexiroxi

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2080 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 17 August 2015 - 03:25 PM

Legea nr. 152/2015 pentru modificarea si completarea unor acte normative in domeniul inregistrarii in registrul comertului, publicata in MO 519/2015 aduce modificari Legii societatilor 31/1990
Este in vigoare de la 16.07.2015

Art. II.
Art. 237.
(1) La cererea oricarei persoane interesate, precum si a Oficiului National al Registrului Comertului, tribunalul va putea pronunta dizolvarea societatii in cazurile in care:
a) societatea nu mai are organe statutare sau acestea nu se mai pot intruni;
b) actionarii/asociatii au disparut ori nu au domiciliul cunoscut ori resedinta cunoscuta;
c) nu mai sunt indeplinite conditiile referitoare la sediul social, inclusiv ca urmare a expirarii duratei actului care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social ori transferului dreptului de folosinta sau proprietate asupra spatiului cu destinatie de sediu social;
d) a incetat activitatea societatii sau nu a fost reluata activitatea dupa perioada de inactivitate temporara, anuntata organelor fiscale si inscrisa in registrul comertului, perioada care nu poate depasi 3 ani de la data inscrierii in registrul comertului;
e) societatea nu si-a completat capitalul social, in conditiile legii;
f) societatea nu si-a depus situatiile financiare anuale si, dupa caz, situatiile financiare anuale consolidate, precum si raportarile contabile la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice, in termenul prevazut de lege, daca perioada de intarziere depaseste 60 de zile lucratoare;
g) societatea nu si-a depus la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice, in termenul prevazut de lege, declaratia ca nu a desfasurat activitate de la constituire, daca perioada de intarziere depaseste 60 de zile lucratoare.






Similar Topics Collapse

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL