Incepand cu data intrarii in vigoare OMFP 170/2015 pentru aprobarea Reglementarilor contabile privind contabilitatea in partida simpla, respectiv data de 1.03.2015, prin care se abroga OMFP 1040/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice privind organizarea si conducerea evidentei in partida simpla de catre persoanele fizice care au calitatea de contribuabil in conformitate cu prevederile Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, obligativitatea inregistrarii la organul fiscal a Registrului inventar si Registrului de incasari si plati a fost eliminata.
Citatul dat de tine poate nu era despre RI al PFA, ci al SC ... , nu pot spune fiindca nu ai dat si titlul topicului sau link-ul la el ca sa vad despre ce e vb acolo in context, iar OMEF 3512/2008 mentionat in acel mesaj era pt toate entitatile economice (inclusiv firme)
.
Pt PFA, trebuie sa te iei in primul rand dupa legislatia specifica PFA si apoi dupa cea generala.
PFA-urile, de regula, isi tin evidenta contabila in partida simpla, pe baza de registre, deci cele 2 acte normative de mai sus sunt special pt voi !
EXTRAS OMFP 170/2015 : https://static.anaf....FP_170_2015.pdf
ART. 6 Prezentul ordin intră în vigoare începând cu data
de 1 martie 2015
ART. 7 La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă:
a)
Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 1.040/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice privind organizarea şi conducerea evidenței contabile în partidă simplă de către persoanele fizice care au calitatea de contribuabil în conformitate cu prevederile Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 642 din 16 iulie 2004;
b) Normele specifice de întocmire şi utilizare a documentului Registrul‐jurnal de încasări şi plăți (cod 14‐1‐1/b) cuprinse în anexa nr. 2 la Ordinul ministrului economiei şi finanțelor nr. 3.512/2008 privind documentele financiar‐contabile, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 870 şi 870 bis din 23 decembrie 2008, cu completările ulterioare;
CF OMEF 3512/2008 (abrogat!) privind documentele financiar-contabile (in general !):
REGISTRUL-JURNAL DE ÎNCASĂRI ùI PLĂğI (cod 14-1-1/b)
1. Serveúte ca: - document de înregistrare a încasărilor úi plăĠilor; - document de stabilire a situaĠiei financiare a contribuabilului care conduce evidenĠa contabilă în partidă simplă; - probă în litigii.
2. Se întocmeúte într-un singur exemplar de către contribuabili, făcându-se înregistrarea operaĠiunilor efectuate pe baza documentelor justificative, distinct, pe fiecare operaĠiune, făUă a se lăsa rânduri libere,
după ce a fost numerotat, únuruit, parafat úi înregistrat la organul fiscal teritorial.
REGISTRUL-INVENTAR (Cod 14-1-2) 1.
Serveúte ca document contabil obligatoriu de înregistrare a rezultatelor inventarierii elementelor de activ úi de pasiv. 2. Se întocmeúte de către persoanele prevăzute la art. 1 din Legea contabilităĠii nr. 82/1991, republicată, într-un singur exemplar, după ce a fost numerotat, únuruit, parafat úi înregistrat în evidenĠa unităĠii.
(n.n. valabil pt toate entitatile economice care foloseau acest registru, dar PFA avea prevederi speciale in OMFP 1040/2004 !!)
____________________________________________________________
Cf OMFP 1040/2004 (abrogat in 2015) :
REGISTRUL – JURNAL DE INCASARI SI PLATI
(cod 14-1-1/b)
Serveste ca:
– document de inregistrare a incasarilor si platilor;
– document de stabilire a situatiei financiare a contribuabilului care conduce evidenta contabila in partida simpla;
– proba in litigii.
Se intocmeste intr-un singur exemplar de catre contribuabili, facandu-se inregistrarea operatiunilor efectuate pe baza documentelor justificative, distinct, pe fiecare operatiune, fara a se lasa randuri libere, dupa ce a fost numerotat, nuruit, parafat si inregistrat la organul fiscal teritorial.
.............................................
REGISTRUL – INVENTAR
(cod 14-1-2/a)
Serveste ca document de inregistrare a bunurilor achizitionate sau realizate, pe baza documentelor justificative.
Se intocmeste la contribuabili intr-un singur exemplar, dupa ce a fost numerotat, snuruit, parafat si inregistrat la organul fiscal teritorial.