Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Control Adm. Fin. - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 3

Salt la continut


Control Adm. Fin.

registru inventar
185 replies to this topic

#41 pelican1212

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 32 Postari:
  • Location:Pitesti
  • Interests:informare

Postat 01 May 2008 - 01:17 AM

E greu sa ne dam cu parerea in legatura cu ce vor inspectorii fiscali. Ca sa ne putem exprima un punct de vedere mai relevant, e bine sa se aiba in vedere urmatoarele puncte de reper:
1) de cand lucrezi la firma respectiva? in ce domeniu activeaza societatea? (comert, o anumita industrie, etc)
2) cum a incheiat ultimii ani? profit/pierdere?
Poate te mira intrebarile mele, insa motivatia mea e urmatoarea: in Romania sunt foarte multe firme care trebuiesc verificate, iar inspectorii fiscali sunt mult prea putini sa faca fata unui asa volum mare de firme. Cand se face un control general, fiscul are la baza urmatoarea tactica: se uita in lista de firme, si vede societatea la care lucrezi. Urmareste cum a terminat exercitiile financiare din ultimii cativa ani, urmareste apoi o statistica generala din industria in care activeaza firma ta, si daca sa zicem in industria respectiva marja de profit e 10%, iar firma ta a indeplinit acest profit, fiscul sare peste tine, ca esti un contribuabil care-si vede de treaba. Daca insa firma nu a scos marja de profit, pentru fisc e ceva putred la mijloc, asa ca va face un control.
In concluzie, daca fiscul vine la tine, are niste planuri malefice, parerea mea. Eu nu am avut pana acum un control de fond, da am avut foarte multe pentru rambursari de TVA, dar cred ca ar fi bine sa cunosti ce s-a intamplat in firma in ultimii ani, destul de bine, nu numai din punct de vedere contabil, ci si in ansamblu, ca sa iti poti formula deja o idee in legatura cu intrebarile si problemele ce pot aparea.
Pai cam atat. Astept si alte pareri.



#42 cristina5859

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1152 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 01 May 2008 - 03:27 PM

anul acesta nu am avut, dar anii trecuti da, pt rambursari de tva !!
vorba colegului/colegei , depinde si ce activitate desfasori , verifica registrele tva, in mod special facturile dupa care ai dedus tva-ul, daca ai import - export cere confirmare la vama pt DVi sau DVE , la unii furnizori de la care am achizitionat marfa ( acolo unde tva-ul deductibil este mare) s-a facut si control incrucisat ( mai ales daca sunt din aceeasi localitate cu tine, modul de calcul al impozitului pe profit/venit , plati catre bugetul de stat si celelalte fonduri aferente salariilor, fisa analitica platitor de la adm.fin., acum mai depinde si de cine iti vine in control !!

asteptam sa spui cum a decurs .....iti doresc mult succes !! :pullhair:

Imaginatia este mai importanta decat cunoasterea. Cunoasterea este limitata, imaginatia inconjoara lumea .



#43 Nemesis

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 158 Postari:

Postat 01 May 2008 - 03:33 PM

multumesc ,dragi colegi
tariceanu da!ptr.campania electorala :pullhair:
Firma are profit, plateste tva si impozit pe profit :wink: sume mari .
Vorba colegei noastre,,vin sa dea amenzi,,sunt constienta de asta,nu mi-e frica de ei ,mi-e groaza de toata nebunia cu actele.
o zi buna,va doresc
controlul va incepe pe 12 mai si cine stie cand, se va termina.

Aceasta postare a fost editata de Nemesis: 01 May 2008 - 03:35 PM




#44 butelie

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 188 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Slatina
  • Interests:timpul liber

Postat 01 May 2008 - 04:32 PM

Un control de fond dureaza cam doua saptamani !
Sunt pusi in mod clar pe amenzi , chiar daca nu primesc procent din valoarea amenzilor incasate , totusi inspectorii fiscali primesc stimulente periodice ,plus ca in perioada controlului tot le iese o cafea ! :pullhair:
In Romania nu exista firma care sa nu poata primi o amenda , mai ales daca este o firma mica si nu are posibilitatea sa plateasca un contabil full-time ! :frusty:



#45 a.d.n.

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 537 Postari:
  • Gender:Female

Postat 02 May 2008 - 09:48 AM

In 2006, un control de fond la firma unde lucrez a durat 5 saptamani. Ca azi nu vine, ca martea au sedinta la sediu (de unde venea mereu cu idei noi), ca am trei zile sa fac nu stiu ce situatie... si tot asa, pana ne-am saturat. Nu-i convenea ca nu gasea nimic... Ba mai aveam si plati in plus si a trebuit sa ne dea bani, nu sa ne ia.
Asta a fost in urma cu 2 ani. Nu stiu cum o fi acum.

Aceasta postare a fost editata de a.d.n.: 02 May 2008 - 09:49 AM




#46 jandor61

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 51 Postari:

Postat 02 May 2008 - 10:24 AM

Ultimul control de fond a tinut 2 luni, cu perioade scurte de suspendare temporara (3-4 zile) deoarece aveam speze si trebuiau sa se consulte cu expertii din conducerea lor.
Trebuiesc pregatite situatii cu : CASS, pensie, somaj, fd.risc, impozit venituri salarii - pt ultimii 5 ani, pentru fiecare luna in parte.De asemenea situatia impozitului pe profit pe ultimii 5 ani, trimestrial (venituri, chelt., chelt neded. etc.), situatia TVA lunara pe ultimii 5 ani cu dovezile de plata anexate. Atentie la registrul de casa din anii anteriori - pt depasire plafon
Atentie la Contractele incheiate, sa nu fie depasiri de termene, eventual contracte de creditare incheiate cu unul din asociati, si neaparat sa se inregistreze controlul in Registrul Unic de control.
In rest multa bafta !!!

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 20 September 2008 - 09:24 AM




#47 Nemesis

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 158 Postari:

Postat 19 May 2008 - 07:47 PM

ufffffffffffffff!! a plecat si controlul. :biggrin:
mi-a verificat ..............in mare va spun :
-chelt.de protocol sa nu fie depasita limita ,am avut analitic distinct la 623 tocmai ptr.ca, depasisem cei 2 % si a vrut sa vada daca este calculat corect si atasez urm"
Regularizarea TVA la cheltuielile de protocol si sponsorizare
Potrivit prevederilor Codului fiscal, nu constituie livrare de bunuri acordarea de bunuri de mica valoare, in mod gratuit, in cadrul actiunilor de sponsorizare, de mecenat, de protocol/reprezentare, precum si alte destinatii prevazute de lege, in conditiile stabilite prin norme.
De asemenea, nu constituie prestare de servicii efectuata cu plata utilizarea bunurilor rezultate din activitatea economica a persoanei impozabile, ca parte a unei prestari de servicii efectuata in mod gratuit, in cadrul actiunilor de sponsorizare, mecenat sau protocol, precum si pentru alte destinatii prevazute de lege, in conditiile stabilite prin norme. Atentie, in aceasta situatie este vorba de bunurile utilizate in prestarea serviciului respectiv, nu de contravaloarea intregului serviciu.
Potrivit normelor metodologice de aplicatre a Codului fiscal, bunurile acordate gratuit in cadrul actiunilor de protocol nu sunt considerate livrari de bunuri daca valoarea totala a bunurilor acordate gratuit in cursul unui an calendaristic este sub plafonul in care aceste cheltuieli sunt deductibile la calculul impozitului pe profit, astfel cum este stabilit la Titlul II al Codului fiscal. Conform acelor prevederi, cheltuielile de protocol sunt deductibile in limita unei cote de 2% aplicata asupra diferentei dintre totalul veniturilor si cheltuielile inregistrate conform reglementarilor contabile, la care se efectueaza ajustarile fiscale. Astfel, din cheltuielile totale se scad cheltuielile cu impozitul pe profit, cheltuielile de protocol, cheltuielile aferente veniturilor neimpozabile, iar din totalul veniturilor se scad veniturile neimpozabile.
In ceea ce priveste bunurile acordate gratuit in cadrul actiunilor de sponsorizare sau mecenat, acestea nu sunt considerate livrari de bunuri daca valoarea totala in cursul unui an calendaristic se incadreaza in limita a 3 la mie din cifra de afaceri.
Incadrarea in plafoanele prevazute mai sus se determina pe baza datelor raportate prin situatiile financiare anuale. Nu se iau in calcul pentru incadrarea in aceste plafoane sponsorizarile, actiunile de mecenat sau alte actiuni prevazute prin legi, acordate in numerar.
Depasirea plafoanelor constituie livrare de bunuri cu plata si se colecteaza taxa, daca s-a exercitat dreptul de deducere a taxei aferente achizitiilor care depasesc plafoanele. Taxa colectata aferenta depasirii se calculeaza si se include in decontul intocmit pentru perioada fiscala in care persoana impozabila a depus sau trebuie sa depuna situatiile financiare anuale.
Practic aceste prevederi se “traduc” in felul urmator:
- pe parcursul anului se deduce TVA aferenta cheltuielilor efectuate pentru actiunile de protocol si sponsorizare; in cazul in care se acorda bunuri proprii in cadrul unor astfel de actiuni, la momentul livrarii nu se va colecta TVA;
- la sfarsitul exercitiului financiar daca se constata depasirea plafoanelor se fac urmatoarele intregistrari: 623 = 4428 pentru cheltuielile de protocol, respectiv 658 = 4428 pentru sponsorizari;
- in anul urmator, in luna in care se depun situatiile financiare se va face inregistrarea:
4428 = 4427
asa ca anul acesta ma scarpin sa fac aceste inregistrari :smile:
-declaratiile 101 pe fiecare an,sa corespunda cu balanta
.................s-au uitat prin toate.
am luat si amenda ,eu zic ca a fost bine. :thumbup:



#48 miry44

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 23 Postari:

Postat 19 May 2008 - 10:25 PM

totusi , dupa cum vad ai scapat destul de repede.... :thumbup:

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 20 September 2008 - 09:26 AM




#49 a.d.n.

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 537 Postari:
  • Gender:Female

Postat 20 May 2008 - 08:51 AM

Poti sa ne spui pentru ce a fost amenda? Asa, ca sa va dea ceva...? Au cautat nod in papura? Sau a fost ceva in neregula?

Multumim.



#50 Nemesis

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 158 Postari:

Postat 20 May 2008 - 12:15 PM

nu au cautat nod in papura,parerea mea sincera este ca ,si-au facut datoria si au fost draguti.amenda a fost pentru acele chelt.nedeductibile .



#51 mihavesa

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1623 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 22 May 2008 - 07:30 AM

adica pt tva-ul aferent acelor cheltuieli, nu ?

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 20 September 2008 - 09:27 AM




#52 a.d.n.

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 537 Postari:
  • Gender:Female

Postat 22 May 2008 - 11:29 AM

Subscriu. Nici eu n-am inteles.

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 20 September 2008 - 09:27 AM




#53 Nemesis

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 158 Postari:

Postat 22 May 2008 - 12:12 PM

DA,ASA ESTE

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 20 September 2008 - 09:27 AM




#54 maria viorica

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 147 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:medias
  • Interests:literatura, jocuri PC

Postat 29 September 2008 - 03:48 PM

Stie cineva daca:
- cei de la adm.fin., cand vin in control, au dreptul sa ceara fise de magazie de la gestiuni;
- au dreptul sa confrunte stocurile din acte cu cele existente in magazie;
- cei de la garda au dreptul sa controleze cele de mai sus;
- este obligatoriu de tinut contabilitate de gestiune?
Multumesc.



#55 maxcher

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 12 October 2008 - 12:13 PM

Saptamana viitoare o sa am control financiar si as vrea sa-l aman.Ma poate ajuta cineva cu un model de cerere de amanare? Cui trebuie sa adresez cererea, poate stiti un motiv bun de amanare :thumbup: :tongue: :tongue: :tongue: :frusty: :sad: :sad:



#56 maria viorica

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 147 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:medias
  • Interests:literatura, jocuri PC

Postat 13 October 2008 - 09:02 AM

Nu exista un model anume. Se adreseaza institutiei care v-a anuntat controlul, de catre administratorul sau directorul (managerul) societatii sau chiar de contabil, si este ceva de genul:
Catre...
S.C...., reprezentata de..., prin prezenta va solicitam amanarea cu... zile a controlului pe care l-ati programat la...,
pentru urmatoarele motive...
Exemple: contabilul sef este in concediu de odihna (oricum nu verifica nimeni lucrul acesta), alte probleme urgente in agenda de lucru a contabilului sau administratorului, etc...
Nu conteaza motivul, ei oricum sunt OBLIGATI prin lege sa amane controlul la cerere (maximul este 15 zile, cred).
Nu-ti fa probleme.
BAFTA! :thumbup:

Aceasta postare a fost editata de maria viorica: 13 October 2008 - 09:05 AM




#57 raccone

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 10 Postari:

Postat 18 October 2008 - 12:30 PM

Societatea mea a inchiriat un spatiu comercial de la o persoana fizica, spatiu pe care l-am subinchiriat unei alte firme contractul permitand acest lucru. Am fost chemat la Finante pentru datorii la buget si mi s-a cerut insistent sa le predau copii ale contractelor de chirie. Intrebare:
sunt obligat sa le prezint aceste contracte?
Multumesc



#58 Doina P

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1143 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 18 October 2008 - 02:26 PM

Eu zic ca da .



#59 studenta IV

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 185 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Cluj-Napoca

Postat 18 October 2008 - 03:53 PM

Vezi postareamaria viorica, la Sep 29 2008, 03:48 PM, a spus:

- cei de la adm.fin., cand vin in control, au dreptul sa ceara fise de magazie de la gestiuni;
- au dreptul sa confrunte stocurile din acte cu cele existente in magazie;
- cei de la garda au dreptul sa controleze cele de mai sus;
- este obligatoriu de tinut contabilitate de gestiune?
de 4 ori DA!!!



#60 raccone

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 10 Postari:

Postat 18 October 2008 - 11:39 PM

Vezi postareaDoina P, la Oct 18 2008, 03:26 PM, a spus:

Eu zic ca da .

Bun .
Si daca presupunem ca cel de la finante detine un spatiu alaturat mie si vede conditiile mele contractuale si prezinta o oferta mai buna chiriasului meu determinandu-l sa plece de la mine?






Similar Topics Collapse

  Topic Forum Deschis de Statistici Ultima postare

4 useri citesc topicul

0 membri, 4 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL