Aceasta postare a fost editata de madalinab: 10 July 2008 - 11:20 PM
#21
Postat 11 February 2008 - 09:32 AM
#22
Postat 17 February 2008 - 12:03 AM
Daca stie cineva si unde se regaseste in legislatie.
Pentru o soc care utilizeaza casa de marcat, avand ca obiect de activitate comert cu amanuntul, este obligatorie intocmirea raportului de gestiune zilnic?
Multumesc
#23
Postat 20 February 2008 - 12:02 AM
Raportul de gestiune zilnic (se regaseste in ORDIN Nr. 1850 din 14 decembrie 2004. privind registrele și formularele financiar-contabile)!
#24
Postat 11 April 2008 - 02:02 PM
Aceasta postare a fost editata de madalinab: 10 July 2008 - 08:03 PM
#25
Postat 11 April 2008 - 02:31 PM
Aceasta postare a fost editata de madalinab: 10 July 2008 - 08:03 PM
#26
Postat 11 April 2008 - 03:00 PM
Aceasta postare a fost editata de madalinab: 10 July 2008 - 08:03 PM
#27
Postat 11 April 2008 - 03:19 PM
Regula registrului de casa: La orice moment (sisfarsitul fiecarei zile) soldul actual (sau de sfarsit de zi) = soldul de inceput + incasari - plati.
Daca faci doar plati ajungi cu casa pe minus, ceea ce e ilogic (si ilegal).
Adaugat la Apr 11 2008, 04:31 PM
madalinab, la Oct 18 2007, 05:59 PM, a spus:
1) iesirea banilor din casa catre banca (cu ordin de plata) deoarece patronul poate uita (sau se face ca uita) cati bani a primit. Dar chiar daca virarea la banca o face casierul, banii pot fi pierduti sau jefuiti pe drum sau unele bancnote sa se constate ca sunt false etc.
2) intrarea banilor in banca (constatata cu foaia de varsamant).
Chiar de aceea exista contare-dubla (ca sa nu zic doua contari): 581=5311 si 5121=581 (pentru fiecare din cele 2 operatii).
Ca sa nu mai vorbim de situatia ca vineri merge casierul la banca si constata ca banca e inchisa din diverse motive, iar el merge acasa cu banii si-i depune abia luni, timp in care se pot intampla multe, inclusiv un control luni dimineata cand el e la banca si nu corespund banii din casa cu ce apare in registru-casa.
Aceasta postare a fost editata de madalinab: 10 July 2008 - 08:05 PM
#28
Postat 12 April 2008 - 01:14 PM
#29
Postat 13 April 2008 - 07:13 AM
HOTĂRÂRE Nr. 2185 din 30 noiembrie 2004
privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea prevederilor art. 5 și 6 din Ordonanța Guvernului nr. 15/1996 privind întărirea disciplinei financiar-valutare
EMITENT: GUVERNUL ROMÂNIEI
PUBLICATĂ ÎN: MONITORUL OFICIAL NR. 1224 din 20 decembrie 2004
În temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, și al art. 16 din Ordonanța Guvernului nr. 15/1996 privind întărirea disciplinei financiar-valutare, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 131/1996, cu modificările ulterioare,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
ART. 1
Se aprobă Normele metodologice pentru aplicarea prevederilor art. 5 și 6 din Ordonanța Guvernului nr. 15/1996 privind întărirea disciplinei financiar-valutare, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 131/1996, cu modificările ulterioare, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
ART. 2
Pe data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se abrogă punctul IV din Normele metodologice pentru aplicarea prevederilor Ordonanței Guvernului nr. 15/1996 privind întărirea disciplinei financiar-valutare, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 92/1996, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 34 din 16 februarie 1996, cu modificările ulterioare.
NORME METODOLOGICE
pentru aplicarea prevederilor art. 5 și 6 din Ordonanța Guvernului nr. 15/1996 privind întărirea disciplinei financiar-valutare
1. Operațiunile de încasări și plăți între persoanele juridice se efectuează numai prin instrumente de plată fără numerar, cu excepțiile prevăzute la art. 5 alin. 2 lit. a), b) și c) din Ordonanța Guvernului nr. 15/1996 privind întărirea disciplinei financiar-valutare, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 131/1996, cu modificările ulterioare, denumită în continuare ordonanță.
2. Prin plafon zilnic maxim de plăți, prevăzut la art. 5 alin. 2 lit. c) din ordonanță, se înțelege totalitatea plăților efectuate în numerar de o persoană juridică într-o singură zi, respectiv 100.000.000 lei.
3. De la prevederile art. 5 alin. 2 lit. c) din ordonanță sunt exceptate următoarele operațiuni:
a) depunerile de numerar făcute de persoane juridice în conturile furnizorilor de bunuri și servicii, în baza documentelor justificative legal întocmite;
b) cheltuielile de deplasare în interes de serviciu, în limita sumelor cuvenite pentru plata transportului, a diurnei, a indemnizației și a cazării pe timpul deplasării, precum și a cheltuielilor neprevăzute efectuate în acest sens de către salariații aflați în deplasare;
c) cheltuielile de protocol ocazionate de organizarea de conferințe, simpozioane și de alte asemenea acțiuni, în condițiile baremurilor stabilite de normele legale în vigoare.
Plățile enumerate la lit. a) - c) nu intră în plafonul zilnic maxim de plăți.
4. Plățile în numerar către persoane juridice sunt acceptate în limita unui plafon zilnic maxim de 100.000.000 lei, plățile către o singură persoană juridică fiind admise în limita unui plafon de 50.000.000 lei.
Sunt interzise plățile fragmentate în numerar către furnizorii de bunuri și servicii, pentru facturile a căror valoare este mai mare de 50.000.000 lei.
Persoanele juridice pot achita facturile cu valori care depășesc plafonul de 50.000.000 lei către furnizorii de bunuri și servicii astfel: 50.000.000 lei în numerar, suma care depășește acest plafon putând fi achitată numai prin instrumente de plată fără numerar.
Facturile cu valori sub 50.000.000 lei nu intră sub incidența acestor prevederi.
Sunt interzise plățile fragmentate în numerar către rețelele de magazine de tipul Cash&Carry, care funcționează pe baza legislației în vigoare, pentru facturile a căror valoare este mai mare de 100.000.000 lei.
Persoanele juridice pot achita facturile cu valori care depășesc plafonul de 100.000.000 lei către acest tip de magazine astfel: 100.000.000 lei în numerar, suma care depășește acest plafon putând fi achitată numai prin instrumente de plată fără numerar.
Facturile cu valori sub 100.000.000 lei nu intră sub incidența acestor prevederi.
Facturile cu valori mai mari de 50.000.000 lei, respectiv 100.000.000 lei în cazul magazinelor de tipul Cash&Carry, care nu au fost achitate integral până la data intrării în vigoare a Ordonanței Guvernului nr. 94/2004 privind reglementarea unor măsuri financiare, se achită numai prin instrumente de plată fără numerar.
5. Pentru facturile stornate, aferente produselor returnate, cu valori mai mari de 50.000.000 lei, respectiv 100.000.000 lei în cazul rețelelor de magazine de tipul Cash&Carry, restituirea sumelor aferente poate fi efectuată astfel: 50.000.000/100.000.000 lei în numerar, sumele care depășesc aceste plafoane putând fi restituite numai prin instrumente de plată fără numerar.
6. Încasările zilnice în numerar ale unui agent economic sunt neplafonate.
Încasările zilnice în numerar nu pot depăși plafonul de 50.000.000 lei de la o singură persoană juridică.
7. Sumele acordate de persoanele juridice angajaților proprii cu titlu de avansuri pentru aprovizionări diverse vor avea regimul plăților către persoane juridice și se vor încadra în limita plafonului de 100.000.000 lei, prevăzut la art. 5 alin. 2 lit. c) din ordonanță.
La data plății avansurilor spre decontare, sumele aferente intră în calculul plafonului zilnic maxim.
8. Este interzisă acordarea unor facilități de preț clienților, persoane juridice, care efectuează plata în numerar.
Este permisă acordarea unor disconturi și/sau reduceri de preț în diverse perioade ale anului sau cu ocazia lansării unor promoții de produse, dacă aceste facilități vizează toți agenții economici, în calitate de clienți, și se acordă fără discriminare în ceea ce privește modalitatea de plată.
9. Subunitățile economice ale persoanelor juridice, respectiv sucursale, filiale, agenții, puncte de lucru, prevăzute în actul constitutiv al persoanelor juridice, care au deschis cont într-o societate comercială bancară și casierie proprie, aplică individual prevederile art. 5 din ordonanță.
10. Asociațiile de proprietari constituite ca entități cu personalitate juridică, în relațiile cu alte persoane juridice, vor aplica prevederile ordonanței.
11. Persoanele fizice, persoanele fizice autorizate sau persoanele care exercită profesii libere, producătorii agricoli, persoane fizice, nu intră sub incidența prevederilor ordonanței.
12. Plățile efectuate cu card nu sunt considerate plăți în numerar și nu sunt luate în calculul plafonului zilnic maxim de plăți.
13. Operațiunile de încasări și plăți în valută nu intră sub incidența prevederilor ordona
Aceasta postare a fost editata de madalinab: 10 July 2008 - 08:05 PM
#30
Postat 22 May 2008 - 07:31 PM
Au atributii pentru asa ceva?
Daca nu exista casier angajat cine raspunde pentru tinerea registrului de casa ? Administratorul? Exista o lege ca in legea 31/90 nu se precizeaza clar?
Va multumesc.
#31
Postat 22 May 2008 - 10:31 PM
Echipa de control pentru rambursarea tva poate face casa si verifica registrul. Ati vazut ordinul de serviciu al echipei?
#32
Postat 20 June 2008 - 10:51 AM
#33
Postat 20 June 2008 - 11:04 AM
#34
Postat 20 June 2008 - 07:44 PM
si trebuie sa respecte continutul minimal obligatoriu.
#35
Postat 22 June 2008 - 06:27 PM
deci eu asa inreg : inasari z pct.de lucru 1+ z inc.pct.de lucru 2+ z incasari punct de lucru 3 etc. -plati
#36
Postat 23 June 2008 - 04:59 PM
#37
Postat 10 July 2008 - 01:46 PM
Si inca ceva: despre Registrul de casa facut cu Saga C stiti daca au fost probleme?
#38
Postat 12 July 2008 - 01:32 PM
de fapt sa concluzionam:
punctul de lucru incaseaza /plateste si furnizori =vireaza sold cu d.pl.catre sediu zilnic
dar punctul este intr-o localitate departe comuna , fara posibilitatea de a vira prin banca sold zinic,banii se ridica saptamanal , pot sa fac virament saptamanal?sau face scriptic si telefonic si banii ii tine acasa angajatul
sediu inreg. d.incasare sold punct de lucru
sau se prinde cu z de la punct de lucru pe incasari ,plata furnizor ca si cand ar face-o sediul si reg.de la punct este doar un control al soldului pt.banii care-i preda punctul si se ignora la inregistrarea finala in conta
daca n-am voie analitice la casa eu cand inregistrez in conta practic rezulta un al -3 lea reg.de casa
cu z1+z2-plati =sold zilnic SC
ma ajutati urgent cu un raspuns documentat ;vreau legea de unde rezulta cu nu am voie la analitice casa si cum e corect ca inebunesc
#39
Postat 15 July 2008 - 04:27 PM
Mai multe detalii...nu stiu
#40
Postat 23 July 2008 - 02:46 PM
As avea o intrebare in legatura cu formulele care trebuie sa existe in cazul registrului de casa in excel. Am auzit cum ca ar trebui sa fie anumite formule in cazul in care registrul de casa este pe calculator. Am cautat un model de registru de casa insa nu am gasit unul care sa aiba formulele despre care este vorba. Ati putea va rog sa imi dati si mie un model sau ma directionati spre unul? Sincer este prima data cand apelez la un forum, deoarece nu am stiut la cine altcineva sa ma adresez. Astept raspunsul vostru. Va multumesc.
P.S. Aveti un forum foarte bine structurat
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
design it!
Aceasta postare a fost editata de madalinab: 26 July 2008 - 11:36 AM
Similar Topics
2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi