Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
avans spre decontare - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


avans spre decontare

6 replies to this topic

#1 arisstefan

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 12 October 2006 - 08:34 AM

buna.sunt incepator si am nevoie de ajutor.patronul firmei la care lucrez obisnuieste sa ia in fiecare luna avansuri spre decontare , pe care le deconteaza partial sau deloc, astfel incit a ajuns sa acumuleze in contul 5422 o suma considerabila.cum procedez la sf anului cu soldul contului 5422?firma inregistreza pierdere, in urma unui credit luat pentru amenajare sediu si nu se pune problema dividendelor, ramine 5422 cu sold ?cum se va interpreta problema in cazul unui control ? :blink:



#2 anamaria9878

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 131 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 12 October 2006 - 01:58 PM

Daca soldul contului nu depaseste 10.000 Euro s-ar putea sa nu fie probleme in cazul unui control, dar avansurile acestea seamana al naibii de mult cu niste dividende, nu-i asa?! Nu sunt sigura daca mai este valabila perioada de 3 zile in care trebuia justificat avansul( am auzit ca la privati nu se mai aplica ).

salut!



#3 arisstefan

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 12 October 2006 - 07:20 PM

si eu stiam ca av.spre decontare tb justificate in 3 zile, dar...patronul e patron, iar firma inregistreaza pierdere deocamdata si atunci dividende din ce ? :blink:
mersic



#4 Florian2005

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 392 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 13 October 2006 - 05:41 PM

Vezi postareaarisstefan, la Oct 12 2006, 09:34 AM, a spus:

buna.sunt incepator si am nevoie de ajutor.patronul firmei la care lucrez obisnuieste sa ia in fiecare luna avansuri spre decontare , pe care le deconteaza partial sau deloc, astfel incit a ajuns sa acumuleze in contul 5422 o suma considerabila.cum procedez la sf anului cu soldul contului 5422?firma inregistreza pierdere, in urma unui credit luat pentru amenajare sediu si nu se pune problema dividendelor, ramine 5422 cu sold ?cum se va interpreta problema in cazul unui control ? :blink:
Avansurile in numerar (asa se numesc) se acorda doar in vreo patru cazuri dintre care cele mai importante sunt cele acordate pentru procurari de materiale si cele pentru acoperirea cheltuielilor de deplasare in alta localitate. Cele pentru procurari materiale se justifica in termen de patru zile lucratoare de la primire, exclusiv ziua primirii, iar cele pentru deplasare in termen de trei zile de la sosirea din deplasare, exclusiv ziua sosirii. Este interzisa acordarea de noi avansuri pers. care nu au justificat integral avansul primit anterior.Titulari de avans care nu depun in termen deconturile pt. justificarea avansurilor impreuna cu doc. justificative vor plati o penalizare de 0,50 % asupra avansului primit pt. fiecare zi (calendaristica) de intarziere. Suma perceputa ca penalizare nu va putea depasi debitul datorat! Daca titularul de avans nu a justificat avansul pana la termenul stabilit ori pana la data intocmirii satului de salarii acesta, impreuna cu penalizarile calculate se retin din salariul titularului! Aceste reglamentari sunt din Decretul 209/ 1976 "Regulamentul op. de casa" valabil si in ziua de astazi!



#5 nicole33

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1373 Postari:
  • Location:bucuresti

Postat 13 October 2006 - 08:40 PM

Vezi postareaFlorian2005, la Oct 13 2006, 06:41 PM, a spus:

... Aceste reglamentari sunt din Decretul 209/ 1976 "Regulamentul op. de casa" valabil si in ziua de astazi!
perfect adevarat si aplicabil inca in cazul societatilor de stat, insa nu am auzit pana acum de nici un agent economic privat amendat pt. ca nu a respectat acest regulament.
patronul trebuie avertizat ca trebuie sa justifice in cele din urma avansurile ridicate.
interesant este cum de o societate pe pierdere mai are totusi suficiente lichiditati incat sa tot acorde avansuri patronului. nu-si achita furnizorii/salariatii sau cum face de totusi are bani?



#6 BIBI

    Membru activ

  • Validating
  • PipPipPip
  • 1336 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti
  • Interests:contabilitate, fiscalitate, legislatie

Postat 13 October 2006 - 08:56 PM

Daca nici un ag privat nu a fost amendat nu inseamna ca nu este si adevarat!
Daca se face vro recalamtie pe la organele in drept nu este exclus sa verifice aceste avansari.
Prin 2003 eu am asistat la asa un control si nu a iesit tocmai bine!
Agentul economic fiind 100% privat.



#7 carolina3

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 349 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:bucuresti
  • Interests:contabilitate

Postat 19 October 2006 - 02:06 PM

Decret 209/1976
"ART. 38
Titularii de avans care nu depun in termen decontarile pentru justificarea avansurilor, impreuna cu documentele justificative, sau nu restituie in termen sumele ramase necheltuite, vor plati o penalizare de 0,50% asupra avansului primit sau asupra sumelor nerestituite in termen, dupa caz, pentru fiecare zi de intirziere.
In cazul in care decontarea cu intirziere a avansului se datoreaza unor cauze cum sint : suspendarea circulatiei mijlocului de transport, imbolnavirea titularului de avans sau alte asemenea cazuri, conducatorul unitatii, pe baza propunerii facute de conducatorul compartimentului cu atributii financiar-contabile, va stabili ca nu este cazul sa se aplice penalizari de intirziere.
Penalizarea de 0,50% pe zi de intirziere se calculeaza si asupra sumelor primite drept avans, conform art. 29, in cazul in care acestea nu au fost restituite cel mai tirziu a doua zi de la data cind titularul de avans a fost instiintat ca deplasarea a fost revocata sau aminata.
In cazul in care, in urma verificarii ulterioare a decontului de catre organele de drept din unitate sau din afara, se constata diferente de recuperat, penalizarea de 0,50% pe zi de intirziere se calculeaza asupra acestor diferente din ziua aducerii la cunostinta celui in cauza si pina in ziua achitarii sumei, in afara de situatia in care titularul de avans este de reacredinta, caz in care penalizarea se calculeaza din ziua in care a expirat termenul de depunere a decontului.
Suma perceputa ca penalizare de intirziere nu va putea depasi debitul datorat.
Daca titularul de avans nu a justificat avansul primit sau nu a depus sumele ramase necheltuite la termenele stabilite ori pina la data intocmirii statului de retributii, acestea, inclusiv penalizarea aferenta, se retin din retributia titularului de avans, in conditiile stabilite de lege, pe baza dispozitiei conducatorului compartimentului cu atributii financiar-contabile."

COMENTARII
Decretul 209/1976 pentru aprobarea Regulamentului operatiilor de casa ale unitatilor socialiste*) a fost atacat la Curtea Constitutionala, care a emis Decizia nr. 13/2000. Prin aceasta decizie, este drept ca exceptia de neconstitutionalitate a fost respinsa, dar in cuprinsul ei se face referire la raspunsul Ministerului Finantelor:
În opinia Ministerului Finanțelor, exprimată în Adresa nr. 3.700 din 25 noiembrie 1999, prevederile Decretului Consiliului de Stat nr. 209/1976 pentru aprobarea Regulamentului operațiilor de casă sunt aplicabile numai instituțiilor publice "începând cu anul 1997, prin menționarea, în anexa nr. 4 la legile bugetare anuale nr. 72/1997, nr. 109/1998 și nr. 36/1999, a Decretului nr. 209/1976 ca bază legală pentru capitolul încasări și alte surse, cu specificația "valabil numai pentru instituțiile publice"".

De asemenea, Curtea Constitutionala apreciaza:
Curtea constată că susținerile autorului excepției nu constituie, în realitate, critici de neconstituționalitate, ci aspecte referitoare la aplicarea prevederilor Decretului Consiliului de Stat nr. 209/1976, asupra cărora aceasta nu se poate pronunța însă, întrucât, potrivit art. 2 alin. (3) din Legea nr. 47/1992, republicată, "În exercitarea controlului, Curtea Constituțională se pronunță numai asupra problemelor de drept, fără a putea modifica sau completa prevederea legală supusă controlului. De asemenea, Curtea Constituțională nu se poate pronunța asupra modului de interpretare și aplicare a legii, ci numai asupra înțelesului său contrar Constituției".
Deci Decretul nu este neconstitutional, dar comporta interpretari ale modului de aplicare.
Iar interpretarea cea mai "avizata" este cea a M.Finante, citata mai sus, conform careia el este valabil numai pentru institutiile publice.






Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL