nelynely07, la Apr 12 2008, 09:06 AM, a spus:
#21
Posted 12 April 2008 - 09:44 AM
#22
Posted 12 April 2008 - 12:08 PM
#23
Posted 12 April 2008 - 01:15 PM
#24
Posted 23 April 2008 - 08:01 AM
Va multumesc
#25
Posted 08 May 2008 - 12:01 PM
Acum incep si eu conta la un resturant si trebuie sa ii tin si gestiunea.
#26
Posted 18 June 2009 - 11:14 AM
cum se vor inregistra receptiile, bon de la casa de marcat si alte doc.....daca barul (firma ) este neplatitoare de tva?
multumesc anticipat
#27
Posted 18 June 2009 - 02:24 PM
adica incluzi tva in pretul achizitiilor/serviciilor
ented2004, la Feb 18 2008, 11:50 AM, a spus:
Descarcarea se face be baza retetarelor.
Este un sistem cu care lucreaza majoritatea restaurantelor datorita faptului ca multe produse achizitionate sunt si marfa si materie prima si nu vrei sa te incurci.
Si unde este productia? ca doar produci mancare, cocktail...care cumuleaza material+manopera
#28
Posted 28 September 2010 - 11:38 AM
#29
Posted 14 August 2011 - 06:46 PM
#30
Posted 30 August 2011 - 09:49 AM
Va rog sa ma ajutati si pe mine , cum tin evidenta contabila la o activitate de bar restaurant.In bar este simplu cu raport de gestiune global valorica deoarece am preturile la bauturi , mai putin cafea . In bucatarie mai este nevoie de raport de gestiune ? Intreb deoarece materiile prime nu le pot evidentia la pret cu amanuntul. Ce formulare ar trebui sa folosesc pentru descarcarea gestiunii? Concret activitatea mea vinde din bucatarie clatite cu diferite ingrediente.Trebuie sa fac fisa limita si bonuri de consum pe ingredientele folosite , sau este suficient un inventar lunar pe baza caruia fac bonuri de consum in functie de cate clatite s-au vindut in acea luna?
#32
Posted 12 July 2012 - 11:29 AM
Va rog sa ma ajutati, in masura posibilitatilor, cu un model de lucru (inregistrari contabile) pentru o gestiune de mic bar.
Problema majora este ca, datorita produselor compuse, ajungem la situatii de gestiune a productiei, etc.. parca am fi
Combinatul de utilaj greu
Sa luam exemplul cafelei: se cumpara cafea boabe, zahar, lapte, paharele si lingurite.
Se vinde produsul cafea = 7 gr.cafea+2 plicuri zahar+lapte+pahar+lingurita, deci ar trebui facuta o "productie"de cafea
cu bon de consum pe componente si un bon de predare din productie pe rezultatul final.
OK o facem, dar parca e "nu stiu cum" sa lucram cu contul 345 ...
Pe de alta parte, am produse gen suc, bere, etc... pe care le receptionez la pret de vanzare cu tva (gestiune de amanunt).
Cum determin adaosul si descarcarea de gestiune?
Nu cred ca mai pot folosi Z-ul casei pentru ca pe el sunt si cafelele, inghetatele, coctailurile, etc...
Va trebui sa avem o gestiune la pret de cumparare (bucataria) din care sa scadem materiile prime si dupa aia sa incarcam
barul cu "finitele" ; cel mai mult m-ar interesa cum vedeti Dvs. inregistrarea contabila a acestei incarcari de bar.
Multumesc
Florin
P.S. Am vazut ca exista o postare intitulata Monografie bar dar nu am gasit in ea o solutie finalizata la problema
Multumesc
Edited by dual, 12 July 2012 - 11:36 AM.
#33
Posted 19 December 2012 - 08:16 PM
M-ar interesa o monografie numai pentru bar(neplatitoare de tva) si ce declaratii se depun?
#34
Posted 20 December 2012 - 12:06 PM
Pe scurt, pentru partea de comert:
- receptie marfa --> atentie la bauturi alcoolice, unde cumperi la sticla, si vinzi la pahar de 50/100 gr, trebuie facuta transformarea unitatilor de masura.
- tot la receptie, pentru ca firma ta e neplatitoare de tva, se considera pret unitar de achizitie valoarea de pe factura + 24%.
- in rest contabilitatea pentru comert e la fel.
Pentru partea de productie cafele, capucino, ceai:
- ar trebui sa ai retetare, sa stii cam cat intra intr-un ceai sau o cafea: de exemplu, la 1 kg de cafea obtinuta poti obtine 140 de cafele, faci impartirea si iti iese cat gramaj de cafea ai la 1 bc cafea, sau la ceai sa zicem Ekoland: 20 gr ceai la 1 cana de ceai...asa e la mine, insa sigur difera la tine...
- eu zaharul, paletele, paharele de unica folosinta, etc. le trec pe consumabile. Depinde si de tine cum ti-e mai usor. Unii trec zaharul si laptele tot pe materii prime. Insa eu am zaharul la pliculete, laptele la cutiute mici, si unii vor zahar mai mult, altii mai putin.
- ca si note contabile:
301 = 401 achizitie materii prime (cafea, ceai). Referitor la tva la receptii, e la fel ca mai sus.
601 = 301 consum materii prime (cafea, ceai etc). Daca folosesti un program de contabilitate cu retetare, e mai simplu, si poti scoate zilnic o situatie cu consumurile
345 = 711 ar fi valoarea cafelelor obtinute --> printr-un raport de productie. Aceeasi observatie ca mai sus cu programul.
5311 = 701 pentru ce vinzi
711 = 345 descarcarea de cafele vandute.
Deoarece presupun ca nu ai cafele, ceaiuri, etc facute azi si care sa ramana pe maine, contul 345 ar trebui sa se inchida la sfarsitul fiecarei zile.
Problemele care se pun sunt urmatoarele:
- presupun ca folosesti o singura casa de marcat. La sfarsit de zi, cand scoti Z-ul ar trebui sa stii cat din vanzarile din ziua respectiva sunt din vanzari de marfa si cat din productie (cafele).
- pe langa asta, ar trebui sa stii ce si cat s-a produs. Daca la sfarsit de zi, poate casa de marcat sa iti scoata un raport cu informatiile astea, esti norocoasa.
Eu folosesc un program de gestiune conectat la casa de marcat. Asa pot lista din programul de gestiune ce s-a vandut, si cat si pot realiza un raport de productie zilnic (care teoretic ar trebui facut de gestionarul de la bar :).. si la fel si cu consumurile).
Referitor la declaratii, depui 112 lunar/trimestrial, si trimestrial declaratia 100. Daca cineva mai are completari, rog sa o faca, poate am omis ceva in graba.
Edited by brenda_sv_ro, 20 December 2012 - 12:11 PM.
#35
Posted 21 December 2012 - 03:22 PM
#36
Posted 28 March 2014 - 08:32 PM
Edited by Otilia Alupei, 29 March 2014 - 12:50 PM.
eliminare adresa mail ! CITESTE REGULAMENTUL !
Similar Topics
2 user(s) are reading this topic
0 members, 2 guests, 0 anonymous users