Sunt angajat cu carte de munca la o firma soft, in acelasi timp sunt si PFA cu norma fixa de venit, neplatitor de TVA, avand contract de PFA de prestari servicii cu firma respectiva (am devenit si PFA cand m-am angajat)...Ca si PFA emit factura in fiecare luna pt firma. Trimestrial platesc la finante o suma fixa, suma care dupa aceea imi este platita inapoi de catre firma.
Precizez ca am Cod CAEN 7222: Consultanta si furnizare de alte produse software
As avea cateva intrebari legate de aceasta, chestii care nu sunt prea clare:
1) pot sa emit factura si pt alta firma neavand contract cu ei?
2)ce se intampla daca emit factura pt altceva decat prestari servicii software (de obicei asta scriu pe factura emisa)? se verifica asta undeva? (exemplu concret: o prietena m-a intrebat daca pot sa-i dau o factura, a facut o traducere pt o firma, si ca sa-i dea banii, firma are nevoie de factura...pot eu sa-i fac factura, verifica cineva?)...
3)tot legat de emitere de facturi, dar mai aproape de activitatea prestata: daca fac ceva pt altcineva pot sa emit facturi fara contract, doar ocazional pt diferite prestari, de ex. instalare sistem de operare, instalare programe, devirusari etc...e posibil asa ceva?
4) fiind cu norma fixa de venit, neplatitor TVA, pot sa am eu cheltuieli deductibile (parca asa se numeste)...de ex cumpar ceva (sa zicem un calculator), pot cumva sa recuperez TVA-ul sau ceva de genul acesta?
Multumesc