Aceasta postare a fost editata de madalinab: 05 December 2008 - 10:57 PM
citare mesaj anterior
#21
Postat 16 November 2008 - 08:09 PM
#22
Postat 17 November 2008 - 09:42 AM
Va multumesc pentru rabdarea si timpul acordat si imi cer zcuze pentru intrebarile puerile pe care le pun, dar nu prea am nici o tangenta cu domeniul economic.
Mircea
Aceasta postare a fost editata de madalinab: 05 December 2008 - 10:57 PM
citare mesaje anterioare
#23
Postat 17 November 2008 - 11:20 AM
#24
Postat 17 November 2008 - 11:53 AM
#25
Postat 19 December 2008 - 03:52 AM
Cum se face inchiderea unui PFA pe norma de venit?
Am citit ca pentru anularea autorizatiei se depune originalul + certificatul de inregistrare, original la primaria emitenta. Si ca trebuie "anuntat organul fiscal". Asta implica aparent sa depui o declaratie si sa ceri un control (la adm. financiara?).
Intrebarea mea e - asa se face, am inteles corect? Si mai important.... ce dracu' controleaza astia la PFA pe norma de venit?
#26
Postat 19 December 2008 - 11:21 AM
#28
Postat 19 December 2008 - 04:16 PM
Si, prin absurd, daca eu le zic ca nu am scris nici o factura.... cum ar putea ei sa ma contrazica?
#29
Postat 19 December 2008 - 11:13 PM
#30
Postat 22 December 2008 - 11:56 AM
Acolo, o tanti mi-a spus ca am 2 optiuni:
1. Lichidare
2. Intreruperea activitatii.
Pentru <2> trebuie completate niste cereri la ei, facute copii dupa atestat/certificatul de inregistrare, si puse intr-un dosar cu sina; toate astea pot fi facute pe loc, le lasi la ei si cica iti dau raspunsul a doua zi. Poti intrerupe maxim 3 ani. Partea proasta e ca nu au vrut sa-mi accepte intreruperea de pe 10 ianuarie, au zis "veniti atunci" - practic, nu poti cere in avans intreruperea activitatii. Sau ma rog, pe mine nu m-au lasat :)
Pt. <1> trebuie in plus un soi "certificat de bonitate fiscala" (am mai obtinut odata unul, da' uit mereu cum ii zice) - basically, trebuie o dovada ca ti-ai achitat toate taxele. Se obtine de la administratia financiara de sector.
Acu' intrebarile mele:
1. La "intreruperea activitatii" mai platesti impozit? Tipa de-acolo nu mi-a zis nimic, a zis ca "trebuie sa intrebati la ANAF, eu nu va pot spune". Si, mai trebuie facuta ceva "hartogaraie" suplimentara? (e.g., sa "anunti" si ANAF-ul ca ai intrerupt activitatea) - sau "afla" ei singuri?
2. Se poate intrerupere activitatea la PFA? In special, la cele pe norma de venit? Eu stiam ca nu se poate, tipa de-acolo mi-a zis ca se poate, da' nu ma astept neaparat sa stie legea, ca deh, e functionar public :biggrin:
#31
Postat 03 January 2009 - 04:02 AM
Dan I., la Aug 4 2008, 03:29 PM, a spus:
PFA e activa dpdv fiscal chiar daca nu ai venituri. Vei avea de depus declaratii, de platit impozitul anticipat etc.
Fiscul nu uita si nu iarta!
Asa incât sfatul meu e sa te gandesti bine inainte de a infiinta PFA, mai ales daca veniturile nu-s certe.
Acum, intrebare: am un PFA de cca 2 ani si nu am desfasurat nicio activitate (incasari=0) dar am cumparat niste componente de calculator si un monitor (am zis sa le iau pe PFA). Dar nu le-am trecut in RJIP si deci (logic) nu le-am pus la cheltuieli, nu le-am pus la amortizare, nicaieri, ca n-am avut nevoie.
PFAul asta l-am facut just in case (daca aveam de incasat ceva bani)
Acum as vrea sa desfiintez PFAul (ca nu stau prin tara). Daca nu am trecut la cheltuieli bunurile respective si nici in inventar, mai trebuie sa fac ceva? Nu vreau sa mi le vand mie (ca PF) si sa platesc impozit aiurea (sau sa am parte de alta birocratie) deci poate veniti cu alte solutii.
Banuiesc ca desfiintarea PFAului e OK daca ai impozitul platit, autorizatia si cererea. Sau nu? Deci, merg la ANAF, iau o confirmare ca mi-am platit impozitul, apoi ma duc la Reg. Com., solicit desfiintarea. Apoi trebuie sa revin la ANAF sa imi inchid rolul. Intuiesc bine? Mai sunt si alte formalitati?
Aceasta postare a fost editata de gogu_ologu: 03 January 2009 - 04:07 AM
#32
Postat 19 February 2009 - 07:13 PM
#33
Postat 26 February 2009 - 03:31 PM
#34
Postat 25 April 2009 - 02:20 PM
De 2 saptamani alerg dupa acte pentru a-mi deschide un PFA, pentru a-mi folosi la o angajare. Acum cand am reusit sa finalizez dosarul(luni trebuie sa ridic CUI-ul), am primit o alta oferta de munca, mai avantajoasa, care nu necesita PFA.
Acum intrebarea mea este urmatoarea: pot sa radiez PFA? daca da, trebuie sa mai platesc ceva suplimentar? daca nu, ce modalitati sunt pentru a nu plati impozit la stat? am stabilit profitul la 6000 ron pe an, si din ce stiu, trebuie sa-mi vina de platit 1500 lei trimestrial?! Ce solutie pot gasi in aceasta situatie?
#35
Postat 25 April 2009 - 06:43 PM
Daca ati depus deja estimativa( decl 220) urmeaza sa va vina comunicarea cu sumele ce le aveti de plata. Nu stiu cum ati socotit dvs dar 16% din 6000 nu da 1500/trimestru ( 6000*16%/4=240 !)
Puteti suspenda activitatea PFA, este mai eficient, pentru situatia dvs. Radierea costa cam tot atat cat si infiintarea si apoi nu se stie niciodata
#36
Postat 29 April 2009 - 08:56 PM
Se depune vreo hartie prin care se atesta ca PFA nu mai desfasoara activitati?
#37
Postat 12 May 2009 - 02:58 PM
Am o mare rugaminte. Cine poate sa-mi spuna ce pasi trebuie urmati pt inchiderea unui PFA?
A fost deschis la 1 ianuarie 2009 de catre sotul meu pt ca asa i s- a impus unde se angajase (salariul pe cartea de munca, restul pe PFA).
Intrucat acum si-a schimbat locul de munca, amdori sa lichidam PFa-ul.
Ca ce se depune si unde? e vorba de sectorul 6.
MUltumesc
#38
Postat 18 May 2009 - 10:34 AM
am un PFA - venit real, neplatitor de TVA infiintat in noiembrie 2008. Datorita mai multor factori am nevoie sa fac trecerea la PFA cu norma de venit.
Conform legii nu pot face acest lucru decat dupa 2 ani (aici nu imi este foarte clar daca 2 ani calendaristici sau fiscali ?).
Cealalta solutie este radierea PFA-ului existent si deschiderea unuia nou cu norma de venit.
Si acum intrebarile:
1. In cazul radierei am inteles ca trebuie sa solicit un control. Pentru contabilitatea folosesc un program in partida simpla
care imi scoate toate rapoartele necesare.
Daca pot genera aceste raporte cu ajutorul programului mai este necesara completarea RJIP ?
2. Care ar fi perioada necesara radierii? (1, 2 luni?)
3. Orice sfat privind radierea este de folos.
4. In cazul in care nu am contract de munca, contributia la pensii este obligatorie?
5. In cazul in care as astepta implinirea celor 2 ani, trecerea la norma de venit ar fi mai simpla ?
Multumesc.
#39
Postat 18 May 2009 - 04:42 PM
Perioada de timp cred ca se refera la ani fiscali, nu calendaristici.
1. Da, dar numai cu totalurile lunare, preluate din programul tau.
2. Nu stiu, depinde de cat de aglomerat e inspectorul
3. O cafea...
4. Nu
5. Cred ca da.
Sper sa-ti fie de folos.
PS. Ce soft folosesti, si cat esti de multumit(a) de el?
Merci.
Aceasta postare a fost editata de Dan I.: 18 May 2009 - 04:42 PM
#40
Postat 19 May 2009 - 07:57 AM
Referitor la punctul 4, imi puteti indica va rog o lege unde pot gasi precizarea respectiva ?
O zi buna.
Aceasta postare a fost editata de madalinab: 13 June 2009 - 09:24 AM
Similar Topics
Topic | Forum | Deschis de | Statistici | Ultima postare | |
---|---|---|---|---|---|
Radiere PFA 2023 - Cum se completeaza DU rectificativa?pfa, radiere, norma de venit |
Infiintare, radiere, modificare, suspendare PFA | Eduard Stefan |
|
||
Modificare CNP pentru PFA (dupa obtinere de cetatenie) |
Infiintare, radiere, modificare, suspendare PFA | victorpfa |
|
||
Noul plafon PFA de trecere de la norma de venit la sistemul real, 2023-2024 ! |
Noutati legislatie | Otilia Alupei |
|
||
Asigurare sanatate PFA? |
Legislatie specifica PFA | juliafree |
|
||
PFA sau SRL pentru 8 ore pentru un client |
COMERT ONLINE, FREELANCING, PAYPAL | xfxddd3 |
|
2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi