#1
Postat 13 February 2008 - 07:36 PM
#2
Postat 28 February 2008 - 11:15 PM
Ce e de remarcat e ca lunar vei inregistra diferente de curs valutar pentru sumele in EURO primite in conturile Phare, dobanzi si comisioane bancare (pt conturile Phare deschise la bancile comerciale). Cursul la care vei inregistra este cursul INFOEURO pe care-l gasesti pe www.infoeuropa.ro (cu actualizare lunara!!! nu zilnica). F important este ca TVA-ul este cheltuiala ne-eligibila pt fondurile Phare si va trebui sa-l platesti din alte fonduri iar la final vei recupera acei bani pe baza unui dosar pe care o sa-l faci pt restituire.
Nu merge upload-ul (e prea mare pdf-ul). Monografia e cea aprobata prin OMF 1917/2005 pe care presupun ca o ai deja.
#3
Postat 01 March 2008 - 11:08 PM
Am trimis pe mail pdf-ul cu pricina, sper sa-ti fie de ajutor.
#4
Postat 09 June 2008 - 11:01 AM
ANEXA din 16 aprilie 2008
pentru modificarea si completarea Normelor metodologice privind organizarea si conducerea contabilitatii institutiilor publice, Planul de conturi pentru institutiile publice si instructiunile de aplicare a acestuia*)
EMITENT: MINISTERUL ECONOMIEI SI FINANTELOR;
PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL nr. 410 bis din 2 iunie 2008;
Contine conturi noi specifice acestor fonduri si instructiuni de folosire.
#6
Postat 07 August 2010 - 06:55 PM
#7
Postat 26 August 2010 - 06:37 AM
angelamama70, la Aug 7 2010, 07:55 PM, a spus:
In general, pentru fondurile externe nerambursabile ar trebui tinuta contabilitate separata deoarece e mai mult decat posibil sa va ceara o balanta a proiectului respectiv.
Am intalnit si cazul in care cer balanta analitica totala a primariei dar in care sa fie evidentiate distinct in analitice cu denumirea proiectului conturile care s-au folosit la inregistrarea operatiunilor legate de proiectul folosit
Cel mai bine ar fi balanta separata care se centralizeaza la darea de seama cu celelalte balante.
#8
Postat 30 August 2010 - 10:35 AM
angelamama70, la Aug 7 2010, 07:55 PM, a spus:
E obligatoriu sa tii evidenta separat. Vei face analitice distincte la toate (absolut toate!!!) conturile pt ca vei inchide veniturile si cheltuielile separat pt Phare si pt act curenta, vei face anexa 7 la bilant, contul de rezultat separat la fiecare bilant, vei inregistra amortizarea separat si tot asa. Ti se vor cere balante, fise de cont pt activitatile proiectului si pe parcursul derularii si la sf (pt auditare de ex balantele si fisele de cont sunt piese ale dosarului de audit). Exista un MO nu retin nr acu (stiu sigur ca e un bis) unde sunt si monografii contabile pt inreg in ctb a fondurilor neramb.
Succes!
#9
Postat 31 August 2010 - 06:47 PM
Ordin nr.2169/2009
http://www.anaf.ro/public/wps/portal/!...dFAGGQdvE!/
Citeste ghidul in care se incadreaza respectivul program.
#10
Postat 08 May 2014 - 06:26 PM
#11
Postat 14 October 2014 - 08:21 AM
Ma intereseaza cum inregistram prefinantarea care a fost obtinuta in urma unei cereri de plata- avans, apoi prima transa conform unei cereri de plata. La a treia cerere se solicita toti banii, dar se primeste valoarea dminuand prefinantarea.Precizez ca avem de recuperat si sume din anii anteriori si din acest an.Proiectul se va finaliza in decembrie.
#12
Postat 15 October 2014 - 10:27 AM
Incerc sa-ti explic cateva lucruri:
* Daca ai si cheltuieli neeligibile, atunci, contributia UE nu este 100%
* In contractul de finantare trebuie sa scrie cat reprezinta prefinantarea (cat la % din valoarea contractului)
*Aceasta prefinantare se acorda pentru a te ajuta sa incepi executia proiectului
* cand au inceput lucrarile, vei primi facturi pe care trebuie sa le achiti
* Ca sa-ti recuperezi banii de la autoritatea de management va trebui sa faci CEREREA DE RAMBURSARE pe baza tuturot facturilor de lucrari primite
Din valoarea acestor facturi cerute la rambursare AM-ul iti ramburseaza:
a) toata suma din care scade procentul de prefinantare
b) TVA-ul
c) salarii
d) alte taxe si comisioane
sau
a) daca ai corectii financiare - iti da mai putin cu procentul corectiei financiare
b) daca sunt diverse lucruri pe acolo care nu coincid cu documentele anexate
Inregistrarea in contabilitate se face:
la inceput faci constituirea sumei din prefinantare ( pe baza contractului de finantare)
445 = 475 x lei
si cand incasezi suma (prin extras de cont)
5121= 445 x lei
lunar, sau ori de cate ori ai cereri de rambursare contul 445 se diminueaza cu suma incasata din rambursare
astfel inact soldul contului 445 iti arata cat mai ai de rambursat din prefinantare
Aceasta postare a fost editata de pav: 15 October 2014 - 10:28 AM
#13
Postat 16 January 2015 - 10:10 AM
52101 = 4585
In anul 2014 ce operatiuni mai trebuie inregistrate in legatura cu prefinantarea, avand in vedere ca ultima cerere de plata va fi solicitata in 2015 si veniturile pe care le vom incasa vor fi mai mici exact cu valoarea prefinantarii?
#14
Postat 04 February 2015 - 03:57 PM
Am rugămintea către cei care lucrează cu fondurile structurale să mă ajute cu următoarea informație:
Doresc să fac compensarea unor datorii (eu am datorie către un antreprenor (o sumă mare 1000 lei ) , iar antreprenorul către mine - o sumă mică ( 200 lei)
Diferența (800 lei) o plătesc antreprenorului cu ordin de plată.
Problema mea este că doresc să solicit la rambursare toată suma (1000 lei) La cererea de rambursare anexez factura impreună cu ordinul de plată si ordinul de compensare.
Ați avut o speță de acestă natură, cum s-a rezolvat?
mulțumesc
#15
Postat 31 August 2015 - 03:50 PM
O monografie contabila actualizata la 2015 pentru FEN (MECANISM SEE) care sa contina înregistrarile contabile la parteneri, are cineva? Partenerul (lider) imi vireaza suma totala (prevazuta in acordul de parteneriat) in contul de trezorerie deschis pe sursa D cod 45.17.03. Am buget de venituri si cheltuieli pe sursa D.
dupa tot ce am citit (legislatie din anii trecuti) ar fi:
5150103-461 încasarea prefinantarii de la lider
401-770(D) plati la furnizori titlul 56 Proiecte cu finanatare FEN postaderare.. si aici e aici... concomitent cu aceste plati ( conform ordin 59/2011) evidentierea creantei fata de Comisia Europeana, nu stiu ce creanta, ca eu am primit banii inainte de a face plati..., prin actul normativ mentionat ar fi 4505 / 473, ulterior fiind inversata aceasta operatiune prin intocmirea cererii de rambursare ( eu una consider ca ar trebui sa fac doar un raport de justificare a sumelor)
461-775 - cererea de rambursare transmisa la lider dar doar in anumite conditii si anume, partenerii sunt finantati integral din buget dar nu este cazul, liderul fiind ONG iar eu finantata intregral de la buget local (sursa A) dar si activ autofinantate (sursa E)
Daca cineva a derulat recent proiecte din FEN in parteneriat, poate ma lumineaza si pe mine
multumesc
#16
Postat 29 September 2015 - 09:14 AM
- o scoala din subordinea primariei deruleaza un proiect (posdru) unde este lider de parteneriat alaturi de o alta scoala si un ong.Primaria nu este inclusa in acest proiect, desi o anumita suma am suportat-o noi, conform contractului de finantare.
- avand in vedere ca in conformiatte cu prevederile legale, scoala nu are voie sa-si deschida cont de venituri, banii care vin de la uniunea europeana se vireaza in conturile primariei
- cererile de rambuirsare si virarea d ebani catre parteneri se fac de catre scoala
Cum se fac inregistrarile contabile avand in vedere ca scoala inregistreaza cererile, dar nu le poate stinge, eu incasez veniturile dar nu am debit?
#17
Postat 14 October 2015 - 09:39 AM
#18
Postat 03 December 2016 - 01:31 PM
am si eu aceeasi situatie, imi puteti spune va rog cum ati procedat.
va multumesc .
Similar Topics
2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi