Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
fonduri UE la o institutie publica - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Jump to content


fonduri UE la o institutie publica


17 replies to this topic

#1 Jojo

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 213 posts

Posted 13 February 2008 - 07:36 PM

Daca este cineva de la o institutie publica care a derulat fonduri Phare ,va rog sa postati orice informatie referitoare la contabilizarea sumelor respective.Multumesc



#2 eliotys

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 118 posts
  • Gender:Female

Posted 28 February 2008 - 11:15 PM

Io mi-s. Notele contabile le-am facut conf cu monografia contabila pe care o pun in atasament; am deschis analitice distincte pt tot ce inseamna Phare; desi exista obligatia clara sa inregistram separat in ctb fondurile Phare in nici unul din proiectele de pana acum (sunt la al 3-lea) nu mi s-au cerut vreun fel de documente.

Ce e de remarcat e ca lunar vei inregistra diferente de curs valutar pentru sumele in EURO primite in conturile Phare, dobanzi si comisioane bancare (pt conturile Phare deschise la bancile comerciale). Cursul la care vei inregistra este cursul INFOEURO pe care-l gasesti pe www.infoeuropa.ro (cu actualizare lunara!!! nu zilnica). F important este ca TVA-ul este cheltuiala ne-eligibila pt fondurile Phare :tongue: si va trebui sa-l platesti din alte fonduri iar la final vei recupera acei bani pe baza unui dosar pe care o sa-l faci pt restituire.


Nu merge upload-ul :laugh: (e prea mare pdf-ul). Monografia e cea aprobata prin OMF 1917/2005 pe care presupun ca o ai deja.




#3 eliotys

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 118 posts
  • Gender:Female

Posted 01 March 2008 - 11:08 PM

Precizez ca nu e monografia pt fonduri Phare in mod special ci e anexa la OMF 1917/2005 privind aprobarea normelor metodologice privind organizarea si conducerea contabilitatii institutiilor publice, Planul de conturi pt institutii publice si instructiunile de aplicare a acestuia.
Am trimis pe mail pdf-ul cu pricina, sper sa-ti fie de ajutor.



#4 nopris

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1,575 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:A invata mai mult unii de la altii si a deveni mai priceputi si mai buni.

Posted 09 June 2008 - 11:01 AM

O noutate legislativa privind contabilitatea fondurilor PHARE si a altor fonduri structurale o gasiti in proaspata:
ANEXA din 16 aprilie 2008
pentru modificarea si completarea Normelor metodologice privind organizarea si conducerea contabilitatii institutiilor publice, Planul de conturi pentru institutiile publice si instructiunile de aplicare a acestuia*)
EMITENT: MINISTERUL ECONOMIEI SI FINANTELOR;
PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL nr. 410 bis din 2 iunie 2008;

Contine conturi noi specifice acestor fonduri si instructiuni de folosire.
Drumul catre fericire nu se afla in a face ceea ce iti place, ci in a-ti place ceea ce trebuie sa faci! (Sai Baba)



#5 ovidiu_adrian79

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 256 posts
  • Gender:Male
  • Location:VASLUI

Posted 09 June 2008 - 11:37 AM

Pentru cei interesati:
http://www.conta.ro/...showtopic=30649



#6 angelamama70

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 95 posts
  • Gender:Male
  • Location:suceava
  • Interests:fotbalul, inotul

Posted 07 August 2010 - 06:55 PM

Sunt contabila la o primarie care urmeaza sa primeasca 100.000 euro fonduri nerambursabile. Am inteles ca trebuie sa tin contabilitate separat pentru asta. Stie cineva ce as avea de facut mai exact?



#7 oliviu.bendea

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 5 posts

Posted 26 August 2010 - 06:37 AM

Vezi postareaangelamama70, la Aug 7 2010, 07:55 PM, a spus:

Sunt contabila la o primarie care urmeaza sa primeasca 100.000 euro fonduri nerambursabile. Am inteles ca trebuie sa tin contabilitate separat pentru asta. Stie cineva ce as avea de facut mai exact?

In general, pentru fondurile externe nerambursabile ar trebui tinuta contabilitate separata deoarece e mai mult decat posibil sa va ceara o balanta a proiectului respectiv.
Am intalnit si cazul in care cer balanta analitica totala a primariei dar in care sa fie evidentiate distinct in analitice cu denumirea proiectului conturile care s-au folosit la inregistrarea operatiunilor legate de proiectul folosit

Cel mai bine ar fi balanta separata care se centralizeaza la darea de seama cu celelalte balante.



#8 eliotys

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 118 posts
  • Gender:Female

Posted 30 August 2010 - 10:35 AM

Vezi postareaangelamama70, la Aug 7 2010, 07:55 PM, a spus:

Am inteles ca trebuie sa tin contabilitate separat pentru asta. Stie cineva ce as avea de facut mai exact?

E obligatoriu sa tii evidenta separat. Vei face analitice distincte la toate (absolut toate!!!) conturile pt ca vei inchide veniturile si cheltuielile separat pt Phare si pt act curenta, vei face anexa 7 la bilant, contul de rezultat separat la fiecare bilant, vei inregistra amortizarea separat si tot asa. Ti se vor cere balante, fise de cont pt activitatile proiectului si pe parcursul derularii si la sf (pt auditare de ex balantele si fisele de cont sunt piese ale dosarului de audit). Exista un MO nu retin nr acu (stiu sigur ca e un bis) unde sunt si monografii contabile pt inreg in ctb a fondurilor neramb.
Succes!



#9 BIBI

    Membru activ

  • Validating
  • PipPipPip
  • 1,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti
  • Interests:contabilitate, fiscalitate, legislatie

Posted 31 August 2010 - 06:47 PM

Pentru institutiile publice sunt conturi distincet pentru fondurile nerambursabile.Vezi modificarile aparute in 2009 la OMFP 1917/2005, respectiv
Ordin nr.2169/2009
http://www.anaf.ro/public/wps/portal/!...dFAGGQdvE!/
Citeste ghidul in care se incadreaza respectivul program.



#10 alinaade79

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 51 posts

Posted 08 May 2014 - 06:26 PM

Buna. Va rog ajutati-ma cu un raspuns in ceea ce priveste bugetul de venituri si cheltuieli al unui proiect derulat din fonduri europene.In cadrul primariei se deruleaza un proiect in suma de 6 mil lei, reprezentand cheltuieli eligibile de la uE. Pe langa asta, avem TVA-ul aferent, care in proiect este trecut ca fiind neeligibil. Problema este ca atunci cand se fac cereri de rambursare, se va solicita tva-ul si binenteles ca se va vira in contul nostru. In clasificatia bugetara este corect sa inregistrez cheltuiala reprezentand TVA-ul ca neeligibila(56.02.03) si pe venituri s-o inregistrez pe codul 42.02.20 ca venit de la stat?S-o inregistrez ca si cheltuiala de la bugetul de stat nu pot, pt ca in bugetul proiectului apare clar ca fiind neeligibila.



#11 alinaade79

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 51 posts

Posted 14 October 2014 - 08:21 AM

Buna. V arog ajutati-ma cu inregistrarile in cadrul unei institutii publice care deruleaza un proiect in care contributia UE e de 100%, mai avem cheltuieli neeligibile o suma mica si TVA -ul se retuneaza.
Ma intereseaza cum inregistram prefinantarea care a fost obtinuta in urma unei cereri de plata- avans, apoi prima transa conform unei cereri de plata. La a treia cerere se solicita toti banii, dar se primeste valoarea dminuand prefinantarea.Precizez ca avem de recuperat si sume din anii anteriori si din acest an.Proiectul se va finaliza in decembrie.



#12 pav

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 173 posts
  • Gender:Female
  • Location:bucuresti

Posted 15 October 2014 - 10:27 AM

Buna ziua,
Incerc sa-ti explic cateva lucruri:

* Daca ai si cheltuieli neeligibile, atunci, contributia UE nu este 100%
* In contractul de finantare trebuie sa scrie cat reprezinta prefinantarea (cat la % din valoarea contractului)
*Aceasta prefinantare se acorda pentru a te ajuta sa incepi executia proiectului
* cand au inceput lucrarile, vei primi facturi pe care trebuie sa le achiti
* Ca sa-ti recuperezi banii de la autoritatea de management va trebui sa faci CEREREA DE RAMBURSARE pe baza tuturot facturilor de lucrari primite
Din valoarea acestor facturi cerute la rambursare AM-ul iti ramburseaza:

a) toata suma din care scade procentul de prefinantare
b) TVA-ul
c) salarii
d) alte taxe si comisioane

sau
a) daca ai corectii financiare - iti da mai putin cu procentul corectiei financiare
b) daca sunt diverse lucruri pe acolo care nu coincid cu documentele anexate



Inregistrarea in contabilitate se face:
la inceput faci constituirea sumei din prefinantare ( pe baza contractului de finantare)

445 = 475 x lei

si cand incasezi suma (prin extras de cont)

5121= 445 x lei

lunar, sau ori de cate ori ai cereri de rambursare contul 445 se diminueaza cu suma incasata din rambursare
astfel inact soldul contului 445 iti arata cat mai ai de rambursat din prefinantare

Edited by pav, 15 October 2014 - 10:28 AM.




#13 alinaade79

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 51 posts

Posted 16 January 2015 - 10:10 AM

In anul curent am primit prfinantare(avand incasare, fara venit - cont 775) si am inregistrat:
52101 = 4585
In anul 2014 ce operatiuni mai trebuie inregistrate in legatura cu prefinantarea, avand in vedere ca ultima cerere de plata va fi solicitata in 2015 si veniturile pe care le vom incasa vor fi mai mici exact cu valoarea prefinantarii?



#14 pav

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 173 posts
  • Gender:Female
  • Location:bucuresti

Posted 04 February 2015 - 03:57 PM

Bună ziua,

Am rugămintea către cei care lucrează cu fondurile structurale să mă ajute cu următoarea informație:

Doresc să fac compensarea unor datorii (eu am datorie către un antreprenor (o sumă mare 1000 lei ) , iar antreprenorul către mine - o sumă mică ( 200 lei)

Diferența (800 lei) o plătesc antreprenorului cu ordin de plată.

Problema mea este că doresc să solicit la rambursare toată suma (1000 lei) La cererea de rambursare anexez factura impreună cu ordinul de plată si ordinul de compensare.

Ați avut o speță de acestă natură, cum s-a rezolvat?

mulțumesc



#15 ela_andra

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 47 posts

Posted 31 August 2015 - 03:50 PM

buna ziua,

O monografie contabila actualizata la 2015 pentru FEN (MECANISM SEE) care sa contina înregistrarile contabile la parteneri, are cineva? Partenerul (lider) imi vireaza suma totala (prevazuta in acordul de parteneriat) in contul de trezorerie deschis pe sursa D cod 45.17.03. Am buget de venituri si cheltuieli pe sursa D.

dupa tot ce am citit (legislatie din anii trecuti) ar fi:

5150103-461 încasarea prefinantarii de la lider

401-770(D) plati la furnizori titlul 56 Proiecte cu finanatare FEN postaderare.. si aici e aici... concomitent cu aceste plati ( conform ordin 59/2011) evidentierea creantei fata de Comisia Europeana, nu stiu ce creanta, ca eu am primit banii inainte de a face plati..., prin actul normativ mentionat ar fi 4505 / 473, ulterior fiind inversata aceasta operatiune prin intocmirea cererii de rambursare ( eu una consider ca ar trebui sa fac doar un raport de justificare a sumelor)



461-775 - cererea de rambursare transmisa la lider dar doar in anumite conditii si anume, partenerii sunt finantati integral din buget dar nu este cazul, liderul fiind ONG iar eu finantata intregral de la buget local (sursa A) dar si activ autofinantate (sursa E)

Daca cineva a derulat recent proiecte din FEN in parteneriat, poate ma lumineaza si pe mine

multumesc



#16 alinaade79

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 51 posts

Posted 29 September 2015 - 09:14 AM

Ma poate ajuta cinvea cu o mografie contabila avand in vedere urmatoarele?
- o scoala din subordinea primariei deruleaza un proiect (posdru) unde este lider de parteneriat alaturi de o alta scoala si un ong.Primaria nu este inclusa in acest proiect, desi o anumita suma am suportat-o noi, conform contractului de finantare.
- avand in vedere ca in conformiatte cu prevederile legale, scoala nu are voie sa-si deschida cont de venituri, banii care vin de la uniunea europeana se vireaza in conturile primariei
- cererile de rambuirsare si virarea d ebani catre parteneri se fac de catre scoala
Cum se fac inregistrarile contabile avand in vedere ca scoala inregistreaza cererile, dar nu le poate stinge, eu incasez veniturile dar nu am debit?



#17 alinaade79

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 51 posts

Posted 14 October 2015 - 09:39 AM

Buna. Am o problema.Daca bugetul unui proiect european, pe partea de cheltuieli este trecut pe titlul 56, conform contractului de finantare, ce se intampla cand majorez cheltuielile, datorita unor probleme tehnice aparute pe parcurs si le platesc din buigetul local?Aceste sume suplimentare le bag pe titlul 56, la cheltuieli neeligibile sau le pun pe titlu 71, investitii?



#18 lenus959

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 29 posts
  • Gender:Female
  • Location:oradea

Posted 03 December 2016 - 01:31 PM

buna ziua,
am si eu aceeasi situatie, imi puteti spune va rog cum ati procedat.
va multumesc .






Similar Topics Collapse

2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users

Cometa SQL