Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Sediu inchiriat de la pers. fizica - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Jump to content


Sediu inchiriat de la pers. fizica


20 replies to this topic

#1 mioara.m

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 121 posts
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Posted 14 February 2008 - 07:14 PM

O societate are sediul social si isi desfasoara activitatea intr-un apartament inchiriat de la o pers fizica.
Facturile la gaze si en electrica vin pe numele proprietarului.
Cum trebuie inregistrate facturile si plata acestora in situatia in care in contractul de inchiriere este precizat ca plata utilitatilor se face de catre chirias?



#2 Iaro

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 423 posts

Posted 14 February 2008 - 08:59 PM

Ca sa poti sa platesti pe firma consumul de energie electrica, gaze, apa, etc. trebuie ca sa faci contract tu ca firma pe acea adresa, care este inchiriata, cu furnizorii de utilitati respectivi! Ca daca apare numele proprietarului pe facturi nu le poti scadea (deduce) pe firma! Deasemenea trebuie ca acel contract de inchiriere a apartamentului intre firma si proprietarul imobilului sa fie inregistrat la FISC, pentru ca acea cheltuiala la un control, sa poata fi incadrata, la cheltuieli deductibile (cheltuiala cu chiria platita proprietarului)!
Contractele trebuiesc incheiate cu furnizorii de utilitati, in baza contractului de inchiriere existent pentru acel apartament!Trebuie sau mai bine zis trebuia sa negociezi cu proprietarul imobilului cine va suporta cheltuielile generate de schimbarea titularului de contracte pentru fiecare furnizor de utilitati! Nu cred ca schimbarea se va face din oficiu si nici pe gratis! Deci, mare atentie! Mai bine te :tongue: decat sa regreti ulterior incheierii contractului de inchiriere! :laugh:




#3 simona_iassy

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 65 posts
  • Gender:Female
  • Location:IASI jud. IASI

Posted 14 February 2008 - 09:22 PM

Vezi postareaIaro, la Feb 14 2008, 10:59 PM, a spus:

Deasemenea trebuie ca acel contract de inchiriere a apartamentului intre firma si proprietarul imobilului sa fie inregistrat la FISC, pentru ca acea cheltuiala la un control, sa poata fi incadrata, la cheltuieli deductibile (cheltuiala cu chiria platita proprietarului)!

Nu stiam ca deductibilitatea chiriei e conditionata de inregistrarea contractului la fisc. Sunt obligata sa verific (eu, ca persoana uridica) daca proprietarul a inregistrat contractul la fisc?



#4 ctw

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 88 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 15 February 2008 - 09:37 AM

Vezi postareasimona_iassy, la Feb 14 2008, 09:22 PM, a spus:

Vezi postareaIaro, la Feb 14 2008, 10:59 PM, a spus:

Deasemenea trebuie ca acel contract de inchiriere a apartamentului intre firma si proprietarul imobilului sa fie inregistrat la FISC, pentru ca acea cheltuiala la un control, sa poata fi incadrata, la cheltuieli deductibile (cheltuiala cu chiria platita proprietarului)!

Nu stiam ca deductibilitatea chiriei e conditionata de inregistrarea contractului la fisc. Sunt obligata sa verific (eu, ca persoana uridica) daca proprietarul a inregistrat contractul la fisc?




Da,fff obligatoriu!!
In momentul in care ai incheiat un contract de inchiriere cu o persoana fizica-acea persoana este OBLIGATA sa declare la Adm.Fin si sa iti aduca un exemplar pentru al pastra!
Iar in legatura cu facturile IARO are dreptate,iei legatura cu furnizori de utilitati si intocmesti un contract cu ei-dac sunt de acord poti sa faci un contract TRILATERAL in care sa ai ca parte Furnizorul ,Proprietarul si Societatea chiriasa!
Vezi ca la electrica e mare nebunie! idem si la distrigaz...idem si Romtelec
:tongue:
Bafta
Ciprian



#5 addina

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 398 posts
  • Location:bucuresti
  • Interests:literatura, psihologie si.... conta

Posted 15 February 2008 - 11:16 AM

si eu am un sediu inchiriat de la o persoana fizica. si stiu ca atunci cand am deschis pct de lucru ne-am dus direct cu contractul inreg la adm financiara, altfel cei de la registru nu deschideau pct de lucru!
bate si ti se va deschide... cere si ti se va da :)



#6 mioara.m

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 121 posts
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Posted 15 February 2008 - 02:00 PM

Multumesc pt. raspuns Iaro, dar cum fac intre timp cu inregistrarile, asta ma arde acum !!!!



#7 madalinab

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1,733 posts
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Posted 16 February 2008 - 03:02 PM

Le consideri cheltuieli nedeductibile, nu deduci tva la facturi.
Madalina



#8 Iaro

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 423 posts

Posted 17 February 2008 - 12:31 PM

Daca sunt pe numele proprietarului nu le incluzi in calcul! E ca si cum i-ai da bani in plus la chirie! Ca daca le incluzi in contabilitatea firmei, obligatoriu sunt nedeductibile fiscal, iar apoi mai platesti 16% impozit.
Obligatoriu la Fisc contractul de inchiriere trebuie prezentat de proprietar in 3 exemplare, din care unul ramane la Fisc, unul la Proprietar si altul la Chirias. Bineinteles cu Nr. de inreg. de la Fisc si stampila! Trebuie sa ii ceri un exemplar din contractul de inchiriere! :laugh:
In caza ca nu e inregistrat la Fisc un contract de inchiriere, cheltuielile cu chiria pe firma sunt considerate nedeductibile din punct de vedere fiscal. :tongue:



#9 mioara.m

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 121 posts
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Posted 17 February 2008 - 07:56 PM

Cred ca nu am fost suficient de explicita- totul este in regula cu contractul de inchiriere, persoana fizica l-a inregistrat la Adm. financiara ( altfel nici nu mi-l primea la Reg. Comertului- sediul social este pe aceeasi adresa).
Intrebarea mea era cum fac practic plata si inreg. contabile.
In prima faza am inreg. direct facturile (dar nu in 401 ci in 462) si am considerat TVA-ul nedeductibil, dar mi-am dat seama ca nici asa nu este corect. As face plata direct catre proprietar cu Disp de plata si nu as mai inregistra facturile. Voi ce ziceti?
Apelez la cei care sunt in aceeasi siutatie sa ma ajute cu un raspuns.
Din punct de vedere fiscal cred ca cheltuielile sunt oricum deductibile fiind facute in scopul realizarii de venituri.
Astept parerile voastre!



#10 leo_m

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 24 posts

Posted 17 February 2008 - 08:12 PM

Vezi postareamioara.m, la Feb 17 2008, 09:56 PM, a spus:

Cred ca nu am fost suficient de explicita- totul este in regula cu contractul de inchiriere, persoana fizica l-a inregistrat la Adm. financiara ( altfel nici nu mi-l primea la Reg. Comertului- sediul social este pe aceeasi adresa).
Intrebarea mea era cum fac practic plata si inreg. contabile.
In prima faza am inreg. direct facturile (dar nu in 401 ci in 462) si am considerat TVA-ul nedeductibil, dar mi-am dat seama ca nici asa nu este corect. As face plata direct catre proprietar cu Disp de plata si nu as mai inregistra facturile. Voi ce ziceti?
Apelez la cei care sunt in aceeasi siutatie sa ma ajute cu un raspuns.
Din punct de vedere fiscal cred ca cheltuielile sunt oricum deductibile fiind facute in scopul realizarii de venituri.
Astept parerile voastre!

In Codul Fiscal la art 21 (3) cheltuieli cu deductibilitate limitata :
m) cheltuielile de funcþionare, întreþinere ºi reparaþii aferente unui sediu aflat în locuinþa proprietate personalã a unei persoane fizice, folositã ºi în scop personal, deductibile în limita corespunzãtoare suprafeþelor puse la dispoziþia societãþii în baza contractelor încheiate între pãrþi, în acest scop;



#11 irina_ciurla

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 89 posts
  • Location:bucuresti

Posted 18 February 2008 - 12:06 AM

In Codul Fiscal la art 21 (3) cheltuieli cu deductibilitate limitata :
m) cheltuielile de funcþionare, întreþinere ºi reparaþii aferente unui sediu aflat în locuinþa proprietate personalã a unei persoane fizice, folositã ºi în scop personal, deductibile în limita corespunzãtoare suprafeþelor puse la dispoziþia societãþii în baza contractelor încheiate între pãrþi, în acest scop;

Tot in spiritul acestui articol eu am dedus pana acum toate cheltuielile si tva-ul aferent la un punct de lucru inchiriat de la o persoana fizica (in totalitate, pt ca toata cladirea este inchiriata ).
Eu asa am gandit... oare am facut o greseala?
irina



#12 mioara.m

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 121 posts
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Posted 18 February 2008 - 10:02 AM

Si cum ai procedat practic - ai decontat direct prin factura si chitanta sau ai facut plata catre proprietar cu Disp de plata?



#13 irina_ciurla

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 89 posts
  • Location:bucuresti

Posted 18 February 2008 - 11:08 AM

Am inregistrat facturile si chitantele, numai ca am lasat codul fiscal al furnizorului fara atributul RO pt a nu fi prins in declaratia 394, pt ca ei nu au raportat acea factura ca fiind emisa catre un platitor de tva....

Edited by irina_ciurla, 18 February 2008 - 11:09 AM.

irina



#14 Iaro

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 423 posts

Posted 18 February 2008 - 05:25 PM

Pune-le pe ct. 462, insa nu stiu cum vei proceda cu TVA de pe facturi? :tongue:
Faci un decont de cheltuieli, cu facturile de utilitati, pe numele proprietarului, iar la final intocmesti o Dispozitie de plata, pe numele proprietarului imobilului!
La control, vezi si tu ce se intmpla? Se trece cu vederea, se uite pe ele si trec mai departe sau iti vor calcula accesorii!
Eu personal recomand ca sa faceti voi, ca chirias, contracte cu fiecare furnizor de utilitati!

Edited by Iaro, 18 February 2008 - 05:30 PM.




#15 mioara.m

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 121 posts
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Posted 18 February 2008 - 09:58 PM

Multumesc !
Sper sa nu fiu carcotasa - daca fac Disp de plata pe numele proprietarului in baza facturilor primite nu cred ca mai trebuie sa inregistrez facturile, ci mai degraba inregistrez direct cheltuiala prin nota contabila
605= 5311
Ce ziceti ?



#16 Iaro

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 423 posts

Posted 18 February 2008 - 10:19 PM

Dispozitia de plata nu constituie document justificativ in baza caruia sa se genereze cheltuieli! El reprezinta doar un document de plata prin care se stinge o datorie a societatii fata de terti! Dispozitia de plata trebuie sa reprezinte plata contravalorii facturilor de utilitati catre proprietar, in baza unui decont de cheltuieli (care sa aiba anexate respectivele facturi)!
Dar aceasta procedura e cu dus-intors, in sensul ca un eventual control poate contesta acele facturi (implicit cheltuiala societatii) si te poti trezi cu recalcularea impozitului pe profit (asta in cazul unui control de fond) si la plata de accesorii (majorari + dobanzi), datorate bugetului de stat, calculate intre data efectuarii inregistrarilor in contabilitate si data efectuarii controlului! E un risc major, care conform noilor reglementari in vigoare (legea contabilitatii , modificata si republicata), te poti trezi tu in calitate de contabil ca esti tras la raspundere pentru inregistrarea eronata a unor documente! Deci nu e chiar asa de simplu sa facem articole contabile "dupa ureche" si sa "inregistram doar ceea ce ne covine"! Mare atentie, caci suntem direct responsabili pentru documentele pe care le inregistram in contabilitate!

Edited by Iaro, 18 February 2008 - 10:27 PM.




#17 Lecxus

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 10 posts

Posted 24 February 2008 - 07:23 PM

Buna ,
Si eu sunt in aceasi situatie, am inchiriat de la o persoana fizica un spatiu ptr depozit si birouri ca punct de lucru, inchirierea s-a facut pe baza unui contract pe o perioda de 2 ani, inregistrat la adm . financiara . Toate utilitatile sunt pe numele proprietarului iar in contract se specifica foarte clar ca acestea vor fi suportate direct de catre chirias .La inceput am tot intrebat pe unii, altii cum sa procedez cu Tva-ul ,cheltuiala, plata- parerile au fost impartite si nu m-a lamurit nimeni. Intr-o zi m-am dus la metodologie la Adm financiara cu contractul de inchiriere si am expus situatia, cei de acolo au spus ca in cazul in care in contract se specifica exact utilitatile ce vor fi platite direct de chirias la furnizor, acestea pot fi trecute la ch deductibile si TVA-ul este deductibil . Eu asa am procedat pana acuma, dar in cazul unui control nu se stie cum interpreteaza, si m-am gandit sa fac si o adresa in scris sa primesc raspuns negru pe alb, atunci nimeni nu are ce comenta.



#18 Felichir

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 169 posts

Posted 30 July 2008 - 03:48 PM

Pentru inregistrarea lunara a chiriei si a platii in numerar achitate proprietarului persoana fizica este suficienta dispozitia de plata?



#19 Saluti2008

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 80 posts
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Posted 31 July 2008 - 12:47 PM

Vezi postareairina_ciurla, la Feb 18 2008, 12:08 PM, a spus:

Am inregistrat facturile si chitantele, numai ca am lasat codul fiscal al furnizorului fara atributul RO pt a nu fi prins in declaratia 394, pt ca ei nu au raportat acea factura ca fiind emisa catre un platitor de tva....

La facturile de utilitati pe persoana fizica(proprietar spatiu inchiriat) NU se poate deduce tva-ul:
Ordin 901/2006
ANEXA nr. 1
CAPITOLUL V
Obligatia inscrierii codului de persoana impozabila inregistrata in scopuri de TVA pe documente

Persoanele juridice inregistrate potrivit prezentei proceduri au obligatia ca, incepand cu data de 1 ianuarie 2007, sa inscrie codul de inregistrare in scopuri de TVA pe documentele prevazute de art. 71 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

Ordin 2226/2006
Art. 2.
(2) Formularele prevazute la alin. (1), existente in stoc, pot fi utilizate pana la epuizare si dupa data de 1 ianuarie 2007, dar cele referitoare la livrari de bunuri sau prestari de servicii taxabile din punct de vedere al taxei pe valoarea adaugata nu mai dau dreptul de deducere a taxei pe valoarea adaugata la cumparator, daca nu sunt insotite de factura care contine informatiile prevazute la art. 155 alin. (5) din Codul fiscal.
Deci, cumparatorul(pers. fizica) NU este inregistrata in scopuri de TVA, exact cum bine te-ai gandit ca furnizorul nu raporteaza in 394.
De retinut, regula generala, poti deduce tva daca in factura la cumparator este specificat codul de inregistrare fiscala in scopuri de tva, respectiv CUI-ul sa fie precedat de prefixul "RO", si daca este RO, incepi sa aplici regulile care dau drept de deducere...



#20 Saluti2008

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 80 posts
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Posted 31 July 2008 - 12:55 PM

Vezi postareaFelichir, la Jul 30 2008, 04:48 PM, a spus:

Pentru inregistrarea lunara a chiriei si a platii in numerar achitate proprietarului persoana fizica este suficienta dispozitia de plata?
Da, este suficienta, dar sa fie corespunzator completata cu toate datele pe verso de indentificare primitor suma si semnatura, semnata si stampilata pe fata la cond unit si la compart. fin-contab, este bine sa anexezi si copie dupa cartea de identitate a pers fiz, iar la reprez scrii chirie luna....anul..., cf ctr. de inchi nr.(de la finante)


Vezi postareaLecxus, la Feb 24 2008, 08:23 PM, a spus:

Buna ,
Si eu sunt in aceasi situatie, am inchiriat de la o persoana fizica un spatiu ptr depozit si birouri ca punct de lucru, inchirierea s-a facut pe baza unui contract pe o perioda de 2 ani, inregistrat la adm . financiara . Toate utilitatile sunt pe numele proprietarului iar in contract se specifica foarte clar ca acestea vor fi suportate direct de catre chirias .La inceput am tot intrebat pe unii, altii cum sa procedez cu Tva-ul ,cheltuiala, plata- parerile au fost impartite si nu m-a lamurit nimeni. Intr-o zi m-am dus la metodologie la Adm financiara cu contractul de inchiriere si am expus situatia, cei de acolo au spus ca in cazul in care in contract se specifica exact utilitatile ce vor fi platite direct de chirias la furnizor, acestea pot fi trecute la ch deductibile si TVA-ul este deductibil . Eu asa am procedat pana acuma, dar in cazul unui control nu se stie cum interpreteaza, si m-am gandit sa fac si o adresa in scris sa primesc raspuns negru pe alb, atunci nimeni nu are ce comenta.
E super daca ai primit scris negru pe alb ca poti deduce tva-ul, ce baza legala au specificat?






Similar Topics Collapse

2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users

Cometa SQL