protectia muncii
#1
Postat 07 May 2008 - 09:33 AM
#2
Postat 07 May 2008 - 10:26 AM
Legea nr. 319 din 2006 - Legea securitatii si sanatatii in munca.
Norma metodologica din 11.10.2006 de aplicare a prevederilor Legii securitatii si sanatatii in munca nr. 319 din 2006
Hotararea de Guvern nr. 1091 din 16.08.2006 privind cerintele minime de securitate si sanatate pentru locul de munca.
Aceasta postare a fost editata de MIKY2010: 29 May 2008 - 11:20 AM
Nu citati integral mesajului anterior! (Daca este necesar, citati portiunea de text la care faceti referire. Citarea integrala a unui post este acceptata daca mesajul citat nu este vizibil si nu se mai intelege altfel contextul).
#3
Postat 07 May 2008 - 01:02 PM
mihavesa, la May 7 2008, 10:33 AM, a spus:
Pentru mai multe informatii intra pe www.securitatea-muncii.ro sau pe www.protectiamuncii.ro
Sper ca ti-am fost de folos!
#4
Postat 07 May 2008 - 01:18 PM
exp2003, la May 7 2008, 01:02 PM, a spus:
Daca scrie altfel, va rog sa-mi spuneti unde.
#5
Postat 07 May 2008 - 02:39 PM
nopris, la May 7 2008, 02:18 PM, a spus:
exp2003, la May 7 2008, 01:02 PM, a spus:
Daca scrie altfel, va rog sa-mi spuneti unde.
ai zis bine, nopris, exact asta ma interesa si pe mine ..... am aflat de curand de la cineva ca plateste 7 milioane pe luna la o firma care se ocupa de asa ceva ca sa faca protectia muncii unor .... ingineri, deci munca de birou. Mi s-a parut enorm de mult. In plus, eu stiam ca poti desemna pe cineva din cadrul firmei, pe baza de decizie interna, de ex asociatii, sa faca aceasta protectie a muncii. In plus, pt munca de birou mi se pare chiar inutil sa faci lunar protectia muncii. Inginerii fac doar proiectare pe calculator, deci .... zero riscuri de orice fel.
Cum e pana la urma ? nu am apucat sa citesc inca legislatia recomandata.
exp2003, la May 7 2008, 02:02 PM, a spus:
concret, cum se stabileste frecventa ? sunt firma de proiectare activ ingineresti
#6
Postat 07 May 2008 - 03:14 PM
Cf art 9, alin (4) din L 319/14.07.2006, in cazul microintreprinderilor si al intrepr mici in care se desfas activ fara riscuri deosebite, angajatorul isi poate asuma atributii in domeniul securit si sanat in munca, daca are capacitatea necesara in domeniu.
In Norme, art 16, alin (1) - pt intrepr cu mai putin de 9 sal inclusiv, angajatorul poate prg activ de securitate cu respect urmat conditii :
1. activ nu sunt industriale
2. angaja isi desfas activ regulat in intrepr
3. angajatorul indepl cond minime cf art 47-51
La art 17, intrepr intre 10-49 sal , cond sunt :
1. activ nu sunt industriale
2. riscurile nu genereaza boli
3. angaja isi desfas activ regulat in intrepr
4. angajatorul indepl cond minime cf art 47-51
Ei bine, nu am inteles daca art 47-51 impun obligatoriu un nivel de baza, mediu si superior. Ca despre asta e vorba.
Eu inteleg ca firmele mici si fara riscuri deosebite isi pot organiza singure activit de protectia muncii.
Cat despre frecventa .... scrie pe undeva doar atat "periodic si de cate ori este necesar".
Ce parere aveti ?
#7
Postat 08 May 2008 - 12:12 AM
si mie mi s-ar parea normal sa fie asa cum ati discutat si judecat, in privinta firmelor mici unde nu sunt riscuri deosebite.
#8
Postat 08 May 2008 - 06:29 AM
madalinab, la May 8 2008, 01:12 AM, a spus:
si mie mi s-ar parea normal sa fie asa cum ati discutat si judecat, in privinta firmelor mici unde nu sunt riscuri deosebite.
de fapt, cica trebuie sa ai totusi un curs de protectia muncii .... probabil este prevazut in aceste articole 47-51 unde se precizeaza cele 3 nivele de conditii minime : de baza, mediu, superior. Nu am inteles daca trebuie sa le ai pe toate 3.
Aceasta postare a fost editata de mihavesa: 08 May 2008 - 06:31 AM
#9
Postat 08 May 2008 - 10:54 AM
In plus, pt munca de birou mi se pare chiar inutil sa faci lunar protectia muncii. Inginerii fac doar proiectare pe calculator, deci .... zero riscuri de orice fel.
eu sunt de acord cu tine, dar inspectia nu...la noi au zis si ca secretara are riscuri - isi poate turna cafea fierbinte pe mana, baga degetele in priza si okii-n monitor prea mult
deci fiecare post are riscuri specifice
#10
Postat 09 May 2008 - 03:30 PM
Haideti sa lasam pe fiecare sa-si faca meseria!
#11
Postat 09 May 2008 - 04:02 PM
instructajele se fac obligatoriu la inceperea activitatilor pe locul de munca, si periodic, dar perioada sa nu depaseasca 6 luni, trebuie sa fie de cel putin 8 ore.
la microintreprinderi se poate desemna o persoana, dar trebuie sa faca un curs de specializare, la o firma autorizata pentru formare profesionala, curs de minim 40 ore.
cat despre riscuri, nu m-am lamurit nici eu inca, daca trebuie sa fie evaluate de catre specialisti sau ajunge sa fie cantarite si de catre persoana desemnata.
#12
Postat 09 May 2008 - 05:25 PM
(1) Instruirea periodică se efectuează de către conducătorul locului de muncă.
(2) Intervalul dintre două instruiri periodice va fi stabilit prin instrucțiuni proprii, în funcție de condițiile locului de muncă și/sau postului de lucru, și nu va fi mai mare de 6 luni.
(3) Pentru personalul tehnico-administrativ intervalul dintre două instruiri periodice va fi de cel mult 12 luni.
(4) Verificarea instruirii periodice se face de către șeful ierarhic al celui care efectuează instruirea și prin sondaj de către angajator/lucrătorul desemnat/serviciul intern de prevenire și protecție/serviciile externe de prevenire și protecție, care vor semna fișele de instruire ale lucrătorilor, confirmând astfel că instruirea a fost făcută corespunzător.
(5) Instruirea periodică se va completa în mod obligatoriu și cu demonstrații practice.
#13
Postat 10 May 2008 - 06:27 AM
anca duma, la May 9 2008, 04:30 PM, a spus:
Haideti sa lasam pe fiecare sa-si faca meseria!
scopul topicului nu a fost ca sa vedem daca contabilii sunt apti sa faca treaba asta, nu stiu de unde a reiesit treaba asta .....
Multumim Bea pt informatii.Deci pt personalul tehnic-administrativ - intervalul poate fi si 12 luni, mi se pare rezonabil .... acum vine intrebarea a doua : cine se incadreaza in personalul tehnic-administrativ ?
liliana77, la May 8 2008, 11:54 AM, a spus:
deci fiecare post are riscuri specifice
bun si daca ti-a spus asa ceva ti-a indicat si normele de protectie a muncii specifice pt munca de secretara ?
#14
Postat 10 May 2008 - 11:48 PM
in ceea ce priveste capacitatea lucratorului desemnat sau a administratorului de a face activitatile la care este obligat, daca nu are cursul de inspector protectia muncii, amenda e intre 3000 si 6000 lei!!!
#15
Postat 27 May 2008 - 02:26 PM
Precizez ca am efectuat un curs de nivel mediu in domeniul SSM.
IN HG1425/2006 scrie ca pot face doar instruirea introductiv generala urmand ca instruirea la locul de munca sa fie realizata de conducatorul locului de munca!
Dar acest lucrator nu are nici o pregatire in domeniul SSM! Eu am considerat ca le pot face pe amandoua instruiri!
Este corect?
Va multumesc!
#16
Postat 01 June 2008 - 08:33 PM
anca duma, la May 9 2008, 04:30 PM, a spus:
Aceasta postare a fost editata de madalinab: 21 March 2009 - 05:40 PM
#17
Postat 06 June 2008 - 08:47 AM
Aceasta postare a fost editata de MIKY2010: 06 June 2008 - 09:14 AM
#18
Postat 06 June 2008 - 11:51 AM
#19
Postat 06 June 2008 - 12:47 PM
informatii pe site-ul itmb
#20
Postat 06 June 2008 - 04:12 PM
iliam, la Jun 6 2008, 01:47 PM, a spus:
informatii pe site-ul itmb
Mai am o nedumerire : firmele care dau factura pt prestarea unor astfel de servicii, trebuie sa aiba autorizatii suplimentare ????
VIVOclaus, cum este examenul final ? am inteles ca este in fata unei comisii de la minister. Este dificil ? Referitor la ce ai intrebat tu, daca ai cursul facut si ai studii sup tehnice, poti face ambele instructiuni.
Similar Topics
2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi