Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Completare RJIP - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 3

Salt la continut


221 replies to this topic

#41 Doina P

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1143 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 02 April 2009 - 10:52 AM

Multumim Marian, deci este bun cursul practicat de banca ...



#42 DRAGOS NEGOITESCU

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 999 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 02 April 2009 - 11:17 AM

Din ce am auzit eu la norma fixa nu se mai tine contabilitatea, doar la venit real se tine.

Dragos



#43 Doina P

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1143 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 02 April 2009 - 11:24 AM

Corect, referitor norma fixa , dar este f. important pt. plafon tva.



#44 k0b3

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 49 Postari:

Postat 02 April 2009 - 12:08 PM

Vezi postareamarian.apetre, la Apr 2 2009, 07:50 AM, a spus:

Cod Fiscal, art. 9, alin. (3), lit. b) Reguli generale
" ... sumele se convertesc în moneda națională a României prin utilizarea cursului de schimb valutar la data la care se primesc sau se plătesc sumele ..."

Cod Fiscal, art. 139.1 - Cursul de schimb valutar
" Dacă elementele folosite pentru stabilirea bazei de impozitare a unei operațiuni, alta decât importul de bunuri, se exprimă în valută, cursul de schimb care se aplică este ultimul curs de schimb comunicat de B.N.R. sau cursul de schimb utilizat de banca prin care se efectuează decontările "

Plafonul de scutire de 35.000 euro a ramas inghetat la "cursul de schimb comunicat de Banca Națională a României la data aderării".
Asta inseamna exact 119.000 lei. CF, art.152

Multumesc pentru raspunsul documentat!

Totusi recunosc ca sunt un pic bulversat, pentru ca in cazul unui PFA in sistem real de impozitare si care tine contabilitate, ce se intampla cu aceste diferente de curs valutar? Practic la o incasare de 1,000 EUR sa zicem ca, conform BNR tu incasezi 4.230 RON dar la conversia valutara efectuata in aceeasi zi, contul RON e creditat cu 4.130 RON de exemplu. In registru care din cele doua valori este precizata?



#45 k0b3

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 49 Postari:

Postat 04 April 2009 - 10:13 AM

Intre timp m-am lamurit complet, dupa o vizita pe la Administratia Financiara. Din punct de vedere teoretic, este perfect adevarat ce a scris domnul marian.apetre mai sus, aspect pentru care ii multumesc inca odata.

Evidenta dupa care se calculeaza plafonul de 35.000 EUR (119.000 RON) este jurnalul de vanzari, in care se trec facturile la data emiterii lor. Din lipsa de cunostinte "tehnice", termenul pe care l-am folosit in primul post (jurnalul de incasari) este alocat gresit, pentru ca nu ne intereseaza plata efectiva si data incasarii ci suma trecuta pe factura si data emiterii.

Pentru calculul facturilor emise in valuta intr-adevar se poate alege ori cursul BNR ori cursul bancii prin care s-a efectuat viramentul. Problema este ca, la un eventual control, cursul BNR exista ca statistica pe cand la foarte multe banci cursul variaza de 4-5 ori pe zi si nu coincide cu cursul mediu al zilei - memorat in arhiva. Plus ca, uneori, cursul de licitatie valutara este din nou diferit fata de cursul zilei.

Extrasele de lege care intaresc concluzia:

Norme metodologice:
72.(1) Factura prevazuta la art. 155 alin. (5) din Codul fiscal va fi intocmita in orice limba oficiala a statelor membre ale Uniunii Europene, dar la solicitarea organelor de control trebuie asigurata traducerea in limba romana. Baza de impozitare poate fi inscrisa in valuta, dar daca operatiunea nu este scutita de taxa, suma taxei trebuie inscrisa si in lei. Pentru inregistrarea in jurnalele de vanzari, baza impozabila va fi convertita in lei utilizand cursul de schimb prevazut la art. 139^1 din Codul fiscal.

Cod Fiscal:
Art 139. (2) Daca elementele folosite pentru stabilirea bazei de impozitare a unei operatiuni, alta decat importul de bunuri, se exprima in valuta, cursul de schimb care se aplica este ultimul curs de schimb comunicat de Banca Nationala a Romaniei sau cursul de schimb utilizat de banca prin care se efectueaza decontarile, din data la care intervine exigibilitatea taxei pentru operatiunea in cauza.

Concluzia finala:

1. obligatoriu de tinut jurnalul de vanzari in care se trec facturile la data emiterii lor (nu conteaza data incasarii lor - valoarea unei facturi emisa in decembrie 2008 si incasata in ianuarie 2009 este contorizata in plafonul calculat anului calendaristic 2008)

2. cursul BNR sau al bancii prin care s-a efectuat viramentul, dar recomandabil BNR pentru a evita discutiile inutile in cazul unui control.



#46 silviacta

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 08 April 2009 - 10:53 PM

Nici eu nu sunt foarte lamurita cum se procedeaza la completarea RJIP. Cei de la administratie mi-au spus ca ar trebui sa trag linie si sa fac calculele la fiecare luna. In lege nu este specificat prea clar. Nu imi este clar cand se "trage linie" si se fac calculele si nici in ce fel anume.
Ma poate ajuta cineva?... cu mai multa experienta :sad:

Multumesc!



#47 corpus

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 267 Postari:

Postat 09 April 2009 - 10:46 AM

@Sorinhg Cateva lamuriri doar:
1. in nici un caz la rubrica doc. nr. felul, nu trebuie trecuta factura, ci obligatoriu documentul de plata, adica bon fiscal, chitanta, OP, extras de cont, borderou de achizitii... etc
2. pare inutil dar nici nu strica sa treceti de exemplu "achizitionat mobiler", sau "achitat utilitati" ori "venituri din comert",...ideea este de a oferi o explicatie cat mai scurta despre o operatiune pentru ca oricum rezulta din rubrica in care faceti inscrierea
3.rubrica cu "notarii publici" ne spune ca dvs nu ati achizitionat un formular RJIP cod 14-1-1/b asa cum prevede OMFP 1040/2004 ( vezi cap IV A si B) si a carui model nu contine aceste rubrici.Nu este nici gresit sa-l folositi daca inlocuiti in titulatura, astfel incat sa obtineti rubricile Incasari( numerar/banca) si Plati(numerar/banca). Aceste formulare au fost tiparite pentru a veni in sprijinul "notarilor publici" care au beneficiat de niste facilitati la anumite categorii de cheltuili si care trebuiau evidentiate separat. De obicei le vand cei din librarii pentru a-si mai micsora stocurile ce nu au fost consumate.Dac a nu l-ati inregistrat inca la organul fiscal va puteti procura un altul tiparit dupa codul 14-1-1/b, nu costa f mult
4. a nu lasa randuri libere se poate intelege si ca acestea pot fi barate cu o linie. Aceasta prevedere vizeaza completarile curente, adica in cursul unui exercitiu fiscal cu scopul de a nu ramane spatii libere in care ulterior sa se poate inscrie date fictive.
La sfarsit de an trageti linie si evidentiati prin inscris: Toatal incasari; Total Plati; si Total cheltuieli deductibile; ( valoarea acestora din urma se va inscrie in decl 200 si trebuie sa se sprijine pe documente justificative in cazul in care ati avut si cheltuieli cu deductibilitate plafonata, proportionala, sau nedeductibile...)
Daca sfarsitul de an se incheie pe la jumatatea paginii, puteti bara randurile ramase libere si sa incepeti o noua pagina. Nu cred ca vreun inspector va va sanctiona pentru asta.

Aceasta postare a fost editata de corpus: 09 April 2009 - 10:53 AM




#48 Cornny

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 82 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti

Postat 09 April 2009 - 12:21 PM

1. Cei de la fisc mi-au spus clar ca trebuie sa trec nr facturii, ci nu al chitantei

2. Privind explicatiile, tot ei mi-au cerut sa detaliez aceste explicatii, adica sa scriu excat despre ce plata e vorba.



#49 corpus

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 267 Postari:

Postat 09 April 2009 - 01:47 PM

Aproape in orice dictionar d especialitate gasiti asta:
chitanta
document prin care se consemneaza incasarea unei sume in casieria unitatii
Toate documentele si formularele fiscale sunt unic identificate printr-un cod. Chitanta are codul 14-4-1. Este primul formular din categoria celor cu regim special de tiparire, inseriere si numerotare. Se tipareste in carnete de cate 100 de file.

Functii pe care le indeplineste chitanta:
- document justificativ pentru depunerea unei sume in numerar la casierie;
- document justificativ de inregistrare in Registrul-jurnal de incasari si plati si in contabilitate.

Intotdeauna chitanta se intocmeste in doua exemplare, pentru fiecare suma incasata, de catre contribuabilul sau casierul numit si se semneaza de acesta pentru primirea sumei.

Exemplarul 1 (albastru) se da cumparatorului iar exemplarul 2 (rosu) ramane in carnet, fiind folosit ca document de verificare a operatiunilor efectuate in Registrul-jurnal de incasari si plati. Dupa ce carnetul se epuizeaza, trebuie arhivat (cu toate exemplarele rosii).
factura fiscala
formular cu regim special de inseriere si numerotare ce serveste ca : document pe baza caruia se intocmeste instrumentul de decontare a produselor si marfurilor livrate, a lucrarilor executate sau a serviciilor prestate, ca document de insotire a marfii pe timpul transportului, ca document justificativ de inregistrare in contabilitatea furnizorului si a cumparatorului.
factura fiscala de executare silita
document pe baza caruia se intocmeste instrumentul de decontare a bunurilor supuse executarii silite; document de insotire a bunurilor pe timpul transportului;
Optiunile va apartin, insa lumea nici nu a inceput si nici nu se termina cu "cei de la fisc

Aceasta postare a fost editata de corpus: 09 April 2009 - 01:51 PM




#50 leugreu

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 5 Postari:

Postat 10 April 2009 - 06:14 PM

Cum evidentiez in Registrul Jurnal cheltuielile spatiului (intretinere, utilitati, telefon fix, cablu, internet, etc..), conform contractului de comodat PFA-ul meu suporta 50% din cheltuieli, cum trec aceste sume in registru? Multumesc.

Aceasta postare a fost editata de leugreu: 10 April 2009 - 06:15 PM




#51 MARIA-CARMEN

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 121 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 10 April 2009 - 07:32 PM

Asta s-a mai discutat si in alte parti: treceti toata suma de pe chitanta iar in fisa de operatiuni diverse treceti suma si procentul deductibil-de acesta tineti cont cand faceti declaratia 200.



#52 leugreu

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 5 Postari:

Postat 10 April 2009 - 07:52 PM

Vezi postareaMARIA-CARMEN, la Apr 10 2009, 08:32 PM, a spus:

Asta s-a mai discutat si in alte parti: treceti toata suma de pe chitanta iar in fisa de operatiuni diverse treceti suma si procentul deductibil-de acesta tineti cont cand faceti declaratia 200.


Multumesc mult pentru raspuns.

Inca ceva, pot inregistra cheltuielile chiar daca facturile vin pe numele proprietarului? (Ideea e ca nu e asa de simplu sa faci contracte pe PFA cu furnizorii de utilitati cand proprietarul mai locuieste si el intr-o parte din imobil)



#53 corpus

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 267 Postari:

Postat 10 April 2009 - 07:57 PM

Da, cu conditia ca acele cheltuieli sa faca obiectul activitatii dvs. si sa fie specificate in contractul cu proprietarul. Atentie, in RJIP treceti chitantele nu facturile.



#54 Romina

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 31 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 13 April 2009 - 03:30 PM

Buna ziua!

Mai are rost sa inregistrez in RJIP un extras de cont de anul trecut? Mi-a fost adus tarziu si ma gandesc ca oricum nu sunt deductibile acele cheltuieli efectuate.

"Se admit la deducere numai cheltuielile care sunt aferente realizarii veniturilor si care sunt platite in cursul unui an fiscal."

Multumesc,



#55 corpus

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 267 Postari:

Postat 13 April 2009 - 04:08 PM

Sigur, nu mai are rost.



#56 Romina

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 31 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 13 April 2009 - 04:43 PM

Vezi postareacorpus, la Apr 13 2009, 05:08 PM, a spus:

Sigur, nu mai are rost.

Multumesc frumos!



#57 adriana.r

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 49 Postari:

Postat 24 April 2009 - 11:14 PM

Am vazut ca s-a mai discutat pe acest subiect dar nu am inteles exact..Va rog spuneti-mi daca gresesc:
Daca am venituri in valuta, adica am venituri din strainatate ( ofer servicii software), facturile contin atat sumele in valuta cat si in ron, atunci in RJIP trec la incasari suma din extrasul de cont?(care este in lei) Am citit pe undeva in forum ca trebuie 2 registre, unul in lei si unul in valuta. Si cu diferentele dintre cursul facturii si cel al incasarii ce fac?


Inca ceva..in RIJP se trec toate platile, fie ele cheltuieli deductibile sau nedeductibile, nu? Se trec si platile cu impozitul pe venit?



#58 valpatru

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 5 Postari:

Postat 25 April 2009 - 01:02 PM

treci incasarea efectiva din extrasul de cont bancar in lei
nu treuiesc trecute si cheltuielile nedeductibile, la PFA nu intereseaza casa sau cash-ul



#59 balexg

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 49 Postari:

Postat 27 May 2009 - 05:06 PM

aici gasiti un calendar fiscal cu tot ce aveti nevoie, numai sa selectati din filtre ceea ce vi se potriveste: Calendar fiscal



#60 tyna

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 100 Postari:
  • Location:bihor

Postat 09 July 2009 - 08:44 AM

O intrebare as avea si eu daca ma poate ajuta cineva. La un pfa platitor de TVA in Registrul de incasari si plati , se trece valoarea + tva sau - tva. Multumesc mult






Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL