registrul inventar
#1
Posted 04 August 2005 - 05:34 PM
#2
Posted 05 August 2005 - 09:08 AM
#3
Posted 05 August 2005 - 12:52 PM
Edited by MIKY2010, 25 May 2009 - 03:17 PM.
#4
Posted 05 August 2005 - 12:57 PM
#5
Posted 05 August 2005 - 07:42 PM
Am crezut ca m-ai exista si prieteni "dezinteresati". O sa "platesc "informatia cuiva care are "pret".N-am cersit, doar am intrebat! Mult succes mai departe in intrajutorarea celor "nevoiasi"!! :D
Edited by madalinab, 10 July 2008 - 08:17 PM.
#6
Posted 05 August 2005 - 09:05 PM
phoenixx a spus:
unde e buba ?? :)
#7
Posted 06 August 2005 - 08:59 AM
Sfaturi putem da, dar minte NU.
#8
Posted 06 August 2005 - 05:19 PM
#9
Posted 06 August 2005 - 07:00 PM
#10
Posted 08 August 2005 - 06:58 AM
#11
Posted 19 September 2006 - 08:42 PM
Multumesc
#12
Posted 20 September 2006 - 07:31 AM
R. de Niro - A BRONX TALE
#13
Posted 05 October 2007 - 07:07 AM
#14
Posted 03 March 2008 - 11:29 AM
#15
Posted 08 March 2008 - 01:47 AM
Nu stiu prea bine sa atasez un *.xls, dar poate merge
Attached Files
#16
Posted 10 March 2009 - 09:10 AM
are cineva idee cum se poate repara o gresala facuta in reg. inventar? am refacut balanta pe dec. si registrul era deja completat in baza balantei anterioare. ce se poate face?
mentionez ca reg nu este numerotat si am inteles ca acesta nu se mai vizeaza....insa la un control poate da rau corectiile. m-am gandit sa rup foile si sa completez din nou. numara cineva pag. acestui registru?
#17
Posted 10 March 2009 - 10:35 AM
Dana
#18
Posted 11 March 2009 - 03:21 PM
#19
Posted 11 March 2009 - 11:31 PM
ORDIN nr. 3.512 din 27 noiembrie 2008
privind documentele financiar-contabile-se aplica cu 01.01.2009
ANEXA 1
NORME METODOLOGICE
de întocmire și utilizare a documentelor financiar-contabile
REGISTRUL-INVENTAR (Cod 14-1-2) 1. Servește ca document contabil obligatoriu de înregistrare a rezultatelor inventarierii elementelor de activ și de pasiv.
2. Se întocmește de către persoanele prevăzute la art. 1 din Legea contabilității nr. 82/1991, republicată, într-un singur exemplar, după ce a fost numerotat, șnuruit, parafat și înregistrat în evidența unității.
Se completează la începutul activității, la sfârșitul exercițiului financiar sau cu ocazia încetării activității, fără ștersături și fără spații libere, pe baza datelor cuprinse în listele de inventariere și respectiv în procesele-verbale de inventariere a elementelor de activ și de pasiv, prin gruparea acestora pe conturi sau grupe de conturi, după caz.
Registrul-inventar se completează pe baza inventarierii faptice a elementelor de activ și de pasiv grupate după natura lor, conform posturilor din bilanț. În cazul în care inventarierea are loc pe parcursul anului, datele rezultate din operațiunea de inventariere se actualizează cu intrările și ieșirile din perioada cuprinsă între data inventarierii și data încheierii exercițiului financiar, datele actualizate fiind apoi cuprinse în registrul-inventar. Operațiunea de actualizare a datelor rezultate din inventariere se va efectua astfel încât la sfârșitul exercițiului financiar să fie reflectată situația reală a elementelor de activ și de pasiv.
Creanțele și obligațiile față de terți sunt supuse inventarierii pe baza confirmării extraselor soldurilor conturilor analitice debitoare și creditoare, sau a punctajelor reciproce, în funcție de necesități.
În cazul încetării activității, registrul-inventar se completează cu valoarea elementelor de activ și de pasiv inventariate faptic la acea dată.
În cazul în care o unitate are subunități dispersate teritorial care conduc contabilitatea până la nivel de balanță de verificare, registrul-inventar se poate conduce de către subunități, în condițiile înregistrării acestuia în evidența subunității.
În coloana 1 se înscrie numărul curent al fiecărei operațiuni înregistrate în ordine cronologică, de la deschiderea acestuia până la epuizarea filelor sau încetarea activității.
În coloana 2 vor fi recapitulate elementele inventariate, detaliat pe fiecare cont de activ și de pasiv, conturile de valori materiale putând fi defalcate pe gestiuni.
În coloana 3 se înscrie valoarea contabilă a elementelor inventariate.
În coloana 4 se înscrie valoarea de inventar a elementelor de activ și de pasiv, stabilită de membrii comisiei de inventariere (pe baza listelor de inventariere și a proceselor-verbale de inventariere).
În coloana 5 se trec diferențele din evaluare, calculate ca diferență între valoarea contabilă și valoarea de inventar.
În coloana 6 se menționează cauzele diferențelor (deprecieri, dezmembrări, dezasortări, calamități, terți neidentificați etc.).
3. Nu circulă, fiind document de înregistrare contabilă a rezultatelor inventarierii.
4. Se arhivează la compartimentul financiar-contabil, împreună cu documentele justificative care au stat la baza întocmirii lui.
Dana
Similar Topics
2 user(s) are reading this topic
0 members, 2 guests, 0 anonymous users