Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Factura storno - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 2

Salt la continut


Factura storno


32 replies to this topic

#21 nopris

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1575 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:A invata mai mult unii de la altii si a deveni mai priceputi si mai buni.

Postat 05 September 2008 - 03:56 PM

Vezi postareateoratiu, la Sep 4 2008, 07:35 PM, a spus:

Dar avizul de insotire cum il inregistrezi in contabilitate? In momentul asta mi se pare ca sunt doua documente justificative pentru aceeasi inregistrare si nu e vorba ca unul sa fie o nota explicativa a celuilalt. Cel putin aviz de insotire esti obligat cf legii sa emiti atunci cand materialele parasesc unitatea.
Nu esti obligat sa bfaci aviz de insotire a marfii. Chiar din contra, esti obligat sa nu faci. Trebuie lamurit ca marfa nu pleaca si nu vine cu Aviz de insotire a marfii decat in mod exceptional. In caz ca marfa e insotita de Aviz trebuie scris pe aviz de ce nu e insotita de factura: pleaca la o expozitie, in custodie, la alt punct de lucru, e caz de livrare continua sau livrari dese pentru care s-a convenit prin contract facturarea lunara pentru mai multe livrari. In mod normal marfa e insotita doar de factura.
In cazul achizitiilor multiple, cum e cazul de mai sus, cand marfa vine cu aviz de insotire, pe aviz trebuie sa existe scris "Urmeaza factura". Inregistrarea in gestiune la firmele care nu sunt obligate sa faca NIR se poate face pe baza de aviz de insotire (sau de factura) daca la receptie cantitatile si calitatile corespund. Daca se face NIR, acesta e document de inregistrare a intrarii marfii in gestiune (si nu avizul de insotire). Furnizorul poate scrie ce doreste pe aviz, dar ceea ce se receptioneaza si e trecut pe NIR se considera real.

In ce priveste intrebarea lui "context" e clar a nu poti amesteca un retur (produsele au provenit de la destinatar) cu o livrare (produsele nu au provenit de la destinatar) pe acelasi document. Orice livrare tine de functia de iesire (desfacere) a firmei. Si contarile sunt diferite la cele doua functii. Partenerii sunt de categorii diferite (furnizori, respectiv beneficiari).
Drumul catre fericire nu se afla in a face ceea ce iti place, ci in a-ti place ceea ce trebuie sa faci! (Sai Baba)



#22 Lexiroxi

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2080 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 08 September 2008 - 03:38 PM

Vezi postareateoratiu, la Sep 4 2008, 08:35 PM, a spus:

Am si eu o intrebare. Toata lumea spune ca se face NIR de stornare. Dar avizul de insotire cum il inregistrezi in contabilitate? In momentul asta mi se pare ca sunt doua documente justificative pentru aceeasi inregistrare si nu e vorba ca unul sa fie o nota explicativa a celuilalt. Cel putin aviz de insotire esti obligat cf legii sa emiti atunci cand materialele parasesc unitatea.
OMEF 2374/2007 pentru modificarea si completarea Ordinului ministrului finantelor publice nr. 1752/2005 pentru aprobarea reglementarilor contabile conforme cu directivele europene, publicat in MO 25/14.01.2008:
11. Dupa alineatul (2) al punctului 152 se introduc trei noi alineate, alineatele (3) - (5), cu urmatorul cuprins:
“(3) In conformitate cu prevederile art. 6 alineatul (1) din legea contabilitatii, orice operatiune economico-financiara efectuata se consemneaza in momentul efectuarii ei intr-un document care sta la baza inregistrarilor in contabilitate, dobandind astfel calitatea de document justificativ.
(4) Din punct de vedere contabil, efectuarea operatiunii economico-financiare este probata de orice document in care se consemneaza aceasta.

Pentru retururile de la beneficiar la furnizor se intocmeste Avizul de insotire a marfii, deoarece conform art. 3 alin.(1) al Ordinului 2226/2006 publicat in MO 1056 din 30/12/2006 privind utilizarea unor formulare financiar-contabile de catre persoanele prevazute la art. 1 din Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata, in situatiile in care bunurile circula fara sa fie insotite de factura, documentul utilizat pe perioada transportului este avizul de insotire a marfii. Normele de intocmire si utilizare a avizului de insotire a marfii prevad ca documentul (un exemplar) circula si se arhiveaza la furnizor la compartimentul financiar-contabil, reprezentand document justificativ pentru inregistrarea in contabilitate a retururilor.
La gestiune, Avizul de insotire a marfii este document justificativ pentru inregistrarea iesirilor din magazie si pentru inregistrarea in fisele de magazie a acestor retururi –conform Normelor metodologice de intocmire si utilizare a registrelor si formularelor comune pe economie privind activitatea financiara si contabila aprobate prin Ordinul 1850 din 14/12/2004 publicat in MO 23 din 07/01/2005 privind registrele și formularele financiar-contabile:
„La gestiune, fisele de magazie se tin in ordinea in care sunt inscrise materialele in registrul stocurilor. In aceste fise, cantitatile se inregistreaza zilnic de gestionar sau persoana desemnata, pe baza documentelor de intrare (factura, aviz de insotire a marfii, nota de receptie si constatare de diferente etc.) si a documentelor de iesire (bon de consum, fisa limita de consum, aviz de insotire a marfii, factura etc.), pozitie cu pozitie.”
Cererea contabilitatii de a intocmi NIR (cu cantitati negative pentru iesiri) pe baza Avizului de insotire a marfii se poate justifica doar prin faptul ca acesta reprezinta un document justificativ pentru ca datele din avizul de retur au fost operate la magazie, la gestiuni in fisele de magazie si a procedurii interne privind intocmirea si fluxul documentelor.




#23 karl_holcroft

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 57 Postari:
  • Location:Brasov

Postat 03 October 2008 - 11:12 AM

Buna ziua,

Lucrez la firma de export si acum catva timp, s-au expediat si facturat unui client din Serbia,niste produse pe care nu le doreste;evident, soluia la care m-as gandi este emiterea de catre fima noastra a unei fcturi storno pe valoarea produselor pe care firma din Serbia nu le mai vrea insa cand trebuie intocmita aceasta factura storno?Dupa ce firma din Serbia ne expediaza inapoi respectivele produse sau se poate intocmi acest storno si inainte?
Astept un raspuns.
Multumesc



#24 viorache

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 185 Postari:
  • Location:Constanta

Postat 03 October 2008 - 01:20 PM

Inteleg ca marfa se afla inca la beneficiar. Acesta trebuie sa o restituie iar la primirea marfurilor se intocmeste factura storno care serveste ca baza pentru nir-ul de la gestiunea proprie. Nu faci storno atata vreme cat marfa inca se mai afla la beneficiar; daca se razgandeste din nou sau daca opreste o parte din marfa sau daca marfa ajunge degradata sau cu lipsuri din vina beneficiarului, etc...



#25 daniel_vasilan

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 9 Postari:

Postat 30 October 2008 - 05:22 PM

Raspunsul care mi-a placut cel mai mult a fost cel al lui nopris:

Citeaza

Functia de intrare a intreprinderii tine de serviciul aprovizionare si se ocupa de relatia cu furnizorii.
Functia de iesire a intreprinderii tine de serviciul desfacere si se ocupa de relatia cu beneficiarii.
Fluxul corect (pozitiv) al materialelor este: Intrare -> stocare -> productie -> stocare -> vanzare.
Orice parcurs in sens invers ese anormal si se inregistreaza cu minus. Returul la furnizor tine tot de serv.aprovizionare, tot de relatia cu furnizorii, tot de functia de intrare.
Chiar daca nu scrie in norme, returul de marfa nu este o iesire ci o anulare a unei intrari (totala sau partiala), astfel incat intrarea corecta sa fie suma algebrica a celor doua. Asa cum pentru partea baneasca nu faci factura de livrare pozitiva pentru marfa returnata ci faci factura de achizitie negativa, tot asa e si cu partea materiala nu faci o livrare pozitiva ci o receptie negativa.

Referitor la acesta si la un post recent (cel cu Serbia) ... as vrea sa stiu daca in cazul respectiv, relatia este una de IESIRE. Furnizorul reprimind prin retur propria sa marfa o inregistreaza ca pe un "aviz negativ" :thumbup: ??!!! Asa deduc dupa logica de mai sus, cel putin.

Mai am o nelamurire:
intr-un sistem ERP complex, exista o relatie intre "Ordin de achizitie", "Receptie" si "Factura de cumparare".
Pe partea de vanzare, exista entitatile: "Ordin de vanzare", "Expeditie", "Factura de vanzare"
Cei care cunosc astfel de sisteme stiu modul cum interrelationeaza aceste entitati.
Cine ma poate lamuri cum se incadreaza returul+factura storno in sistemul de intrare (la beneficiarul nemultumit) si cel de iesire (la furnizor)?

Multumesc mult.



#26 liana08

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 143 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:sibiu

Postat 14 November 2008 - 01:53 PM

Am nevoie de o parere in legatura cu o stornare.
Prima particularitate, prin care as vrea sa explic de ce am ales aceasta cale este ca beneficiarul marfurilor este o unitate bugetara, un spital,
care face achizitii in general dupa ce primeste fonduri pentru dotari.
In luna mai am emis o factura,la cerea lor urgenta, imi spuneau ca au finantare pr.produsele respective.Nu au achitat-o pina astazi pentru ca nu au
avut fonduri.Acum imi cer sa o stornez,vor sa initieze o procedura de achizitie mai simpla (cumparare directa- de pe site-ul nostru) si apoi sa le
fac o alta factura.Avand in vedere ca stornarile nu se fac asa pur si simplu pentru a face un favor cuiva, va intreb urmatoarele :
sa le cer sa faca un aviz de expeditie prin care teoretic mi-ar restitui marfa, in baza lui sa fac stornarea,si apoi sa le fac o noua factura pentru
aceeasi marfa, ca sa pot lua banii.Ce ar putea comenta un control vazand aceste acte ?



#27 nopris

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1575 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:A invata mai mult unii de la altii si a deveni mai priceputi si mai buni.

Postat 14 November 2008 - 02:30 PM

Poti sa reprimesti marfa si sa o stornezi si sa o refacturezi ulterior, dar ce castigi din asta? Chiar pierzi, existand riscul sa nu mai vrea marfa sau sa o recontracteze la un pret mai mic.
Daca ai dovada scrisa de la ei ca ai emis "o factura, la cerea lor urgenta, imi spuneau ca au finantare pr.produsele respective" atunci nu mai face stornare si sa-ti plateasca cand vor, plus majorarile de intarziere prevazute ion contract. Nu esti obligat sa reprimesti marfa daca ea corespunde cantitativ si calitativ contractului.
Drumul catre fericire nu se afla in a face ceea ce iti place, ci in a-ti place ceea ce trebuie sa faci! (Sai Baba)



#28 liana08

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 143 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:sibiu

Postat 14 November 2008 - 03:35 PM

Multumesc de raspuns, am sa mai negociez si cu ei aspectul. Justificarea lor este ceva de genul : ca sa primim bani trebuie sa facem dovada ca am
initiat o achizitie.In luna cand am emis factura la cererea lor, ziceau ca au banii si ca platesc imediat. Sau nu au avut sau i-au folosit la
altceva,nu stiu care sunt tertipurile bugetarilor. Evident ca din treaba cu stornarea nu castig nimic in plus, dar as vrea sa incasez suma initiala,
este mai bine decat nimic.



#29 gabriela berciu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 150 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:arad
  • Interests:pictura

Postat 23 January 2012 - 10:05 AM

buna ziua,

am si eu o problema asemanatoare.

factura initiala inregistrata 626=401 cu plus
plata factura 401=5121
factura storno 626=401 cu minus si problema cea mai delicata e ca raman in balanta de inchidere an cu 401 sold debitor!!!!!!!!!!!

daca va rog frumos sa ma ajutati, cred ca m-am panicat .............

multumesc foarte mult

gabriela



#30 liana08

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 143 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:sibiu

Postat 23 January 2012 - 12:15 PM

Stornandu-se factura initiala, tu ai ramas cu suma platita inregistrata.
Daca factura a fost stornata va trebui sa ti se restituie suma platita si atunci se va inchide debitul tau.



#31 mihaela_cva

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2579 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:craiova
  • Interests:gradinarit..de apartament, deocamdata
    calatorii

Postat 01 February 2012 - 12:47 AM

sau faci 4092=5121 5 lei; 401=5121 -5lei



#32 willa

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 103 Postari:
  • Gender:Female

Postat 04 April 2013 - 10:00 AM

Am un client caruia i-am facut livrari de marfa o perioada lunga pe care a achitat-o in totalitate.
Acum isi inchide firma si vrea sa faca retur de marfa pe o cantitate mica din ultimele doua facturi.
Mi-a chiar facut factura ca si cum el ar fi furnizorul si eu clientul cu mentiunea RETUR MARFA , cu pretul cu care el vinde marfa si mi-a cerut sa ii fac o factura (banuiesc storno) exact cu datele din factura lui (cantitate si preturi).
Am citit si inteleg ca daca i-as face eu storno lui as face 411=% 707/ 4427 cu minus si 607=371 tot cu minus....
Dar ce fac cu factura lui ? Cum as putea sa o intregistrez? Cred ca e gresit ce a facut si ar trebui sa o refuz din start si sa-mi faca doar aviz.?
Va rog lamuriti-ma!



#33 mgabi

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1344 Postari:
  • Gender:Female

Postat 04 April 2013 - 07:44 PM

Pai daca faci si o factura de storno si mai primesti si factura lui ... inseamna ca primestei de 2 ori marfa de el, adica ai sa-i dai banii de 2 ori! Si inca la pretul lui de vanzare ! :laugh: :laugh: :laugh:
Mare-i gradina ....

Nu primesti nici o factura de la el. Faci stornare la preturile initiale si atat!






Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL