Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
PFA vs SRL vs ANGAJAT vs II - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Page 3

Jump to content


PFA vs SRL vs ANGAJAT vs II

lumanari productie lumanari lumanari decorative pfa intreprindere individuala
90 replies to this topic

#41 domnica_sb

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 16 posts

Posted 07 July 2009 - 12:09 PM

Multumesc pentru raspuns, Catrina!

Intre timp am fost la CAS si am fost luata in evidenta, pentru ca PFA-ul meu nu aparea in baza lor de date. Am dus copii dupa declaratiile de venit estimative si dupa declaratiile de impunere pe care le am din 2007 si pana acum de la Finante si cu copie dupa cartea de munca.
Am platit tot ce datoram plus penalizari:(( si acum sunt in regula.
Sunt curioasa daca trebuie sa platesc SI somaj si pensie ptr PFA -ul meu, ca ma las pagubasa.

O zi buna!



#42 annelyn

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 11 posts

Posted 12 July 2009 - 08:40 PM

nu e nevoie, obligatoriu e numai cas-ul

Edited by madalinab, 04 August 2009 - 06:42 AM.




#43 domnica_sb

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 16 posts

Posted 14 July 2009 - 10:35 PM

Multumesc mult!Mi s-a luat o piatra de pe inima!! :lostit (13):



#44 domnica_sb

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 16 posts

Posted 05 August 2009 - 09:03 PM

Servus!
Revin cu o intrebare. Cum ziceam mai sus, mi-am platit luna trecuta contributia restanta la CAS plus penalizarile pentru ultimii 2 ani jumatate, adica pentru 2007 - 2009. Am primit o singura factura pe care am inregistrat-o deja in RJIP. Se pare ca am gresit, ca am inregistrat in vederea deducerii atat contributia datorata la sanatate cat si penalizarile care, inteleg acum, ca nu ar fi deductibile? In acest caz, cum procedez pentru a corecta in RJIP?
Multumesc anticipat pentru raspuns!!



#45 corpus

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 267 posts

Posted 06 August 2009 - 07:37 AM

Ati procedat corect inregistrand in RJIP valoarea din chitanta, asa si trebuie. Mai departe trebuie sa treceti in centralizatorul cheltuielilor nedeductibile, partea care reprezinta penalitatile. Pentru sfarsit de an fiscal, vedeti inca odata formula de calcul de la art 52. din 1040/2004. acolo apar si aceste sume.



#46 domnica_sb

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 16 posts

Posted 06 August 2009 - 10:07 AM

Multumesc frumos, corpus, pentru raspunsul prompt!
Trebuie sa imi cumpar un astfel de registru pentru inregistrarea cheltuielilor nedeductibile (spre rusinea mea, din 2007 si pana acum nu am folosit asa ceva!!!) si ma voi documenta si in privinta acelei formule de calcul.



#47 adrian catalin

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 28 posts

Posted 18 November 2009 - 07:28 PM

buna ziua, sunt angajat la o firma cu carte de munca si acum mi-am gasit si o colaborare in sistemul bancar si trebuie sa imi fac pfa.
ce m-ar avantaja cu norma sau venit?
cas platesc de 2 ori?
se pot cumula veniturile ptr un credit?

primind comision doar la creditele acordate pot avea luni cu 0 venit

ps: sunt administrator si actionar majoritar si la un srl, incurca cu ceva treburile?



#48 DRAGOS NEGOITESCU

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 999 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 19 November 2009 - 09:32 AM

Citeaza

ce m-ar avantaja cu norma sau venit?
Daca anticipezi ca vei castiga mai mult decat norma, atunci norma fixa.

Citeaza

cas platesc de 2 ori?
CAS (pensii) platesti numai la CM. CASS (sanatate) la amandoua, daca nu intri in exceptii.

Citeaza

se pot cumula veniturile ptr un credit?
Da, la majoritatea bancilor (depinde de banca).

Citeaza

ps: sunt administrator si actionar majoritar si la un srl, incurca cu ceva treburile?
Nu.

Edited by madalinab, 09 April 2010 - 12:01 AM.

Dragos



#49 okram

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 6 posts

Posted 21 November 2009 - 12:12 AM

Buna tuturor.Sunt in concediu de ingrijire a copilului si as dori sa mai fac ceva .Se poate sa-mi fac un PFA?????Ma incurca acesta la concediu de 2 ani??????Multumesc



#50 Mihai Cristian

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 posts

Posted 02 May 2010 - 12:09 PM

Buna ziua

La serviciu ni s-a cerut sa devenim PFA sau Intreprindere individuala, firma urmand a se ocupa de intocmirea actelor necesare si suportarea cheltuielilor aferente infiintarii de PFA/II. Dupa ce m-am documentat cat de cat am ramas cu o serie de intrebari la care as dori sa primesc raspunsuri.

Ce am inteles eu pana acuma despre PFA si II:
-Singura diferenta dintre ele este ca II pot avea angajati.
-Pt. ambele forme trebuie incheiat contract cu Sanatatea si Casa de pensii.
-Sanatatea: Se plateste 6.5%
Daca doresc sa beneficiez si de concediu medical, mai trebuie sa platesc un 0.85% trimestrial.
-Casa de pensii:Se plateste 29,5%/luna la un venit minim declarat de 318 RON (asta inseamna cam 92 RON/luna)

-Se plateste impozitul pe venit, 16%
-Nu am dreptul la concediu de odihna decat daca se stipuleaza in contractul incheiat intre mine si societate acest lucru.

Acum vin nelamuririle mele:

1. Eu am diploma de economist(fac. de contabilitate si informatica de gestiune), insa lucrez intr-un alt domeniu pt. care nu am nici o calificare speciala(cursuri, specializari, etc) PFA-ul se va face pe economist presupun. Din cate am mai citit eu, pt. a avea PFA/II pe acest domeniu am nevoie de niste autorizatii speciale. Este corect? Daca ei imi fac PFA pe economist dar desfasor o cu totul alta activitate, pot avea probleme?

2. Eu sunt de asemenea asociat la o firma. Pot avea si PFA/II pe numele meu?

3. Daca intre timp imi schimb locul de munca, si noul angajator vrea sa ma angajaze cu carte de munca, daca nu renunt la statutul de PFA/II o sa platesc de 2 ori contributiile? CAS, CASS si impozit pe venit?! Adica mai intai o sa platesc contributiile din salariul net, si apoi statul sa considere ca salariul meu brut este un venit si sa trebuiasca sa platesc din nou impozitul pe venit? Mi s-ar parea o totala idiotenie daca ar fi asa, dar cum in Romania orice e posibil, am zis sa intreb...

De asemenea, daca as fi angajat cu carte de munca la un SRL si as avea si un contract de prestari servicii cu o alta firma, impozitul pe venit de 16% se calculeaza separat pt. salariul de la SRL si separat pt. venitul de pe PFa.... adica nu se cumuleaza Salariul Brut de la SRL cu venitul de pe PFA si sa platesc 16% impozit. (16%*Sal. brut SRL+venit PFA) ?

4. Cat de usor este sa radiezi un PFA/II? ca la firme mai bine iti bati un cui in cap decat sa te chinui sa o radiezi.
5.Cum e cu pensiile private obligatorii? Eu am fost repartizat automat la Allianz, trebuie sa fac eu un contract si cu ei pt a platii sau se iau din cei 29.5% la venitul minim declarat?
6.Cand trebuiesc depuse declaratiile si ce declaratii se depun? Este necesar sa merg eu la casieria CAS, CASS sau se pot plati si online?
7. Ca si la firme, imi pot alege sa fiu platitor sau neplatitor de TVA?
8. Daca eu desfasor activitatea de PFA/II la sediul beneficiarului mai pot deduce cheltuielile de intretinere a sediului? ( cota parte din intretinere, lumina,gaz, materiale consumabile de curatenie, etc)
9. De ce acte am nevoie pt. a tine contabilitatea in partida simpla?
10. Daca ma imbolnavesc si trebuie sa stau acasa, daca ma duc la CAS cu adeverinta de medical de la doctor, imi dau ei banii pe perioada cat stau acasa? Imi dau banii cash, sau imi scad din contributiile viitoare pe care trebuie sa le platesc.?



Si o intrebare legata de calculul salariului.
Este corecta metoda urmatoare de calcul a venitului brut pe PFA/II?

CAS: (6.5%+0,85%)* Salariul Net, unde 0.85% contributia pt. medical
CASS: 29.5%*318(venitul minim declarat)

Salariul Net-(CAS+CASS)= Venit

Impozit pe venit: 16% * (Venit - cheltuieli deductibile)

CE ESTE MAI AVANTAJOS SA ALEG? PFA SAU II?
Va multumesc.

Edited by Mihai Cristian, 02 May 2010 - 12:10 PM.




#51 corpus

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 267 posts

Posted 04 May 2010 - 02:56 PM

Incerc sa raspund atat cat se poate:
1.PFA se face pe un cod CAEN, nu pe economist, diploma de absolvire CIG. da
Odata constituit PFA_ul, facturile emise trebuie sa fie in concordanta cu codul/codurile CAEN. Nu puteti emite o factura altfel. Daca firma cu care colaborati si dvs impreuna acceptati sa faceti "altceva", lucru destul de des intalnit in practica, reprezinta un aspect ce nu ar trebui facut tocmai public?.!?. oficial insa documentele trebuie sa respecte specificul activitatii pentru care ati fost autorizat. Pentru ca altfel, firma nu-si poate inregistra un alt serviciu. La inceput poate fi atragator acest procedeu, insa trebuie avut in vedere ca s-ar putea ca intelegera dvs sa cada? si atunci va trebui sa faceti doar ceea ce sunteti autorizat. Putin probabil sa mai gasiti o lata firma care sa accepte...! Recomandat sa va inregistarti mai multe coduri CAEN inclusiv cel pentru care veti presta cu adevarat.
Depinde de ce anume vizati sa faceti dar sa stiti ca nu intotdeauna trebuiesc asa niste diplome sau cursuri speciale, pentru a putea adauga mai multe coduri CAEN
2. Da.
3 Daca sunteti angajat cu CIM la o alta societate, atunci societatea respectiva va retine toate darile catre stat. va mai ramane dvs sa achitati doar taxele si impozitele aferente venitului net din activitatea PFA
4. Nu este un capat de tara , poate ceva mai scump decat estimati la inceput?.!
5 & 6 la care situatie va referiti la cea de angajat cu CIM + PFA sau doar la PFA
7 Da, aveti aceasta optiune inca de la infiintare
8 in limita ?bunului simt? da, insa cel mai bine discutati cu inspectorul dvs fiscal, depinde si de forma in care detineti spatiul declarat ca sediu?. Sunt mai multe aspecte aici?
9 In principal de 3 registre ( Reg Jurnal de Incasari si Plati, Reg Inventar si reg Unic de Control)
10 ? !
Nu prea inteleg amestecul dintre salariu si venitul net, vedeti art 52 din OMFP 1040/2004, dealtfel acest ordin va mai poate inlatura o parte din nelamuriri, studiati-l cu atentie
Alegerea intre PFA si II este o optiune care va apartine in totalitate
PS: la diferenta dintre PFA si II mai adugati ca in cazul II activitatea pote fi continuata cu mostenitori ( art 27.al. 3 din OUG 44/2008) si aceasta ordonanta trebuie vazuta, va ajuta .

Edited by corpus, 04 May 2010 - 03:00 PM.




#52 Mihai Cristian

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 posts

Posted 04 May 2010 - 06:46 PM

Multumesc pt. raspunsuri. Totusi cred ca cea mai buna solutie ar fi sa le propun sa facem contract pe firma mea si sa-mi bag cartea de munca pe firma mea pe un salariu minim, chiar daca din ce am calculat as pierde niste bani. Prefer asa decat atata alergatura cu PFA.



#53 Costean Cosmin

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 posts

Posted 19 July 2010 - 09:10 AM

Buna ziua,

Am o intrebare, sunt pe cale sa incep o colaborare cu o companie straina, venitul ar fi undeva in jurul a 360 euro/zi fara TVA .Optiunile mele sunt de a face acest contract pe un PFA sau pe o Societate comerciala.
Imi puteti spune va rog, care ar fi venitul meu net lunar daca as face contractul pe PFA si care ar fi pe o SC.Din punct de vedere PFA, acest in mod sigur va fi independent.

Va multumesc pentru timpul acordat.



#54 gabriela berciu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 150 posts
  • Gender:Female
  • Location:arad
  • Interests:pictura

Posted 19 July 2010 - 09:32 AM

Vezi postareaCostean Cosmin, la Jul 19 2010, 10:10 AM, a spus:

Buna ziua,

Am o intrebare, sunt pe cale sa incep o colaborare cu o companie straina, venitul ar fi undeva in jurul a 360 euro/zi fara TVA .Optiunile mele sunt de a face acest contract pe un PFA sau pe o Societate comerciala.
Imi puteti spune va rog, care ar fi venitul meu net lunar daca as face contractul pe PFA si care ar fi pe o SC.Din punct de vedere PFA, acest in mod sigur va fi independent.

Va multumesc pentru timpul acordat.

buna,

depinde de obiectul de activitate.
cel mai rentabil ar fi o intreprindere individuala

ar trebui mai multe detalii

o zi buna



#55 Costean Cosmin

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 posts

Posted 19 July 2010 - 12:19 PM

Salut,

Consultanta IT, semnez cu o firma din grecia, dar clientul meu e in suedia, si voi sta acolo cam 2 ani, spune-mi te rog ce detalii mai doresti.

Multumesc,

Edited by Otilia Alupei, 19 July 2010 - 12:44 PM.
eliminare citare inutila mesaj anterior




#56 MirceaSCALAT

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 128 posts
  • Gender:Male
  • Location:RO

Posted 21 July 2010 - 12:57 PM

Vezi postareagabriela berciu, la Jul 19 2010, 10:32 AM, a spus:

Vezi postareaCostean Cosmin, la Jul 19 2010, 10:10 AM, a spus:

Buna ziua,

Am o intrebare, sunt pe cale sa incep o colaborare cu o companie straina, venitul ar fi undeva in jurul a 360 euro/zi fara TVA .Optiunile mele sunt de a face acest contract pe un PFA sau pe o Societate comerciala.
Imi puteti spune va rog, care ar fi venitul meu net lunar daca as face contractul pe PFA si care ar fi pe o SC.Din punct de vedere PFA, acest in mod sigur va fi independent.

Va multumesc pentru timpul acordat.

buna,

depinde de obiectul de activitate.
cel mai rentabil ar fi o intreprindere individuala

ar trebui mai multe detalii

o zi buna
SUSTIN
«cel mai rentabil ar fi o intreprindere individuala»
IN SITUATI A DE INDEPENDENTA A SOCIETATII
-salariul ti-se atribuie prin decizia de incadrare.

Din situatia prezentata rezulta faptul că activitatea ce o vei desfășura este o activtate DEPENDENTĂ, adică între Beneficiarul-Clientul-Contractant și Furnizorul-Prestatorul-Contractat ecxistă O SINGURĂ RELAȚIE, un singur contact. Prestatorul din România are UN CONTRACT cu un beneficiar din UE.

la 360 euro/zi * 12Luni*21 zile = 90720 Euro/An.

Din punct de vedere TVA este o prestare cu TAXARE INVERSA.

Din 90720 Euro pe an se scad
- cheltuielile de deplasare/cazare
- CHELTUIELILE DE ASIGURARE si Protectie SOCIALA
- Contributiile la CASA DE ASIGURARI DE SANATATE
- Contributiile la Agentia de Somaj
- Cheltuielile cu intretinerea SEDIULUI social (SRL ori Intreprindere Individuala) pe baza unui contract de Inchiriere ori COMODAT inregistrat la Administratia Financiara.
- Cheltuieli cu consumabilele in vederea realizarii activitatii
- Cheltuieli cu combistibilii si amortismentul autoturismului si a altor imobilizari Corporale ori Necorporale (PC. licente soft s.a.m.d.)
Dupa scadere suma ce ramine in cazul:
1-SRL (caz in care se mai scad si cheltuielile cu salariile) se considera VENIT IMPOZABIL care se impozitează cu 16%, iar in vederea ridicarii de dividende se mai impozitează cu 16% suma distribuită drept dividend.
2-Intreprindere Individuala se consideră VENIT IMPOZABIL care se impoziteaz cu 16% si diferenta după regularizarea cu CAS si CASS rămâne sumă NETĂ cuvenită TITULARULUI.
Presupunând că nu sunt cheltuieli deductibile de nici un fel, ar rămâne în cazul
1-(90720*-16%)*-16% = 64012,03 Euro
2-(90720*-16%) = 76204,80 Euro

In situatia SRL mai apar costuri cu TINEREA CONTABILITATII in partida dubla si RAPORTATRILE CONTABILE SEMESTRIALE

In situatia Intreprindere Individuala, contabilitatea se tine in partida simpla, ceea ce inseamna că cu pregătirea ce o aveți, vă v-o ceți putea ține singur, iar necesarul de declaratii fiscale de efectuat nu se compara cu cel al SRL-ului.

SUCCES



#57 eneyonut

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 6 posts

Posted 23 July 2010 - 03:44 PM

Buna ziua,

Va rog sa ma sfatuiti in luarea unei decizii in deschiderea unui pfa sau srl. Lucrez ca designer grafic freelancer. Am terminat facultatea de jurnalism iar pe cartea de munca am vechimea de un an si jumatate ca grafician. Ofer servicii de grafica pentru print si web iar pentru clientii care doresc grafica printata colaborez cu tipografii.

Am vorbit cu patru contabili, fiecare ma sfatuit catre diferite modalitati;

Pfa neplatitor de tva pentru ca implica minima contabilitate. Dezavantajul fiind riscul pierderii clientilor persoane juridice.

Pfa platitor de tva, implica contabilitate si ceva alergatura lunara din cate am inteles.

Srl... Varianta cea mai simpla teoretic, spectru larg de activitati dar mult mai multa bataie de cap: contabilitate, acte, alergatura, impozite peste impozite, etc.

Ce sfat imi puteti da?. Vreau sa pastrez treburile contabilicesti cat mai simple.


Multumesc



#58 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16,663 posts
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Posted 23 July 2010 - 03:56 PM

Vezi postareaeneyonut, la Jul 23 2010, 04:44 PM, a spus:

Ce sfat imi puteti da?. Vreau sa pastrez treburile contabilicesti cat mai simple.
daca asta vrei, raspunsul il ai deja in cele 4 variante :biggrin:



#59 Zzuper

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 118 posts
  • Gender:Male
  • Location:Craiova

Posted 24 July 2010 - 08:41 AM

Contabilitate in partida simpla nu poti avea decat la PFA/I.I., nu la SRL.

Daca asta cauti, raspunsul e simplu: iti faci PFA sau I.I. (Intreprindere Individuala). Eu as merge pe ultima pentru ca poti angaja alte persoane, daca vei avea nevoie vreodata.

Platitor sau nu de TVA, asta numai tu o stii. Daca lucrezi cu SRL-uri e bine sa fii platitor de TVA, pentru ca ei sa si-o poata deduce. Altfel risti sa-i pierzi incet-incet.

Daca majoritatea clientilor tai sunt persoane fizice sau SRL-uri neplatitoare de TVA, atunci si tu ar fi bine sa fii neplatitor de TVA.



#60 Doina P

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1,143 posts
  • Location:Bucuresti

Posted 24 July 2010 - 10:00 AM

Categoric fara TVA , nu ai de ce pierde clienti , pt .ca tu nu vinzi marfuri , care sa fie vandute mai departe si care sa fie purtatoare de TVA ,ci un serviciu care nu se vinde mai departe. In acest caz si firmele vor plati mai putin cu 24% ex :valoarea serviciului 300 lei factura = 300 lei
Platitor de Tva ,Factura : 300+72= 372 lei. Deci si firmele au avantaj .
Convenabil ar fi fost PFA, dar in conditiile de acum , cred ca nu mai este.. urmeaza sa apara normele si atunci vei putea sa decizi...






Similar Topics Collapse

4 user(s) are reading this topic

0 members, 4 guests, 0 anonymous users

Cometa SQL