Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Tva din 2010 - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 2

Salt la continut


Tva din 2010


77 replies to this topic

#21 doinanicole

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 27 Postari:

Postat 29 June 2010 - 03:38 PM

In final e obligatoriu sa facem inventar?Cam asa am inteles ca se vehiculeaza. ms.



#22 Pufyy

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 6 Postari:

Postat 29 June 2010 - 04:02 PM

Stie cineva in cazul in care firma care asigura service pentru casa de marcat va veni tocmai pe data de 4 iulie, cum se vor incasa banii din vanzari? (in cazul unui magazin)




#23 doinanicole

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 27 Postari:

Postat 29 June 2010 - 06:17 PM

Vezi postareadoinanicole, la Jun 29 2010, 04:38 PM, a spus:

In final e obligatoriu sa facem inventar?Cam asa am inteles ca se vehiculeaza. ms.
Dar daca nu schimb preturile mai este obligatoriu?
Dar daca reduc din adaosul meu 5%, iar la unele marfuri am adaos mai mic de 5%, se pune problema diminuarii preturilor sub pretul de achizitie?
Multumesc anticipat pt. raspuns.



#24 Doina P

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1143 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 29 June 2010 - 07:15 PM

Eu ma gandesc sa nu mai bati pe casa nimic ,faci borderou de vanzari cu" pixul pe hartie", iar cand vine specialistul sa spuna el cum procedezi . Cel mai bine intreaba-i pe cei de la service...



#25 doinanicole

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 27 Postari:

Postat 30 June 2010 - 08:26 AM

Vezi postareadoinanicole, la Jun 29 2010, 07:17 PM, a spus:

Vezi postareadoinanicole, la Jun 29 2010, 04:38 PM, a spus:

In final e obligatoriu sa facem inventar?Cam asa am inteles ca se vehiculeaza. ms.
Dar daca nu schimb preturile mai este obligatoriu?
Dar daca reduc din adaosul meu 5%, iar la unele marfuri am adaos mai mic de 5%, se pune problema diminuarii preturilor sub pretul de achizitie?
Multumesc anticipat pt. raspuns.
Spre exemplu, la tigari la care adaosul comercial e doar de 4%, cum se procedeaza in cazul in care nu se maresc preturile si tb sa diminuez adaosul cu 5%?



#26 aslugoj

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 30 June 2010 - 09:31 AM

Buna ziua
Va rog daca poate cineva sa faca un cap de tabel , pt. a fi folosit la inventarul ce trebuie facut acum pt. TVA de 24 %.
Multumesc anticipat.
Stima.



#27 nopris

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1575 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:A invata mai mult unii de la altii si a deveni mai priceputi si mai buni.

Postat 30 June 2010 - 11:45 AM

Pentru "doinanicole":
1) La produsele cu adaos comercial sub 5% preturile de vanzare cu amanuntul nu pot ramane la fel dupa 1.07 deoarece ar insemna ca se vinde in pierdere, ceea ce nu e permis dar nici in favoarea firmei.
2) Nu cred ca inventarul trebuie neaparat facut daca toata marfa este la un singur procent de TVA si in urmatoarele conditii:
- fie nu se modifica nici un pret cu amanuntul iar adaosurile comerciale sunt peste 5%;
- fie se modifica toate preturile cu amanuntul prin cresterea lor cu 5%.
Drumul catre fericire nu se afla in a face ceea ce iti place, ci in a-ti place ceea ce trebuie sa faci! (Sai Baba)



#28 elmam

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 208 Postari:
  • Location:bucuresti
  • Interests:informare

Postat 30 June 2010 - 11:58 AM

Daca fac un retur de marfa dupa 1 iulie, ce cota aplic?Fac returul cu 19 % tva ul cu care am vandut initial(dupa mine asa ar fi logic) sau aplic 24%.
elma



#29 cristina5859

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1152 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 30 June 2010 - 12:59 PM

Vezi postareaelmam, la Jun 30 2010, 12:58 PM, a spus:

Daca fac un retur de marfa dupa 1 iulie, ce cota aplic?Fac returul cu 19 % tva ul cu care am vandut initial(dupa mine asa ar fi logic) sau aplic 24%.

Dupa 1 iulie ....24% !
Imaginatia este mai importanta decat cunoasterea. Cunoasterea este limitata, imaginatia inconjoara lumea .



#30 cory1980

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 88 Postari:

Postat 30 June 2010 - 01:06 PM

Societatea are ca obiect de activitate comert cu amanuntul. Binenteles, vanzarile se inregistreaza in casa de marcat. Daca nu se schimba memoria casei de marcat chiar de azi, pentru tva-ul de 24 %, cum pot inregistra de maine vanzarile? Pot sa bat in casa..timp de o zi -doua , pana la efectuarea modificarii?



#31 isis

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 102 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:bucuresti

Postat 30 June 2010 - 01:39 PM

Vezi postareaelmam, la Jun 30 2010, 12:58 PM, a spus:

Daca fac un retur de marfa dupa 1 iulie, ce cota aplic?Fac returul cu 19 % tva ul cu care am vandut initial(dupa mine asa ar fi logic) sau aplic 24%.


si eu caut raspunsul la aceasta intrebare, mai ales ca am avansuri incasate; cum le stornez luna viitoare? cu 19%?



#32 anita.t

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 21 Postari:

Postat 30 June 2010 - 03:20 PM

eu zic ca se face storno cu 24%



#33 isis

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 102 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:bucuresti

Postat 30 June 2010 - 03:54 PM

Vezi postareaanita.t, la Jun 30 2010, 04:20 PM, a spus:

eu zic ca se face storno cu 24%



si atunci cum se mai inchide 419? ca nu pot sa stornez o valoare totala mai mare decat am incasat...?



#34 Lexiroxi

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2080 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 30 June 2010 - 07:08 PM

Codul fiscal:
Faptul generator si exigibilitatea taxei pe valoarea adaugata
Art. 134.
(6) Prin exceptie de la prevederile alin. (4) si (5), in cazul modificarilor de cote se aplica prevederile art. 140 alin. (3) si (4), iar pentru operatiunile prevazute la art. 160 regimul aplicabil este cel de la data la care intervine exigibilitatea taxei.
ART. 134^2
(2) Prin derogare de la prevederile alin. (1), exigibilitatea taxei intervine:
a) la data emiterii unei facturi, inainte de data la care intervine faptul generator;
b) la data la care se incaseaza avansul, pentru platile in avans efectuate inainte de data la care intervine faptul generator. Fac exceptie de la aceste prevederi avansurile incasate pentru plata importurilor si a taxei pe valoarea adaugata aferente importului, precum si orice avansuri incasate pentru operatiuni scutite sau care nu sunt impozabile. Avansurile reprezinta plata partiala sau integrala a contravalorii bunurilor si serviciilor, efectuata inainte de data livrarii sau prestarii acestora;
c) la data extragerii numerarului, pentru livrarile de bunuri sau prestarile de servicii realizate prin masini automate de vanzare, de jocuri sau alte masini similare.
Cotele
Art. 140
(3) Cota aplicabila este cea in vigoare la data la care intervine faptul generator, cu exceptia cazurilor prevazute la art. 134^2 alin. (2), pentru care se aplica cota in vigoare la data exigibilitatii taxei.
(4) In cazul schimbarii cotei se va proceda la regularizare pentru a se aplica cotele in vigoare la data livrarii de bunuri sau prestarii de servicii, pentru cazurile prevazute la art. 134^2 alin. (2).

In cazul schimbarii cotelor, la data livrarii de bunuri sau prestarii de servicii, pentru avansurile incasate se procedeaza la regularizare in sensul stornarii avansului incasat si facturat cu cota de TVA in vigoare la data exigibilitatii taxei (cota de 19%) si facturarii bunurilor/serviciilor cu cota in vigoare la data la care intervine faptul generator (cota de 24%). In Decontul de TVA se va trece stornarea la regularizari, iar pe Factura se va inscrie o mentiune referitoare la factura emisa anterior, cf. art. 155 alin.(5) lit. n).



#35 bitzu

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 6 Postari:

Postat 01 July 2010 - 02:09 PM

firma transportatore intern, efectueaza curse pana pe data de 30.06.2010, facturarea se face in luna iulie, ce cota de TVA va aplica?



#36 ad

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 245 Postari:
  • Location:CONSTANTA

Postat 01 July 2010 - 03:57 PM

medicamente si cazare hoteliera tot 9%



#37 h.andy

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 38 Postari:

Postat 01 July 2010 - 04:22 PM

[
In cazul schimbarii cotelor, la data livrarii de bunuri sau prestarii de servicii, pentru avansurile incasate se procedeaza la regularizare in sensul stornarii avansului incasat si facturat cu cota de TVA in vigoare la data exigibilitatii taxei (cota de 19%) si facturarii bunurilor/serviciilor cu cota in vigoare la data la care intervine faptul generator (cota de 24%). In Decontul de TVA se va trece stornarea la regularizari, iar pe Factura se va inscrie o mentiune referitoare la factura emisa anterior, cf. art. 155 alin.(5) lit. n).
[/quote]




Se poate interpreta ca fiind valabil articolul si pentru returul de marfuri?



#38 dze

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 12 Postari:

Postat 01 July 2010 - 05:34 PM

am un contract cu un deviz calculat la 19%. contractul inca nu s-a terminat dar am facturat si incasat deja factura 1 avans lucrare cu 19%, factura 2 tot cu 19% si urmeaza sa emit factura 3 cu care se inchide si lucrarea. Cum stornez avansul? si cum emit factura 3 din moment ce restul de plata era calculat la 19%, ca doar nu-s nebun sa fac alt discount clientului... ar mai fi evident si varianta unei anexe la contract dar ce scriu in ea...? astept raspunsuri clare si multumesc forumului pt promptitudine!! :d

Aceasta postare a fost editata de dze: 01 July 2010 - 05:41 PM




#39 Doina P

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1143 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 01 July 2010 - 09:30 PM

Bitzu ,daca facturezi in iulie, facturezi cu 24% ,fa o exceptie si factureaza cu 30 iunie



#40 Lexiroxi

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2080 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 01 July 2010 - 09:46 PM

@ dze
Nu faci nici-o anexa la contract daca valoarea lucrarii a fost negociata la pret fara TVA la care se aplica cota de TVA in vigoare la data facturarii-asa este corect. Daca ai negociat valoarea cu TVA inclus, atunci calculezi TVA-ul de 24% din valoarea totala a lucrarii.
Stornezi avansurile cu 19% si facturezi valoarea totala a lucrarii cu 24%.






Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL