Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
pfa nou infiintat - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Jump to content


pfa nou infiintat

10 replies to this topic

#1 Gianinutza

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 104 posts
  • Gender:Female
  • Location:Braila

Posted 09 April 2010 - 11:53 AM

Buna ziua.Am infiintat un pfa in martie 2010.Am primit cif-ul, am achiz registrele.Am mai multe nelamuriri:
1.Rg inv si incoplati il trimit la parafat acum ,cand e necompletat?
2.In legislatie scrie ca reg inv se complet la innfiintare,la inventariere etc.Ce sa trec pe el la infiintare?
3.Am incheiat contract de comodat cu locuinta mea ca sa-mi deduc 30% din chelt cu utilitati.Prin asta eu inteleg gaze ,curent, poate chiar fact la internet si telefonie,dar cum fac asta , tai dispozitie de plata si atasez copie dupa facturi ca sa se vada calculul?
4.Banuiesc ca nu se compl reg de casa ci doar de incasari si plati si probabil nu se folosesc conturi.Corect?
5.Pot face aport eu ca pfa pentru ca pana sa-mi iasa cif-ul am platit contractul de comodat, am cump carti de legislatie pe care mi s-a spus ca pot sa le folosesc.Sau trec intai incasarea pt ca am incasat in martie 150 lei cu chitanta si fac dp cu decont de cheltuieli pt acele bonuri?
6.La inceput am completat d 220 privind venitul estimat si mi s-a spus ca anul viitor o sa mai depun declaratii.Dar nu sunt lamurita, chiar nu mai trebuie sa depun nimic pana atunci?Si la anul ce depun ?Cand si cum platesc impozitul?
7.Am treaba cu finantele, alte declaratii?
8.A avut cineva control pe PFA?
9.Se depune vreo raportare anuala asa cum se depun SFA anuale la societati comerciale?

Multumesc frumos pt cei care au timp si rabdare sa-mi raspunda la intrebari!



#2 mihaela_cva

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2,579 posts
  • Gender:Female
  • Location:craiova
  • Interests:gradinarit..de apartament, deocamdata
    calatorii

Posted 09 April 2010 - 02:37 PM

citeste forumul si ai raspuns la toate intrebarile. Functia cautare este deosebit de utila, nu numai obligatorie.




#3 cristinarichter

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 5 posts

Posted 09 April 2010 - 05:14 PM

Buna ziua,

Am o problema mai mare decat mine cu un PFA nou infiintat. E o poveste lunguta, dar voi incerca sa rezum.
A trebuit sa infiintez un PFA pt colaborarea cu o firma care produce mobilier. Sunt economist licentiat. Am considerat eu ca ma descurc sa rezolv cu infiintarea, m-am documentat de pe internet si am pornit la drum. Mare greseala! Trebuia sa apelez la un specialist care sa imi ofere toate informatiile necesare.
Mi-am ales un cod caen (7022), am facut rost de toate actele si m-am prezentat la Reg. Com. A iesit certif de inreg de la Reg. Com. si am pornit spre Admin. Fin. unde am completat dupa sfaturile doamnei de acolo formularul 221, cu o suma asa cum am fost sfatuita "cat mai apropiata de realitate, pt a nu plati diferente mar de impozit anul viitor"despre care am aflat ulterior ca ma obliga la plata a 5,5% din profit la Casa de asigurari de sanatate. Suma respectiva este 80000 ron venit brut. Cand am intrebat-o daca aceasta suma se poate modifica in caz ca intelegerea cu colaboratorul pica, doamna a fost foarte amabila sa-mi spuna ca pot modifica declaratia oricand. Intre timp am aflat ce implica aceasta suma si am decis eu sa ma duc sa modific declaratia de venit estimat. Am fost eu azi la Admin. Fin., unde nu am gasit-o pe doamna in cauza, dar o colega de birou a doamnei mi-a spus in prima instanta ca acea declaratie nu se mai poate modifica, ca trebuie sa platesc impozitul si mi se calculeaza anul viitor diferenta. Doar ca suma de plata este imensa, eu nu voi avea de unde sa o platesc, pt ca incasarile mele vor fi mult mai mici decat am estimat eu initial (intelegerea cu colaboratorul s-a schimbat)- i-am explicat eu frumos celeilalte doamne. Doamna s-a gandit putin si m-a sfatuit sa semnez contractul cu colaboratorul, sa merg cu contractul inapoi la prima doamna cu care am vorbit si sa "vedem ce putem face". N-am inteles pana la urma daca se poate sau nu modifica acea declaratie, am inteles in schimb ca trebuie sa..."vad si eu ce pot face", luni cand ma duc acolo din nou (poate am ceva intr-o punga si o "uit" pe acolo). Eu asa am inteles.
Intre timp am mai gasit niste informatii in urma carora m-am gandit eu ca solutia cu pfa cu norma fixa de venit ar fi mult mai eficienta si mai practica din toate punctele de vedere. Am intrebat la Admin. Fin. daca pot asta si cei de acolo mi-au spus ca nu, odata ce m-am inregistrat la ei cu pfa in sistem real. La Reg. Com. mi s-a spus ca nu e nici o problema, ca pot sa schimb codul caen si ca cei de la Admin. Fin. nu decid acest aspect, ci Reg. Com.
Sincera sa fiu nu mai inteleg nimic si m-am saturat sa ma plimbe de la Ana la Caiafa si inapoi la Ana si tot asa!!! :frusty:
Acum, chiar daca pot sa fac trecerea asta, nimeni nu stie sa-mi spuna ce cod caen nou as putea sa folosesc! Ar trebui sa mentionez ca am terminat un liceu economic, am un atestat profesional de "Comerciant-Merceolog", diploma de BAC si diploma de "Economist licentiat". Ce cod caen pot folosi pt colaborarea cu firma producatoare de mobilier? Se poate face aceasta modificare de la pfa in sistem real la pfa cu norma fixa de venit?
Va rog sa ma ajutati sa ies din buclucul in care am intrat (trebuie sa recunosc: pentru ca am crezut ca e mult mai simplu decat constat acum ca este de fapt). :laugh:



#4 mihaela_cva

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2,579 posts
  • Gender:Female
  • Location:craiova
  • Interests:gradinarit..de apartament, deocamdata
    calatorii

Posted 09 April 2010 - 08:28 PM

7022 Activități de consultanță pentru afaceri și management
Ce fel de colaborare aveti cu respectiva firma de mobilier? ce contract?



#5 DENISA GRIGORITA

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 641 posts
  • Gender:Female
  • Location:GALATI
  • Interests:INFORMARE

Posted 09 April 2010 - 11:26 PM

Vezi daca te ajuta asta http://chat.mfinante.ro/ANAFI.nsf/0/19285C...15?OpenDocument si mai cauta si in codul fiscal 2010.
%%%




***



#6 cristinarichter

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 5 posts

Posted 12 April 2010 - 09:15 AM

Vezi postareamihaela_cva, la Apr 9 2010, 09:28 PM, a spus:

7022 Activități de consultanță pentru afaceri și management
Ce fel de colaborare aveti cu respectiva firma de mobilier? ce contract?
Momentan nu exista un contract semnat. Sunt multe aspecte de clarificat inainte de semnarea contractului, firma fiind cea care urmeaza sa plateasca toate cheltuielile pt pfa, inclusiv impozit si contributii.

Vezi postareaDENISA GRIGORITA, la Apr 10 2010, 12:26 AM, a spus:

Vezi daca te ajuta asta http://chat.mfinante.ro/ANAFI.nsf/0/19285C...15?OpenDocument si mai cauta si in codul fiscal 2010.
Eu inteleg asa: ca pt 220 nu exista rectificativa. Dar eu am completat 221. Daca aveti vreo referire din codul fiscal la 221 as aprecia.



#7 Daniel Chirita

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 3 posts

Posted 28 December 2010 - 07:03 PM

Buna ziua.

Mi-am infiintat de curand o PFA cu norma de venit. Am fost la registrul comertului si la finante. Dupa ce primesc decizia de impunere de la ANAF, urmeaza sa merg si la Pensii si la CJAS. Am totusi cateva nelamuriri:
- am nevoie de un cont bancar asociat PFA sau e destul sa folosesc contul personal?
- fiind la norma de venit am inteles ca nu e nevoie sa tin contabilitate in partida simpla; totusi, ce registre trebuie sa tin? E destul sa scriu facturile catre terti sau trebuie sa le si inregistrez? Dar facturile de intrare (cand cheltui bani din contul asociat)? Ce nu inteleg eu: mi s-a spus ca nu am voie sa depasesc suma de 35000 de euro anual (la cursul din 2005). Totusi, daca nu tin contabilitate, cum se dovedeste la sfarsit de an ca am depasit sau nu suma respectiva? Trebuie sa epun un bilant?
- trebuie sa imi cumpar un facturier sau pot sa tiparesc facturi personalizate? Daca da, am nevoie de un program dedicat sau e suficient un sablon? Pot proceda la fel si cu chitantele (probabil ca nu va fi nevoie pentru ca voi lucra numai cu OP-uri)?

Multumesc anticipat!

Cu stima,
Daniel



#8 Dan I.

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 376 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 29 December 2010 - 02:16 PM

Daniel,

Pe scurt, deoarece vad ca nu prea ai timp sa cauti pe forumul Conta.ro sau pe google raspunsurile:

1. Cel mai bine este sa ai cont pe PFA. Totusi, nimeni nu te va sanctiona daca vei avea cont pe persoana fizica, insa nici nu-ti vei putea deduce eventualele comisioane bancare (aferente activitatii de PFA).
2. Eu te sfatuiesc sa tii la zi Registrul Jurnal de Incasari si Plati (RJIP), eventual in format electronic. Astfel vei sti si cand depasesti plafonul de 35.000 EUR/an. In RJIP inregistrezi toate incasarile si platile (conform facturilor si chitantelor). Atentie: platile (cheltuielile) trebuie sa fie facute in scopul obtinerii de venituri: tel. mobil, internet, rechizite etc. Nu ptr. mancare, haine, bautura... "protocol" :-)
3. Poti emite facturile in format electronic, pe baza unei decizii de alocare a unei plaje de numere. Decizia este data de tine, in format scris - vezi pe google. Exista softuri de facturare specializate, unele gratuite, altele nu... La fel si ptr. chitante.
4. Nu depui Bilant.
5. Citeste si tu legile legate de PFA si Codul Fiscal (macar partea cu privire la PFA).

Have fun!
Dan



#9 Voicu Rogojan

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 35 posts

Posted 31 December 2010 - 05:53 PM

Vezi postareaDan I., la Dec 29 2010, 02:16 PM, a spus:

2. Eu te sfatuiesc sa tii la zi Registrul Jurnal de Incasari si Plati (RJIP), eventual in format electronic. Astfel vei sti si cand depasesti plafonul de 35.000 EUR/an. In RJIP inregistrezi toate incasarile si platile (conform facturilor si chitantelor). Atentie: platile (cheltuielile) trebuie sa fie facute in scopul obtinerii de venituri: tel. mobil, internet, rechizite etc. Nu ptr. mancare, haine, bautura... "protocol" :-)

Gresit. Poti deduce si cheltuielile de protocol in limita a 2% din venitul net din care se scad cheltuielile deductibile si cele cu impozitul (e o formula de calcul mai alambicata). Cheltuieli de protocol NU pot fi tutun sau alcool. Se pot deduce bonuri de restaurant, de pizza, etc. In codul fiscal e explicat mai detaliat cum sta treaba cu protocolul

Se deduc si cheltuielile cu intretinerea (in functie de suprafata alocata in contractul de comodat) si cu electricitatea.
De asemenea sunt deductibile si taxele de protectie sau pe aer (adica CAS si CASS). Si amortizarea mijloacelor fixe, cat si consumabilele necesare pentru birou.

Transportul este deductibil, atata cat sa fie realizat in scopul obtinerii de venituri. Deci, daca vrei sa te plimbi cu taxi, iti deduci 2 bonuri in aceeasi zi, cu conditia sa ai un contract cu un client ce sta departe de tine sau sa ai facturi achitate, bunuri cumparate (in scopul realizarii de venituri) ziua respectiva.

Grija mare la taxi, nu baga la cheltuieli bonuri din zile in care nu ai avut activitate care poate fi documentata (facturi achitate sau contracte).
Daca vrei sa iti deduci benzina, trebuie sa ai ordin de deplasare semnat si stampilat de client.

Iarasi, daca ai cheltuieli de protocol, sau cheltuieli cu intretinerea casei sau a masinii unde ai contract de protocol, acelea sunt partial eductibile (pentru partea alocata). Deci iti trebuie si fise de operatiuni, jurnal de operatiuni diverse si centralizator cheltuieli nedeductibile.

Vezi postareaDan I., la Dec 29 2010, 02:16 PM, a spus:

3. Poti emite facturile in format electronic, pe baza unei decizii de alocare a unei plaje de numere. Decizia este data de tine, in format scris - vezi pe google. Exista softuri de facturare specializate, unele gratuite, altele nu... La fel si ptr. chitante.

Absolut corect. Atata sa le ai printate in caz de control. Poti folosi IceFact sau factureaza punct ro care sunt gratuite.

Vezi postareaDan I., la Dec 29 2010, 02:16 PM, a spus:

5. Citeste si tu legile legate de PFA si Codul Fiscal (macar partea cu privire la PFA).

Degeaba le citesti ca sunt multe, proaste si se bat cap in cap. Mai mult, sunt interpretabile. Daca iti vine ANAF in control, cheama un avocat acolo. Ca altfel nu scapi fara amenda / spaga. 95% din procesele impotriva ANAF sunt castigate oricum, deoarece jurispundenta CEDO da castig de cauza contribuabilului in cazul legilor proaste / interpretabile.

Discuta cu un contabil si un avocat. 100-200 RON nu-i mult. Legile le-am citit si eu pana mi-au iesit pe urechi si nu am ajuns la nici o concluzie.

Nu uitati ca traiti intr-o tara bananiera, unde analfabetii si semidoctii ocupa functii inalte.
Ministerul Finantelor Publice e renumit mondial pentru incompetenta si imbecilitatea celor care il conduc, cat si a angajatilor.

Numai bine si un an nou fericit!
Voicu Rogojan

Edited by Voicu Rogojan, 31 December 2010 - 06:02 PM.




#10 Dan I.

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 376 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 03 January 2011 - 01:36 PM

Dl. Voicu, cand l-am sfatuit pe Daniel sa-si completeze RJIP, am facut-o in primul rand ptr. a avea un instrument de verificare a acelui plafon de 35.000 EUR.
Restul precizarilor erau doar cu titlu informativ, iar referinta la cheltuielile de protocol, sub forma de zambet, am facut-o stiind ca uneori contribuabilii se avanta sa-si deduca mai multe decat "inghite" fiscul.
In faza actuala Daniel ar avea de tinut strict evidenta incasarilor, si e mai putin relevanta afundarea in deductibilitatea/nedeductibilitatea anumitor categorii de cheltuieli. O sa aiba timp sa se lamureasca pana ce depaseste cei 35.000 EUR incasati anual, singur sau cu ajutorul unui contabil, cum e cu evidenta in sistem real.

In ceea ce priveste cunoasterea Legilor/HG/OUG/Cod Fiscal etc., daca Daniel nu ar fi vrut sa aiba de a face cu ele, si-ar fi angajat un contabil de la inceput, si nu mai bantuia pe forumuri de conta.ro
Lecturand Codul Fiscal, varianta ultima!, macar isi face o idee despre subiect, nu devine expert contabil.

Dl. Voicu, ai perfecta dreptate, la sistemul legislativ/fiscal romanesc, aflat in permanenta schimbare (hotarari si legi ce se bat cap in cap, aberatii, prevederi stufoase, de neinteles chiar si ptr. specialisti etc.), este aproape imposibil sa te descurci, ca simplu PFA/contribuabil.
Ar insemna ca, in loc sa-ti desfasori activitatea ptr. care ai fost autorizat, sa studiezi zi de zi legile si normele...
Eu inca ma intreb daca toate astea sunt facute de niste amatori/imbecili, sau au drept scop sa dea de lucru contabililor si avocatilor.

Avocat, CEDO, procese....?! :thumbup:
Cine si cum are timp/bani/nervi sa lupte in instanta cu ANAF-ul, in speranta ca peste cativa ani UE ii va da dreptate?!
Intr-o societate normala, sfatul tau e de bun simt dar, asa cum ai observat, aici nu avem de a face cu o astfel de tara... Nici macar bananiera nu o putem numi, ca cei de acolo nu prea se omoara cu scrisul/cititul :cool:

Have fun!
Dan



#11 Voicu Rogojan

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 35 posts

Posted 03 January 2011 - 08:20 PM

Vezi postareaDan I., la Jan 3 2011, 01:36 PM, a spus:

Dl. Voicu, cand l-am sfatuit pe Daniel sa-si completeze RJIP, am facut-o in primul rand ptr. a avea un instrument de verificare a acelui plafon de 35.000 EUR.
Restul precizarilor erau doar cu titlu informativ, iar referinta la cheltuielile de protocol, sub forma de zambet, am facut-o stiind ca uneori contribuabilii se avanta sa-si deduca mai multe decat "inghite" fiscul.
In faza actuala Daniel ar avea de tinut strict evidenta incasarilor, si e mai putin relevanta afundarea in deductibilitatea/nedeductibilitatea anumitor categorii de cheltuieli. O sa aiba timp sa se lamureasca pana ce depaseste cei 35.000 EUR incasati anual, singur sau cu ajutorul unui contabil, cum e cu evidenta in sistem real.

In ceea ce priveste cunoasterea Legilor/HG/OUG/Cod Fiscal etc., daca Daniel nu ar fi vrut sa aiba de a face cu ele, si-ar fi angajat un contabil de la inceput, si nu mai bantuia pe forumuri de conta.ro
Lecturand Codul Fiscal, varianta ultima!, macar isi face o idee despre subiect, nu devine expert contabil.

Dl. Voicu, ai perfecta dreptate, la sistemul legislativ/fiscal romanesc, aflat in permanenta schimbare (hotarari si legi ce se bat cap in cap, aberatii, prevederi stufoase, de neinteles chiar si ptr. specialisti etc.), este aproape imposibil sa te descurci, ca simplu PFA/contribuabil.
Ar insemna ca, in loc sa-ti desfasori activitatea ptr. care ai fost autorizat, sa studiezi zi de zi legile si normele...
Eu inca ma intreb daca toate astea sunt facute de niste amatori/imbecili, sau au drept scop sa dea de lucru contabililor si avocatilor.

Avocat, CEDO, procese....?! :thumbup:
Cine si cum are timp/bani/nervi sa lupte in instanta cu ANAF-ul, in speranta ca peste cativa ani UE ii va da dreptate?!
Intr-o societate normala, sfatul tau e de bun simt dar, asa cum ai observat, aici nu avem de a face cu o astfel de tara... Nici macar bananiera nu o putem numi, ca cei de acolo nu prea se omoara cu scrisul/cititul :cool:

Have fun!

Iti dau dreptate. Chiar discutam cu cineva pe un blog despre problema cu justitia noastra. Nu avem timp si bani de avocati si procese. Si intr-adevar, sunt mii de firme de avocatura si de contabilitate care traiesc de pe urma sistemului si a legilor proaste. Ma uit si eu cat de mult am de lucru pentru clienti si ma gandesc si eu de unde naiba sa mai am timp sa citesc toate imbecilitatile legislative.






Similar Topics Collapse

2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users

Cometa SQL