Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
declaratia 112 / 2011 - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


declaratia 112 / 2011


747 replies to this topic

#1 lidica

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 07 January 2011 - 10:10 AM

daca s-a emis metodologia de lucru pentru Declaratia unica 112 cu aplicare din 01.01.2011

Aceasta postare a fost editata de Otilia Alupei: 07 January 2011 - 01:32 PM




#2 lili_mihaela

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 09 January 2011 - 12:30 AM

Buna ,am si eu o intrebare, referitor la declaratia unica.
Daca un contabil tine contabilitatea cu studii medii pana in prezent tinea contabilitatea, acum nu mai are dreptul sa o fac? trebuie neaparat sa apeleze la un expert contabil sau un contabil autorizat, pentru a depune acea declaratie unica? Dar la partea de resurse umane, tot la cineva autorizat trebuie sa apeleze? Sunt in ceata totala. :thumbup:




#3 almcomp

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 265 Postari:
  • Gender:Male

Postat 09 January 2011 - 04:44 PM

Da. Esti intr-o ceata "totala".

Hai sa te luminez.

Declaratia unica nu are legatura cu cine tine contabilitatea firmei.
Toate declaratiile unei firme erau semnate de administrator si nu de contabili.
Doar ca acuma in loc de mai multe declaratii va fi una. Vor mai ramane si altele dar in principal s-a urmarit debirocratizarea de care se vorbeste de 20 de ani incoace si nu se face mai nimic.

Ce trebuie sa stii este ca aceasta declaratie unica de la 01.07.2011 va fi depusa doar pe cale electronice, pe cale de consecinta va trebui tu sau administratorul acelei firmei careia ii faci contabilitatea sa achizitionati o semnatura electronica de la furnizorii de astfel de servicii. Dupa care se solicita acest lucru la finante si gata vei putea sa depui electronic aceea declaratie.



#4 citrom05

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 314 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Arad

Postat 11 January 2011 - 03:13 PM

In Hotararea 1397/2010, la sectiunea b.3 Indemnizatii asigurari sociale Ordonanta 158/2005 randul 8 spune ca:



Rândul 8: Baza de calcul a CAS aferentã indemnizatiilor (conform Ordonantei de urgentã a Guvernului nr. 158/2005, cu modificãrile si completãrile ulterioare) - asigurat- contine suma reprezentând 35% din câstigul salarial mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurãrilor sociale de stat, în cazul indemnizatiilor de asigurãri sociale de sãnãtate, corespunzãtor numãrului zilelor lucrãtoare din concediul medical, cu exceptia cazurilor de accident de muncã sau boalã profesionalã si a ajutorului de deces.



Dupa cate am vazut eu, Ordinul 158/2005 nu s-a modificat in acest sens, aici gasind urmatoarele la art 45 alin 2:



Cota de contributie individualã de asigurãri sociale pentru asiguratii prevãzuti la art. 1 alin. (1), precum si cotele de contributie de asigurãri sociale datorate integral de asiguratii prevãzuti la art. 1 alin. (2) se aplicã asupra valorii reprezentând un salariu de bazã minim brut pe tarã garantat în platã, corespunzãtor numãrului zilelor lucrãtoare din concediul medical, si se suportã din cuantumul brut al indemnizatiei stabilite conform prevederilor prezentei ordonante de urgentã.



#5 Septimiu

    Peter Pan

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4882 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Nici unu - am o lene de ma doare !!!

Postat 11 January 2011 - 05:08 PM

citeste OUG 117/2010



#6 citrom05

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 314 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Arad

Postat 12 January 2011 - 07:40 AM

Multumesc frumos Septimiu, am gasit. Mai sunt si alte modificari la modul de calcul al salariilor in 2011 fata de 2010?



#7 tes

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 315 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:bucuresti

Postat 12 January 2011 - 11:55 AM

Stie cineva cum se va depune aceasta declaratie 112 la punctele de lucru cu obligatii declarative? Eu inca nu pot sa-mi dau seama cum voi face.



#8 citrom05

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 314 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Arad

Postat 12 January 2011 - 02:11 PM

Eu am inteles din ce am citit ca impozitul pe veniturile din salarii ale sediilor secundare cu mai mult de 5 angajati va fi platit de catre sediu, doar ca in declaratia 112 exista specificatia daca impozitul pe venit este aferent sediului sau sediilor secundare.
Asta am citit in art IV din 117/2010 ref la modificare Codului de procedura fiscala 92/2003. ( art 26 alin 2)



#9 tes

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 315 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:bucuresti

Postat 12 January 2011 - 03:20 PM

asta inseamna ca nu voi mai folosi codul fiscal al punctului de lucru si nu voi mai plati in orasul/judetul respectiv? tare interesant o sa fie...



#10 anaderol

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 190 Postari:
  • Location:Timisoara

Postat 12 January 2011 - 04:45 PM

Dupa cate am vazut eu, Ordinul 158/2005 nu s-a modificat in acest sens, aici gasind urmatoarele la art 45 alin 2:



Cota de contributie individualã de asigurãri sociale pentru asiguratii prevãzuti la art. 1 alin. (1), precum si cotele de contributie de asigurãri sociale datorate integral de asiguratii prevãzuti la art. 1 alin. (2) se aplicã asupra valorii reprezentând un salariu de bazã minim brut pe tarã garantat în platã, corespunzãtor numãrului zilelor lucrãtoare din concediul medical, si se suportã din cuantumul brut al indemnizatiei stabilite conform prevederilor prezentei ordonante de urgentã.



dreptate ai, dar nu va tine mult aceasta pt ca exista un proiect care modifica Ordinul 158/2005 :thumbup:



#11 citrom05

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 314 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Arad

Postat 13 January 2011 - 08:45 AM

Eu nu inteleg de ce fac instructiunile de completare a declaratiei 112 referire la 158/2005 daca baza de calcul e prevazuta in 117/2010!



#12 hd56fox

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 18 Postari:

Postat 15 January 2011 - 06:28 PM

Deocamdata se pare ca nu corespunde programul de verificare de pe site cu modificarile facute ulterior prin anexa8 cu validari si instructiunile de completare a declaratiei.
In felul acesta e foarte greu de verificat daca softul e corect. Si degeaba e corect daca nu trece de programul de verificare.
Sa speram ca acel program de verificare va genera si fisier PDF asa cum scrie pe site. Deocamda nu genereaza nimic.



#13 Vitezistu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 74 Postari:

Postat 15 January 2011 - 08:09 PM

Cred ca ai inteles gresit, programul de verificare nu genereaza nici un fisier PDF, unde ai citit pe siteul ANAF asa ceva ?

D112 este fisier PDF inteligent la care se ataseaza un fisier XML cu formatul explicat pe siteul ANAF.

Sunt 2 cazuri posibile de completare:

- daca firma are putini angajati atunci se poate completa manual formularul PDF iar la apasarea butonului Verificare (din PDF), daca totul este corect, se genereaza automat fisierul XML cu toate datele si se ataseaza tot automat la fisierul PDF. Pasul final este semnarea PDF-ului cu certificatul digital.

- daca firma are multi angajati, peste 50-100, atunci complearea de mana a fisierului PDF ar fi aproape imposibila, de aceea fisierul XML se poate genera din propriile aplicatii de contabilitate conform formatului explicat pe siteul ANAF, dupa care se valideaza cu programul de verificare iar daca totul este corect, fisierul XML se ataseaza la fisierul PDF si apoi acesta din urma se semneaza cu certificatul digital.

In ambele cazuri fisierul PDF (cu atasament XML corect) se poate depune pe internet la ANAF (www.e-guvernare.ro) sau pe CD la administratiile financiare sau la unitatile acreditate de MFP - ANAF.

Observatie: Declaratiile depuse pe internet trebuie sa fie semnate cu certificat digital calificat iar cele depuse la ghiseu nu trebuie sa aiba aceasta semnatura dar trebuiesc depuse tot in format electronic pe CD insotite de suport hartie.

Recomandari:
- daca doriti sa depuneti pe internet ar trebui sa cumparati certificat digital din timp, procedura este destul de complexa. Cu un certificat digital calificat puteti sa depuneti declaratii pentru un numar nelimitat de CUI-uri. Au fost cazuri in care unii contabili au cumparat cate un certificat pentru fiecare firma din cauza ca nu s-au informat ! Cu acelasi certificat digital puteti sa depuneti pe siteul ANAF www.anaf.ro si celelalte declaratii (100 , 101, 102, 103 ,120 ,130 , 300, 301 , 390, 710 )
- verificati daca programele proprii de contabilitate sunt pregatite sa genereze fisierul XML in formatul cerut de ANAF, daca aveti un program cumparat ar trebui sa intrebati firma producatoare de aceasta optiune.

Aceasta postare a fost editata de Vitezistu: 15 January 2011 - 08:12 PM




#14 hd56fox

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 18 Postari:

Postat 15 January 2011 - 08:40 PM

Vezi postareaVitezistu, la Jan 15 2011, 08:09 PM, a spus:

Cred ca ai inteles gresit, programul de verificare nu genereaza nici un fisier PDF, unde ai citit pe siteul ANAF asa ceva ?

D112 este fisier PDF inteligent la care se ataseaza un fisier XML cu formatul explicat pe siteul ANAF.

Sunt 2 cazuri posibile de completare:

- daca firma are putini angajati atunci se poate completa manual formularul PDF iar la apasarea butonului Verificare (din PDF), daca totul este corect, se genereaza automat fisierul XML cu toate datele si se ataseaza tot automat la fisierul PDF. Pasul final este semnarea PDF-ului cu certificatul digital.

- daca firma are multi angajati, peste 50-100, atunci complearea de mana a fisierului PDF ar fi aproape imposibila, de aceea fisierul XML se poate genera din propriile aplicatii de contabilitate conform formatului explicat pe siteul ANAF, dupa care se valideaza cu programul de verificare iar daca totul este corect, fisierul XML se ataseaza la fisierul PDF si apoi acesta din urma se semneaza cu certificatul digital.

Nu am inteles gresit. Pe site chiar asa scrie :

"Soft-ul de validare XML si generare fisier pdf: Programul de validare a fisierului XML"

Sper ca generarea sa urmeze in curand.


Spui ca daca fisierul XML este corect se ataseaza la PDF . La care PDF daca eu prin program fac doar fisierul XML? PDF am doar daca lucrez cu programul de la finante.
Eu vad PDF-ul ca mod de introducere date pentru cei cu angajati putini si care nu au un soft propriu de salarii. Esential este XML-ul.
Intradevar in lege scrie :
Declarația se depune în format electronic sub forma unui fișier PDF, conform anexei nr. 1 la hotărâre, care are atașat fișierul XML descris în anexa nr. 8 la hotărâre.

Eu cred ca ei ar avea nevoie doar de XML , pentru ca practic toate datele pentru declaratie acolos sunt. De aceea este XML, pentru ca e o structura de date standardizata si compatibila cu toate dispozitivele si sistemele de operare. (inclusiv dispozitive mobile)

PDF-ul ar fi util doar pentru vizualizarea declaratiei si eventuale corectii.(si poate pentru semnarea declaratiei , cu toate ca orice fisier se poate semna digital din cate stiu eu)
Oricum la finante va citi XML-ul nu PDF-ul.

Nu vad cum se va genera PDF-ul daca cei de la finante nu fac programul asa cum scrie pe site. Probabil doar firmele mari vor putea sa-l genereze.
Personal nu am facut asa ceva, dar XML-ul l-am facut.

Cineva care lucreaza si cu generari PDF ar putea sa ne spuna mai multe. Eu din cate m-am informat, e destul de complicat sa generezi acel PDF.



#15 Vitezistu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 74 Postari:

Postat 16 January 2011 - 08:18 AM

Da, daca fisierul XML este corect se ataseaza la PDF-ul inteligent si apoi il semnezi digital. In acest caz in fisierul PDF nu mai trebuie sa completezi toate datele despre salariati, sume, etc ci doar informatiile generale de pe prima pagina , CUI, data raportare, etc

Programul de pe pagina ANAF nu face decat validarea fisierului XML cu toate corelatiile necesare, nu se genereaza si un fisier PDF, iar din cate stiu eu nu va exista un program care sa faca asa ceva.

O sa ma interesez, iar daca am dreptate o sa scriu pe forum.



#16 hd56fox

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 18 Postari:

Postat 16 January 2011 - 09:31 AM

Poti sa scri si daca nu ai dreptate :thumbup: tot ar fi o informatie utila.
Problema e ca daca nu genereaza PDF pe baza XML-ului facut de programele independente, nu stiu cati o sa poata sa faca acest lucru.
E ca si cand te obliga sa faci toata contabilitatea in germana. Si asta de luna viitoare nu peste un an.
Din ce am studiat eu , daca nu ai avut de-a face cu creare de PDF-inteligent (cum spun ei) , nu ai nici o sansa sa faci acest lucru, si mai ales pe termen scurt.
E absurd sa ceara acest lucru. Ar fi de datoria lor sa-ti dea asta. Nu e mai bine sa lucreze o singura echipa in loc de toti din tara care se ocupa de programare ?
Totusi eu sper ca asa cuim scrie pe site vor face si generarea, altfel va fi o incurcatura de nu s-a mai vazut.
Uite si adresa de pe site :
declaratia unica
ai acolo scris asa :
Soft-ul de validare XML si generare fisier pdf: Programul de validare a fisierului XM



#17 anda2004

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 88 Postari:

Postat 17 January 2011 - 03:08 PM

Baza de calcul CAS pt veniturile sub forma indemnizatiilor de asig.sociale de sanatate... cf art.296.11 este "35% din castigul salarial mediu brut coresp.numarului de zile lucratoare din concediul medical" si baza de calcul a contrib.la accidente de mca in cazul CM este cf art. 296.5 alin (5) este "salariul de baza minim brut pe tara garantat in plata, corespunzator numarului zilelor lucratoare din concediu medical". Pana acum aceste contributii aveau aceeasi baza de calcul, acum nu va mai fi asa?



#18 mariamarin

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 73 Postari:
  • Location:bucuresti

Postat 17 January 2011 - 04:00 PM

In D112 au fost preluate din D100 4 impozite: pe salarii, pe pensii, pe D.autor si pe C.civile.
Restul de impozite din D100 cu ce formular se vor declara ? Se pastreaza si D100 ?
Deja 3 declaratii (D300, D390 si D394) nu intra in declaratia 112.
In acest caz vom avea 4 declaratii unice ?



#19 Laura_M

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 28 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 17 January 2011 - 04:03 PM

precizari privind bazele de calcul a contributiilor: http://static.anaf.r...ribs_140111.htm



#20 anaderol

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 190 Postari:
  • Location:Timisoara

Postat 17 January 2011 - 04:11 PM

nu exista varsaminte pentru neincadrarea persoanelor cu handicap...de ce oare? :thumbup:






Similar Topics Collapse

4 useri citesc topicul

0 membri, 4 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL