Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
declaratia 112 / 2011 - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 2

Salt la continut


declaratia 112 / 2011


747 replies to this topic

#21 Vitezistu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 74 Postari:

Postat 17 January 2011 - 07:00 PM

pentru hd56fox :
Am confirmarea ca va exista un program care va vrea fisierul PDF in cazul in care XML-ul este generat din programele proprii de contabilitate. Deocamdata vad ca acest program nu a aparut pe siteul ANAF dar mai este timp pana pe 1 :)


pentru mariamarin:
Va exista in continuare si D100, doar o parte din aceasta declaratie este preluata in D112

Aceasta postare a fost editata de Vitezistu: 17 January 2011 - 07:01 PM




#22 hd56fox

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 18 Postari:

Postat 17 January 2011 - 08:17 PM

Da asa este @ vitezistule. Multumesc.
Azi am primit si eu un raspuns de la ei. I-am sesizat cu mai multe probleme legate de 112. Se confirma ca va fi un buton in declaratie care va produce PDF-ul.
Acel calcul cu 35% ramane se pa re valabil de acum incolo. Pe undeva e aproape acelasi lucru.
35% din salarul mediu cam seamana cu salarul minim, adica e 707.
Tinand cont ca salarul minim la multe societati va fi 700 si nu 670 ca la bugetari (ii obliga contractele nationale pe ramuri de activitate) inseamna ca e cam tot acolo.
Kit-ul de verificare inca are erori, mai ales la accidente de munca si la somaj tehnic. In rest incepe sa fie bine.
Erau facute calculele cu 1836 la salar mediu, dar minimul era schimbat la 670. Mi s-a spus ca in varianta urmatoare salarul mediu va fi cel corect.




#23 Camil Ghircoias

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 19 January 2011 - 01:03 PM

Buna ziua,

Sunt nou pe acest forum, poate ma poate lamuri si pe mine cineva cu urmatorul caz la care am probleme cand il introduc in D112:
Daca cineva are zile lucrate dar si boala platita si de unitate si din fnuass

BrutOreLucrate=100 lei
BoalaUnitate=5 lei
BoalaFnuass=10 lei

Cand introduc in declaratie, imi pune baza la sanatate angajat 100 lei (suma pe care am pus-o in rubrica venit brut conditii normale, la B.2. C.N.P.A.S. - Condiții de muncă).
Eu stiam ca baza la sanatate angajat este brut+boalaFu iar la Cas este Brut+bazaOug158(care acuma este SalarMediu*35/100*ZileBoala/ZileDinLuna)

Eu asa calculam pana acuma:
sanatatea angajat (100+5)*5.5/100
Cas angajat (100+SalarMediu*35/100*ZileBoala/ZileDinLuna)*9.5/100

S-a modificat vreo lege sau e o greseala in pdf-ul respectiv ?

Va multumesc pentru lamuriri



#24 anda2004

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 88 Postari:

Postat 19 January 2011 - 03:19 PM

Vezi postareaCamil Ghircoias, la Jan 19 2011, 11:03 AM, a spus:

Buna ziua,

Sunt nou pe acest forum, poate ma poate lamuri si pe mine cineva cu urmatorul caz la care am probleme cand il introduc in D112:
Daca cineva are zile lucrate dar si boala platita si de unitate si din fnuass

BrutOreLucrate=100 lei
BoalaUnitate=5 lei
BoalaFnuass=10 lei

Cand introduc in declaratie, imi pune baza la sanatate angajat 100 lei (suma pe care am pus-o in rubrica venit brut conditii normale, la B.2. C.N.P.A.S. - Condiții de muncă).
Eu stiam ca baza la sanatate angajat este brut+boalaFu iar la Cas este Brut+bazaOug158(care acuma este SalarMediu*35/100*ZileBoala/ZileDinLuna)

Eu asa calculam pana acuma:
sanatatea angajat (100+5)*5.5/100
Cas angajat (100+SalarMediu*35/100*ZileBoala/ZileDinLuna)*9.5/100

S-a modificat vreo lege sau e o greseala in pdf-ul respectiv ?


Va multumesc pentru lamuriri



Ordonanta nr.1 MO 57/20.01.2006 Art.5 (1)"Contributia de asigurari sociale de sanatate nu se datoreaza asupra indemnizatiilor reglementate de OUG 158/2005, cu exceptia contributiei de asigurari sociale de sanatate datorata de angajatori pentru indemnizatiile de asigurari sociale de sanatate suportate din fondurile acestora"



#25 Camil Ghircoias

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 19 January 2011 - 03:41 PM

[/quote]
Ordonanta nr.1 MO 57/20.01.2006 Art.5 (1)"Contributia de asigurari sociale de sanatate nu se datoreaza asupra indemnizatiilor reglementate de OUG 158/2005, cu exceptia contributiei de asigurari sociale de sanatate datorata de angajatori pentru indemnizatiile de asigurari sociale de sanatate suportate din fondurile acestora"
[/quote]


Pai tocmai asta spuneam ca in decl. 112 iti face baza la sanatate egala cu suma venit brut realizat pe grupe de munca si nu face corect



#26 urasac

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 21 January 2011 - 09:32 AM

Vezi postareahd56fox, la Jan 15 2011, 08:28 PM, a spus:

Deocamdata se pare ca nu corespunde programul de verificare de pe site cu modificarile facute ulterior prin anexa8 cu validari si instructiunile de completare a declaratiei.
In felul acesta e foarte greu de verificat daca softul e corect. Si degeaba e corect daca nu trece de programul de verificare.
Sa speram ca acel program de verificare va genera si fisier PDF asa cum scrie pe site. Deocamda nu genereaza nimic.

am raspuns mail de la MFP ca in nici un caz NU VOR FACE CONVERSIA XML (generat de noi) Iin PDF-UL lor

asa ca NOI VA TB sa generam PDF-ul ca sa putem lista D112 si SEMNATURA

o cale in acest sens ?

obs. aseara am trimis niste erori (somaj pensionari, asigso incoerent....) au promis ca erorile semnalate vor fi corectate in VERSIUNILE VIITOARE

ai lucrat la generare ?



#27 mariamarin

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 73 Postari:
  • Location:bucuresti

Postat 22 January 2011 - 05:46 PM

Vezi postareaurasac, la Jan 21 2011, 09:32 AM, a spus:

am raspuns mail de la MFP ca in nici un caz NU VOR FACE CONVERSIA XML (generat de noi) Iin PDF-UL lor
asa ca NOI VA TB sa generam PDF-ul ca sa putem lista D112 si SEMNATURA

Poti sa postezi aici mailul de MFP ?
Am discutii cu firma de la care am cumparat programul de salarii si poate asa ii conving.



#28 ela-ana

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 4 Postari:

Postat 23 January 2011 - 12:05 AM

http://static.anaf.ro/static/10/Anaf/declu...r125_110111.pdf
declaratia, modelul pentru testare



#29 urasac

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 23 January 2011 - 01:18 PM

To: <d112@mfinante.gov.ro>

[1. Pensionarii sunt scutiti de SOMAJ (nu beneficiaza de acest drept pt a fi obligati sa plateasca contrib)
Asa ca daca am un pensionar care lucreaza ( A_6=168 ore), fiind pensioar ->A9=0 (baza somaj), A10=0 (contrib somaj)
Ori in validari e impusa conditia A_6 si A_9 SIMULTAN NULE sau SIMULTAN POZITIVE !?!

E: asigurat (2) [idAsig = 2] sectiune asiguratA (1)
Ore lucrate efectiv in luna = 0 si Baza Contributie Individuala SOMAJ > 0
eroare regula: S22.1: A_6 = 0 si A_9 trebuie sa fie simultan 0 sau > 0

2. campul ASIGSO ia valori 0 si 1 sau 1 si 2 ?? instr zic de 1 si 2 dar validarea zice ca 2 ein afara intervalului ???!!!!

3. ASIGSO ce valoare ia in cazul concret al pensionarilor

4. importul din xml in pdf va fi posibil ?


raspuns:


1. Era o eroare in formula de validare. Corect este: A_6 si A_9 SIMULTAN NULE sau SIMULTAN POZITIVE daca asigSO este 1 (datoreaza somaj). S-a facut corectia necesara. Urmatoarea versiune a programului de validare va implementa formula corecta.

2. Era o eroare in prima varianta publicata a programului. S-a corectat in versiunile ulterioare.

3. asigSo =1 daca datoreaza si 2 daca nu.
4. Nu

Multumim pentru observatii !

Cu stima,: sunt inca
C... T.....
DGTI
MFP



Concluzia : sunt inca pb la validari, se incearca GENERARE PDF , dar numai pt LISTARE ( nu isi pun pb IMPORT a.i. sa se poata lucra eventual pt corectii in " PDF INTELIGENT ")



#30 Vitezistu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 74 Postari:

Postat 23 January 2011 - 04:43 PM

Raspunsul la intrebarea 4 este corect dar ai intrebat foarte general si ti s-a raspuns la fel de general.

Nu se poate lucra pentru corectii in PDF-ul inteligent (dupa un eventual import de XML), verificarea se va face exclusiv cu programul de validare, in definitiv asta este scopul lui. Chiar daca s-ar dori un import XML in PDF nu s-ar putea din cauze tehnice, poate la firme mici de 10-20 de angajati ar merge dar la o firma cu sute de angajati PDF-ul inteligent nu face fata, de aceea s-a ajuns la solutia de atasare a fisierului XML la PDF-ul inteligent.

D112 va avea mai multe variante de formular PDF

- daca ai putini angajati poti sa scrii direct in PDF-ul inteligent care are toate campurile, validarea si generarea/atasarea fisierului XML se face in interiorul formularului
- daca ai multi angajati (peste 50), trebuie sa generezi XML-ul cu programele proprii dupa care il validezi, in momentul validarii corecte se va genera un PDF inteligent mai simplu (doar capacul declaratiei) la care se va atasa fisierul XML (fisierul PDF se genereaza de programele ANAF deci tu nu trebuie sa ai decat XML-ul)

Aceste variante de completare sunt valabile pentru ambele modalitati de depunere, internet si ghiseu, singura diferenta este ca declaratia depusa pe internet mai trebuie semnata cu certificatul digital

Aceasta postare a fost editata de Vitezistu: 23 January 2011 - 04:46 PM




#31 levio

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 24 January 2011 - 03:31 PM

Eu am incercat urmatorul lucru: in PDF-ul "inteligent" am facut un export a "FORM"-urilor din meniu (Document->Forms-ExportData) care rezulta un XML asemanator celui standard, ba bine ca trebuie un pic analizat pt. ca contine denumirea etichetelor interioare a formurilor. Dar pote fi generat in locul celui standard aceasta structura si importat in PDF-ul lor, tot prin meniu. Si a tunci pot fi facute eventualele corectii direct in programul(PDF)-ul lor. Oare ar fi si asta o solutie? astept pareri.



#32 Vitezistu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 74 Postari:

Postat 24 January 2011 - 07:01 PM

Eu nu inteleg de ce te complici atat doar ca sa faci si altfel, adica validare exclusiv in PDF si nu in programul de validare, poate ca nu au fost eliminate toate erorile din acest program dar se vor elimina.
Eu nu recomand sa faci import de XML in PDF-ul inteligent deoarece au existat cazuri in care din cauza acestui import datele nu au mai putut fi interpretate corect de catre ANAF ceea ce a rezultat in declaratie respinsa, pe ecran poate aparea totul ok dar structura interna a PDF-ului este modificata.



#33 katinkag

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 26 January 2011 - 09:28 PM

Vezi postareates, la Jan 12 2011, 11:55 AM, a spus:

Stie cineva cum se va depune aceasta declaratie 112 la punctele de lucru cu obligatii declarative? Eu inca nu pot sa-mi dau seama cum voi face.

Si eu am aceeasi problema.
Raspund de partea financiara a 2 puncte de lucru din sectoare diferite. Nu stiu daca voi depune in continuare D100 pentru impozitul pe salarii sau transfer toata raspunderea catre sediul central; sau poate depun si eu declaratia 112 dar numai pentru partea de impozit? :thumbup:
Am intrebat la Administratiile Financiare ale celor 2 sectoare (1 si 3) si tot ce am reusit sa obtin a fost sa intru si mai adanc in ceata: la S1 nimeni nu a stiut sa-mi raspunda (bine, asta dupa ce am fost purtata de la un birou la altul, si mi s-a vorbit cu o acreala crunta), iar la S3 mi s-a spus, pe un ton foarte transant si suparat, ca nu mai depun declaratia 100. :smile:
Stie cineva cum se va proceda exact in cazul punctelor de lucru?



#34 mihaela_cva

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2579 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:craiova
  • Interests:gradinarit..de apartament, deocamdata
    calatorii

Postat 26 January 2011 - 10:20 PM

eu am primit o info, nu mai citez sursa, care zice asa:

"ANAF va modifica din oficiu vectorului fiscal referitor la impozitul pe venitul din salarii și contributii sociale, al contribuabililor care, pana la finele anului 2010, au avut, potrivit legii, obligatii declarative trimestriale sau semestriale.

Prin OUG nr. 117/2010 au fost aduse o serie de modificari Codului Fiscal si Codului de Procedura Fiscala, printre care se numara si:

- transferul obligatiilor de declarare a impozitului pe venitul din salarii de la sediile secundare cu minim 5 angajati la contribuabilul care a infiintat respectivele sedii secundare;
- abrogarea perioadei fiscale trimestriale si semestriale pentru plata si declararea impozitului pe venitul din salarii si contributiile sociale.

Aceste modificari legislative au implicatii asupra vectorului fiscal al platitorilor de impozit pe venitul din salarii si contributii sociale. In acest sens, proiectul elaborat de ANAF prevede ca, in temeiul art.78 alin.(3) din Codul de procedura fiscala, actualizarea vectorului fiscal sa fie realizata, din oficiu, de catre organul fiscal competent.

Actualizarea vectorului fiscal vizeaza:

- inscrierea obligatiei de declarare a impozitului pe venitul din salarii in vectorul fiscal al contribuabililor persoane juridice platitoare de salarii care, la data de 1 ianuarie 2011, nu au inscrisa, in vectorul fiscal, aceasta obligatie declarativa;
- anularea obligatiei de declarare a impozitului pe venitul din salarii din vectorul fiscal al sediilor secundare cu minim 5 angajati, cu aceeasi data;
- actualizarea cu perioada fiscala lunara, a vectorului fiscal referitor la impozitul pe venitul din salarii si contributii sociale, al contribuabililor care, pana la finele anului 2010, au avut, potrivit legii, obligatii declarative trimestriale sau semestriale.

Totodata, ca urmare a aprobarii Declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate, este necesara reglementarea aspectelor privind indeplinirea obligatiilor declarative aferente unor perioade de raportare anterioare datei de 1 ianuarie 2011, reprezentand impozit pe venitul din salarii, contributii sociale, impozit pe veniturile din pensii, impozit pe veniturile de natura profesionala, prevazute in Nomenclatorul ?Creante fiscale? din Anexa nr.2 la Hotararea Guvernului nr.1397/2010.

Potrivit sectiunii ?Rectificarea declaratiei? din Anexa nr.7 la Hotararea Guvernului nr.1397/2010, declaratia rectificativa intocmita conform procedurii prevazute de acest act normativ se depune numai pentru rectificarile care vizeaza perioadele de raportare ulterioare datei de 1 ianuarie 2011.

Astfel, pentru perioadele de raportare anterioare datei de 1 ianuarie 2011 contribuabilii vor depune declaratii rectificative potrivit legislatiei specifice in vigoare in perioada la care se refera.

Avand in vedere reglementarea legala mentionata, prin proiectul de ordin este prevazut ca obligatiile fiscale aferente unor perioade de raportare anterioare datei de 1 ianuarie 2011, reprezentand impozit pe venitul din salarii, contributii sociale, impozit pe veniturile din pensii, impozit pe veniturile de natura profesionala, prevazute in Nomenclatorul ?Creante fiscale? din Anexa nr.2 la Hotararea Guvernului nr.1397/2010, se declara potrivit legislatiei specifice in vigoare in perioada la care se refera."

Aceasta postare a fost editata de mihaela_cva: 26 January 2011 - 10:21 PM




#35 fboji

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1114 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 27 January 2011 - 03:06 PM

Am testat acum una din variantele propuse :thumbup: .
As avea o intrebare mai putin tehnica (recunosc, nu ma pricep la xmluri sau pdfuri inteligente, ca foarte multi dintre contabilii unor firme mici :smile: ): declaratia 112 va avea pentru fiecare dintre angajati cate o pagina separata?
Conform HG 1397 declaratia cuprinde Anexa 1, 1.1 si 1.2 . Trebuie printate toate?
Daca ti se pare simplu ce ai de facut... inseamna ca nu cunosti toate amanuntele Imagine postata



#36 isa_bella

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 13 Postari:

Postat 27 January 2011 - 08:44 PM

Vezi postareafboji, la Jan 27 2011, 05:06 PM, a spus:

Am testat acum una din variantele propuse :thumbup: .
As avea o intrebare mai putin tehnica (recunosc, nu ma pricep la xmluri sau pdfuri inteligente, ca foarte multi dintre contabilii unor firme mici :smile: ): declaratia 112 va avea pentru fiecare dintre angajati cate o pagina separata?
Conform HG 1397 declaratia cuprinde Anexa 1, 1.1 si 1.2 . Trebuie printate toate?

eu am fost la o prezentare a acestei declaratii facuta de cei de la administartie din craiova si ni s-a spus ca nu se listeaza decat anexa 1 insotita de un cd cu datele, intrucat pe discheta nu incape informatia, iar de stick nu se pot prelua.



#37 Lexiroxi

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2080 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 27 January 2011 - 09:56 PM

Vezi postareakatinkag, la Jan 26 2011, 09:28 PM, a spus:

Vezi postareates, la Jan 12 2011, 11:55 AM, a spus:

Stie cineva cum se va depune aceasta declaratie 112 la punctele de lucru cu obligatii declarative? Eu inca nu pot sa-mi dau seama cum voi face.
Si eu am aceeasi problema.
Raspund de partea financiara a 2 puncte de lucru din sectoare diferite. Nu stiu daca voi depune in continuare D100 pentru impozitul pe salarii sau transfer toata raspunderea catre sediul central; sau poate depun si eu declaratia 112 dar numai pentru partea de impozit? :thumbup:
Am intrebat la Administratiile Financiare ale celor 2 sectoare (1 si 3) si tot ce am reusit sa obtin a fost sa intru si mai adanc in ceata: la S1 nimeni nu a stiut sa-mi raspunda (bine, asta dupa ce am fost purtata de la un birou la altul, si mi s-a vorbit cu o acreala crunta), iar la S3 mi s-a spus, pe un ton foarte transant si suparat, ca nu mai depun declaratia 100. :smile:
Stie cineva cum se va proceda exact in cazul punctelor de lucru?
Proiect de Ordin privind actualizarea, din oficiu, a vectorului fiscal privind impozitul pe venitul din salarii si contributiile sociale si procedura de declarare a obligatiilor prevazute in Nomenclatorul "Creante fiscale" din Anexa nr.2 la Hotararea Guvernului nr.1397/2010 privind modelul, continutul, modalitatea de depunere si de gestionare a "Declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate", aferente unor perioade de raportare anterioare datei de 1 ianuarie 2011.
http://www.anaf.ro/public/wps/portal/!...M5MDE0MDY!/

Incepand cu obligatiile lunii ianuarie 2011, sediile secundare care au minim 5 salariati nu vor mai depune declaratia privind impozitul pe veniturile din salarii la organul fiscal la care sunt inregistrate ca platitoare de impozit pe veniturile din salarii.
Declararea impozitului pe veniturile din salarii se efectueaza de societatea mama prin completarea si depunerea formularului 112 la organul fiscal la care aceasta este inregistrata ca platitoare de impozite si taxe, defalcat pe fiecare cod fiscal al sediilor secundare cu minim 5 salariati.



#38 remus2009

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 40 Postari:

Postat 29 January 2011 - 09:18 PM

intrebare scurta: de la 1 iulie 2011 va fi obligatoriu de trimis electronic doar declaratia 112? sau si 100, 300, 394 etc.?



#39 Doina P

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1143 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 30 January 2011 - 01:14 PM

Nu va grabiti cu decl 112, inca nu este OK, asa ca se modifica zilnic .



#40 michi dtru

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 276 Postari:

Postat 30 January 2011 - 02:26 PM

Vezi postareaDoina P, la Jan 30 2011, 01:14 PM, a spus:

Nu va grabiti cu decl 112, inca nu este OK, asa ca se modifica zilnic .


Buna ziua!

Singura varianta a D112 pe care am gasit-o pe diverse site-uri este cea de test.
Vad ca, momentan, mfinante este blocat la sectiunea "programe utile".
Imi puteti spune, va rog frumos, de unde ati descarcat o D112, in afara versiunii de test?

As fi vrut sa depun, macar pentru una dintre firme, pentru a vedea reactia Anaf: inregistrare, verificare, eventuale erori...


Multumesc anticipat.
mdtru






Similar Topics Collapse

3 useri citesc topicul

0 membri, 3 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL