Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
firma inactiva - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Page 3

Jump to content


- - - - -

firma inactiva

amenzi va rog sa ma ajutati reactivare inactiv
43 replies to this topic

#41 Dan_T

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 posts

Posted 09 March 2016 - 11:36 AM

Am aflat in august 2015, cand am vrut sa inregistrez firma ca platitoare de tva, ca societatea a fost declarata inactiva din luna mai 2015.
Nu am avut nici o comunicare referitor la inactivarea fiscala. Toate declaratiile au fost depuse la timp, impozite si taxe achitate, totul in regula.
Am trimis cu posta, cu confirmare de primire, documentele necesare inregistrarii ca platitor de tva. La ghiseu nu au acceptat dosarul asa ca am ales aceasta varianta. Exista recipisa de primire.
In urma cu 3 saptamani am depus inca o cerere la ANAF pentru comunicarea deciziei de inactivare, fara raspuns pana acum (practic nu stiu de ce a fost inactivata firma).
Pentru reactivare am solicitat controlul ANAF de 4 ori, cu cereri depuse la Registratura ANAF. In luna ianuarie am facut nitel scandal si a inceput controlul pe 4 februarie.
In PV de control se specifica faptul ca trebuie sa platesc TVA-ul aferent cifrei de afaceri incepand cu septembrie 2015 pana in prezent. Nu am colectat TVA, nefiind inregistrat ca platitor, incercand in acest timp reactivarea.
In acelasi PV se mentioneaza si faptul ca se va trimite la Adm Financiara solicitarea de reactivare.
Ce este de facut? Avand in vedere ca nu au comunicat decizia de inactivare iar controlul pentru reactivare s-a facut dupa 6 luni? Sunt obligat sa platesc 56.000 lei TVA, fara sa il colectez, fara ca clientii mei sa il poata deduce, practic nevinovat.
Cu stima,



#42 mutual

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 302 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:XBOX 360 ONE, TRAVELLING

Posted 15 March 2016 - 08:37 PM

Singura solutie este sa apelezi la un avocat specializat pe fiscalitate, sunt putini, care sa incerce sa obtina anularea tuturor actelor emise de anaf incepand cu mai 2015, precum si inregistrarea ca platitor de TVA. O greseala a fost sa mergi inainte cu firma odata ce ai constatat ca ai probleme fiscale. Era mai ieftin atat avocatul, cat si suspendarea sau lichidarea firmei respective, concomitent cu infiintarea unei alte societati la momentul august 2015.

O posibilitate de rezolvare ar fi sa infiintezi o firma noua intr-un alt judet, sa incerci sa obtii acolo un cod valid de TVA de la bun inceput si sa o muti ulterior "acasa", iar firma actuala sa o treci in suspendare de activitate.

Afacerea avuta in vedere nu functioneaza in regim de neplatitor de TVA ?




#43 Pricop Ramona

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 posts

Posted 22 September 2017 - 01:17 PM

Bună ziua!
Îmi cer scuze dacă am postat întrebarea în topicul greșit.
Am și eu o întrebare. :biggrin2:
Există un srl înregistrat la Reg. Comertului fără activitate și depusă declarație 100(dacă nu greșesc) pentru trim. II, pe 0. Pentru a începe activitatea sunt necesare achizitia de materiale pentru amenajarea spațiului de lucru.
ÎNTREBAREA: Aceste facturi se pot înregistra în contabilitate după ce srl-ul devine activ (adică după ce declar eu ca mi-am început activitatea) ?
Multumesc frumos!
O zi frumoasă!



#44 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16,663 posts
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Posted 25 September 2017 - 12:13 PM

In perioada inactivitatii inregistrate la Registrul Comerului, firmele nu mai pot desfasura activitatea pt care s-au autorizat / exercita obiectul de activitate, DAR isi pot mentine activitatea administrativa.
O firma inactiva poate avea angajati carora sa le plateasca salarii si poate avea sediu pentru care sa achite chirie - deci poate primi facturile aferente si face platile necesare. De asemenea, se pot face orice fel de achizitii, dar cheltuielile nu se pot amortiza si nici deduce (inclusiv TVA fiindca fiscul le anuleaza codul de TVA).

Activitatea firmei poate fi reluata oricand, fara a respecta termenul pana la care reprezentantul legal al societatii a declarat ca doreste suspendarea activitatii, atunci cand a depus cererea la Registrul Comertului. Reprezentantii societatii trebuie doar sa solicite reluarea activitatii la Registrul Comertului prin depunerea documentelor necesare, inclusiv a hotararii organului statutar al societatii privind reluarea activitatii societatii.

Concluzia mea : poti desfasura activitati de amenajare sediu in perioada suspendarii firmei fiindca aceasta nu reprezinta activitatea pentru care firma a fost autorizata la Registrul Comertului (obiectul de activitate). Inregistrarile contabile se fac in perioada carora le apartin, dar cheltuielile si TVA nu vor fi deductibile si nu vei putea amortiza investitia.
Daca doresti sa le deduci/ amortizezi trebuie mai intai sa soliciti reluarea activitatii la RC.






Similar Topics Collapse

4 user(s) are reading this topic

0 members, 4 guests, 0 anonymous users

Cometa SQL