va cer din tot sufletul ajutor pt rezolvarea urmatoarei probleme cu care ma confrunt:
sunt un SRL platitor de tva lunar, am achizitii de material lemnos cu taxare inversa (de la diversi furnizori interni) si livrari de material lemnos catre clienti platitori si neplatitori de tva. in contabilitate s-au inregistrat gresit livrarile de material lemnos (s-a folosit taxarea inversa si pt clientii persoane juridice neplatitoare de tva) incepand cu 2009, 2010, 2011, 2012.
ex: achizitionez de la x cu taxare inversa 12.782 mc cherestea la pretul de 220 ron/mc, si vand catre y (neplatitor de tva) 10 mc cherestea la 570 ron/mc. in contabilitate am gasit urmatoarele inregistrari:
-achizitia: (receptia marfii)
371 = 401 2812.04
4426 = 4427 674.89
371 = % 4473.70
4428 1410.14
378 3063.56
- vanzare cu taxare inversa la neplatitori de tva
4111=707 5700
in situatia de fata cum trebuie procedat pentru a rezolva erorile contabile atat din 2012 cat si din anii anteriori. multumesc