Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Acta primite de angajat in urma demisiei - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


Acta primite de angajat in urma demisiei


1 reply to this topic

#1 georgymary

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 11 November 2013 - 02:25 PM

Ce acte trebuie sa primeasca angajatul , de la angajator, in urma demisiei sau incetarii CIM cu 55b ?



#2 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 12 November 2013 - 06:20 PM

angajatul trebuie sa primeasca urmatoarele documente :

- decizia de incetare a raporturilor de munca (a CIM)
- nota de lichidare (din care sa reiasa daca partile au datorii neachitate una fata de alta)
- carnetul de munca (daca mai este cazul)
- adeverinta concedii medicale pe ultimele 12 luni
- adeverinta venit pt ultimele 12 luni (in locul fisei fiscale)
- adeverinta de vechime in cadrul firmei respective

la acestea se POATE (nu este obligatoriu) adauga
- o recomandare a angajatorului (unele firme o cer la angajare)
- o adeverinta de vechime totala la zi (utila mai ales pt creditele ulterioare, la banci - pe unele formulare se cere vechimea in munca a salariatului)

cf. HG 500/2011 :
Art. 8. (3) La solicitarea scrisa a salariatului sau a unui fost salariat angajatorul este obligat sa ii elibereze acestuia:
a) copii ale documentelor existente in dosarul personal;
b) copii ale paginilor din registrul electronic care cuprind inscrierile referitoare la persoana sa si/sau un document care sa ateste activitatea desfasurata de acesta, durata activitatii, salariul, vechimea in munca, in meserie si in specialitate, astfel cum rezulta din registrul general de evidenta si din dosarul personal,intermen de cel mult 15 zile de la data solicitarii.
(4) Documentele sunt eliberate in copie certificata de reprezentantul legal al angajatorului sau de persoana imputernicita de angajator pentru conformitate cu originalul.
...............
(6) In masura in care, din motive obiective, angajatorul se afla in imposibilitatea de a elibera documentele prevazute la alin. (3), salariatul sau fostul salariat poate solicita inspectoratului teritorial de munca din raza caruia angajatorul isi desfasoara activitatea eliberarea unei adeverinte din care sa rezulte elementele continute in registru, astfel cum a fost intocmit si transmis de catre angajator. Inspectoratul teritorial de munca in cauza elibereaza documentul, in baza registrului electronic transmis de angajator, in termen de cel mult 15 zile de la data solicitarii.
...................................................
Art. 9. - (1) Constituie contraventii urmatoarele fapte savarsite de angajatori, persoane fizice sau juridice:
h) refuzul angajatorului de a elibera copii dupa documentele prevazute la art. 8 alin. (3), solicitate de catre salariat;
(2) Contraventiile prevazute la alin. (1) se sanctioneaza dupa cum urmeaza:
e) cea prevazuta la lit. h) si j) cu amenda de la 300 lei la 1.000 lei.







Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL