La 31.12.2013 se pot elimina documentele cu valabilitate 5 ani emise pana la data de 31.12.2008 inclusiv si cele cu valabilitate 10 ani emise pana la data de 31.12.2003 !!
Nu are legatura cu inventarierea decat mai ai formulare cu regim special neutilizate si aflate pe stoc in evidenta contabila, iar daca nu e vb de asemenea situatie, atunci eliminarea se poate face si incepand cu 3 ian. 2014, nu neaparat la inventarierea din 31.12.2013. Faceti comisia necesara, PV de eliminare din arhiva pe care sa-l semneze si admin./directorul ... si uite-asa ai rezolvat pbl. fara sa "te" suprapui cu o alta lucrare destul de pretentioasa cum este inventarierea anuala a patrimoniului.
Sa calculam :
- pana la 31.12.2008 = 2009, 2010, 2011, 2012, 2013 = 5 ani la 31.12.2013!
- pana la 31.12.2003 = 2004 - 2013 = 10 ani la data de 31.12.2013!
Pt. cei ce nu-mi mai amintesc BAZA LEGALA : OMFP 3512/2008, sectiunea F, art. 51-54 SI ART. 57
http://static.anaf.r...F_3512_2008.pdf
CF ART. 51-54, termenul de pastrare a statelor de salarii este de 50 de ani, iar termenul de pastrare a registrelor si a documentelor justificative si contabile este de
10 ani cu incepere de la data incheierii exercitiului financiar in cursul caruia au fost intocmite.
Exceptii:
- facturile aferente bunurilor de capital, respectiv bunurilor imobile, care stau la baza determinarii TVA deductibile pentru persoanele impozabile cu regim mixt si persoanele partial impozabile in conformitate cu prevederile Codului fiscal , se vor pastra conform termenului prevazut la art. 149 alin. (6) din Legea 571/2003 privind Codul fiscal , cu modificarile si completarile ulterioare.
- documentele prevazute in anexa 4 la aceasta norma se pot pastra pe o perioada de numai 5 ani daca necesitatile proprii ale unitatii nu impun pastrarea acestora pe o perioada de timp mai mare.
- documentele financiar-contabile care atesta provenienta unor bunuri cu durata de viata mai mare de 10 ani se pastreaza, de regula, pe o perioada de timp mai mare, respectiv pe perioada de utilizare a bunurilor.
Declaratiile fiscale se pastreaza cel putin pe perioada din cadrul termenului de prescriptie a dreptului de a stabili obligatii fiscale.
Cf. aceleiasi sectiuni F, art. 57, eliminarea din arhiva a documentelor al caror termen legal de pastrare a expirat se face de catre o comisie, sub conducerea administratorului sau a ordonatorului de credite, dupa caz. In aceasta situatie se intocmeste un proces-verbal si se consemneaza scaderea documentelor eliminate din Registrul de evidenta al arhivei.