Stiu ca s-a mai discutat despre problemele ajutorului de deces si de inmormantare, dar am un caz un pic mai special. obligandu-ma astfel sa cer lamuriri suplimentare.
Un salariat al nostru a decedat luna aceasta. Salariatul nu avea parinti/frati/bunici, deci nu a avut cine sa-i faca inmormantarea. Administratorul societatii a decis ca va face el inmormantarea, facand facturile pe firma (total 2.500 lei).
Am intocmit un PV la care am atasat copie certificat deces + facturile respective, mentionand si justificand decizia noastra de a suporta cheltuielile de inmormantare.
Am completat o dispozitie de plata cf PV mentionat anterior, introducand-o in registrul de casa pentru a justifica lipsa banilor (asa cum s-ar face in cazul unui ajutor banesc normal), neintroducand chitantele respective direct.
Notele contabile fiind:
423 = 5311 2.500 lei
6458 = 423 2.500 lei
Apoi, conform Codului Fiscal, pot deduce pana la 2% din fondul de salarii.
1) Este corect rationamentul meu si/sau notele contabile prezentate mai sus ?
2) Conform Codului Fiscal, pot deduce pana la 2% din fondul de salarii. Asta se refera la:
(a) rulajul de pe anul acesta a contului 641, sau
(b) rulajul ultimelor 12 luni (ar fi mai corect) ?
3) Exista sansa ca societatea sa deduca intr-un fel si TVA-ul aferent acelor facturi ? Daca da, ce conturi s-ar folosi ?
Contabilul senior doreste sa faca asta, dar daca le trece 401/4426 = 5311, atunci se cam blocheaza cu ele acolo, pentru ca nu mai poate sa ajunga cu ele nici in contul 423, nici in 6458, si nici nu stie in ce alt cont sa le duca.
Multumesc anticipat.