Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
venituri din freelancing - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 4

Salt la continut


venituri din freelancing

internet venit freelancing
87 replies to this topic

#61 mutual

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 302 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:XBOX 360 ONE, TRAVELLING

Postat 17 December 2015 - 06:58 PM

In legatura cu realizarea de venituri din activitati independente, in special in domeniile digital, design, intermediere, mic comert, voi reveni periodic sa va informez ca RO nu permite legal ca un cetatean sa lucreze in mod continuu in\din aceasta tara, sa obtina castiguri cu caracter permanent, sa declare simplu si sa-si plateasca impozitul pe venituri + contributii sociale, DACA NU FUNCTIONEAZA PRINTR-O ENTITATE JURIDICA DE TIP PFA, I.I., ONG, FIRMA. Sunt deja multi romani, mai ales tineri, care au stat ceva timp in tarile dezvoltate si au aflat ca pentru venituri anuale din activitati pe cont propriu in limite de bun simt, cetatenii de acolo isi declara anual veniturile si platesc simplu impozitul cuvenit. Un stat functional controleaza anumite activitati cu risc prin licente si autorizatii speciale (electrician, instalator, sofer, s.a.), dar niciodata nu se va atinge de banii munciti si castigati din activitati legale de cetatenii statului respectiv, daca s-a platit impozit.

Totusi, in RO, functioneaza principiul compensatiei : desi legile nu permit si obliga (la) anumite lucruri, functionarii in drept nu sunt pusi sa isi faca treaba. In speta noastra, recomandarea mea, bazata pe experienta, este fie declarate anual veniturile realizate ca simpla persoana fizica cu calculul impozitului de 16%, sa fie platit la timp acest impozit, sa fie calculata si platita contributia la sanatate la veniturile respective. In rest, pe Legea 12/1990 nu exista in momentul actual vreun "organ" pus sa verifice daca veniturile declarate sunt de natura comerciala sau nu, daca exista forma juridica infiintata, eventual sa incerce sa intocmeasca un act de constatare si sanctionare.

Cat despre cum este sa dormi linistit in RO, stiind ca ai viata bine randuita, mai este de asteptat.



#62 ciuly

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 51 Postari:

Postat 04 February 2016 - 12:31 PM

Vezi postareaalexandru1981, la 15 December 2015 - 02:25 PM, a spus:

Sunt freelancer.
Ofer suport online pentru o companie ce se ocupa cu vanzarea de teme online pe themeforest.
Eu primesc banii direct din contul de themeforest in contul meu de paypal.
sugestia mea:
- iti faci PFA, code CAEN 6201, vei fi in sistem real
- DACA, banii iti vin de la themeforest, emiti factura catre themeforest pt fiecare retragere de bani in paypal in care detalizezi ce s-a vandut (tema x, 2 bucati, tmea y 1 buc, etc si la ce pret)
- daca banii iti vin de la fiecare cumparator in parte, faci cate o factura pt fiecare cumparator in parte.
- ai doia variante de facturare:
-- pretul de pe site, caz in care (daca nu iti apare pe history) facturezi cu minus comisioanele de vanzare; si deduci comisioanele de retragere bani, listezi extrasul de cont/history-ul de pe site)
-- pretul care iti intra in paypal (si nu iti mai bati capul cu cele de mai sus, dar eu personal nu sunt foarte convins de varianta asta)
- contractul, in ambele variante, il reprezinta insusi contul facut pe siteul respectiv, cu termenii si conditiile de utilizare (e ceva similar explicat in legea comertului online, se aplica la fel de bine acelasi principiu). Daca vrei tu neaparat, poti sa il listezi, dar e in totdeauna o idee buna sa ti-l salvezi in PDF (si facia sta de fiecare data cand ei isi schimba termenii si conditiile).
- vei tine contabilitatea in partida simpla. s-a (si am) explicat pe forum in multe locuri ce inseamna asta
- iti deduci comisioanele paypal si de la banca daca e cazul. in baza extrasului de cont bancar si extrasul de cont paypal
- la fel iti deduci telefonul, internetul, PC/laptop si orice alta cheltuiala care tine de activitatea ta de freelancer cu codul 6201 (inclusiv costurile de infiintare)

bafta.

@Manuela_c
cu SRL nu scapi de costurile de contabilitate.
Tehnic, ai nevoie de o varianta care iti importa informatiile din contul etsy (ma rog, dintr-un export al istoricului). Poti cauta, poate a facut careva asa ceva. Sau poate iti ofera siteu-ul un API pt asa ceva, sau un export mai conta-friendly (CSV/XML/etc)
In cel mai rau caz, cu un export csv, poti folosi excel ca sa tii contabilitatea de gestiune sau cum s-o fi numind. Intr-un sheet iti faci importul pe o luna, apoi cu diverse formule si eventual macro-uri te contabilizezi, dar in final tot ajungi sa le adaugi manual in softul de conta pt restul contabilitatii.
Daca treci pe PFA, se simplifica partea de conta si fiscalitate, iti scad costurile in acest sens, dar poate pierzi alte beneficii care le ai cu srlu.
Iti faci o analiza si vezi.




#63 zoomz

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 08 February 2016 - 09:27 PM

Buna ziua! Am si eu cateva nelamuriri. Poate deja s-au clarificat, dar eu tot nu sunt lamurit(nu am gasit explicatia in cele citite pana acum) :(

In anul 2015 am realizat venituri din strainatate. Am un cont pe freelancer.com. Am participat la concursuri de logo design (sigle pentru firme), iar pe cateva le-am castigat. De asemenea am fost angajat pe acelasi site de catre unii dintre titularii concursurilor sa fac mici ajustari, pentru care am fost platit prin crearea unor proiecte separate. Banii din concursuri si din proiecte s-au adunat in contul Freelancer. Am retras acesti bani in contul de Paypal (cam odata pe luna), iar din paypal intr-un cont bancar. Mentionez, ca nu am nici un fel de contract cu freelancer.com, nu stiu nimic despre clientii finali si nici nu am date despre ei. Sunt si ei utilizatori ai aceluiasi site intermediar.

Cum declar acesti bani? Pot folosi D201? Daca da, la ce categorie de venit se incadreaza aceasta activitate, si ce suma declar la venitul net (cea primita in paypal la cursul mediu anual sau cea primita la final in banca)

Sunt obligat sa infintez PFA pentru aceasta activitate? Daca da, cum tin contabilitatea in partida simpla, pe cine facturez si ce sume? Pentru ca o suma intra in paypal, si cu totul alta in banca. Repet nu detin nici o informatie despre beneficiarul final, decat ca e utilizator freelancer.

Va multumesc anticipat.



#64 mutual

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 302 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:XBOX 360 ONE, TRAVELLING

Postat 08 February 2016 - 10:53 PM

Completezi D201 cu veniturile nete incasate prin banca la rubrica pe care o consideri cea mai adecvata activitatii tale, in general se prefera drepturi de autor. Activitatea ta nu are caracter permanent, de tip comercial, lucrezi punctual pe proiecte, nu este cazul infiintarii de PFA. Mai studiaza situatia personala privind asigurarile de sanatate, s-ar putea sa trebuiasca sa platesti contributia respectiva, cel tarziu in iulie 2017, o sa primesti de la anaf, in acest sens,. o instiintarea de plata cu suma datorata la zi.



#65 zoomz

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 10 February 2016 - 03:50 PM

Multumesc pentru raspuns.

Intradevar asa am si facut. Dupa o lunga discutie cu cei de la asistenta contribuabili, am ajuns impreuna la concluzia ca cea mai potrivita cale este declaratia 201. Totusi, m-au sfatuit sa prezint cazul online pe site-ul anaf, pentru a avea o confirmare pe e-mail.



#66 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 10 February 2016 - 05:40 PM

te rog frumos sa ne dai si noua acel raspuns de ANAF, ne va fi mare ajutor.



#67 uciucubelu

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 29 March 2016 - 09:08 PM

pentru sume mai mari s-a gandit careva la posibilitatea "combinarii" unor firme offshore de prin cipru, delaware... etc?
nu de alta, dar statu roman prin impunerea celor 16% parca parca munceste cot la cot cu noi... si ziua si noaptea...
sincer 16% din 201 mi se pare mult prea mult.
as incerca sa ma interesez cum se pune problema in alte tari si mi-as face mutatie acolo decat sa "decartez" la noi.
are cineva vreo informatie buna in acest sens unde sa "migram" noi astia care functionam "over internet" ?



#68 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 30 March 2016 - 01:23 PM

http://www.romaniali...offshore-224348

http://www.money.ro/...rmele-offshore/
(Belize, Seychelles si Delaware U.S.A.)



#69 gigi2016

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 01 April 2016 - 05:40 PM

Buna ziua,

Am si eu o nelamurire legata de fiscalizarea unor venituri din activitati comerciale. In toamna, cand a aparut noul Iphone 6s de la Apple, am adus pentru mai multi prieteni si cunoscuti noul telefon, imediat dupa lansare. Acestia mi-au platit telefonul sa il cumpar, cheltuielile cu deplasarea, transport, cazare, si un comision. Intrebarea este simpla, cum declar si platesc impozit pe acel comision? Mai ales ca as mai vrea sa fac acest lucru din nou in toamna acestui an, cand va aparea noul Iphone 7. Nu caut eu neaparat clientii, ci ei pe mine, pentru ca sunt persoane cu bani, care vor doar sa il aiba imediat. Comisionul respectiv reprezinta practic efortul meu pentru a-le aduce acel produs. Nu fac acest lucru constat pentru a ma intretine, am si o firma pe langa care se ocupa de altceva, doar o data pe an. As vrea totusi sa fiu legal in totalitate.
Precizez, ca nu as putea deschide o firma pentru asa ceva, pentru ca nu pot primi factura pe produsele cumparate. Ma gandeam ceva de venituri din curierat poate.

Multumesc anticipat pentru raspunsurile voastre!



#70 Raicu Roland

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 4 Postari:

Postat 13 April 2016 - 09:50 AM

Salutare oameni buni! Am citit intreg topicul si am ajuns la concluzia ca problemele ridicate de unii contineau cam putine detalii iar raspunsurile erau pe masura, bineinteles. In schimb problemele ridicate cu informatii exacte si cat mai in detaliu, nu prea se legau de ceea ce am sa mentionez eu acum; de aceea m-am decis sa imi afisez problema sub forma de pasi ca sa fiu sigur ca nu s-a inteles gresit operatiunea si sa nu risc sa primesc un raspuns gresit deorece vad ca aces domeniu de freelancing este un domeniu cam fragil, sa zic asa.

Bun. Eu ma ocup de fotografie microstock. Ce inseamna aceasta activitate? In randurile urmatoare (step by step) am sa fiu cat de detaliat pot si sper doamne sa nu omit ceva :P

1. Imi iau aparatul foto la brat si ma apuc sa fac fotografii
2. Dupa ce am descarcat fotografiile pe PC ma apuc sa le editez/ajustez (developez digital)
3. Le uploadez pe un site intitulat Shutterstock
4. De acolo, diversi designeri si nu numai, platesc o suma de bani pentru DREPTUL DE A UTILIZA acea imagine. Deci nu cumpara imaginea propriu-zisa, ci doar dreptul de utilizare.
5. Suma platita de x-ulescu, ajunge in contul meu creat pe Shutterstock
6. Din contul meu de Shutterstock transfer suma x in PayPal
7. Din PayPal transfer suma x - (minus) comisionul luat de PayPal in contul meu bancar
8. Din contul meu bancar transfer banii la mine in mana :P

Bun si acum intrebarile mele ar fi urmatoarele:

1. Unde ma incadrez cu aceasta activitate?
2. Este absolut necesar sa devin o forma juridica sau nu? De explicat eventual situatiile in care ar trebui sa devin ex: de la o anumita suma in sus etc. nu stiu. De aceea sunt aici ca sa invat si sa adun informatii sa stiu exact ce am de facut pentru a nu ma incadra la ilegalitate, evaziune fiscala si altele.
3. Ce formular/e trebuie sa completez exact si ce documentatie justificativa este necesara pentru a valida datele de pe acel formular?
4. Care este perioada completarii acelui/acelor formular/e?

Si ca bonus, daca e posibil, as dori sa imi oferiti si niste sfaturi aditionale daca intelegeti acest domeniu de activitate ex: de fiecare data cand cineva mai plateste un drept de utilizare a unei fotografi, salveaza x informatie/print screen legata de aceasta, nu stiu.

Sper ca am fost cat se poate de detaliat pentru a primi un raspuns cat mai exact.

P.S.: nu am cunostinte din domeniile judiciare deci incercati sa explicati cat mai simplu. Sigur mai sunt multi ca si mine care doresc un raspuns legat de fotografia de stock din care cred ca putini stau sa citeasca un topic intreg.

Va multumesc in avans!

Aceasta postare a fost editata de Raicu Roland: 13 April 2016 - 09:55 AM




#71 Raicu Roland

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 4 Postari:

Postat 13 April 2016 - 10:02 AM

Am uitat sa mentionez ca in aceasta activitate nu cere absolut nimeni si absolut niciodata vre-o factura. Deci totul este exact cum si cat am mentionat mai sus.



#72 Lexiroxi

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2080 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 13 April 2016 - 10:07 PM

Unde te incadrezi cu aceasta activitate? La o activitate continua pe care o desfasori, ptr. care trebuie sa te inregistrezi sub o forma autorizata preferabil PFA si ptr. care trebuie sa platesti taxe si impozite in Romania
activitatea de freelancing nu este recunoscuta ca o meserie in Romania si indiferent de activitatea desfasurata, fara plafon maxim de venituri trebuie sa o desfasori legal, sa te autorizezi -eventual poti sa o desfasori si sub forma de drepturi de autor

despre acest lucru s-a mai discutat, nu este ceva nou



#73 Raicu Roland

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 4 Postari:

Postat 14 April 2016 - 09:33 AM

Deci din cate am mai aflat, e nevoie de un PFA pe caen-ul 7420 Activitati fotografice unde e nevoie fie de o diploma de facultate de fotografie, fie o diploma de curs de fotografie, fie de experienta minim 2 ani ca si fotograf justificata bineinteles printr-un contract de angajare ca si fotograf. Insa tot imi sunt neclare documentele necesare prin care sa imi declar venitul la ANAF.

Puteti sa imi spuneti daca mai sunt necesare acele diplome in 2016 pt infiintarea unui PFA cu cod CAEN 7420? Informatia pe care am gasit-o era din 2009 :P

Multumesc in avans!

Aceasta postare a fost editata de Raicu Roland: 14 April 2016 - 09:35 AM




#74 Raicu Roland

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 4 Postari:

Postat 16 April 2016 - 08:46 AM

Ok deci pana la urma am aflat. Daca te ocupi de fotografia microstock in Romania, e nevoie sa depui formularul 202 imopreuna cu un extras de cont, in fiecare luna si sa achiti 16% din venitul tau. In prima luna e nevoie sa faci si o declaratie pe proprie raspundere cum ca ai inceput activitatea. Nu trebuie nici PFA, nici SRL. Se poate doar ca si persoana fizica.

Informatiile le-am obtinut de la un contabil care discutase aceasta tema cu un expert contabil.

o zi buna

P.S.: Nu mai e nevoie de nici o diploma pt a-ti intocmi un SRL sau PFA pt caen 7420

Aceasta postare a fost editata de Raicu Roland: 16 April 2016 - 08:46 AM




#75 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 17 April 2016 - 02:01 PM

Multumesc f mult pt informatii !

Spor mare sa ai ! :smile:



#76 oldhit

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 30 May 2016 - 02:47 PM

sigur formular 202? eu am aflat ca ar fi 201 pt foto/video stock.
daca poti da mai multe detalii si ceva indrumari ar fi de apreciat :)



#77 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 30 May 2016 - 03:03 PM

201, nu 202 :smile: a fost o eroare de tastare.



#78 chipsulescu

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 20 July 2016 - 03:41 PM

Buna, salut si amd.

1. M-am apucat si eu sa lucrez ca freelancer prin siteul Upwork.
2. Am facut ceva bani si vreau sa le scot de pe site.
3. Am o microintreprindere
4. Pot sa transfer banii din contul meu de pe Upwork pe a.) cont PayPal b.) cont bancar (contul firmei)

Planul meu arata in felul urmator:

1. Listez si stampilez User Agreementul cu Upwork
2. Emit o factura catre Upwork cu suma respectiva
3. Transfer banii de pe contul Upwork pe contul firmei

Oare e ok asa?

Mersi



#79 ciuly

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 51 Postari:

Postat 20 July 2016 - 04:18 PM

In prinpiu e ok. In plus te sfatuiesc sa-ti salvezi si/sau listezi lunar historyu de la ei cu tranzactiile de pe site.
Si cum paypalu e tot un soi de cont bancar, fiscal vorbind, e indicat sa-ti salvezi si historyu de la ei, lunar, chiar daca e pe 0, si il pui linga extrasele de cont de la banca (contabil, ce alte operatiuni faci cu conturile de la banca, faci si cu asta, solduri, inventar, etc; declarativ, din cate stiu, nu trebuie sa faci nimic, s-ar putea sa ma insel)



#80 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 21 July 2016 - 12:19 PM

@ciuly, iti multumesc frumos pt mesaj. :smile:





2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL