Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
esalonare datorii bugetare - aspecte practice - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 2

Salt la continut


esalonare datorii bugetare - aspecte practice


68 replies to this topic

#21 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 31 July 2015 - 05:40 PM

dupa parerea mea, NU !
ca si penalitatile obisnuite, aceasta este tot una pt neplata in termen.



#22 marietadragos

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 83 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:ZALAU
  • Interests:contabil autorizat

Postat 10 August 2015 - 12:08 PM

Felicitari, ca de fiecare data oferi ceva folositor.




#23 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 10 August 2015 - 01:25 PM

ma bucur, sincer, ca va este de folos, oameni buni ! :smile:
ma gandeam eu ca o sa va prinda bine, eheee... fiindca eu n-am gasit mare lucru cand am cautat informatii pe net, deci chiar era nevoie de asemenea materiale cu caracter practic.

ce sa va spun... noi ne tinem de plati cu dintii fiindca riscul de executare silita a garantiei e mare, asa cum v-am spus.
nu e usor deloc sa faci fata atat platilor curente (nu avem voie sa ramanem restantieri nici cu platile lunare curente), cat si celor provenite din esalonare, sumele cumulate se ridica la valori insemnate.

trebuie facute OP-uri pt fiecare suma esalonata in parte (datorie bugetara) cf. anexa esalonare, noroc ca in acelasi OP intra si dobanzile/ majorarile (cu exceptia celor afer. tva pt care se fac 2 op-uri separate fiindca se vireaza in conturi separate - unul pt principal si unul pt accesorii).
asa ca am multe doc. de plata in plus lunar, toate aferente numai darilor salariale.

atentie : pe toata per. esalonarii trebuie intocmite OP-uri separate si pt. fiecare dintre datoriile salariale curente !!
EDIT nov. 2015 : dupa cateva luni de la inceperea platilor mi s-a sus ca SI datoriile bugetare curente trebuie platite tot in conturile pt cele esalonate !! Noi le platiseram separat (in conturile uzuale ale bugetului de stat si a celui de asig. sociale) si iata ca nu a fost bine. Urmeaza ca fisa sa fie reglata la AF, insa dna inspectoare la care suntem arondati a fost f iritata pt acest fapt, desi chiar ea ar fi trebuit sa ne anunte f clar de la inceput. Ma rog ... de acum inainte vom vira in conturile de esalonare. Deci, dragilor, va rog sa fiti atenti la acest aspect, pt a evita situatii neplacute de genul "ba ti-am zis, ba nu mi-ai zis".

acum o luna in urma, adica la circa o luna si jumatate de la decizia de esalonare, pe site-ul ANAF figuram cu aceleasi datorii in dosarul fiscal, adica nu era nimic actualizat. o sa ma uit, din nou, zilele astea, poate apare cum trebuie ... dupa cum v-am explicat in mesajele anterioare.
in schimb, s-au deblocat toate conturile bancare poprite de catre ANAF !!

dragilor,
daca credeti ca va puteti tine de plati cu strictete, luna de luna, atunci folositi cu incredere acest intrument de esalonare, insa aveti grija ca sumele astfel cumulate vor pune o presiune considerabila pe cash-flow si ca veti suporta IN PLUS si dobanzi aplicate pt per. esalonarii, iar ele nu-s chiar mici.
credeati ca statul ne ajuta pe gratis ?? ei bine, nicidecum ... dar pana la urma e firesc sa perceapa o "penalizare" pt sumele lasate inca la dispozitia firmei (ca sa zic asa) prin neachitarea lor catre buget.
repet inca o data ca nu mai puteti intarzia nici cu plata datoriilor curente mai mult de 30 zile calendaristice fiindca intra in miscare mecanismul de executare silita a garantiei - prin aceasta statul ne obliga, la maxim, sa platim totul LA ZI !



#24 TRUC

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 25 September 2015 - 03:16 PM

MULTUMIM MULT ...DE MARE AJUTOR AI FOST



#25 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 30 October 2015 - 02:57 PM

ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ Nr. 44/2015 din 14 octombrie 2015
privind acordarea unor facilităţi fiscale

EMITENT: GUVERNUL ROMÂNIEI
PUBLICATĂ ÎN: MONITORUL OFICIAL NR. 785 din 21 octombrie 2015
.......................................................

ART. 11

(1) Un contribuabil poate beneficia de anularea accesoriilor potrivit prezentei ordonanţe de urgenţă în oricare dintre situaţiile prevăzute la art. 1 - 4, dacă sunt îndeplinite condiţiile pentru acordarea anulării.

(2) Contribuabilii care la data de 30 septembrie 2015 beneficiază de eşalonarea la plată a obligaţiilor fiscale potrivit Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 29/2011 privind reglementarea acordării eşalonărilor la plată, aprobată prin Legea nr. 15/2012, cu modificările şi completările ulterioare, pot beneficia de anularea penalităţilor de întârziere, precum şi a cotei de 54,2% din dobânzi, potrivit art. 2 - 4, dacă îndeplinesc condiţiile prevăzute de aceste articole, dar doresc şi menţinerea eşalonării la plată.
(interpretarea mea, desi nu pot spune ca sunt f sigura pe ea : penalitatile de intarziere oricum erau suspendate la plata in vederea anularii, deci asta nu ne ajuta cu mare lucru, insa cu dobanzile poate fi un beneficiu, daca toate datoriile principale sunt achitate pana la 31.03.2016 si o cota de 45,8% din dobanzi pana la 30.06.2016. Chestiunea e ca daca suntem la inceputul esalonarii, este greu de crezut ca vom avea bani sa platim totul la termenele date, chiar daca pe per. 01.10.2015-31.03.2016 mentinem ratele de esalonare si platim ce mai ramane din principal chiar pe 31.03.2016, apoi cota din dobanzi pana pe 30.06.2016 - doar cine stie ce afacere tare sa iasa ca sa curga banii peste noi si sa avem de unde face asemenea plati).

(3) Contribuabilii care la data de 30 septembrie 2015 beneficiază de eşalonarea la plată a obligaţiilor fiscale potrivit Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 29/2011, aprobată prin Legea nr. 15/2012, cu modificările şi completările ulterioare, pot beneficia de anularea unei cote de 54,2% din dobânda eşalonată la plată şi nestinsă la 30 septembrie 2015, inclusiv, dacă eşalonarea la plată se finalizează până la 31 martie 2016. În acest caz, cota de 54,2% din dobânda achitată odată cu plata ratei de eşalonare se restituie potrivit Codului de procedură fiscală.
(interpretarea mea : daca oricum esalonarea se termina pana la 31.03.2016, cf. planului de esalonare in vigoare, atunci veto plati dobanzile cf. grafic, dar veti primi inapoi de la fisc acea cota de 54, 2% din dobanzile care inca nu fusesera platite pana la 30. sept. 2015)
......................

ALTE INTERPRETARI, VA ROG ? :rolleyes: am incercat sa sun si la asistenta contribuabil, pt o parere mai avizata, dar fiind vineri au program scurt, asa ca ramane pe luni.
.................................................................

formalitati de indeplinit :

ART. 5

(1) Contribuabilii care intenţionează să beneficieze de anularea obligaţiilor de plată accesorii potrivit prezentei ordonanţe de urgenţă pot notifica organul fiscal competent cu privire la intenţia sa, până cel mai târziu la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor.

(2) Pentru contribuabilii care au notificat organul fiscal potrivit alin. (1): a) penalităţile de întârziere, precum şi o cotă de 54,2% din dobânzi, care pot face obiectul anulării, se amână la plată în vederea anulării. În acest caz, organul fiscal emite decizie de amânare la plată a penalităţilor de întârziere, precum şi a cotei de 54,2% din dobânzi; b) procedura de executare silită nu începe sau se suspendă, după caz, pentru obligaţiile de plată accesorii amânate la plată potrivit lit. a); c) obligaţiile de plată accesorii amânate la plată potrivit lit. a) nu se sting până la data soluţionării cererii de anulare a accesoriilor sau până la data de 30 iunie 2016 inclusiv, în cazul în care contribuabilul nu depune cerere de anulare a accesoriilor.

(3) Prevederile alin. (2) sunt aplicabile şi pe perioada cuprinsă între data depunerii cererii de anulare a accesoriilor şi data emiterii deciziei de soluţionare a cererii potrivit art. 8.

(4) Decizia de amânare la plată a penalităţilor de întârziere, precum şi a cotei de 54,2% din dobânzi îşi pierde valabilitatea în oricare din următoarele situaţii:
a) la data emiterii deciziei de anulare a accesoriilor sau a deciziei de respingere a cererii de anulare a accesoriilor, după caz;
b) la data de 30 iunie 2016, în cazul în care contribuabilul nu depune cerere de anulare a accesoriilor.



#26 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 12 February 2016 - 11:07 AM

http://www.conta.ro/...narea-la-plata/

ORDIN Nr. 90/2016 din 14 ianuarie 2016 pentru aprobarea conţinutului cererii de acordare a eşalonării la plată şi a documentelor justificative anexate acesteia, precum şi a Procedurii de aplicare a acordării eşalonării la plată de către organul fiscal central

EMITENT: MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL NR. 45 din 20 ianuarie 2016

________________________________________________________

ORDIN Nr. 155/2016 din 2 februarie 2016 privind abrogarea Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 1.853/2011 pentru aprobarea Procedurii de aplicare a dispoziţiilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 29/2011 privind reglementarea acordării eşalonărilor la plată

EMITENT: MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE

PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL NR. 78 din 3 februarie 2016

Având în vedere prevederile art. 354 lit. b) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, în temeiul prevederilor art. 10 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice, cu modificările şi completările ulterioare, ministrul finanţelor publice emite următorul ordin:

ART. 1 La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.853/2011 pentru aprobarea Procedurii de aplicare a dispoziţiilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 29/2011 privind reglementarea acordării eşalonărilor la plată, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 249 din 8 aprilie 2011, cu modificările ulterioare.
ART. 2 Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

p. Ministrul finanţelor publice, Daniela Pescaru, secretar de stat
Bucureşti, 2 februarie 2016.
Nr. 155.



#27 skf

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 57 Postari:
  • Location:Pitesti

Postat 13 June 2016 - 06:07 PM

Din experienta voastra, cat dureaza de la depunerea cererii de esalonare la plata pana la semnare? Exista vreo sansa sa ne incadram in 30 de zile (suntem deja pregatiti cu raport de evaluare pentru garantii)?



#28 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 13 June 2016 - 06:51 PM

fazele premergatoare mananca cel mai mult timp, depinde si de cat de expeditivi sunt functionarii respectivei administratii financiare.

in cazul "meu", pe 31.03 s-a depus cererea (fara garantii), pe 03.04 ne-am pus de acord asupra sumelor (cu administratia financ.), pe 14.05 ni s-a emis certificatul de atestare fiscala, pe 21.05 - decizia de accesorii, pe 25.05 - acordul de principiu, pe 26.05 am depus avizul de ipoteca initial (pt. garantie), iar pe 27.05. aveam decizia de esalonare + instituirea sechestrului asigurator.
deci, a durat aproape 2 luni, dar nu am avut rezolvata de la inceput pbl. garantiei si asta ne-a facut sa "pierdem" mai bine de o luna (dupa cum observi, avizul a aparut destul de tarziu pt ca am cerut si un pct. de vedere al ANAF, am scris mai la inceputul topicului), insa odata depus acest aviz si tot restul fiind OK la dosar, a mai durat doar o zi pana la decizia de esalonare.



#29 DYDY

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 60 Postari:
  • Location:constanta
  • Interests:contabilitate

Postat 30 June 2016 - 01:04 PM

iti multumesc mult pentru efortul depus, imi sunt de folos documentele si indicatiile postate aici! :smile2:



#30 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 30 June 2016 - 03:20 PM

Cu mare drag ! :smile:
Ma bucur mult ca topicul e de folos.

Succes !



#31 gordana

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 26 January 2017 - 10:10 PM

Chiar e singurul loc unde am gasit certalizarea documentelor. Multumesc! Felicitari pentru rabdare!



#32 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 21 March 2017 - 03:13 PM

Agenția Națională de Administrare Fiscală

March 15 at 8:51am

Tema sesiunii de asistenţă online de astăzi este „Eșalonarea la plată a obligațiilor fiscale”.

.........................................

INTREBARE : Dacă plătesc datoria principală beneficiez de stergerea penalitatilor?Dacă da,începând cu ce data?

RASPUNS : Informaţiile furnizate de dumneavoastră nu sunt suficiente pentru formularea unui răspuns. Menţionăm că anularea penalităţilor se poate face în situaţia în care aţi avut aprobată o eşalonare şi aţi respectat condiţiile prevăzute de Codul de procedură ficsală, de OPANAF nr. 90/2016 pentru aprobarea conţinutului cererii de acordare a eşalonării la plată şi a documentelor justificative anexate acesteia, precum şi a Procedurii de aplicare a acordării eşalonării la plată de către organul fiscal central şi respectiv în decizia de eşalonare la plată a obligaţiilor fiscale. În ANEXA 2 a ordinului menţionat " PROCEDURĂ de aplicare a acordării eşalonării la plată de către organul fiscal central", la art. 1 alin (1) lit b) se prevede că organul fiscal competent poate acorda înlesniri la plata obligaţiilor fiscale: b) amânarea la plată, în condiţiile legii, a penalităţilor de întârziere aferente obligaţiilor fiscale eşalonate la plată, în vederea ANULĂRII, până la data finalizării eşalonării la plată.

..............................................................


INTREBARE : As dori esalonarea unor datorii acumulate , pe o durata de un an, pt o firma situata in sector 6.
De ce documente am nevoie, unde trebuie sa merg exact si ce conditii trebuiesc indeplinite pt acordarea acestei esalonari!?

RASPUNS :

1. Documentele ce trebuie anexate la cererea de acordare a eşalonărilor la plată a obligaţiilor fiscale, sunt cele prevăzute la art. 2 alin. (2) din Anexa 1 la Ordinul nr. 90/2016 pentru aprobarea continutului cererii de acordare a eșalonării la plată și a documentelor justificative anexate acesteia, precum și a Procedurii de aplicare a acordării eșalonării la plată de către organul fiscal central printre care: copia ultimei situaţii financiare anuale, situaţia încasărilor şi plăţilor pe ultimele 6 luni anterioare datei depunerii cererii de acordare a eşalonărilor la plată a obligaţiilor fiscale; copia ultimei balanţe de verificare etc. Informaţii detaliate le găsiţi accesând ordinul şi anexa menţionată la următorul link: https://static.anaf.ro/.../legislatie/OPANAF_90_2016.pdf

2. În cazul dumneavoastră, organul fiscal competent în vederea acordării eşalonării la plată este Administraţia Sectorului 6 a Finanţelor Publice.

3. Condiţiile de acordare a eşalonării la plată, sunt cele prevăzute în ordinul menţionat precum şi la art. 186 din Codul de procedură fiscală, ca de exemplu: debitorul să se afle în dificultate generată de lipsă temporară de disponibilităţi băneşti şi să aibă capacitate financiară de plată pe perioada de eşalonare la plată, să aibă constituită garanţia potrivit legii, să nu se afle în procedura insolvenţei, să nu se afle în dizolvare potrivit prevederilor legale în vigoare, să nu li se fi stabilit răspunderea potrivit legislaţiei privind insolvenţa şi/sau răspunderea solidară, să aibă depuse toate declaratiile fiscale, potrivit vectorului fiscal.
Pentru a obţine mai multe informaţii faţă de cele de mai sus vă sugerăm să vă adresaţi organului fiscal competent, respectiv, Administraţiei Sectorului 6 a Finanţelor Publice.


.................................................


INTREBARE : Am incercat sa vorbesc cu o persoana abilitata pe aceasta speta la sectorul 2, nimeni nu stie ceva! In plus, am nevoie urgent de esalonarea datoriilor cumulate si documentele si pasii de urmat ptr.aceasta! Multumesc!

RASPUNS : Procedura de acordare a eșalonării la plată de către organul fiscal este prevăzută la art 186 şi 187 din Legea 207 privind Codul de Procedură Fiscală precum şi de OPANAF nr. 90/2016 pentru aprobarea conţinutului cererii de acordare a eşalonării la plată şi a documentelor justificative anexate acesteia şi a Procedurii de aplicare a acordării eşalonării la plată de către organul fiscal central , ordin pe care il puteţi vizualiza accesând următorul link: https://static.anaf.ro/.../legislatie/OPANAF_90_2016.pdf.
În ANEXA 1 a ordinului menţionat denumită "CONŢINUTUL CERERII de acordare a eşalonării la plată şi documentele justificative anexate acesteia" veţi găsi informaţiile de care aveţi nevoie pentru obţinerea unei eşalonări.
În situaţia în care mai doriţi clarificări puteţi să ne sunaţi la numărul 031.403.91.60 sau să transmiteţi întrebarea dvs. concretă pe formularul de asistenţă, pe care îl găsiţi la adresa: https://www.anaf.ro/asistpublic/


..............................................................


INTREBARE : Buna ziua! As dori sa stiu cum pot beneficia de o esalonare a unor datorii din 2008-2009 pentru o societate din sector 6.(penalitatile si dobanzile sunt mai mari decat debitul) .

RASPUNS : Eşalonarea la plată a obligaţiilor dvs. fiscale se solicită în baza unei cereri depuse la registratura organului fiscal competent, respectiv Administraţia sectorului 6 a finanţelor publice. Documentele ce trebuie anexate la cererea de acordare a eşalonărilor la plată a obligaţiilor fiscale, sunt cele prevăzute la art. 2 alin. (2) din Anexa 1 la Ordinul nr. 90/2016 pentru aprobarea conținutului cererii de acordare a eșalonării la plată și a documentelor justificative anexate acesteia, precum și a Procedurii de aplicare a acordării eșalonării la plată de către organul fiscal central, printre care: copia ultimei situaţii financiare anuale, situaţia încasărilor şi plăţilor pe ultimele 6 luni anterioare datei depunerii cererii de acordare a eşalonărilor la plată a obligaţiilor fiscale; copia ultimei balanţe de verificare etc. Informaţii detaliate găsiţi accesând ordinul şi anexa menţionată la următorul link: https://static.anaf.ro/.../legislatie/OPANAF_90_2016.pdf
Pentru a beneficia de eşalonare trebuie să îndepliniţi şi condiţiile prevăzute la art 186 din Codul de procedură Fiscală.
Ca urmare vă sugerăm să vă adresaţi Administraţiei sectorului 6 a finanţelor publice care va analiza situaţia fiscală a societăţii respective şi vă va explica în mod concret cum să procedaţi. pentru a beneficia de această facilitate.


.................................................


INTREBARE : Se poate face esalonare datorii si in cazul unui II? Cu sau fara garantii?

RASPUNS : Da, o persoană fizică autorizată poate solicita eşalonare la plată. Se constituie garanţii pentru sumele solicitate la eşalonare mai mari de 5000 lei. Prin excepţie, pentru debitorii care nu constituie nici un fel de garanţie ca urmare a faptului că nu deţin nici un fel de bunuri în proprietate, eşalonarea se acordă pe cel mult 6 luni, atât pentru obligaţiile fiscale principale, cât şi pentru dobânzile şi penalităţile de întârziere.
.................................................

INTREBARE : de la ce suma ai nevoie de garantie ?

RASPUNS : Potrivit prevederilor art.193 alin. 2 din Codul de procedură fiscală, pentru obligațiile fiscale eșalonate la plată, de peste 5.000 lei în cazul persoanelor fizice și, respectiv, 20.000 lei în cazul persoanelor juridice, este necesară constituirea de garanții.
.................................................

INTREBARE : De ce Pe portalul Ghiseul.ro,la sectiunea plati ANAF,pentru plata anticipata a impozitului pe venituri din cedarea folosintei bunurilor si CASS este mentionata suma pentru un an si nu se poate achita pentru fiecare trimestru?

RASPUNS :Pentru efectuarea plăţii pe portalul Ghiseul.ro,se poate introduce manual suma înscrisă în decizia de impunere sau pe care doriţi să o achitați. Puteţi beneficia de asistență apelând Biroul central asistenţă telefonică a contribuabililor – Call-center la nr. 031.403.91.60.
.................................................




#33 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 28 March 2017 - 02:16 PM

https://static.anaf...._15_03_2017.pdf

Eșalonarea la plată a obligațiilor fiscale - sesiune de asistență și îndrumare online - 15.03.2017

a aparut si materialul ANAF-ului, vedeti atasamentul.
e acelasi ca mai sus, doar ca-i structurat mai frumos.

Fisiere atasate





#34 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 18 April 2017 - 02:10 PM

http://www.finantear...0la%20plata.pdf

IN ATENTIA CONTRIBUABILILOR

INLESNIRI LA PLATA, ESALONARI

Fisiere atasate





#35 ianci

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 4 Postari:

Postat 20 April 2017 - 04:05 PM

buna ziua sant nou pe acest forum . as dorii sa-mi cititi si mie acest mesaj pe acest forum .
Am o datorie la finante si am primit acasa un plic de la ei precum sa ma prezint la ei la sediu
si mi sa spus daca doresc sa merg la contabil sami faca documentele pentru esalonare
Organul fiscal mia zis ca esalonarea pote sa mio puna si pe 5 ani daca doresc dar mi
sa spus ca trebuie sa vina un evaloator sami faca pentru garantii trebuie sa girez cu ceva anume >
casa obiecte de valoare , ceva garantii dar sant nedumerit in privinta garantiilor de ce trebuie neaparat garantii
si cat ar dura acest procedeu de care spune domniile lor cu esalonarea ma refer la acte documentatia
as dori sa ma indrumati este bine cu aceasta cale de esalonare . la ce ma voi astepta si cum se va parcurge atoti pasi
raman cu speranta ca acest mesaj va fi citit de de modelatori si in data voi primi raspuns sa stiu ce este de facut si ce indrumare imi da dumnealor. va multumesc si astept rasuns.
cu stima si drag va doresc toate cele bune si o zi cat mai calduroasa

La Revedere



#36 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 20 April 2017 - 04:27 PM

De la 1 ianuarie 2016, reglementările priv. esalonarea sunt cuprinse în noul Cod de procedură fiscală, la Capitolul IV Înlesniri la plată.

- Persoanele fizice trebuie să constituie garanții în cuantumul unei sume egale cu două rate medii din eșalonare, reprezentând obligaţii fiscale locale eşalonate şi majorări de întârziere calculate, în cazul eşalonărilor la plată, sau o sumă rezultată din raportul dintre contravaloarea debitelor amânate şi majorările de întârziere calculate şi numărul de luni aprobate pentru amânare la plată, în cazul amânărilor la plată;
- Persoanele fizice trebuie să anexeze la cererea de acordare a eșalonărilor la plată a obligațiilor fiscale și alte documente, printre care:
  • o declarație pe propria răspundere a debitorului din care să reiasă că nu se află sub incidența legislației privind insolvența, că nu se află în dizolvare, potrivit prevederilor legale în vigoare, și că nu i s-au/s-a stabilit răspunderile/răspunderea, potrivit legislației privind insolvența, și/sau răspunderea solidară, potrivit prevederilor art. 25 și 26 din lege;
  • documente sau informații relevante în susținerea cererii;
  • registrul-jurnal de încasări și plăți sau, după caz, actele prin care se dovedesc veniturile debitorului pe ultimele 6 luni anterioare datei depunerii cererii de acordare a eșalonărilor la plată a obligațiilor fiscale;
  • programul de redresare financiară sau orice alt document similar, care va conține și argumentarea posibilității plăților pe perioada solicitată la eșalonare.
- nu ti se poate estima vreun termen, depinde f mult de cat de repede te misti cu contabilul, cu evaluatorul
- pasii de parcurs sunt, in esenta aceiasi explicati la acest topic, in amanunt



#37 ianci

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 4 Postari:

Postat 20 April 2017 - 05:23 PM

MS Mult santeti o persoana de mare ajutor, dar d-na OTILIA sant nedumerit cu garantia. E musai sa girez cu casa daca altceva nu am ?
Cum ziceti ca e mai bine, cu esalonare sau sa platesc lunar cum plateam de obicei la ANAF ? Spuneti-mi, va rog dvs, ca numai dvs ma puteti indruma.

Va multumesc



#38 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 21 April 2017 - 11:39 AM

Nu iti cunosc situatia concreta, dar ce ti s-a spus de la ANAF este corect.
Daca nu ai din ce sa constitui garantia ceruta de lege, nu poti beneficia de esalonare. Pana la urma, tot cu ANAF poti negocia ceva, du-te in audienta la seful administratiei financiare de care apartii si cere-i sa gasiti o solutie mai acceptabila fiindca tu chiar vrei sa achiti ce datorezi.

O alta solutie ar putea fi un credit pt nevoi personale cu care sa iti achiti datoriile la stat. Banca iti va percepe o dobanda ceva mai mare decat cea perceputa de catre ANAF, insa mi-e teama ca si la banca va trebui sa girezi imprumutul cu ceva daca suma imprumutata este semnificativa. Incearca o discutie pe la cateva banci si vezi ce conditii iti ofera.



#39 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 23 April 2017 - 03:15 PM

https://static.anaf..../index.html#p=4

În secțiunea ”Asistență contribuabili” – ”Ghiduri curente” a fost publicată broșura - ”Eșalonarea la plată – Ce este și cum poți beneficia de această facilitate fiscală”



#40 anastasia12

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 18 May 2017 - 02:39 PM

Multumim pentru toate informatiile!!!Ne-au fost de mare ajutor!





2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL