Va prezint situatia mea, poate va dati cu parerea. Eu ca PFA doresc sa achizitionez sursele unei aplicatii software de la un furnizor. In schimbul sumei care ar urma sa o platesc, voi presta servicii IT.
Dupa multe telefoane la ANAF/Vama am inteles urmatoarele:
- fac impreuna cu clientul un contract de vanzare cumparare in engleza. Eventual si in romana
- clientul imi elibereaza o factura si imi da aplicatia
- eu prestez serviciile respective si eliberez o factura
- fac un document de compensare in care specific care factura de la el se compenseaza cu care factura de la mine
- depun la BNR anexa nr 6 in luna in care se face compensarea
- de la vama am fost informat ca nu am nici o treaba cu ei si mai mult, comisionarul vamal a trebui vreo 2 zile sa intrebe intr-o parte si alta ca nu s-au mai confruntat cu problema asta :)
- nefiind vorba de redeventa, nu se retine impozit la sursa
- fiind achizitie de software va fi amortizat in 3 ani.
Stiu ca e o problema mai delicata, insa va rog sa ma corectati daca mi-a scapat ceva.
Multumesc.