Eu personal l-am citi si n-am inteles chiar tot de acolo... de ex.:
1. In art.1 din lege scrie ca reporteaza operatiunile "realizate pe teritoriul României" iar in declaratie sunt capitole cu informatii referitoare la achizitii/livrari de la/catre persoane UE si non-UE (sa inteleg ca declar aici doar facturile cu marfa vanduta in tara catre un client din afara ... sau declar si intracomunitarele/exporturile?)
2. La Sectiunea I: pct. 5.2 TVA deductibilă aferentă facturilor achitate în perioada de raportare indiferent de data în care acestea au fost primite de la persoane impozabile care aplică sistemul normal de TVA defalcate pe fiecare cotă de TVA ... ANAF-ul inca n-a aflat ca pe cei care au regimul de tva la incasare nu-i intereseaza regimul furnizorilor (pt.ca asa spune in CF) ?
3.Seciune G: La incasari prin casa de marcat trecem si incasarile cu card/tichete (ca nu scrie numerar!) ... si daca da, le consider incasate chiar daca nu mi-au intrat banii in banca?
La total incasari prin alte mijloace ... trecem si chitante/DPI/OP-uri de creditare societate ... de ex.? Pentru ca la baza si tva scrie clar ca trec doar activitatile economice ... dar la total incasari scrie "din activitati exceptate ..."
... si mai sunt si alte semne de intrebare, dar ma opresc aici deocamdata pentru ca deja mi-am stricat ziua (luna ).