Te poti marita cu Gigel daca Gigel nici macar nu s-a nascut ?
Strangeti documentele de cheltuieli (facturi, chit, BF, ... ) si dupa infiintarea firmei se poate proceda pe 2 cai :
1. se va face inreg. aportul de numerar necesar acoperirii acestor chelt, adica acea creditare a firmei, din care alimentare de casa/creditare se va scadea decontul de chelt., astfel ramanand firma datoare asociatului/asociatilor care au suportat aceste de chelt. de infiintare.
Datoria firmei catre asociat va fi achitata cf clauzelor din contractul de creditare.
2. Se vor inregistra chelt. efectuate la infiintare, direct in contul de aport numerar asociat (contul 4551) sau in contul de creditori diversi (ct. 462), fara a mai trece sumele prin caseria firmei. Se va intocmi un borderou de cheltuieli, pe fiecare asociat in parte, document pe baza caruia se vor face inreg. in contabilitatea firmei evidentiind sumele pe fiecare asociat.
Personal, mi se pare mai corecta aceasta metoda pt ca ea reflecta mai fidel fenomenul economic petrecut, dar mai uzitata este (sau pare a fi) metoda 1.