Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Depozitare in strainatate - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


- - - - -

Depozitare in strainatate

1 reply to this topic

#1 danielx

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 19 October 2017 - 07:45 PM

Buna tuturor.

As vrea o clarificare pe urmatarea speta:

Avem un magazin online, vindem produse si unor clienti din strainatate (UE), insa timpul de transport este deficitar daca alegem solutia cu costuri mai mici (Posta Romana).

Ar fi posibila depozitarea unui stoc de marfa in strainate, iar livrarile sa le facem direct din depozitul de acolo?

Ma gandeam ca ar fi o solutie buna sa angajam pe cineva part time, care sa eticheteze coletele si sa le expedieze prin serviciile postale locale.

Trebuie declarat depozitul? Sub ce forma? Ar trebui platite alte taxe acolo?

Multumesc pentru orice sfat util.

Aceasta postare a fost editata de danielx: 19 October 2017 - 07:46 PM




#2 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 23 October 2017 - 02:55 PM

Indraznesc (nu am lucrat direct cu asa ceva, dar am cules niste informatii pt dvs) sa va dau unele date generale :

1. daca sunteti SRL, vedeti urmatoarele : http://www.conta.ro/...in-strainatate/ , precum si http://www.rasfoiesc...ilor-come38.php
OMFP 1802/2014, art. 3 :
(2) Activitatea desfăşurată în străinătate de subunitățile fără personalitate juridică, care aparțin persoanelor juridice cu sediul în România, se include în situațiile financiare ale persoanei juridice române şi se raportează pe teritoriul României, cu respectarea prevederilor Reglementărilor contabile privind situațiile financiare anuale individuale şi situațiile financiare anuale consolidate.
(3) În înțelesul prezentului ordin, prin subunități fără personalitate juridică, care aparțin persoanelor juridice cu sediul în România, se înțelege sucursale, agenții, reprezentanțe sau alte asemenea unități fără personalitate juridică, înființate potrivit legii.

Cod procedura fiscala, ART. 85 Declararea filialelor și sediilor secundare
(2) Contribuabilul/Plătitorul cu domiciliul fiscal în România are obligația de a declara, în termen de 30 de zile, înființarea de filiale și sedii secundare în străinătate.
(3) în sensul prezentului articol, prin sediu secundar se înțelege un loc prin care se desfășoară integral sau parțial activitatea contribuabilului/plătitorului, cum ar fi: birou, magazin, atelier, depozit și altele asemenea.


Dupa parerea mea, va trebuie punct de lucru in strainatate, declarat la Reg. Comertului (inregistrarea mentiunii). Dupa efectuarea inregistrarii si eliberarea certificatului constatator veti depune declaratia privind sediile secundare, la organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla domiciliul fiscal al firmei. Ulterior, urmeaza sa fie notificate autoritatile fiscale din tara resp. in vederea determinarii regimului fiscal aplicabil.
____________________________________________________________

2. daca sunteti PFA, vedeti urmatoarele :
OUG 44/2008, Art. 37. -
(1) Persoanele fizice prevăzute la art. 3 alin. (1), care desfășoară o activitate economică autorizată și recunoscută într-un alt stat membru al Uniunii Europene sau al Spațiului Economic European, în forme similare cu cele prevăzute de prezenta ordonanță de urgență, pot fi autorizate să desfășoare pe teritoriul României aceleași tipuri de activități pentru care au fost autorizate în acel alt stat, cu respectarea dispozițiilor art. 1 și 3.
(2) În cazul prevăzut la alin. (1), cererea de înregistrare în registrul comerțului și de autorizare a funcționării este de competența directorului oficiului registrului comerțului de pe lângă tribunalul în raza căruia a fost ales și declarat sediul profesional.
(3) Cererea va fi însoțită de următoarele acte:
a) carte de identitate sau pașaport al solicitantului - fotocopie și traducere în limba română, certificate olograf;
b) documentația care atestă funcționarea legală, obținută în celalalt stat al Uniunii Europene sau al Spațiului Economic European - fotocopie și traducere în limba română, certificate olograf.
(4) În funcție de forma de organizare pentru care se solicită autorizarea, se vor aplica corespunzător prevederile cap. II.






2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL