Dupa parerea mea, daca vanzarea are loc in spatiul detinut (inchiriat) de local, printr-un stand (un loc anume destinat expunerii si vanzarii), atunci localul respectiv trebuie sa iti inchirieze/subinchirieze acel spatiu. Nu este activitatea lui, ci a ta, deci nu el trebuie sa aiba autorizatii pt vanzarea cartilor, ci tu. Localul trebuie doar sa aiba dreptul de a subinchiria - in cazul in care spatiul respectiv e luat cu chirie.
Problema apare la fiscalizarea veniturilor obtinute din vanzarea cartii si la faptul ca pt comertul ambulant catre persoane fizice este necesara casa de marcat speciala (ambulanta). Toate aceste cerinte sunt mult prea mari pt o singura zi de activitate si de aceea banuiesc ca ti s-a spus ca localul trebuie sa aiba drept de vanzare - ca sa vinzi prin el, adica prin casa lui de marcat, ca fiind o activitate a localului. Din aceasta activitate ar uma, ulterior, sa iti iei tu banii, cf unui contract cu localul (evident).
Ce ti-am spus aici sunt doar niste pareri, eu nu m-am confruntat cu acest gen de comert. Sfatul meu ar fi sa mai incerci la editura respectiva sa obtii informatii mai aplicate, eventual sa iti spuna un caz concret de local care a facut asta si sa discuti acolo despre cum au procedat ei.
Alte pareri, va rog ?