Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Decl. A4200 - aplicație pt. validarea fișierului XML creat de aparatele de marcat electronice fiscale - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


Decl. A4200 - aplicație pt. validarea fișierului XML creat de aparatele de marcat electronice fiscale

declaratia a4200 formular a4200 formular casa de marcat casa marcat noua tremol m20 a4200 r38 r16
14 replies to this topic

#1 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 04 October 2018 - 04:30 PM

A4200 -aplicație pt. validarea fișierului XML creat de aparatele de marcat electronice fiscale, conținand registrul rapoartelor Z și bonurilor fiscale pentru perioada de raportare curentă, prevazut în secțiunea II.12 din anexa nr. 2 la OPANAF nr. 146/2018. - publicat în data de 10.09.2018
___________________________________________________________

Intrebare : Cum poate un pfa care își tine singur contabilitatea sa depună declarația 4200?

Raspuns : Agenția Națională de Administrare Fiscală PFA obtine certificat digital calificat, depune declaratia 150, apoi urmeaza indicatiile din instructiunile de depunere a declaratiei A4200 - pot fi gasite la link-ul: https://static.anaf....tii_R/4200.html.
_____________________________________________________________

Intrebare : Cine trebuie sa transmita efectiv declaratia A4200 lunar cu fisierele extrase din casa de marcat - distribuitorul casei de marcat, sau contabilul? Distribuitorul poate depune declaratia 150 pentru a primi acces la depunerea acestei declaratii lunare? Declaratia A4200 este o declaratie fiscala sau informativa?

Raspuns : Agenția Națională de Administrare FiscalăObligatia transmiterii declaratiei A4200 revine utilizatorului AMEF. Pentru depunere, persoana care semneaza A4200 cu certificat digital calificat, trebuie sa fie inregistrata cu drept de depunere declaratii in numele utilizatorului (declaratia 150).

Intrebare : si pfa-ul (fie in sistem real, fie norma de venit) cum va exporta jurnalul xml? Svp sau cu semnatura digitala? Este nevoie de angajarea unui contabil sau se va putea continua ca si pana acum.. Ne ținem noi evidenta fiscala? Mulțumesc anticipat!

Raspuns : Agenția Națională de Administrare Fiscală Ioana Yoana fiecare aparat dispune in manualul de utilizare de instructiuni privind modul de generare a fisierelor, inclusiv modul in care se exporta pe un mediu de stocare extern.

Raspuns : fisierele exportate din casa de marcat se vor transmite/ incarca in formularul A4200 in vedere transmiterii catre ANAF. https://static.anaf....tii_R/4200.html
_____________________________________________________________

Intrebare : La validarea declaratiei a aparaut eroara: "R1: Numarul de zile fiscale declarate (31) este diferit de numarul de fisiere de tip zi fiscala gasite (34)" si declaratia nu s-a format. Ce pot face in acest caz?

Raspuns : Agenția Națională de Administrare FiscalăIn instructiunile publicate pe portal, rubrica A4200 este explicat faptul ca, in folderul unde se gasesc fisierul opis (unul singur) si fisierele zile fiscale nu trebuie sa se mai afle alte fisiere, deoarece DUKIntegrator nu poate sa discearna care sunt cele corecte. In cazul de fata folderul contine 34 (zile fiscale ) + 1 (opis) fisiere, in vreme ce in opis sunt specificate doar 31 zile fiscale.

Raspuns : se scoate un raport lunar scurt de la data de 01.09.18 pana la data de 30.09.18 , unde se vede numarul de Z la data de 01.09 si numarul de Z la data de sfarsit 30.09.18 apoi se intra in rapoarte ANAF de unde se selecteaza numarul de Z din data de 01.08 pana la nr de Z din data de 30.09
_____________________________________________________________

Intrebare : In formularul PDF A4200 creat pentru luna septembrie, imi apare luna declararii ca fiind octombrie. La fel si in recipisa : Ati depus o declaratie tip A4200.. ....pentru perioada de raportare 10.2018. Nu exista erori de validare. Perioada de raportare nu ar trebui sa fie septembrie? Mentionez ca toate rapoartele Z din declaratie apartin lunii septembrie.

Raspuns : Agenția Națională de Administrare FiscalăIn aplicatia A4200 apare automat luna in care este completata, nu cea corespunzatoare fisierelor.

_____________________________________________________________

Intrebare : Si PFA-ul trebuie sa depuna lunar declaratia A4200? Pot imputernici pe cineva cu semnatura electronica pentru transmiterea declaratiei?

Raspuns : Agenția Națională de Administrare FiscalăDa, daca aveti obligatia de a utiliza casa de marcat trebuie sa depuneti A4200. Pentru depunere, persoana care semneaza A4200 cu certificat digital calificat, trebuie sa fie inregistrata cu drept de depunere declaratii in numele utilizatorului (declaratia 150).
_____________________________________________________________

Intrebare :
1. Pentru bonurile fiscale emise pentru servicii de make-up, care aplicatie pentru transmiterea declaratiei fiscale trebuie folosita?2. In luna in care nu s-a emis vreun bon fiscal cu casa de marcat, se mai transmite declaratia?

Raspuns : Agenția Națională de Administrare FiscalăDvs transmiteti A4200 pentru lunile in care sunt emise bonuri fiscale si F4109 pentru lunile in care aparatele de marcat electronice fiscale nu sunt utilizate.Facem precizarea ca, prin aparate de marcat electronice fiscale neutilizate se înţelege aparatele de marcat electronice fiscale care nu au fost utilizate, în nicio zi din perioada de raportare, pentru generarea oricăreia dintre datele pentru care exista obligatia de raportare (bon fiscal si raport Z).
_____________________________________________________________

Intrebare : Pentru contribuabilii care au sute/mii de case de marcat, va ramane in continuare obligatia de depunere o declaratie A4200/casa sau se preconizeaza ca se va sintetiza aceasta obligatie? De asemenea, cand estimati ca vor fi conectate casele de marcat la serverele ANAF pt transmiterea automata a datelor?


Raspuns : Agenția Națională de Administrare FiscalăA4200 se construieste pentru fiecare AMEF in parte, asa cum este precizat in instructiunile disponibile la link-ul: https://static.anaf....tii_R/4200.html
Exista posibilitatea dezvoltarii de aplicatii care:
- regasesc colectiile opis/fisiere zile fiscale intr-o structura de foldere si apeleaza pt. fiecare din ele DUKIntegrator in mod automat (linie de comanda) si produce PDF-ul semnat;
- trimit automat PDF-urile cate ANAF si inregistreaza ID-ul returnat de ANAF la upload;
- descarca automat recipisa dupa un timp de asteptare.

_____________________________________________________________

Intrebare : Se pot depune declarația a4200 pentru pfa/ii/ prin SPV ?

Raspuns : Agenția Națională de Administrare FiscalăA4200 se depune prin portalul e-guvernare.ro

_____________________________________________________________

Intrebare : O societate care are peste 400 de puncte de lucru cum poate depune A4200 pentru toate punctele de lucru intr-o singura declarație ?

Raspuns : Agenția Națională de Administrare FiscalăA4200 se construieste pentru fiecare AMEF in parte, asa cum este precizat in instructiunile disponibile la link-ul: https://static.anaf....tii_R/4200.html

Exista posibilitatea dezvoltarii de aplicatii care:
- regasesc colectiile opis/fisiere zile fiscale intr-o structura de foldere si apeleaza pt. fiecare din ele DUKIntegrator in mod automat (linie de comanda) si produce PDF-ul semnat;
- trimit automat PDF-urile cate ANAF si inregistreaza ID-ul returnat de ANAF la upload;

- descarca automat recipisa dupa un timp de asteptare.

_____________________________________________________________

Intrebare : in luna august am pus in functiune casa de marcat cu jurnal electronic. In luna septembrie cand s-a dorit exportarea fisierului pentru a se depune declaratia la A4200, s-a constatat ca AMEF este defecta. A fost luata de societatea furnizoare in service si nici pana astazi nu au inapoiat-o. Cum se procedeaza in astfel de cazuri? Trebuie anuntat ANAF, in vreun mod despre acest fapt? Daca da, cine este responsabil pentru aceasta informare? La restituirea aparatului cum se declara veniturile din lunile anterioare, de functionare a aparatului? Dar daca datele din memoria aparatului au fost pierdute din cauza defectiunilor si a reparatiilor? Cum se procedeaza? si intrebarea numarul doi: daca in luna august s-a folosit casa noua de marcat cu jurnal electronic si s-a omis depunerea declaratiei A4200, care este sanctiunea pentru nedepunere in termen? Se pot depune in luna octombrie doua declaratii A4200, una pentru august 2018 si una pentru septembrie 2018?

Raspuns : Agenția Națională de Administrare Fiscală În situaţia defectării aparatului de marcat electronic fiscal utilizatorii consemnează în cartea de intervenţii a aparatului de marcat electronic fiscal, data şi ora la care au anunţat defectarea acestuia şi păstrează notificarea efectuată conform celor convenite de părţile contractante.
Până la repunerea în funcţiune a aparatului defect, utilizatorii, cu excepţia taximetriştilor, înregistrează toate operaţiunile efectuate în această perioadă în registrul special, care se completează fără ştersături şi fără spaţii neutilizate.
La repunerea în funcţiune a aparatului tehnicianul unităţii de service acreditate, denumit în continuare tehnician de service, consemnează în registrul special, după ultima înregistrare a operaţiunilor efectuate de utilizator, data şi ora începerii funcţionării aparatului, sub semnătura şi numele în clar ale tehnicianului de service.
Până la repunerea în funcţiune a aparatului defect, utilizatorii emit chitanţe pentru respectivele operaţiuni şi facturi, la cererea clienţilor, în condiţiile prevăzute de Legea nr. 227/2015, cu modificările şi completările ulterioare.

În momentul constatării defectării sau umplerii memoriei fiscale, precum şi în alte cazuri care necesită înlocuirea memoriei, utilizatorul este obligat să notifice distribuitorul autorizat şi/sau unitatea de service acreditată, după caz.

Facem urmatoarele precizari:
1) La înlocuirea memoriei fiscale datele înregistrate pe întreaga perioadă de funcţionare, începând cu operaţia de fiscalizare a memoriei fiscale, pentru aparatele de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (1) din OUG 28/1999, vor fi tipărite, iar pentru aparatele de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (2) din aceeasi ordonanţa vor fi înregistrate la nivel de an, lună, zi pe un suport electronic şi păstrate la utilizator. Pe suportul electronic se vor înscrie şi toate jurnalele electronice ce au fost iniţializate pe perioada de funcţionare a memoriei fiscale înlocuite.
2) Atunci când natura defecţiunii nu permite citirea memoriei fiscale sau a oricărui jurnal electronic, în cazul aparatelor de marcat electronice fiscale, cu aparatul de marcat electronic fiscal, distribuitorii autorizaţi sunt obligaţi ca, în maximum 7 zile de la înlocuirea memoriei fiscale, să asigure citirea acestora prin mijloace proprii.
3) În cazul şi în intervalul de timp prevăzute la pct. 2) utilizatorii sunt obligaţi să îndeplinească cerinţele menţionate la pct. 1).

În cazul în care natura defecţiunii nu permite distribuitorului autorizat citirea prin mijloace proprii a memoriei fiscale a aparatelor de marcat electronice fiscale, acesta notifică în scris, prin poşta electronică sau fax, organul fiscal competent, în termen de 24 de ore de la efectuarea intervenţiei. În situaţia în care natura defecţiunii nu permite distribuitorului autorizat citirea prin mijloace proprii a memoriei fiscale sau a jurnalului electronic al aparatelor de marcat electronice fiscale, acesta înregistrează informaţia în registru în termen de maximum 2 zile lucrătoare de la efectuarea intervenţiei.

Pentru mai multe informatii referitoare la situatia descrisa de dvs, va rugam sa ne transmiteti o solicitare prin intermediul formularului de contact ce poate fi accesat la urmatorul link: https://www.anaf.ro/asistpublic/


Intrebare : Multumesc pentru raspuns insa nu este foarte concludent in ceea ce priveste depunerea declaratiei A4200... Care este sanctiunea pentru depunere cu intarziere a declaratiilor A4200 si F4109?

Raspuns : Agenția Națională de Administrare Fiscală Atat A4200 cat si F4109 intra sub incidenta art. 59 CPF. In consecinta, in conformitate cu prevederile art.336 lit h) din Legea 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, se sanctioneaza nefurnizarea la termen de către contribuabil/plătitor a informaţiilor periodice solicitate de organul fiscal potrivit art. 59. Precizam ca aceste contraventii intra sub incidenta Legii prevenirii nr. 270/2017.
_____________________________________________________________


Intrebare : 1. Cum se poate rectifica declaraţia A4200, dacă devine necesar?
2. În forma listată a formularului F4109 rectificativ nu este reflectată informaţia, că este un document rectificativ. Ea se regăseşte numai în XML-ul generat.

Raspuns : Agenția Națională de Administrare Fiscală A4200 trebuie sa contina fisiere xml, generate si semnate cu certificatul digital al AMEF. Asupra acestor fisiere nu este permis sa se intervina (nu este permisa modificarea continutului).
Daca se bifeaza "formular rectificativ", informatia apare - sub forma unei bife - si pe forma listata a F4109.

_____________________________________________________________

Intrebare : Va rog sa imi transmiteti daca formularul A4200 include A4203, operatorul economic avand obligatia depunerii doar a A4200.

Raspuns : Agenția Națională de Administrare Fiscală A4200 contine un fisier opis - cu indicativul A4200 - si fisierele XML de tip zi fiscala - cu indicativul A4203.
Aplicatia ANAF DUKIntegrator produce din toate acestea un singur document, numit declaratie de tip A4200, avand in el incluse toate zilele fiscale corespunzatoare opisului respectiv.

_____________________________________________________________



#2 AlexanT

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 4 Postari:

Postat 14 November 2018 - 09:23 AM

Scuze daca nu am pus topicul unde trebuie sau s-a mai discutat, eu am dat search pe forum si nu am gasit nimic. Avem 2 case de marcat Tremol M20 si ambele dau erori la validarea fisierului. Am instalat programul dat de ANAF (duk integrator) si am scos fisierul de pe casa de marcat cu un adaptor miniusb OTG luat de pe ebay cu 2 euro si programul imi da urmatoarea eroare:

E: rB (1) [zi fiscala Z0003] sectiune coteZ (1)
eroare regula: R38: Eroare: coteZ 19 apare in raport Z cu valOp (171.) > 0 dar nu apare in cotele de bonuri
E: validari globale [zi fiscala Z0003]
eroare regula: R16: Numarul de sectiuni bon (0) trebuie sa fie egal cu valoarea atributului rB.nrB (1)

Am fost la distribuitorul de la care am cumparat casele de marcat si au scos si ei fisierele. Am rulat si fisierele lor (erau aceleasi fisiere) si dau exact aceeasi eroare.

A mai intalnit cineva problema ? Cum s-a rezolvat?




#3 georgyc

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 111 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti

Postat 15 November 2018 - 08:16 AM

@AlexanT: Eu am folosit case de marcat Datecs care au venit de la furnizor cu o aplicatie din care scot din 2 clickuri raportul sub forma de fisiere semnate cu certificatul caselor. Trebuie sa fie egale cu numarul de Z-uri emise in luna + un fisier general pe intreaga perioada.

A doua chestie: NU trebuie sa depui la mai mult de o casa deodata. Trebuie pentru fiecare casa de marcat sa creezi cate o declaratie.

3: NU trebuie sa existe alte fisiere in afara de cele mentionate mai sus, in directorul de unde incarci in DUKintegrator, deoarece tu incarci fisierul general in program, si el citeste si vede cate z-uri trebuie sa mai incarce, si ia toate fisierele existente in acel folder

Cam asta am descoperit in cele 2 luni de depunere a formularului. Am avut doar prima data erori ca trebuia sa descarc in program formularele A4200 si 4203 ca sa stie DUKintegrator sa le creeze, direct pdf cu semnatura.

Mai am acum inca 2 case de marcat de tip Activia de data asta, si de abia dupa jumatate de luna in care m-am rugat de ei sa-mi faca acelasi lucru, au reusit si ei sa-mi aduca un programel din care pot scoate rapoartele (nitel mai complicat) dar care am vazut ca tot de forma aia sunt, semnate digital de casa de marcat, dar inca nu am depus declaratia ca sa vad ca n-am probleme nici acolo.

Per total, n-am introdus niciodata nici un stick in casele de marcat, totul s-a facut din programe de citire a caselor de marcat electronice, care probabil ca-ti si creeaza altfel de fisiere pe care le poate citi DUKintegrator. Eu cred ca acolo e problema ta.

Aceasta postare a fost editata de georgyc: 15 November 2018 - 08:18 AM




#4 AlexanT

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 4 Postari:

Postat 15 November 2018 - 01:48 PM

@georgyc :
Multumesc de raspuns, am respectat toate regulile acelea, cei de la Tremol nu stiu sa aiba un program de extras fisierele de pe casa de marcat inca, extragerea s-a facut exact cum scria producatorul in manualul de utilizare, si s-au scos doar 3 z-uri in luna aceea (Octombrie), 1 la fiscalizare si 2 la utilizare, s-a folosit doar 2 zile (din Octombrie). Sunt 4 fisiere, 1 pentru fiecare z si unul pentru toata perioada. Nu extragerea fisierelor e problema, problema e ca nu sunt validate de DUK integrator si astfel nu se creaza pdf deloc. Azi ma duc iar la cei de la care am cumparat casa.

Lateredit: am atasat pagina din manualul de la a mea. A mea nu are programe sofisticate de extragere, la noi se face pe stick. Ce sa ii fac, asa e la noi...

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de AlexanT: 15 November 2018 - 01:54 PM




#5 AlexanT

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 4 Postari:

Postat 15 November 2018 - 02:02 PM

Am descarcat din nou declaratia A4200 si A4203 azi cand am pornit duk integrator pentru ca au aparut variante noi ale declaratiei.

Acum tot imi da eroare dar imi apare asa:

A: rB (1) [zi fiscala Z0003] sectiune coteZ (1)
atentionare regula: R38: Eroare: coteZ 19 apare in raport Z cu valOp (171.) > 0 dar nu apare in cotele de bonuri. Sesizati eroarea distribuitorului. In viitor declaratiile cu aceasta eroare nu vor mai fi acceptate.
E: validari globale [zi fiscala Z0003]
eroare regula: R16: Numarul de sectiuni bon (0) trebuie sa fie egal cu valoarea atributului rB.nrB (1)


Singura diferenta sunt cuvintele ingrosate.

Aceasta postare a fost editata de AlexanT: 15 November 2018 - 02:03 PM




#6 georgyc

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 111 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti

Postat 16 November 2018 - 08:15 AM

Si la crearea fisierelor ai selectat Raport JE ca sa-ti creeze fiserele de tip .p7b (semnate electronic) ?

Iar din erorile primite, "cote" cred ca se refera la cotele de tva, si cum ca in Z ai operatiuni in valoare de 171 lei cu tva 19%, dar in bonuri nu ai cota 19 sau ceva de genul. Uitati-va pe bonuri si z-uri sa existe declarate cotele de tva in ambele locuri, pe aceleasi coduri: A 9%, B 19%, C 0% sau ceva de genul.

Iar a doua eroare eu cred ca-i de la extensia fisierelor create de casa de marcat. Incearca "Raport JE", ca am mai citit despre eroarea asta si prin alte parti si raspunsul ar fi de genul:

"AMEF-ul produce XML cu structura eronata"



#7 AlexanT

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 4 Postari:

Postat 19 November 2018 - 02:57 PM

Multumesc pentru ajutor!

In sfarsit am reusit! Am incercat si cum ziceati dvs cu Raport JE dar tot nu a mers. Am vorbit cu distribuitorul si ei au zis ca eu sunt primul cu aceasta eroare. Asa am nimerit eu, se intampla. A trebuit sa fac upgrade de firmware. Mi-au dat un executabil si l-am rulat cu casa de marcat legata la calculator, am selectat com-ul la care era conectata casa (se afla din device manager) si viteza 115200. Initial nu a putut comunica din cauza ca am folosti un cablu cam lung . Am pus un cablu mai scurt si intr-un final a mers. Aveti grija sa fie in regim operator, eu cand am incercat si nu era in regim operator nu a mers. Am scos din nou fisierele (cu procedura din manualul de utilizator, cu usb-ul conectat la casa, casa mea nu are aplicatie de scos fisierele) si le-am rulat in duk integrator si a mers!
Validare fara erori fisier
Fisierul PDF a fost creat cu succes


Deci, in concluzie daca mai are cineva eroarea asta cereti ultimul firmware de la distribuitor/producator. Sau cereti-le sa faca ei upgrade-ul. Va multumesc domnul georgyc pentru ajutor!

Fisiere atasate





#8 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 19 November 2018 - 03:43 PM

Bravooo ! Ce bine ca ai rezolvat !
Iti multumim si noi pt feedback, el poate fi de mare ajutor celor se confrunta cu situatii similare ! :biggrin:

Ii multumesc si lui @geogyc pt implicare ! :wub2:
Eu nu ma pricep, nu m-am bagat ...



#9 georgyc

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 111 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti

Postat 20 November 2018 - 08:31 AM

Felicitari @AlexanT ! Intre timp am folosit o alta aplicatie la alta firma, si aveam si eu de data aceasta Raport J si XML, si Raport J nu a functionat, pentru ca scotea toate operatiile, nu doar Z-urile.

Doar am explicat problemele prin care am trecut si eu la diversele firme pe care le am, dar mare e gradina Domnului, si erau mari sansele sa fie altceva la tine.

Si eu am trecut prin niste experience neplacute ieri la ultima societate, de dadeam mereu in alta problema de fiecare data cand credeam ca am scapat si am reusit sa trec mai departe.

Dar da, eu am insistat foarte mult distribuitorului ca sa-mi instaleze aplicatia corespunzatoare casei de marcat vanduta, ca sa nu ma complic cu stickuri/cabluri/updateuri de software, etc, si am reusit la toate pana acum sa scot asa.

Ce ma enerveaza pe mine este ca nu scoate un total (nr bonuri si vanzari) ca sa pot verifica si eu contabilitatea si sa pot completa D394. Tot trebuie sa-mi scot eu rapoarte separate la final de luna. Ah, si logic ca nici acum n-au corectat luna care apare pe declaratie.



#10 marx77

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 19 February 2019 - 02:52 PM

Buna ziua,
Am scos rapoartele din doua case de marcat (BLACK BIG PLUS), si mi le-a exportat in niste fisiere cu extensie p7s.
De la departamentul IT am trimis fisierele la o firma de contabilitate externa (avem alta firma externa care se ocupa si detine si certificatele electronice ale firmei noastre). Iar cei de acolo imi spun ca DUKIntegrator le da eroare:

Citeaza

: validari globale [zi fiscala Z0031]
eroare regula: R16: Numarul de sectiuni bon (84) trebuie sa fie egal cu valoarea atributului rB.nrB (85)
Cei de la firma de conta imi cer mie sa le trimit fisierele decriptate. Cele decriptate se pare ca ar trebuie sa fie cu extensie p7b.

Am incercat sa le decriptez cu clickSignVerifModule dar imi exporta doar ceva cu extensie xml, nu p7b.

Si dupa decriptare ar trebui sa apara intr-un raport unitar am inteles. Cum?
Cum se procedeaza cu decriptarea?

Am vazut aici pe forum cumva deja problema pusa:

Citeaza

in folderul unde se gasesc fisierul opis (unul singur) si fisierele zile fiscale nu trebuie sa se mai afle alte fisiere, deoarece DUKIntegrator nu poate sa discearna care sunt cele corecte. In cazul de fata folderul contine 34 (zile fiscale ) + 1 (opis) fisiere, in vreme ce in opis sunt specificate doar 31 zile fiscale.


si

Citeaza

raportul sub forma de fisiere semnate cu certificatul caselor. Trebuie sa fie egale cu numarul de Z-uri emise in luna + un fisier general pe intreaga perioada.
A doua chestie: NU trebuie sa depui la mai mult de o casa deodata. Trebuie pentru fiecare casa de marcat sa creezi cate o declaratie.
3: NU trebuie sa existe alte fisiere in afara de cele mentionate mai sus, in directorul de unde incarci in DUKintegrator, deoarece tu incarci fisierul general in program, si el citeste si vede cate z-uri trebuie sa mai incarce, si ia toate fisierele existente in acel folder

Care e parerea voastra? E problema la mine (departament IT), sau cei de la firma de conta externa care ar trebui pur si simplu sa incerce altfel incarcarea declaratiilor si/sau a fisierelor?
Eu nici nu am certificatul digital care sa-l folosesc in DUKIntegrator dupa cum am vazut ca se foloseste pentru a depune/valida declaratia...


Multumesc pentru orice sugestie / sfat.



#11 kmkz

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 399 Postari:
  • Gender:Not Telling

Postat 19 February 2019 - 03:52 PM

Nu ai nevoie de semnatura electronica (certificatul digital) ca sa validezi declaratia A4200
Poti folosi DUK si sa generezi si sa validezi fisierul creat, nu trebuie sa il semnezi, faci doar o verificare
Incearca asa si vezi cine greseste
PS: fiecare casa de marcat cu fisierul ei!

Aceasta postare a fost editata de kmkz: 19 February 2019 - 03:53 PM




#12 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 19 February 2019 - 04:10 PM

@kmkz, multumesc frumos pt implicare ! :smile:



#13 georgyc

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 111 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti

Postat 20 February 2019 - 09:50 AM

Da, ai optiune de creare si validare declaratie (fara a implica si certificatul digital), pentru a vedea daca-ti creeaza declaratia fara erori. Faci asta folosint DUKintegrator, si cu regulile citate si de tine, dar ma indoiesc ca cei de la firma de contabilitate fac asta pentru prima oara, sa greseasca cu ceva de baza.

Si eu tot fisiere de tip .p7b scot la ambele tipuri de case de marcat, dar nu le decriptez eu, ci am instalate software-uri (de firmele de la care am achizitionat casele), din care-mi scot rapoartele, fara sa interactionez direct cu ele. Probabil de aceea ti le scoate criptate, daca le scoti direct cu stick-ul din casa.



#14 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 20 February 2019 - 01:26 PM

Multumim mult pt ajutor, @georgyc ! :smile:



#15 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 06 March 2019 - 12:58 PM

Sesiune online ANAF, din 6.03.2019

Intrebare : Pentru casele de marcat care functioneaza odata sau de doua ori pe luna, se aplica procedura normala de depunere a declaratiei ?

Raspuns : Agenția Națională de Administrare Fiscală Da, transmiteți A4200 pentru lunile în care sunt emise bonuri fiscale și F4109 pentru lunile în care aparatele de marcat electronice fiscale nu sunt utilizate.
Facem precizarea că, prin aparate de marcat electronice fiscale neutilizate se înțeleg aparatele de marcat electronice fiscale care nu au fost utilizate, în nicio zi din perioada de raportare, pentru generarea oricăreia dintre datele pentru care exista obligația de raportare (bon fiscal si raport Z).

____________________________________________________________________






Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL