Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Clasificare activitati dependente in 2019 - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


Clasificare activitati dependente in 2019

1 reply to this topic

#1 andreea cristina

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 27 Postari:
  • Location:Bihor

Postat 13 March 2019 - 11:39 AM

Buna ziua,

As dori sa discut aici problema legata de incadrarea veniturilor dependente sau independente pentru PFA. Ca si exemplu, se da un PFA pe partea de IT (dezvoltare software, consultanta) care efectueaza serviciile de la sediul propriu (remote), pe hardware propriu si are un singur client, un SRL din Romania, situat la distanta.
Din cate am citit, ANAF poate sa decida incadrarea unei activitati ca si dependenta, caz in care se platesc ceva taxe in plus.

Daca ma uit in codul fiscal (https://static.anaf....me_30012019.htm) specifica:

Citeaza

3. activitate independentă - orice activitate desfășurată de către o persoană fizică în scopul obținerii de venituri, care îndeplinește cel puțin 4 dintre următoarele criterii:
3.1. persoana fizică dispune de libertatea de alegere a locului și a modului de desfășurare a activității, precum și a programului de lucru;
3.2. persoana fizică dispune de libertatea de a desfășura activitatea pentru mai mulți clienți;
3.3. riscurile inerente activității sunt asumate de către persoana fizică ce desfășoară activitatea;
3.4. activitatea se realizează prin utilizarea patrimoniului persoanei fizice care o desfășoară;
3.5. activitatea se realizează de persoana fizică prin utilizarea capacității intelectuale și/sau a prestației fizice a acesteia, în funcție de specificul activității;
3.6. persoana fizică face parte dintr-un corp/ordin profesional cu rol de reprezentare, reglementare și supraveghere a profesiei desfășurate, potrivit actelor normative speciale care reglementează organizarea și exercitarea profesiei respective;
3.7. persoana fizică dispune de libertatea de a desfășura activitatea direct, cu personal angajat sau prin colaborare cu terțe persoane în condițiile legii

Daca e sa le iau pe rand:
3.1. - OK - deoarece se lucreaza la sediul PFA, exista libertatea de a alege locul si programul
3.2. - OK? - daca nu exista in contract in care sa se specifice clauza de exclusivitate, asta nu inseamna ca PFA are libertatea de a alege si alti clienti? De ce ar fi nevoie de facturi de la mai multi clienti?
3.3 - ? - nu stiu cum se raporteaza asta la servicii IT
3.4 - OK ? - serviciile se realizeaza pe PC-ul PFA, conexiune proprie internet, hardware propriu. Asta cred ca intra la patrimoniu. Daca clientul ofera licente software care sa permita oferirea serviciilor conform cerintelor, mai este valabil acest lucru?
3.5 - OK - nu e valabil acest lucru pentru toate PFA?
3.6 - nu este cazul
3.7 - OK ? - aici nu e clar, nu orice PFA are libertatea de a desfasura activitatea direct?

Ce parere aveti?
Multumesc petru timpul acordat.



#2 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 13 March 2019 - 05:36 PM

La pct. 3.1, da e clar.
La 3.2, e suficienta LIPSA unei clauze de exclusivitate, aici e vb de libertatea/ posibilitatea de a lucra pentru mai multi clienti, NU ca trebuie neaparat sa si lucreze astfel.
La 3.3, e vorba de riscurile legate de stricarea aparaturii, de riscul imbolnavirii (fiindca NU ti se plateste CM), de vreun accident profesional, de pierderi fiscale, de insolventa, etc ..
La 3.4 , nu scrie sa se utilizeze "exclusiv" patrimoniul persoanei fizice, a fost acum multi ani in urma si s-a eliminat, INSA cu cat esti mai independent fata de beneficiar, cu atat mai bine. In acelasi timp, o licenta pt o activitate personalizata (nu gen licenta de Win sau Office, ci alte licente mai aplicate) nu cred ca vor face ca Fiscul sa te reincadreze.
La 3.5, nu stiu, sa zic si eu ca nu este neaparat implicit. De ex. in activitatea ei PF nu depinde de anumite cunostinte / facilitati pe care i le-ar putea oferi beneficiarul (cursuri, instruiri), adica PF se bazeaza doar pe capacitatile proprii care sunt independente de beneficiar.
La 3.6, - spui ca nu e cazul
La 3.7, , orice PFA poate lucra atat direct cat si prin personal angajat de catre PFA (de cativa ani PFA poate face angajari, inainte de modificarea asta nu se putea), sau prin terti.

Si, oricum, e nevoie doar de 4 din cele 7, nu neaparat toate !







Similar Topics Collapse

  Topic Forum Deschis de Statistici Ultima postare

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL