Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Necesitatea inlocuirii memoriei fiscale - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


Necesitatea inlocuirii memoriei fiscale


1 reply to this topic

#1 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 14 August 2019 - 01:55 PM

Intrebare : Va rugam sa ne specificati clar daca este obligatorie inlocuirea memoriei fiscale sau nu in următoarele situatii.
1. Mutarea punctului de lucru in acelasi județ.

2. Mutarea punctului de lucru in județe diferite.
3. Mutarea sediului social in acelasi judet sau judete diferite, in cazul caselor fiscalizate pentru activități cu caracter ambulant.
Mulțumesc


Raspuns : Agenția Națională de Administrare Fiscală Înlocuirea memoriei fiscale a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate nu este obligatorie în cazurile enumerate în cuprinsul art. 4 alin. (10) din OUG nr. 28/1999.
Rezultă că memoria fiscală trebuie înlocuită în cazurile în care schimbarea punctului de lucru nu se realizează prin mutarea unui punct de lucru aparţinând utilizatorului de la un stand la altul, în cadrul unui complex comercial situat la aceeaşi adresă sau nu constă în schimbarea denumirii străzii de la locul de instalare.
Potrivit dispozițiilor art. 4 alin. (10) lit. d) din OUG nr. 28/1999, la modificarea denumirii şi/sau adresei societăţii dacă se păstrează codul de identificare fiscală, Nu este obligatorie înlocuirea memoriei fiscale a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate.

_______________________________________________________________________

Intrebare : Buna ziua, trebuie sau nu schimbata memoria unei case de marcat la shimbarea adresei punctului de lucru?

Raspuns : Agenția Națională de Administrare Fiscală Agenția Națională de Administrare Fiscală În conformitate cu prevederile art 4 alin (10) din OUG nr. 28/1999:
Nu este obligatorie înlocuirea memoriei fiscale a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate, aceasta putând fi utilizată până la umplere, în următoarele cazuri:
a) la schimbarea atributului fiscal al codului de identificare fiscală al utilizatorului;
b) la schimbarea formei de constituire a societăţii fără modificarea denumirii acesteia;
c) la modificarea denumirii şi/sau adresei societăţii dacă se păstrează codul de identificare fiscală;
d) la mutarea unui punct de lucru aparţinând utilizatorului de la un stand la altul, în cadrul unui complex comercial situat la aceeaşi adresă;
e) la schimbarea denumirii străzii de la locul de instalare a aparatelor de marcat electronice fiscale;
f) în cazul inactivităţii temporare a utilizatorilor, anunţată organelor fiscale, potrivit legii;
g) în cazul unor erori constatate după fiscalizare privind înregistrarea datelor din antetul bonului fiscal;
Astfel, pentru schimbarea punctului de lucru de la o adresa la alta este necesar inlocuirea memoriei fiscale, apoi se depune F4105 de catre utilizator cu mentiunea schimbare punct de lucru si de asemenea, se depune F4102 de catre unitatea acreditata pentru service unde se inscrie noua adresa a locului unde este instalat aparatul de marcat electronic fiscal.

_____________________________________________________________

Intrebare : Incerc o centralizare a intrebarilor:
1. In cazul schimbarii punctului de lucru este necesara inlocuirea memoriei fiscale?
2. In cazul schimbarii puntului de lucru pe langa F4105 depusa de utilizator mai trebuie ca unitatea sa depuna si F4102?

3. De ce unele modele de case de marcat AVIZATE permit schimbarea TVA, fara inlocuirea memoriei fiscale si altele doar cu inlocuirea memoriei fiscale. Casele de marcat nu trebuie sa respecte acealeasi caracteristici tehnice?
4. In cazul suspendarii activitatii utilizatorul trebuie sa depuna F4109 sau e suficient sa anunte perioada suspendata prin F4105?
5. In cazul activitatilor sezoniere este necesar depunerea F4109 pentru lunile fara activitate sau e suficient anuntarea unei perioade de insctivitate prin F4105?


Raspuns : Agenția Națională de Administrare Fiscală

1.Înlocuirea memoriei fiscale a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate nu este obligatorie în cazurile enumerate în cuprinsul art. 4 alin. (10) din OUG nr. 28/1999
Rezultă că memoria fiscală trebuie înlocuită în cazurile în care schimbarea punctului de lucru nu se realizează prin mutarea unui punct de lucru aparţinând utilizatorului de la un stand la altul, în cadrul unui complex comercial situat la aceeaşi adresă sau nu constă în schimbarea denumirii străzii de la locul de instalare.

2. Schimbarea locului de instalare se comunică de către utilizatorul aparatului de marcat electronic fiscal prin intermediul formularului F4105.
Distribuitorul autorizat ori unitatea acreditată pentru service care a efectuat instalarea la noul punct de lucru, transmite formularul F4102.

3. Configuraţia, precum şi caracteristicile tehnice şi funcţionale ale aparatelor de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (2) din OUG nr. 28/1999 sunt stabilite prin normele metodologice de aplicare a ordonanţei de urgenţă (HG nr. 479/2003, republicată, cu modificările și completările ulterioare). În funcție de tipul activității în care urmează a fi utilizate, pot exista unele diferențe. Spre exemplu, potrivit art. 33 A lit. c) din HG nr. 479/2003, republicată, cu modificările și completările ulterioare, aparatele de marcat electronice fiscale trebuie să asigure, prin comenzi de la tastatură, programarea cotelor de taxă pe valoarea adăugată, respectiv a minimum 4 niveluri de cotă, cu excepţia aparatelor de marcat electronice fiscale destinate activităţilor de taximetrie, de schimb valutar, de comercializare a mărfurilor în magazinele amplasate în aeroporturile internaţionale, la care se programează o singură cotă de taxă pe valoarea adăugată. Totodată, în conformitate cu dispozițiile art 46 alin. (1) lit. a) din același act normativ, memoria fiscală trebuie să aibă capacitatea de a stoca minimum 30 de înregistrări de modificări de cote de taxă pe valoarea adăugată.

4. In situația în care utilizatorul aparatului de marcat electronic fiscal optează pentru păstrarea dispozitivului, are obligația de a transmite F4109 - Declarație privind aparatele de marcat electronice fiscale (AMEF) neutilizate conform anexei la Procedura de transmitere a datelor, aprobată prin OPANAF 627/2018, pentru fiecare lună în care nu utilizați aparatul de marcat electronic fiscal.


5. Da, F4109 - Declarație privind aparatele de marcat electronice fiscale (AMEF) neutilizate conform anexei la Procedura de transmitere a datelor, aprobată prin OPANAF 627/2018, se transmite pentru fiecare perioadă de raportare în care aparatul de marcat electronic fiscal nu este utilizat.



#2 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 14 August 2019 - 02:24 PM

Intrebare : Am urmatoarea situatie: O societatea detine 7 case mobile (fiscalizate pe adresa sediului social) si 4 imprimante fiscale (fiscalizate pe adresa punctului de lucxru),.De la 1 August a.c. si-a schimbat sediul social si punctul de lucru la o alta adresa. Cum procedam in situatia de fata? Se poate schimba doar antetul sau este necesara schimbarea memoriilor fiscale?

Raspuns : Agenția Națională de Administrare Fiscală În conformitate cu prevederile art 4 alin (10) din OUG nr. 28/1999:
Nu este obligatorie înlocuirea memoriei fiscale a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate, aceasta putând fi utilizată până la umplere, în următoarele cazuri:
a) la schimbarea atributului fiscal al codului de identificare fiscală al utilizatorului;
b) la schimbarea formei de constituire a societăţii fără modificarea denumirii acesteia;
c) la modificarea denumirii şi/sau adresei societăţii dacă se păstrează codul de identificare fiscală;
d) la mutarea unui punct de lucru aparţinând utilizatorului de la un stand la altul, în cadrul unui complex comercial situat la aceeaşi adresă;
e) la schimbarea denumirii străzii de la locul de instalare a aparatelor de marcat electronice fiscale;
f) în cazul inactivităţii temporare a utilizatorilor, anunţată organelor fiscale, potrivit legii;
g) în cazul unor erori constatate după fiscalizare privind înregistrarea datelor din antetul bonului fiscal;


Astfel, pentru schimbarea punctului de lucru de la o adresa la alta este necesar inlocuirea memoriei fiscale, apoi se depune F4105 de catre utilizator cu mentiunea schimbare punct de lucru si de asemenea, se depune F4102 de catre unitatea acreditata pentru service unde se inscrie noua adresa a locului unde este instalat aparatul de marcat electronic fiscal.







Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL