Cf. OMFP 2.634/2015 privind documentele financiar-contabile, documentele justificative care stau la baza înregistrărilor în contabilitate angajează răspunderea persoanelor care le-au întocmit, vizat și aprobat, precum și a celor care le-au înregistrat în contabilitate, după caz.
Documentele care stau la baza înregistrărilor în contabilitate pot dobândi calitatea de documente justificative numai în condițiile în care furnizează toate informațiile prevăzute de normele legale în vigoare.
Pt a fi acceptate, documentele justificative trebuie să cuprindă următoarele elemente principale:
- denumirea documentului;
- denumirea/numele și prenumele și, după caz, sediul persoanei juridice/adresa persoanei fizice care întocmește documentul;
- numărul documentului și data întocmirii acestuia;
- menționarea părților care participă la efectuarea operațiunii economico-financiare, atunci când este cazul;
- conținutul operațiunii economico-financiare și, atunci când este necesar, temeiul legal al efectuării acesteia;
- datele cantitative și valorice aferente operațiunii economico-financiare efectuate, după caz;
- numele și prenumele, precum și semnăturile persoanelor care răspund de efectuarea operațiunii economico-financiare.
- forma juridică a societatii, codul de identificare fiscală și capitalul social, după caz.
Documentele financiar-contabile pot fi prezentate pe suport hârtie sau în format electronic.