Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Întrebări frecvente referitoare la domeniul serviciilor sociale, in contextul SARS-COV-2 - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


- - - - -

Întrebări frecvente referitoare la domeniul serviciilor sociale, in contextul SARS-COV-2

covid-19 coronavirus masuri pandemie legislatie epidemie taxe impozit somaj tehnic incetare
2 replies to this topic

#1 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 01 April 2020 - 12:31 PM

  • Întrebări și răspunsuri pe domeniul serviciilor sociale:
Q: Cum se va proceda pentru continuarea acordării subvenției în baza Legii nr.34/1998, pe perioada de restrângere a activității?
A: Potrivit Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 34/1998, aprobate prin HG nr. 1153/2001, cu modificările și completările ulterioare, subvenția se acordă pe baza verificărilor lunare realizate de agenția județeană pentru plăți și inspecție socială cu care asociația are încheiată convenția.
Prin urmare și aspectele privind schimbarea modului de acordare a serviciilor, prin intermediul mijloacelor de comunicare electronică la distanță, sunt verificate de această instituție.
Precizăm, însă, faptul că, potrivit convenției, serviciile sociale trebuie acordate cu respectarea fișei tehnice a unității de asistență socială și a bugetului acesteia, așa cum a fost aprobat. Numai în cazul în care, urmare a verificării lunare realizate potrivit prevederilor art. 17 din Normele metodologice, agenția județeană pentru plăți și inspecție socială constată faptul că sunt justificate modificările solicitate de asociație și sunt în interesul beneficiarilor, aceasta poate încheia, potrivit pct. VIII din convenție, un act adițional.
Recomandare: solicitați informații telefonic, sau pe e-mail, agenției județene pentru plăți și inspecție socială.

Q: Este permis accesul în centrele rezidențiale în perioada stării de urgență?
A: Este recomandat să restricționați accesul în centrele rezidențiale. Comunicarea beneficiarilor cu familiile, aparținătorii, prietenii etc. poate fi realizată prin mijloace electronice, telefon etc.
Vă recomandăm să actualizați permanent procedurile interne necesare respectării obligațiilor prevăzute de actele normative aprobate în baza Decretului Președintelui României privind instituirea stării de urgență pe teritoriul României.
Actele normative și măsurile aprobate le puteți consulta și pe site-ul https://stirioficiale.ro/informatii
Domeniile în care sunt necesare proceduri actualizate:
  • Accesul în centru: rezidenți, personal.; spre ex. respectarea izolării de 14 zile la admitere in centru, în funcție de evaluarea epidemiologică;
  • Comunicare electronică, telefonică;
  • Respectarea regulilor de igienă și de control al bolilor transmisibile;
  • Aprovizionare cu materialele necesare întăririi măsurilor de igienă și control al bolilor transmisibile.
Informați-vă permanent de pe site-ul menționat mai sus și de pe site-ul: http://www.ms.ro/
Asigurați informarea pozitivă și fermă a publicului, beneficiarilor, aparținătorilor etc.
Informați și instruiți personalul și beneficiarii cu privire la măsurile speciale pe care le luați.

Q: Se vor închide centrele rezidențiale în situația lipsei de personal?
A: Potrivit prevederilor art. 13 din Decretul Președintelui României privind instituirea stării de urgență pe teritoriul României nr. 195/2020, publicat în Monitorul Oficial nr. 212 din data de 16 martie 2020, se vor dispune toate măsurile pentru asigurarea continuității tuturor serviciilor de utilitate publică.
Potrivit prevederilor art. 92 din Codul Administrativ, aprobat prin OUG nr. 57/2019, și furnizorii de servicii sociale publici sau privați întră în categoria prestatorilor de servicii publice sau de utilitate publică.
Actualizați și adaptați planul de urgență al centrului în funcție de situația epidemiologică națională și globală.
Luați în calcul în primul rând resursele pe care le-ați prevăzut în planul de urgență, anexat cererii pentru licențierea serviciului social, cu respectarea recomandărilor/regulilor stabilite prin hotărârile Comitetului Național privind situațiile de Urgență.

Q: Cum se vor transmite cererile de acreditare/licențiere servicii sociale de către furnizorii de servicii sociale (FSS) ?
A: Având în vedere situația provocată de prezența Coronavirus - COVID 19, în conformitate cu reglementările adoptate de Comitetul Național pentru Situații Speciale de Urgență, vă informăm că toate solicitările furnizorilor de servicii sociale, cum ar fi: cererea de acreditare a furnizorului de servicii sociale, cererea de licențiere servicii sociale, documentele justificative atașate cererilor, notificări și orice alte documente care privesc procesul de acreditare furnizori de servicii sociale/licențiere servicii sociale vor fi transmise cu precădere prin intermediul poștei electronice, la adresa de e-mail: acreditare@mmuncii.gov.ro .



#2 viorel_georgescu53

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 9 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Buzau
  • Interests:calatoriile

Postat 04 April 2020 - 05:59 PM

Buna ziua.
Nu va deranjam dar nu raspunde nimeni concret la o intrebare privind o situatie mai aparte;
Un salariat cu un singur CIM cu timp partial de 4 ore fiind si pensionar grad 3 beneficiaza de somaj tehnic pentru o norma intreaga sau pentru timpul partial ?
Calculul se face pentru ore aferente somajului tehnic.Concret , in martie am 10 zile prezent*4 ore =40 ore lucrate si somaj tehnic 12zile*4=48 ore
total 40+48=88 exact 1/2 din 176 ore cat are luna martie
Consider ca nu este normal sa calculez somaj tehnic pentru un numar de 12 zile*8=96 ore
pentru ca total ore luna martie ar fi 40+96 = 136
Multumesc anticipat , o seara linistitasi multa sanatate




#3 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 05 April 2020 - 03:17 PM

"Deranjeaza-ne" fiindca de asta suntem aici ! :biggrin2:

In aceste conditii speciale, nu pot decat sa emit o parere personala cu speranta ca ea te va ajuta sa-ti faci sau sa-ti confirmi o idee.

OUG 30/2020 modificata prin OUG 32/2020 nu interzice acordarea indemnizatiei de somaj tehnic din bugetul asigurarilor pentru somaj unui salariat care cumuleaza pensia cu salariul si nici nu exclude de la plata indemnizatiei de somaj tehnic salariatii cu timp partial, astfel incat si ei pot beneficia de acest tip de indemnizatie.
Cum procentul de 75% se aplica la salariul brut al angajatului indiferent de timpul de lucru zilnic (nu am vazut ca OUG sa faca distinctie), inseamna ca valoric il vei calcula la salariul corespunzator celor 4ore/zi - aceasta fiind per. in care persoana respectiva este salariat la firma in decursul unei zile intregi. Desigur, fara ca suma rezultata sa depasesca 75% din salariul mediu brut pe economie.

De retinut ca iesirea in somaj tehnic a unui salariat cu CIM partial il va face pe acesta sa nu mai lucreze deloc in cursul zilei la firma in cauza, astfel ca toata ziua (indiferent cate ore ar avea CIM) el este in somaj de la firma respectiva. Prin urmare, eu i-as calcula somajul la 75% din brut (atat cat este brutul la cele 4 ore/zi si respectand plafonul), iar zilele lipsa sunt zile intregi (cele 12) x 4 ore/zi cat este CIM-ul omului. Adica as face exact ca tine ! :smile:





2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL