0
3 replies to this topic
#1
Postat 15 August 2020 - 03:47 PM
#2
Postat 15 August 2020 - 05:50 PM
ANAF anuleaza din oficiu codul de TVA atunci cand nu sunt depuse deconturi de TVA timp de 6 luni consecutiv, respectiv 2 trimestre. Deci nu doar 2 luni consecutive.
Firmelor cărora li s-a anulat codul de TVA din oficiu de către organele fiscale nu beneficiază pe perioada respectivă de dreptul de deducere a taxei pe valoarea adăugată aferente achizițiilor efectuate, dar sunt supuse obligației de plată a TVA colectate.
Deci, da - la un control ti se va scoate toata TVA dedusa si vei plati in plus TVA colectata care nu a mai putut fi compensata cu cea dedusa.
Pe toată perioada în care societatea are codul de taxă pe valoarea adăugată anulat, aceasta nu va mai depune deconturi de TVA (formularul 300), ci doar formularul 311 „Declarație privind taxa pe valoarea adăugată colectată, datorată de către persoanele impozabile al căror cod de înregistrare în scopuri de taxă pe valoarea adăugată a fost anulat conform art. 316 alin. (11) lit. a)-e), lit. g) sau lit. h) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal”, întrucât nu mai poate deduce TVA aferentă achiziției de bunuri și servicii, dar rămâne în continuare cu obligația de a colecta și plăti taxă pentru bunurile vândute/serviciile prestate.
Prin urmare, eu cred ca in sistemul ANAF vor aparea erori daca ai depus/ depui decont de tva obisnuit (formularul 300) in aceasta per. de anulare si probabil veti fi chemati pt explicatii sau vi se va face un control tematic. Deja ati fost notificati.
In plus, pe perioada anularii codului de TVA aveai obligatia de a nu completa pe facturile tale emise codul de identificare fiscală cu simbolul RO, pentru a nu îl induce în eroare pe beneficiar, care nu va avea drept de deducere. Opțional, puteai înscrie pe factură o informație cu privire la anularea codului de TVA.
Oricum, după anularea codului de TVA, nu mai poti utiliza (in evidenta contabila) conturile specifice de TVA .
Firmelor cărora li s-a anulat codul de TVA din oficiu de către organele fiscale nu beneficiază pe perioada respectivă de dreptul de deducere a taxei pe valoarea adăugată aferente achizițiilor efectuate, dar sunt supuse obligației de plată a TVA colectate.
Deci, da - la un control ti se va scoate toata TVA dedusa si vei plati in plus TVA colectata care nu a mai putut fi compensata cu cea dedusa.
Pe toată perioada în care societatea are codul de taxă pe valoarea adăugată anulat, aceasta nu va mai depune deconturi de TVA (formularul 300), ci doar formularul 311 „Declarație privind taxa pe valoarea adăugată colectată, datorată de către persoanele impozabile al căror cod de înregistrare în scopuri de taxă pe valoarea adăugată a fost anulat conform art. 316 alin. (11) lit. a)-e), lit. g) sau lit. h) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal”, întrucât nu mai poate deduce TVA aferentă achiziției de bunuri și servicii, dar rămâne în continuare cu obligația de a colecta și plăti taxă pentru bunurile vândute/serviciile prestate.
Prin urmare, eu cred ca in sistemul ANAF vor aparea erori daca ai depus/ depui decont de tva obisnuit (formularul 300) in aceasta per. de anulare si probabil veti fi chemati pt explicatii sau vi se va face un control tematic. Deja ati fost notificati.
In plus, pe perioada anularii codului de TVA aveai obligatia de a nu completa pe facturile tale emise codul de identificare fiscală cu simbolul RO, pentru a nu îl induce în eroare pe beneficiar, care nu va avea drept de deducere. Opțional, puteai înscrie pe factură o informație cu privire la anularea codului de TVA.
Oricum, după anularea codului de TVA, nu mai poti utiliza (in evidenta contabila) conturile specifice de TVA .
#3
Postat 15 August 2020 - 06:42 PM
Este ireal ce a știut sa faca contabila noastră nu am primit nici o notificare in posta la sediu avem fata gravidă care nu a primit nici un ajutor pt ca nu era asigurata :( și ce ar trebui sa facem mai departe ?
#4
Postat 17 August 2020 - 02:38 PM
Ar trebui sa va schimbati contabilul, urgent !
Sunt multe de spus despre ce ar trebui sa faceti ca sa va rezolvati problemele, insa aici (pe forum) nu ne propunem sa inlocuim contabilul, ci doar acordam asistenta/indrumare gratuita de mai mica anvergura, la spete punctuale care nu-s atat de ample.
Ce pare ca ai tu la firma necesita interventia unui profesionist atat pe partea de contabilitate, dar mai ales pe cea fiscala.
imi pare sincer rau pt ce ti s-a intamplat.
Sunt multe de spus despre ce ar trebui sa faceti ca sa va rezolvati problemele, insa aici (pe forum) nu ne propunem sa inlocuim contabilul, ci doar acordam asistenta/indrumare gratuita de mai mica anvergura, la spete punctuale care nu-s atat de ample.
Ce pare ca ai tu la firma necesita interventia unui profesionist atat pe partea de contabilitate, dar mai ales pe cea fiscala.
imi pare sincer rau pt ce ti s-a intamplat.
Similar Topics
2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi