Un businessman trebuie să cunoască protocolul şi normele de etichetă pentru că altfel nu va fi acceptat drept partener pe picior de egalitate la masa negocierilor !!
Se mai fac afaceri „cu eleganţă”? Răspunsul scurt şi direct la întrebarea ta este: s-au făcut, după care nu s-au mai făcut, iar acum ne-am reapucat ! Dupa multe opinii, prin 2011-2012 eticheta a reapărut în afacerile româneşti.
Oamenii greşesc rar atunci când ştiu. O fac, însă, des din necunoaştere sau din ignoranţă şi lipsă de interes pentru educaţie.
https://hoppitygroup...ile-de-afaceri/
1. Fiți primitor !
Dacă vă aflați față în față, zâmbiți clientului în timp ce îl salutați. Dacă sunteți la telefon, tonalitatea dumneavoastră vă va transmite zâmbetul. Clienții nu reprezintă un deranj sau un inconvenient pentru dumneavoastră, ci ei sunt motivul pentru care vă aflați în acel loc. Cuvintele pe care le folosiți, tonalitatea și limbajul corpului transmit clientului aprecierea pe care o aveți, de fiecare dată când îi vorbiți.
2. Fiți cu adevărat interesat de cel cu care vorbiți !
Fiecare om este unic, cu un stil de comunicare diferit, cu standarde diferite, dar cu toate acestea oaspeții afacerii noastre nu sunt chiar atât de diferiți unii față de alții. Fiecare client al nostru caută atenție și dorește ca cineva să fie cu adevărat interesat să îi ofere cea mai bună experiență.
Concentrați-vă și ascultați activ. Puneți întrebări pentru clarificare și pentru a dovedi că l-ați ascultat.
3. Folosiți numele lor !
Serviciul clienți personalizat poate fi realizat cu ceva atât de simplu precum utilizarea numelui lor. Acest lucru poate fi făcut la fel de ușor atât cu clienții care revin cât și cu oaspeții noi – trebuie doar să le cereți numele. Oamenii sunt încântați și răspund cu prietenie fiindcă, în acest fel, au sentimentul că leagă o relație cu dumneavoastră.
4. Fiți atent la limbajul folosit !
Normele lingvistice din prezent tind să fie mai permisive decât în urmă cu o generație, dar asta nu înseamnă neapărat relaxare în exprimare. Urmăriți cu atenție gramatica, evitați să folosiți cuvinte din jargon și desigur, nu folosiți cuvinte care ar putea fi jignitoare în vreun fel.
Fiți atent la umor sau la sarcasm fiindcă nu sunt potrivite în orice situație.
5. Îmbrăcați-vă pentru clienții dumneavoastră !
Ca și limbajul, codul vestimentar de lucru pare din ce în ce mai confortabil. Este evident că acest aspect depinde foarte mult de standardele și activitatea companiei dar există câteva linii pe care le puteți urma.
Codul vestimentar de lucru include blugi la locul de muncă? Sau o bluză decoltată ori transparentă?
Poate ca uneori, da. Dar nu trebuie să uităm că modul în care ne îmbrăcăm reflectă locul nostru de afaceri, imaginea companiei și respectul față de clienți – indiferent dacă vă pot vedea sau nu.
Există membrii ai echipei care se ocupă de clienți doar telefonic sau prin e-mail și care simt adesea că se pot îmbrăca oricum doresc pentru că nu sunt văzuți. Cu toate aceastea, este de preferat ca toți membrii echipei să aibă un cod vestimentar unitar.
Ca o concluzie : „Nu te purta cu cel din faţa ta aşa cum ţi-ar plăcea ţie să se poarte el cu tine, ci aşa cum i-ar plăcea lui să te porţi cu el!”