Nu am nici o legătură cu domeniul contabilității. Bine, știu că e o categorie profesională aparte și mai știu că fără contabili, orice afacere funcționa până la prima lipsă de bani cash...
Dar cum sunt pe cale să încep o afacere, inevitabil va trebui să intru mai adânc în tot ce înseamnă contabilitatea.
Afacerea mea este o casă de expediții, adică organizez transport de mărfuri, fără ca eu să fiu un transportator (CAEN 5229). Concret... eu preiau o comandă de transport de la un CLIENT (producător, expeditor sau orice altă entitate cu drept de dispunere asupra unei mărfi). Stabilim un preț și facem un contract. Apoi eu trimit acea comandă, spre execuție, unui transportator cu care am deja un contract de colaborare încheiat anterior (transportatorii sunt COLABORATORI). Ok, transportatorul livrează BENEFICIARULUI marfa, eu facturez către CLIENT costul agreat inițial, COLABORATORUL îmi va factura mie costul transportului, diferența dintre cât iau de la CLIENT și cât îi dau COLABORATORULUI, fiind profitul meu.
Știu că sună un pic ciudat, dar activitatea este una complet legală. Eu am o licență pentru desfășurarea de astfel de activități, de la A.R.R., iar obținerea ei e condiționată de deținerea unui manager de transport, a unei garanții de putere financiară (30000€ și 50000€ pentru transport național, respectiv internațional) etc... Plus că am mai dat și 3600 de lei pentru eliberarea ei!
Toată activitatea mea presupune:
- facturare către entități din UE, în diferite monede;
- plata facturilor în diferite monede;
- recuperări de TVA și accize de combustibil;
- achiziții de bunuri și servicii din UE;
Întrebarea mea este:
Se poate ''ține'' toată contabilitatea asta prin sistemul clasic, adică un contabil, terță parte? Sau trebuie să-mi angajez unul, cu achiziție de soft și tot ce presupune angajarea unui contabil. Întrebarea vine prin prisma volumului de muncă.